Postad 17 November 2008 - 09:44
Ställ TV:n direkt på bänken och sätt ett par skruvar och brickor vid kanterna så den inte välter, så har vi dragit ner materialförbrukningen med nästan 100%.
Jasså, det blir inte så snyggt? Nähä, men var inte meningen att rädda jorden? Spelar det någon roll om det är snyggt hemma då?
Jaja, miljöargument och miljöindustri kommer vi att få se mkt av de närmaste åren, bara att vänja sig.
Om 10-11 år kommer miljöindustrin att vara nästa ekonomiska bubbla som spricker, nå'n som vågar slå vad om motsatsen?
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 17 November 2008 - 09:45.
Postad 18 November 2008 - 17:16
Postad 19 November 2008 - 11:14
Hahaha... Så fjantigt.
Ställ TV:n direkt på bänken och sätt ett par skruvar och brickor vid kanterna så den inte välter, så har vi dragit ner materialförbrukningen med nästan 100%.
Jasså, det blir inte så snyggt? Nähä, men var inte meningen att rädda jorden? Spelar det någon roll om det är snyggt hemma då?
Jaja, miljöargument och miljöindustri kommer vi att få se mkt av de närmaste åren, bara att vänja sig.
Om 10-11 år kommer miljöindustrin att vara nästa ekonomiska bubbla som spricker, nå'n som vågar slå vad om motsatsen?
OCH? Jag hoppas VERKLIGEN att vi pratar om miljön i evigheter för det är VIKTIGT. Kanske håller imbeciller som dig också sin stora trut stängd när du känner dig utanför. Verkar inte som att alla har förstått att det miljön är en viktig sak numera. Precis som det har varit i århundraden, fram till nu. Luften du andas är beroende av samma miljö som du verkar totalt skita i.
Vad är felet med att försöka göra sina produkter lite mer miljövänliga? Vad är ditt problem med det? Exakt vad är "miljöindustrin"? Vad snackar du om egentligen?
Det är ingen jädra bubbla, det är sanningen. Djurarter utrotas (som tillhör en näringskedja där de BEHÖVS), regnskogar (som exempel) och andra typer av grönområden förstörs och skövlas, råvaror och naturresurser minskar, utsläppen ökar och konsumtionen ökar. Vad är det du inte fattar? Hade jag varit mod hade jag bannat dig. Skäl: för dum medlem, undantag hade nog beviljats i detta fall.
Suck.
Postad 19 November 2008 - 19:17
Senast jag kollade så stod det inte i forumreglerna att man är tvungen att vara vänligt inställd till alla former av "miljöbra" saker här.
Du inser inte att miljöindustrin är en av världens snabbast växande och att det är en i princip helt ny marknad?
Hur brukar det gå för sådana? Jo, de kraschar och rensas ur efter den initiala uppgången.
Vad är det då som rensas bort? Jo, de företag som egentligen inte tillför ngt.
För även om det kommer som en överaskning för dig, så är det inte så att det räcker att skriva "miljö" i företagsnamnet eller i en slogan - så vips är det bra för miljön.
Däremot finns det gott om företag och institutioner som ger sken av detta just nu.
Såg du mig skriva någonstans att jag inte är för en bra miljö? Det gjorde jag inte om du tittar noga vad jag skriver istället för att reagera med reptilhjärnan.
Hoppas också att du inser att jorden inte kommer att finnas för evigt och att man nog inte ska dra miljöargumenten allt för långt.
Statistiskt och historiskt sett så är krig och sjukdomar betydligt farligare för människan än alla miljöhot som vi hittills har sett. 20 miljoner dog i första världskriget, 40 miljoner dog straxt därpå i spanska sjukan.
Pratar vi om övriga organismer på jorden så är det högst sannolikt att de allra flesta kommer att överleva människan med några miljarder år.
Så, nej, miljödebatten är inte värd all den uppmärksamhet som den får anser jag.
Får jag tycka så? Ja, det är jag helt säker på.
Men om du är för åsiktsförtryck så är det nog dags för dig att emigrera.
Apropos "imbecill" så tar jag inte åt mig alls, för jag vet att det inte är sant.
Så koppla av och lev en smula istället och var inte så arg.
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 19 November 2008 - 19:18.
Postad 19 November 2008 - 19:21
Vad är felet med att försöka göra sina produkter lite mer miljövänliga?
Inget alls tycker jag. Men det har jag inte påstått heller.
Det som jag tycker är fel är att massor av företag idag utnyttjar miljöbegreppet för att tjäna pengar, hederligt eller ohederligt, men allt som det står "miljövänligt" på är inte det. Såklart.
Edit>> Jag har tydligen svårt att stava till "miljö", så jag kanske är en imbecill trots allt.
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 19 November 2008 - 19:26.
Postad 19 November 2008 - 22:19
När man skulle dra av mallen så satt klistret så hårt så att tapeten följde med, tänk på det ni som använder Omnimount mallarna
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?