Pro-Ject lanserar extern D/A-omvandlare för datorn
Startad av
Minhembio
, nov 12 2008 17:53
6 svar till detta ämne
Postad 12 november 2008 - 21:44
Postad 13 november 2008 - 01:20
Postad 13 november 2008 - 09:22
https://www.minhembio.com/nyheter/1702 faktiskt kanske är värd det dubbla priset...
Det här är en skitbra idé! Finns liknande men hoppas att fler följer. Frågan är dock om inte en sådan här:
Postad 13 november 2008 - 10:38
Kanske är jag helt ute och vinglar?
Postad 16 november 2008 - 03:33
Vad som snarare är viktigt är på vilket sätt man internt i denna låda sett till att filtrera bort alla ev störningar på. Det är nämligen där som det är viktigt och jag gissar att man gjort ett rätt hyggligt försök i denna låda, så varifrån strömmatningen kommer känns i sammanhanget rätt meningslöst.
Å andra sidan tycker jag hela lådan verkar rätt onödigt stor och overkill i sig... Vill man spekulera så skulle jag dessutom tro att nästan vilket extra ljudkort som helst idag ger likvärdiga om inte bättre prestanda och dessutom till ett lägre pris.
Dacar och annat är så pass standardiserade och fintunade idag att även de billigaste är riktigt bra. Det är länge sedan man hade ljudkort som sb16 där man om man hade tur kunde skönja lite välljud bakom allt brus och störningar.
Postad 30 december 2008 - 15:32
hmm... om man inte vill koppla till stereon utan bara få bättre ljud till hörlurarna direkt från datorn, skulle man inte kunna använda denna Pro-Ject produkt tillsammans med en sådan här
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar