Kommentarer till Picture & Sound av Rebelicious
Startad av
Rebelicious
, Nov 19 2008 04:46
19 svar till detta ämne
Postad 19 November 2008 - 05:30
För att jag tycker det är snyggt och ljudbilden känns skönare. Förmodligen inbillning men snyggt är det iaf enligt mig så...tja
Postad 19 November 2008 - 06:11
Älskar Black Diamond. Har sådana själv och ljudet är underbart! Måste dock säga att det var riktigt fult med högtarnas nuvarande placering.
Postad 19 November 2008 - 08:08
Haha, vad sysslar du med? Där uppe kan du väl ändå inte ha högtalarna..... såvida du inte är 220cm lång och står upp när du lyssnar. Diskanten ska helst vara i öronhöjd = )
Postad 19 November 2008 - 08:13
Intressant att slänga ut så mycket pengar på högtalare och sen placera dem heeeeelt galet. Men visst, testa att vända dem uppochener eller bakochfram när du ändå är igång, det kanske låter bättre i dina öron det med...
Postad 19 November 2008 - 09:29
Håller med föregående talare. Ställ dom på golvet bredvid. Får dom inte plats, ta väck dom 2 ytersta skåpen å ställ annanstans. Men anyway, dom var läckra
Postad 19 November 2008 - 09:34
förstår inte vad det "snygga" är med att ha högtalarna på bänken?
men annars är det fina högtalare:)
Postad 19 November 2008 - 09:59
Väldigt annorlunda högtalarplacering som många påpekar! Jag brukar ha diskanten ungefär i öronhöjd när man sitter ned vid huvudet som riktmått. Golvet är riktigt snyggt. Snygga bilder!
Postad 19 November 2008 - 10:27
Oj vad kontroversiell jag känner mig nu
Vad gäller det estetiska måste man vara i rummet och se helhetsbilden för att uppskatta det, tro mig. Trots några höjda ögonbryn har ingen klagat hittills, varken vad gäller det estetiska eller ljudkvalitet. Snarare tvärtom. Vad gäller diskanterna så är de något under min öronhöjd ståendes. Jag märker dock ingen negativ skillnad i ljudbilden nu när högtalarnas diskanter sitter 60cm högre upp än vid normal golvplacering 
Tack för alla kommentarer, även de negativa
Tack för alla kommentarer, även de negativa
Postad 20 November 2008 - 02:29
hoppas det låter bra, men som sagt ser lite annorlunda ut,, för du sitter väl ej i en skylift o lyssnar,,om du har långt bak till lyssningpunkten bör du ju även vinkla ner dom så högre register når dina öron mer exakt,, ser snyggt ut i allafall.
Postad 20 November 2008 - 10:19
De sitter inte så högt som det ser ut, som sagt, diskanterna sitter under öron nivå när jag står upp. Inte ofta jag sitter ner och lyssnar på musik (utom när jag använder headphones då) så det passar perfa för mig vad gäller musik
Huvudsaken är att jag tycker det är snyggt och inte alls upplever att ljudbilden tappar något vid film sittandes heller. Ingen annan har klagat heller som varit här så it's all good
Redigerat av Rebelicious, 20 November 2008 - 10:21.
Postad 23 November 2008 - 23:01
Så farligt är det väl inte med en drös med bilder på vacker hifiutrustning? Önskar själv någon hade tagit så pass många detaljerade bilder när jag letade efter bilder på dessa högtalare. Kände då nu att jag kunde bistå med det. För vackra är de
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
33 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?