Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SmartWi med två HD-boxar (ComHem)

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2008 - 14:37

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har någon testat att köra SmartWi med två HD-boxar från ComHem? Kan man få in alla HD-kanaler på båda boxarna eller funkar det b ara med den box som originalkortet är pairat med? Om det inte går att få in alla HD-kanaler på båda, går det ändå att få in övriga kanaler på de boxar som inte är pairat med originalkortet?

Postad 23 November 2008 - 14:43

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
du ska kunna para det till 2 boxar så borde inte vara några problem... förutsatt att det är boxar från comhem då med pairingchip.... SD kanalerna går att få in på vilken box som helst då dom inte är pairade...

Redigerat av Leatherface, 23 November 2008 - 14:45.

Postad 23 November 2008 - 16:56

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hur fungerar det i så fall? Enligt ComHems kundtjänst kan man inte flytta sitt kort mellan olika boxar så hur kan man då para det till två boxar via SmartWi?

Postad 23 November 2008 - 16:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det kan funka om det är boxar av samma typ men inte till andra boxar.... annars ska du kunna para det till båda boxarna om du ringer till kundtjänst... handlar nog mer om att dom kanske inte vill göra det för att dom ska kunna tjäna pengar på kanaler man redan betalar för....

Redigerat av Leatherface, 23 November 2008 - 17:48.

Postad 24 November 2008 - 16:13

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Fick till slut kontakt med kundrelationer och de kunde bekräfta att man kan para en box med tre kort och ett kort med tre boxar så då ska det ju inte vara några problem. Inte förvånande dock att kundtjänsten hos CH som vanligt inte har en aning om något...

Postad 24 November 2008 - 16:24

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Kommer det fungera med SmartWi mellan den nya och gamla hd-boxen?
Tänkte sätta in den gamla i sovrummet om nu den nya är något att ha

Postad 25 November 2008 - 12:45

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Kommer det fungera med SmartWi mellan den nya och gamla hd-boxen?
Tänkte sätta in den gamla i sovrummet om nu den nya är något att ha

Det är precis vad jag också har tänkt. Om det kommer fungera vet man väl egentligen inte förrän boxen släppts och folk börjar testa. Men ifall det inte fungerar från start kan troligen SmartWi komma med en firmware-uppdatering för att få det att fungera.

Postad 25 November 2008 - 17:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det borde fungera sålänge korten är pairade till båda boxarna....

Postad 28 November 2008 - 21:38

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Det här blev jag nyfiken på :rolleyes:

Någon här som har Smartwi, jag undrar om det stör trådlöst nätverk eller om smartwi sänder på en annan frekvens?

Jag testade såna där trådlösa bidlöverförare men dom sände på samma frekvens som routern och slog ut nätverket totalt.

Redigerat av Figgis, 29 November 2008 - 16:04.

Postad 29 November 2008 - 08:25

Rolandsson
  • Rolandsson
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det här blev jag nyfiken på :)

Någon här som har Smartwi, jag undrar om det stör trådlöst nätverk eller om smartwi sänder på en annan frekvens?

Jag testade såna där trådlösa bilöverförare men dom sände på samma frekvens som routern och slog ut nätverket totalt.

Hos mig fungerar W-lan och smartwi kanon tillsammans. Haft min smartwi i dryt ett år och den har ALDRIG strulat

Postad 29 November 2008 - 12:32

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Det här blev jag nyfiken på :)

Jag testade såna där trådlösa bilöverförare men dom sände på samma frekvens som routern och slog ut nätverket totalt.

I trådlösa routers kan du ställa in vilken kanal (frekvens) den skall använda. Prova att ställa in kanal 1, 6 eller 11. Någon av dem bör vara ledig.

Postad 29 November 2008 - 15:32

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
@Figgis
SmartWi använder 868 eller 915 MHz enligt kartongen. En regelrätt WLAN-router håller till omkring 2.4 GHz, så där finns ingen risk för störning.

PS. Bortsett från utslaget nätverk, vad hände med bilen... :)

Postad 29 November 2008 - 16:04

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

@Figgis
SmartWi använder 868 eller 915 MHz enligt kartongen. En regelrätt WLAN-router håller till omkring 2.4 GHz, så där finns ingen risk för störning.

PS. Bortsett från utslaget nätverk, vad hände med bilen... :D

Tack för infon alla.

Bilen???????????????????????????????? :)

Tack för infon alla.

Bilen???????????????????????????????? :(

Ok såg stavfelet nu- hehe

Postad 26 January 2009 - 17:38

Dixxon
  • Dixxon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har en av varje Hdbox från comhem SMARTWI Funkar inte för fem öre på dessa 2 iallafall får jag inte skitet att funka! funkar lite på den vanilga hdboxen men inte alls på HDPVR. nån som vill köpa en jätte bra smartwi för 1200kr ?

Postad 26 January 2009 - 18:46

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Dixxon - kolla först så att du har senaste firmware för smartwi.

När du aktiverar klientkorten med smartwi org-boxen ska du låta de sitta i minst 15 sekunder men inte längre än 30 sekunder (ryck ut dem innan boxen slutat blinka)

Lycka till.

Postad 26 January 2009 - 19:10

Dixxon
  • Dixxon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Dixxon - kolla först så att du har senaste firmware för smartwi.

När du aktiverar klientkorten med smartwi org-boxen ska du låta de sitta i minst 15 sekunder men inte längre än 30 sekunder (ryck ut dem innan boxen slutat blinka)

Lycka till.

Jo jag vet hur det Funkar inga problem när jag har installerat det hemma hos en polare o min funkade även där.. vet du att det skall funka med dem 2 boxar jag angav? ifall Ja så säg vilken version o frimware du har!! Mvh Dixxon

Postad 26 January 2009 - 19:18

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Nej, jag vet inte om det fungerar med den nya PVR-boxen, men det ska fungera utan problem med 1000C , och om du problem med 1000C kan det ju vara samma anledning att PVR-boxen inte fungerar.

Har ComHem kopplat ihop de båda serienummren på boxarna med ditt programkort - alltså fungerar programkortet direkt i de båda boxarna ?

Postad 27 January 2009 - 18:06

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Har en av varje Hdbox från comhem SMARTWI Funkar inte för fem öre på dessa 2 iallafall får jag inte skitet att funka! funkar lite på den vanilga hdboxen men inte alls på HDPVR. nån som vill köpa en jätte bra smartwi för 1200kr ?

Hittade detta i tråden för HD PVR ´en

2. Smartwi har det pratats om en del tidigare i denna tråd hurvida det fungerar eller icke....
Jag kan konfirmera att det fungerar alldeles utmärkt med smartwi ver 8, om man använder SmartWi2.43Beta9T0
firmware:n.... Kanalbyten funkar perfekt och inget släp på ljudet som inträffar om man använder tidigare
firmware... Skall tilläggas att jag har som andra box en Samsung SD box.....

Postad 09 February 2009 - 08:52

Unregistered4ad1d43b
  • Unregistered4ad1d43b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Så det är alltså ingen som har fungerande SmartWi med 2 HD boxar hos Comhem ? Eller har jag missuppfattat allt ?

Jag vill ha en lösning, så att jag kan se HD tv från båda boxarna.

//Jesper

Postad 09 February 2009 - 17:29

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Så det är alltså ingen som har fungerande SmartWi med 2 HD boxar hos Comhem ? Eller har jag missuppfattat allt ?

Jag vill ha en lösning, så att jag kan se HD tv från båda boxarna.

//Jesper

Här är en
https://www.minhembi...s...t&p=2286958

Och här är en till
https://www.minhembi...s...t&p=2287445
:)

Postad 10 February 2009 - 11:10

Unregistered4ad1d43b
  • Unregistered4ad1d43b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Läser jag deras inlägg, så står det;

Har nyligen också investerat denna HDPVR eftersom jag avsaknat HDTV alldeles för mycket !
1. Va det gäller 29 min buggen har detta inte inträffat för mig ännu........
2. Smartwi har det pratats om en del tidigare i denna tråd hurvida det fungerar eller icke....
Jag kan konfirmera att det fungerar alldeles utmärkt med smartwi ver 8, om man använder SmartWi2.43Beta9T0
firmware:n.... Kanalbyten funkar perfekt och inget släp på ljudet som inträffar om man använder tidigare

Skall tilläggas att jag har som andra box en Samsung SD box.....

Alltså, ingen HD box som nummer 2, utan en vanlig SD box !

//Jesper

Postad 10 February 2009 - 12:03

lpo
  • lpo
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Läser jag deras inlägg, så står det;

Har nyligen också investerat denna HDPVR eftersom jag avsaknat HDTV alldeles för mycket !
1. Va det gäller 29 min buggen har detta inte inträffat för mig ännu........

Skall tilläggas att jag har som andra box en Samsung SD box.....

Alltså, ingen HD box som nummer 2, utan en vanlig SD box !

//Jesper

Nja se inlägg 2086 och 2089 så ser du att sign tarcin har fått det fungerar med smartwi och de två humax hd boxarna.

Postad 10 February 2009 - 14:41

Unregistered4ad1d43b
  • Unregistered4ad1d43b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ja där ser man, lite många inlägg..... DÅ kanske man ska skaffa sig en smartwi i alla fall.

//Jesper

Postad 11 February 2009 - 00:02

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag har en Sharp LC-46HD1E LCD-tv och testar för närvarande digital-tv via comhem. TVn har inbyggd hårddisk och digitalmottagare och det funkar utmärkt att både titta på digital-tv och spela in på den inbyggda hårddisken - bara inte samtidigt! Det gick fint att göra när jag bara tittade på analog tv. Min gissning är att det beror på att jag bara har ett (1) digital-tv-kort instoppat via CAM-modul i TVn. Det finns dock plats för två CAM-moduler. Är det så att jag måste ha två stycken digital-tv-kort instoppade i tvn för att kunna titta på tv och spela in samtidigt? Skulle i så fall SmartWi kunna vara en lösning för mig? Känns lite overkill med en trådlös lösning dock, eftersom jag lika gärna skulle kunna ha en "grenkontakt" eller "split-kabel" som delade upp kortet i två kopior?! Finns det alternativ?

/h

Postad 11 February 2009 - 08:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
bara 1 tuner med och då måset även kanalerna vara på samma mux... ligger dom på en annan mux måste tvn/boxen ha minst 2 tuners.. bästa lösningen är en digitalbox med dubbla tuners och hårddisk....

Redigerat av Leatherface, 11 February 2009 - 08:49.

Postad 12 February 2009 - 18:08

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

bara 1 tuner med och då måset även kanalerna vara på samma mux... ligger dom på en annan mux måste tvn/boxen ha minst 2 tuners.. bästa lösningen är en digitalbox med dubbla tuners och hårddisk....

Mux listan för Comhem ser ut så här
Comhem Muxlista

Postad 29 September 2009 - 12:09

Unregistered4ad1d43b
  • Unregistered4ad1d43b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag ringde COMHEM, för att få mitt huvud kort, pairat till båda HD boxarna, men då säger kundtjänst, att det går bara att Paira till en HD box ?

FUnkar det inte, eller är kundtjänst totalt borta ?

//Jesper

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.