Postad 23 November 2008 - 14:37
Postad 23 November 2008 - 14:43
Redigerat av Leatherface, 23 November 2008 - 14:45.
Postad 23 November 2008 - 16:56
Postad 23 November 2008 - 16:59
Redigerat av Leatherface, 23 November 2008 - 17:48.
Postad 24 November 2008 - 16:13
Postad 24 November 2008 - 16:24
Tänkte sätta in den gamla i sovrummet om nu den nya är något att ha
Postad 25 November 2008 - 12:45
Kommer det fungera med SmartWi mellan den nya och gamla hd-boxen?
Tänkte sätta in den gamla i sovrummet om nu den nya är något att ha
Det är precis vad jag också har tänkt. Om det kommer fungera vet man väl egentligen inte förrän boxen släppts och folk börjar testa. Men ifall det inte fungerar från start kan troligen SmartWi komma med en firmware-uppdatering för att få det att fungera.
Postad 28 November 2008 - 21:38
Någon här som har Smartwi, jag undrar om det stör trådlöst nätverk eller om smartwi sänder på en annan frekvens?
Jag testade såna där trådlösa bidlöverförare men dom sände på samma frekvens som routern och slog ut nätverket totalt.
Redigerat av Figgis, 29 November 2008 - 16:04.
Postad 29 November 2008 - 08:25
Hos mig fungerar W-lan och smartwi kanon tillsammans. Haft min smartwi i dryt ett år och den har ALDRIG strulatDet här blev jag nyfiken på
![]()
Någon här som har Smartwi, jag undrar om det stör trådlöst nätverk eller om smartwi sänder på en annan frekvens?
Jag testade såna där trådlösa bilöverförare men dom sände på samma frekvens som routern och slog ut nätverket totalt.
Postad 29 November 2008 - 12:32
Det här blev jag nyfiken på
![]()
Jag testade såna där trådlösa bilöverförare men dom sände på samma frekvens som routern och slog ut nätverket totalt.
I trådlösa routers kan du ställa in vilken kanal (frekvens) den skall använda. Prova att ställa in kanal 1, 6 eller 11. Någon av dem bör vara ledig.
Postad 29 November 2008 - 15:32
SmartWi använder 868 eller 915 MHz enligt kartongen. En regelrätt WLAN-router håller till omkring 2.4 GHz, så där finns ingen risk för störning.
PS. Bortsett från utslaget nätverk, vad hände med bilen...
Postad 29 November 2008 - 16:04
@Figgis
SmartWi använder 868 eller 915 MHz enligt kartongen. En regelrätt WLAN-router håller till omkring 2.4 GHz, så där finns ingen risk för störning.
PS. Bortsett från utslaget nätverk, vad hände med bilen...
Tack för infon alla.
Bilen????????????????????????????????
Tack för infon alla.
Bilen????????????????????????????????
Ok såg stavfelet nu- hehe
Postad 26 January 2009 - 17:38
Postad 26 January 2009 - 18:46
När du aktiverar klientkorten med smartwi org-boxen ska du låta de sitta i minst 15 sekunder men inte längre än 30 sekunder (ryck ut dem innan boxen slutat blinka)
Lycka till.
Postad 26 January 2009 - 19:10
Dixxon - kolla först så att du har senaste firmware för smartwi.
När du aktiverar klientkorten med smartwi org-boxen ska du låta de sitta i minst 15 sekunder men inte längre än 30 sekunder (ryck ut dem innan boxen slutat blinka)
Lycka till.
Jo jag vet hur det Funkar inga problem när jag har installerat det hemma hos en polare o min funkade även där.. vet du att det skall funka med dem 2 boxar jag angav? ifall Ja så säg vilken version o frimware du har!! Mvh Dixxon
Postad 26 January 2009 - 19:18
Har ComHem kopplat ihop de båda serienummren på boxarna med ditt programkort - alltså fungerar programkortet direkt i de båda boxarna ?
Postad 27 January 2009 - 18:06
Hittade detta i tråden för HD PVR ´enHar en av varje Hdbox från comhem SMARTWI Funkar inte för fem öre på dessa 2 iallafall får jag inte skitet att funka! funkar lite på den vanilga hdboxen men inte alls på HDPVR. nån som vill köpa en jätte bra smartwi för 1200kr ?
2. Smartwi har det pratats om en del tidigare i denna tråd hurvida det fungerar eller icke....
Jag kan konfirmera att det fungerar alldeles utmärkt med smartwi ver 8, om man använder SmartWi2.43Beta9T0
firmware:n.... Kanalbyten funkar perfekt och inget släp på ljudet som inträffar om man använder tidigare
firmware... Skall tilläggas att jag har som andra box en Samsung SD box.....
Postad 09 February 2009 - 08:52
Jag vill ha en lösning, så att jag kan se HD tv från båda boxarna.
//Jesper
Postad 09 February 2009 - 17:29
Så det är alltså ingen som har fungerande SmartWi med 2 HD boxar hos Comhem ? Eller har jag missuppfattat allt ?
Jag vill ha en lösning, så att jag kan se HD tv från båda boxarna.
//Jesper
Här är en
https://www.minhembi...s...t&p=2286958
Och här är en till
https://www.minhembi...s...t&p=2287445
Postad 10 February 2009 - 11:10
Har nyligen också investerat denna HDPVR eftersom jag avsaknat HDTV alldeles för mycket !
1. Va det gäller 29 min buggen har detta inte inträffat för mig ännu........
2. Smartwi har det pratats om en del tidigare i denna tråd hurvida det fungerar eller icke....
Jag kan konfirmera att det fungerar alldeles utmärkt med smartwi ver 8, om man använder SmartWi2.43Beta9T0
firmware:n.... Kanalbyten funkar perfekt och inget släp på ljudet som inträffar om man använder tidigare
Skall tilläggas att jag har som andra box en Samsung SD box.....
Alltså, ingen HD box som nummer 2, utan en vanlig SD box !
//Jesper
Postad 10 February 2009 - 12:03
Läser jag deras inlägg, så står det;
Har nyligen också investerat denna HDPVR eftersom jag avsaknat HDTV alldeles för mycket !
1. Va det gäller 29 min buggen har detta inte inträffat för mig ännu........
Skall tilläggas att jag har som andra box en Samsung SD box.....
Alltså, ingen HD box som nummer 2, utan en vanlig SD box !
//Jesper
Nja se inlägg 2086 och 2089 så ser du att sign tarcin har fått det fungerar med smartwi och de två humax hd boxarna.
Postad 10 February 2009 - 14:41
//Jesper
Postad 11 February 2009 - 00:02
/h
Postad 11 February 2009 - 08:46
Redigerat av Leatherface, 11 February 2009 - 08:49.
Postad 12 February 2009 - 18:08
Mux listan för Comhem ser ut så härbara 1 tuner med och då måset även kanalerna vara på samma mux... ligger dom på en annan mux måste tvn/boxen ha minst 2 tuners.. bästa lösningen är en digitalbox med dubbla tuners och hårddisk....
Comhem Muxlista
Postad 29 September 2009 - 12:09
FUnkar det inte, eller är kundtjänst totalt borta ?
//Jesper
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?