Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sonim XP3 ENDURO - enkel och helt vattentät telefon för hårda tag

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 november 2008 - 22:38

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 20 november 2008 - 07:22

srn
  • srn
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Äntligen en riktig telefon! En som man inte måste ha puttsduk för att använda. Bara att börja spara nu då.

/Robin

#3

Postad 20 november 2008 - 11:41

olauss0n
  • olauss0n
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
När de väl släpper 3g så köper jag en direkt. Gött o ha både GSM o 3g för bästa möjliga mottagning.

#4

Postad 21 november 2008 - 21:01

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0
Om detta stämmer så är detta bästa som hänt sedan hajfenan, jag köper så fort som jag lyckas paja min nuvarande telefon... :)

#5

Postad 21 november 2008 - 21:20

TobbePower
  • TobbePower
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Har själv XP1 modellen. Jäkligt buggig och konstiga översättningar, men det är en sjukt bra telefon för oss som har skit under naglarna

#6

Postad 22 november 2008 - 08:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det finns säkert en stor marknad för den här typen av produkt.

#7

Postad 16 februari 2009 - 22:00

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Sitter för tillfället och klämmer på ett exemplar. Noterade att det svagt klickljud från knapparna som reglerar volym ner och access till telefonboken, MEN inte från den knapp som reglerar upp volymen, trots att den ser likadan ut som knappen under. I sak hade det ju inte varit något problem om det inte var så att man måste trycka tio ggr hårdare på den så att det blir märke i fingret innan den reagerar.
Tips från någon annan ägare - skall det vara så eller är det läge att reklamera dyngan?

#8

Postad 20 februari 2009 - 18:53

Testman
  • Testman
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Nej det skall inte vara så. Jag har svagt ljud från båda knapparna och behöver inte trycka hårdare på upp volym knappen.

#9

Postad 21 februari 2009 - 15:18

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Nej det skall inte vara så. Jag har svagt ljud från båda knapparna och behöver inte trycka hårdare på upp volym knappen.


Tackar för info. Kul att det bara är bluff att Sonim testar telefonerna innan dom skickar iväg dom till butik....
Kan också passa på och varna för att köpa en Sonim från butiker som inte har dom i lager. Kommer att ta flera veckor för mig att få en ny telefon.
För mig så känns allt skryt om hur bra telefonen är som ett skämt - om det väl händer något med telefonen så verkar man få ett rent h*lvete för att få den utbytt. Kanske bättre att köpa 10st Nokia 1200 'a 199kr på Elgiganten ochs länge den i soporna när det går sönder...
Har lite svårt att ge en telefon högt betyg när telefonerna uppenbarligen inte testas innan leverans och det är krångligt att få dom utbytta. Förstör lite av tanken med en sådan här telefon...

#10

Postad 22 februari 2009 - 13:01

Testman
  • Testman
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Jag tycker att du är djupt orättvis mot Sonim. Alla produkter oavsett märke har en viss felprocent och bara för att du hade oturen att få ett defekt exemplar betyder inte att Sonim är en skittelefon.
Tvärtom så kan jag verkligen rekommendera denna telefon.
Har i många år haft Ericssons utmärkt Hajfena och jag tycker Sonimen är klart bättre.
Så funderar du på att köpa en Sonim bortse från mrbisters barnsliga överreaktion. Är det en tålig telefon som du behöver köp denna.

#11

Postad 22 februari 2009 - 19:21

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
"Testman"; Barnsliga kommentarer? Jag är missnöjd med Sonim's RMA-hantering, att du likställer detta med att förutsätta att jag tycker telefonen är en "skittelefon" så är det din egen feltolkning och den får du stå för. Det finns bättre ord än "skit" för att beskriva produkter...
Taget ur Sonim's FAQ:
"Can the phone be replaced in-store or does it need to be shipped back to Sonim for repairs/replacement?Sonim's unconditional 3 year guarantee allows the consumer to return a broken or damaged phone and get a new phone immediately in-store, with no questions asked and no down time for his/her phone."
Jag skall låta det vara osagt om problemet berör endats en individuelll butik eller inte, men faktum kvarstår att hanteringen av returer via ÅF ligger på Sonim att lösa - när det uppenbarligen inte fungerar.

Sitter för tillfället och väntar på papper för att reklamera varan via DHL (upphämtning hos kund - dvs mig).

Säljer man en telefon med lovord om att den byts ut vid funktionsproblem "utan något tjafs" så bör väl denna hantering även fungera i verkligheten, eller ställer jag orimligt höga krav på tillverkaren när jag ber dom leva upp till sina löften på hemsidan?

Det finns även andra motsägelsefulla saker på deras hemsida, bl.a:
Gällande batteriet så står det i tekniska beskrivningen 320h passningstid, i FAQ:n så står det 220h.

Hemsidan skriver om "Obegränsad 3 års garanti", i instruktionsboken så finns alla möjliga olika villkor och där benämner man även detta som begränsad garanti. I min värld så är de eventuella begränsningar som finns är de som står i vår konsumentköplag.

Det enda jag backar och ber om ursäkt för gäller test av telefonerna. Hittade inget stöd för detta hos Sonim, utan det var kommentarer i en av testerna på nätet av någon (eventuell) journalist.

Mycket av min kritik har säkerligen med förväntningar att göra - ungefär som om jag skulle välja mellan en chevrolet Matiz för 70000kr eller en ferrari för 1100000kr (Nokia 1200 vs Sonim XP3 - prismässigt). Ferrariägarna betalar nog en stor del för bättre service och byggkvalité - iallafall så förväntar man sig det för dom pengarna.

Sorry för denna "roman", men för er som inte orkar läsa allt så kan man sammanfatta min skrift som så att jag INTE är missnöjd över själva telefonen, utan själva servicehanteringen. För mig så är en produkt inte starkare än sin svagaste länk - och i det här fallet så verkar det vara servicehanteringen.

#12

Postad 11 mars 2009 - 18:25

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Uppdatering:
Fortfarande inte sett ryken av en ersättningstelefon från Sonim. Ni som funderar på att köpa telefonen; se till att vårda den ömt, för ni vet aldrig när ni får en ny om den går sönder... :D


Uppdatering:
Fortfarande inte sett ryken av en ersättningstelefon från Sonim. Ni som funderar på att köpa telefonen; se till att vårda den ömt, för ni vet aldrig när ni får en ny om den går sönder... B)

#13

Postad 05 april 2009 - 20:10

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Jag kommer att köpa en telefon imorgn. Återkommer om vad jag tycker om den.

#14

Postad 27 augusti 2009 - 03:59

arv
  • arv
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Jag kommer att köpa en telefon imorgn. Återkommer om vad jag tycker om den.

Nå? hur är den...? ^_^

#15

Postad 13 november 2009 - 21:27

arv
  • arv
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
3G modell snart i butik:
Sonim XP 2
http://www.mobiltest...iew-(prototype)

Designen tilltalar inte mig iaf, hade hellre sett en uppdaterad Quest än denna...



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.