Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tillbehör till Guitar Hero 4

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2008 - 13:48

olofbr
  • olofbr
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Kan man använda Singstar-micarna till nya Guitar Hero 4? Och kan man använda tidigare guitar hero-gitarren (den till guitar hero 3) till nya spelet? Det senare förutsätter jag nästan.

Isåfall är det ju bara spelet samt trumsetet som behövs. Och spelet fungerar väl utan trummor om man vill det?

Postad 19 November 2008 - 14:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Kan man använda Singstar-micarna till nya Guitar Hero 4?

Ingen aning, jag vet att man inte kan använda dem till Rockband iaf (vad jag har läst mig till).

Och kan man använda tidigare guitar hero-gitarren (den till guitar hero 3) till nya spelet?

Absolut kan man det. Dock finns det ju lite mer funktionalitet på den nya GH4-gitarren som knapparna nere på halsen, vilket inte GH3-gitarren har.

Isåfall är det ju bara spelet samt trumsetet som behövs. Och spelet fungerar väl utan trummor om man vill det?

Ja, spelet fungerar hur bra som helst utan trummor. Du kan spela med bara gitarren, bara basen, bara trummor, bara mic eller vilken kombination av dessa som helst.

Det viktiga är att löftet om att använda GH4-trummorna till Rockband infrias, som det är nu så lär de enligt uttalanden inte fungera. Gitarr och mic ska inte vara några problem, jag spelar själv Rockband med GH3-gitarrerna.

Postad 19 November 2008 - 15:18

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Till Xboxen så funkar ju trummorna till rockband... så nog borde dom ju lösa det även på ps3 tycker man.

Här kan man se kompatibilitet mellan olika hårdvaror och olika spel till olika konsoller
http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/

Redigerat av sikis, 19 November 2008 - 15:22.

Postad 19 November 2008 - 16:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Till Xboxen så funkar ju trummorna till rockband... så nog borde dom ju lösa det även på ps3 tycker man.

Här kan man se kompatibilitet mellan olika hårdvaror och olika spel till olika konsoller
http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/

Bossen för SCEA har lovat att korsfunktionaliteten ska fungera till 100%. Så är ännu inte fallet, till 360 är det inga problem men det är det till PS3. För närvarande fungerar inte GHWT-trummor till Rockband men Rockband-trummor fungerar till GHWT.

Postad 20 November 2008 - 00:01

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Bossen för SCEA har lovat att korsfunktionaliteten ska fungera till 100%. Så är ännu inte fallet, till 360 är det inga problem men det är det till PS3. För närvarande fungerar inte GHWT-trummor till Rockband men Rockband-trummor fungerar till GHWT.

Patchen är på väg.
Neversoft hade det ju hyffsat enkelt eftersom MS tvingar fram kompatibilitet, och PS3 trummorna kkunde de köpa i vilken butik som helst.
HMX var dock tvugna att vänta på officiell spec från Neversoft eller på att kunna köpa trummorna i butik och reverse engineera dom.

Tror knappast mupparna på Neversoft skickade ut en spec på hur deras trummor funkar.

Däremot tycker jag patchen verkar ta lite väl lång tid, även fast det inte berör mig personligen.

Postad 20 November 2008 - 20:08

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Någon som vet om det funkar med USB HUB för oss stackare med bara 2 org usb portar?
Jag menar annars hur ska man kunna lira ala instr smatidigt ?

Postad 21 November 2008 - 09:43

bjorka
  • bjorka
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Testade både GH3 gitarren och singstar mic'en (den blå) och det funkade bra.

När det gäller usb trådlösa "saken" som man kopplar in för den nya GH4 gitarren så har den två utgångar, så det ska inte vara några problem att plugga i fler instrument där.

Redigerat av bjorka, 21 November 2008 - 09:44.

Postad 22 November 2008 - 13:42

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Någon som vet om det funkar med USB HUB för oss stackare med bara 2 org usb portar?
Jag menar annars hur ska man kunna lira ala instr smatidigt ?

Gitarrdongeln har en inbygd USB-hub.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.