Vad för kabel skall jag köpa?
50 svar till detta ämne
Postad 29 November 2008 - 10:39
JwK
-
JwK
-
Användare
-
-
107 inlägg
Hej!
Det är så att jag har ett presentkort hos Hifi-punkten här i stan.
Undrar då om en skall köpa "riktig" hgt kabel eller en ny sub kabel. Placeringen av suben är inte optimal i dags läget, så jag vill flytta den. Och då behövs ju en längre signalkabel.
Har oxå tänkt att ge mig in i EKK leken, kostar ju inte så mkt att prova. Det känns ju lite kass att lägga dyra pengar på hgt kablage om nu EKK är lika bra.
SKulle vilja ha lite input å idéer.
Mvh Jonas
Postad 29 November 2008 - 13:12
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Ja hur mycket pengar är presentkortet på ?
Själv gillar jag inte EKK tycker det är hysteri över det,att alla ska köra EKK för det finns inget bättre hm ?
Visst gillar du att pyssla och löda eller krimpa själv,fläta och allt de gör så visst.
Fast jag tycker det e bättre att köpa allt färdigt från ett erkänt bra märke,som tex Audioquest då vet jag att jag får topp kvalite. Tex Audioquest Type 8 2x2m för 2.300 finns även bi-wire för samma pris.
Postad 29 November 2008 - 17:20
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Undrar då om en skall köpa "riktig" hgt kabel eller en ny sub kabel. Placeringen av suben är inte optimal i dags läget, så jag vill flytta den. Och då behövs ju en längre signalkabel.
Har oxå tänkt att ge mig in i EKK leken, kostar ju inte så mkt att prova. Det känns ju lite kass att lägga dyra pengar på hgt kablage om nu EKK är lika bra.
Frågan är vad "lika bra" betyder. Rent objektivt så måste benämningen på en bra kabel vara att den gör sitt fysikaliska jobb. EKK har där tydligen lyckats väldigt bra i tester och lyssningar utförda av t.ex LTS. Däremot så finns det inget som säger att du skulle tycka att det låter bra, lika lite som att en kabel för tusen kr metern skulle göra det (finns inga bra argument till fantasipriser på kablar). Jag skulle nog gå på signalkabeln då du tycks ha mest nytta av den och pga att en dyrare högtalarkabel inte alls behöver betyda bättre ljud. Alternativt köpa några meter EKK och se om det gick att få testa dyrare högtalarkabel innan köp (bäst blint om någon kan hjälpa dig för att eliminera förväntningseffekter).
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 November 2008 - 17:20.
Postad 30 November 2008 - 00:35
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Fast jag tycker det e bättre att köpa allt färdigt från ett erkänt bra märke,som tex Audioquest då vet jag att jag får topp kvalite.
Nyfiken fråga... Hur vet du det?
Postad 30 November 2008 - 04:46
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ja hur mycket pengar är presentkortet på ? Själv gillar jag inte EKK tycker det är hysteri över det,att alla ska köra EKK för det finns inget bättre hm ?
Visst gillar du att pyssla och löda eller krimpa själv,fläta och allt de gör så visst. Fast jag tycker det e bättre att köpa allt färdigt från ett erkänt bra märke,som tex Audioquest då vet jag att jag får topp kvalite. Tex Audioquest Type 8 2x2m för 2.300 finns även bi-wire för samma pris.
Jag tycker alla ska testa EKK för att det e billigt och kan ge riktigt bra resultat i rätt anläggning
Postad 30 November 2008 - 10:25
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Placebo och McGurk....
Postad 30 November 2008 - 11:01
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Ja hur mycket pengar är presentkortet på ? Själv gillar jag inte EKK tycker det är hysteri över det,att alla ska köra EKK för det finns inget bättre hm ?
Visst gillar du att pyssla och löda eller krimpa själv,fläta och allt de gör så visst. Fast jag tycker det e bättre att köpa allt färdigt från ett erkänt bra märke,som tex Audioquest då vet jag att jag får topp kvalite. Tex Audioquest Type 8 2x2m för 2.300 finns även bi-wire för samma pris.
gör gärna en prisjämförselse mellan aq och ekk
Postad 30 November 2008 - 12:16
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
För jag har testat EKK och fick bättre resultat med AQ, jo jag va inne på Audio Concept för någon dag sedan. Där nere stod McIntosh förstärkare och CD kopplad till ett par Dynaudio Contour S5.4 Det märkliga va att systemet inte va kopplat med EKK ? Jag frågade varför dom inte körde med EKK,killen kollade på mig som jag inte va klok. Han va så trött på allt snack om EKK at det skulle vara världens bästa kabel,jag börjar tröttna på det också. Vi som vill köpa dyra kablar,och snacka om dom kan väl få göra det utan att på EKK kastat i ansiktet ? gör gärna en prisjämförselse mellan aq och ekk
Jo jag vet EKK är mycket billigare.
Postad 30 November 2008 - 12:54
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
För jag har testat EKK och fick bättre resultat med AQ
Var mer nyfiken på vad du menade med "toppkvalitet" hos en kabel. Resultatet från ett test (öppet?) är väldigt svårt att föra över på någon annans system och öron varför jag anser att det är bättre att man testar själv innan man placerar flera tusenlappar på kablar (helst blint för att undvika förväntningseffekter). Det märkliga va att systemet inte va kopplat med EKK ? Jag frågade varför dom inte körde med EKK,killen kollade på mig som jag inte va klok. Han va så trött på allt snack om EKK at det skulle vara världens bästa kabel,jag börjar tröttna på det också.
Ja skulle jag sälja dyrkablar så hade jag också tyckt att det envisa ryktet om att det kan gå lika bra med "sketabilliga" skulle vara tröttsamt. Vi som vill köpa dyra kablar,och snacka om dom kan väl få göra det utan att på EKK kastat i ansiktet ?
Jag tycker tvärtom att det är bra att man får tipsa om vad man vill (oavsett om det är EKK eller dyrkabel) med tillhörande diskussioner.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 30 November 2008 - 12:57.
Postad 30 November 2008 - 12:57
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Undrar varför inte EKK recenseras i tidningar? Och varför inte seriösa handlare inte rekommenderar dom?
Thomas
Postad 30 November 2008 - 13:02
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
För jag har testat EKK och fick bättre resultat med AQ, jo jag va inne på Audio Concept för någon dag sedan. Där nere stod McIntosh förstärkare och CD kopplad till ett par Dynaudio Contour S5.4
Det märkliga va att systemet inte va kopplat med EKK ? Jag frågade varför dom inte körde med EKK,killen kollade på mig som jag inte va klok. Han va så trött på allt snack om EKK at det skulle vara världens bästa kabel,jag börjar tröttna på det också.
Vi som vill köpa dyra kablar,och snacka om dom kan väl få göra det utan att på EKK kastat i ansiktet ?
Det att ni får ekk kastat i ansiktet är den gammla vanliga visan har man köpt ett par kablar som är dyra så är dom bättre och det är där menings skiljeaktigheterna börjar och folk är lättlurade av slipade försäljare det är som en som bytte säkringar till guld platterat i en förstärkare och fick bättre ljud enligt honom fördet första är guld en dålig ledare silver är uteslutet då det ärglar kraftigt så vad var det som på verkade honom troligen det undermedvetna att det satt guld säkringar i apparaten. sen har man den andra aspekten det är när tillverkare börjar att prata om olkka ledare och vad dom gör för nytta i en kabel och här börjar man att tvivla den transporterar växelström och inget annat som en del som tror att den transporterar en ljudvåg.
Postad 30 November 2008 - 13:06
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Det att ni får ekk kastat i ansiktet är den gammla vanliga visan har man köpt ett par kablar som är dyra så är dom bättre och det är där menings skiljeaktigheterna börjar och folk är lättlurade av slipade försäljare det är som en som bytte säkringar till guld platterat i en förstärkare och fick bättre ljud enligt honom fördet första är guld en dålig ledare silver är uteslutet då det ärglar kraftigt så vad var det som på verkade honom troligen det undermedvetna att det satt guld säkringar i apparaten. sen har man den andra aspekten det är när tillverkare börjar att prata om olkka ledare och vad dom gör för nytta i en kabel och här börjar man att tvivla den transporterar växelström och inget annat som en del som tror att den transporterar en ljudvåg.
Det där stämmer inte om man lånar hem och som jag ALLTID är negativt inställd, om jag sedan finner att en viss sak är bättre då är det så, om man sedan har en bra relation med sin handlare brukar dom inte försöka sälja det som är dyrare Thomas
Postad 30 November 2008 - 13:09
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Undrar varför inte EKK recenseras i tidningar? Och varför inte seriösa handlare inte rekommenderar dom?
Thomas
Mycket bra fråga,har inte läst något test med EKK mot övriga kablar.Är det någon som läst något test ?
Postad 30 November 2008 - 13:12
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Mycket bra fråga,har inte läst något test med EKK mot övriga kablar.Är det någon som läst något test ?
tester är inte tillförlitliga om den inte är blind
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Om vi alla mailar till Hemmabio tidningen kanske dom utför ett test Thomas
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Har faktiskt ett par EKK som testade mot mina dåvarande QED för 1500kr. EKK:arna gav en större skjuts i nedre partierna och basen. Det blev mer party, och jag demade med dom faktiskt när jag sålde av mina dåvarande kefhögtalare!
Dock gav mig QED en renare ljudåtergivning. Det är väl det som kabeltillverkarna exeprimenterar med, olika material och div, det påverkar väl mest den subtila återgivningen. Har du en dyr anläggning med cd-spelare för 20k så är det dom nyanserna du är ute efter...
tycker att uttrycket kablar för ungefär 10% av anläggningen står sig fortfarande väldigt bra. Det är en bra kompriss mellan båda extremiteter.
Redigerat av Unregistered76636631, 30 November 2008 - 13:21.
Postad 30 November 2008 - 13:15
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Var mer nyfiken på vad du menade med "toppkvalitet" hos en kabel. Resultatet från ett test (öppet?) är väldigt svårt att föra över på någon annans system och öron varför jag anser att det är bättre att man testar själv innan man placerar flera tusenlappar på kablar (helst blint för att undvika förväntningseffekter).
Ja skulle jag sälja dyrkablar så hade jag också tyckt att det envisa ryktet om att det kan gå lika bra med "sketabilliga" skulle vara tröttsamt.
Jag tycker tvärtom att det är bra att man får tipsa om vad man vill (oavsett om det är EKK eller dyrkabel) med tillhörande diskussioner.
Vad har du för system och kör du EKK till allt ?
Postad 30 November 2008 - 13:15
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Om vi alla mailar till Hemmabio tidningen kanske dom utför ett test
Thomas
och hur skall dom klara av det tänk på annonsörena sviker man dom så finns det ingen tidning
Postad 30 November 2008 - 13:16
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
och hur skall dom klara av det tänk på annonsörena sviker man dom så finns det ingen tidning
Då får väl Classe och jula mm annonsera när dom ser hur bra EKK är Thomas
Postad 30 November 2008 - 13:19
JwK
-
JwK
-
Användare
-
-
107 inlägg
Hej!
Här har det hänt en del ser jag
Presentkortet är på 500 kr. Sedan är jag student, så några kablar för 2300 blir det inte.
Skall i alla fall testa med EKK. Kanske kan låna hem ett par hgt kablar från Hifi-punkten å göra ett blind test hemma
Mvh Jonas
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
tycker att uttrycket kablar för ungefär 10% av anläggningen står sig fortfarande väldigt bra. Det är en bra kompriss mellan båda extremiteter.
Jo 10-15% är ett bra riktmärke,då ligger jag inom den gränsen.
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
De är i det närmaste gratis. Branschens självklara och helt förståeliga intresse är att tjäna pengar, inte att tipsa om billiga lösningar som kan konkurrera med dyra. Kablar är dessutom som regel en produkt med hög marginal.
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Då får väl Classe och jula mm annonsera när dom ser hur bra EKK är
Thomas
a inte att förglömma biltema och ö&b som också säljer ekk på sina el avdelningar
Postad 30 November 2008 - 13:20
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Hej!
Här har det hänt en del ser jag
Presentkortet är på 500 kr. Sedan är jag student, så några kablar för 2300 blir det inte.
Skall i alla fall testa med EKK. Kanske kan låna hem ett par hgt kablar från Hifi-punkten å göra ett blind test hemma
Mvh Jonas
Gör det, då får du vettiga svar Thomas
Postad 30 November 2008 - 13:27
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Om vi alla mailar till Hemmabio tidningen kanske dom utför ett test
Thomas
Har mailat.
Postad 30 November 2008 - 13:28
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Har mailat. 
Bra, ser att du kör samma "björntråd" som jag Thomas
Postad 30 November 2008 - 13:30
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
En länk till ett som det verkar verkligen seriöst kabelbygge baserat på EKK om någon är intresserad. http://www.lts.a.se/...71/Default.aspx
Postad 30 November 2008 - 13:41
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Det blir samma visa varje gång,år efter år märkligt att man glömmer så snabbt mellan gångerna.
Postad 30 November 2008 - 13:42
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
En länk till ett som det verkar verkligen seriöst kabelbygge baserat på EKK om någon är intresserad.
http://www.lts.a.se/...71/Default.aspx
ja du mittiprick det är inte ekk den har bara 4eller 5 kardelar
Postad 30 November 2008 - 14:28
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
För jag har testat EKK och fick bättre resultat med AQ, jo jag va inne på Audio Concept för någon dag sedan. Där nere stod McIntosh förstärkare och CD kopplad till ett par Dynaudio Contour S5.4
Det märkliga va att systemet inte va kopplat med EKK ? Jag frågade varför dom inte körde med EKK,killen kollade på mig som jag inte va klok. Han va så trött på allt snack om EKK at det skulle vara världens bästa kabel,jag börjar tröttna på det också.
Vi som vill köpa dyra kablar,och snacka om dom kan väl få göra det utan att på EKK kastat i ansiktet ?
precis, man köper det man vill och man tycker låter bäst Men som sagt då EKK är så billigt så tycker jag man ska ta och testa det i alla fall, sedan e det ju så at tdet beror väldigt mycket på i villken anläggning man sätter dom i om det låter bra eller inte, som dte e med alla kablar så bara för att man testar dom i en anläggning och att dom inte lät riktigt bra betyder ju inte att dom måste vara dåliga heller jag håller EKK för mycket bra i förhållande till pris och i rätt anläggning till och med riktigt bra Men säger inte att den e bra i alla möjliga kombinationer av elektronik och inte heller bäst oavsett pris, det skulle jag alldrig göra då jag vet mycket som e bättre T.ex. dom jag har nu som är en lite udda variant av kabel, hemgjord och kostar kanske 80kr för allt, men låter enligt mig mycket bra och jag saknar inte mycket från min Nordost Heimdall om man säger så... Undrar varför inte EKK recenseras i tidningar? Och varför inte seriösa handlare inte rekommenderar dom?
Thomas
Mycket enkelt svar på den frågan, säljarna tjänar inga pengar på EKK och varför då föra fram den som bästa alternativet, har ni inte insett det än att det enda säljare är intresserade av är att slja och då gärna til ett så högt pris som möjligt och få dig att tro du gjort ett bra köp. Så lyd ett gott råd och lyssna på vad säljarna säger men ta det med en stor näve salt och absolut inte som någon sanning för det inte, sälja e vad dom vill göra och man ska vara skeptisk bara därför, domvill dig inte väl på något sätt och dom e bara trevliga och "hjälpsamma" för att dom måste det och vill som sagt ha saker sålda
Postad 30 November 2008 - 15:09
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
ja du mittiprick det är inte ekk den har bara 4eller 5 kardelar
Hmm verkar vara en variant av EKK? "Kabel är uppbyggd med EKKX 20x2x0,5"
Postad 30 November 2008 - 15:12
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
precis, man köper det man vill och man tycker låter bäst Men som sagt då EKK är så billigt så tycker jag man ska ta och testa det i alla fall, sedan e det ju så at tdet beror väldigt mycket på i villken anläggning man sätter dom i om det låter bra eller inte, som dte e med alla kablar så bara för att man testar dom i en anläggning och att dom inte lät riktigt bra betyder ju inte att dom måste vara dåliga heller
jag håller EKK för mycket bra i förhållande till pris och i rätt anläggning till och med riktigt bra Men säger inte att den e bra i alla möjliga kombinationer av elektronik och inte heller bäst oavsett pris, det skulle jag alldrig göra då jag vet mycket som e bättre T.ex. dom jag har nu som är en lite udda variant av kabel, hemgjord och kostar kanske 80kr för allt, men låter enligt mig mycket bra och jag saknar inte mycket från min Nordost Heimdall om man säger så...
Mycket enkelt svar på den frågan, säljarna tjänar inga pengar på EKK och varför då föra fram den som bästa alternativet, har ni inte insett det än att det enda säljare är intresserade av är att slja och då gärna til ett så högt pris som möjligt och få dig att tro du gjort ett bra köp. Så lyd ett gott råd och lyssna på vad säljarna säger men ta det med en stor näve salt och absolut inte som någon sanning för det inte, sälja e vad dom vill göra och man ska vara skeptisk bara därför, domvill dig inte väl på något sätt och dom e bara trevliga och "hjälpsamma" för att dom måste det och vill som sagt ha saker sålda 
Går du till en skit butik så självklart blir du lurad, där jag handlar blir jag avrådd att köpa en dyrare kabel om den inte ger skillnad till mina produkter jag i övrigt har Thomas
Postad 30 November 2008 - 15:26
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Första frågan jag skulle ställa till dig är, har du lyssnat på olika kablar till din anläggning, hur mycket erfarenhet har du av olika kablar, och skulle du verkligen kunna höra en skillnad?
Nu snackar jag inte om att det måste vara bättre för att det är dyrare, eller att kabeln måste vara bättre för dina öron för att folk säger det.
Det bästa du kan göra är att gå till en butik och berätta att du är intresserad av att köpa nytt kablage till ditt system men är inte säker på om det är värt det. Därefter frågar du om du kan få låna hem 2,st olika högtalar kablar och sen ser du till att du får hjälp med testet hemma och utför det. Om du nu inte kan höra någon skillnad så kan du fråga dig själv om det är ens värt att byta =)
Lycka till mannen
Postad 30 November 2008 - 15:33
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Går du till en skit butik så självklart blir du lurad, där jag handlar blir jag avrådd att köpa en dyrare kabel om den inte ger skillnad till mina produkter jag i övrigt har
Thomas
självklart va detta en generalisering och detta gäller inte alla försäljare, men väldigt många (majoriteten skulle jag vilja påstå) och därför ska man inte blint gå på deras "Råd".... Sedan e det ju så att dom gärna gör så att du tror du har gjort ett bra köp och dom beter sig på ett sätt som får dig att tro att du köpter "rätt" grejer men i själva verket så blev du lurad i alla fall. Men detta e ju sällan i någon större utrsträkning på seriösare butiker som Referenceaudio, Ljudmakarna m.m. mer på ONOFF, Elgiganten, Siba m.m. men detta förekommer även på dom lite mer seriösa butikerna och då allra främst gällande kablar på, det e ju väldigt lätt att säga till någon ovetande att han måste ha den här kabel för 1000kr då en för 300kr skulle förstöra ljudet eller något liknande och som ovetande går man ju på det men e lite missnöjd med att det blev så dyrt... Sedan så kan han ju göra såhär i stället, att han säger att egentligen så skulle man ta kablar för 2000kr till detta för att inte sabba ljudet, men så säger han också att just dessa kablar e riktigt bra och dom kostar "bara" 1000kr och du får samma kvaliteter som för 2000kr (eller så sänker dom priset från 2000kr till 1600kr...). då blir ju köparen nöjd och tror att han gjort en bra affär dessutom men att han bara blivit lurad att vara glad och fått onödigt dyra kablar i alla fall.
Postad 30 November 2008 - 15:34
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Så lyd ett gott råd och lyssna på vad säljarna säger men ta det med en stor näve salt och absolut inte som någon sanning för det inte, sälja e vad dom vill göra och man ska vara skeptisk bara därför, domvill dig inte väl på något sätt och dom e bara trevliga och "hjälpsamma" för att dom måste det och vill som sagt ha saker sålda 
Jag tar inga råd av säljare när det gäller kablar,utan av att själv lyssna och snacka med andra kabel intresserade.
Postad 30 November 2008 - 16:25
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Bra!  precis vad jag ville höra för annars e det mycket stor risk att man gör en omedvetet dålig affär...
Redigerat av DVD-ai, 30 November 2008 - 16:25.
Postad 30 November 2008 - 16:39
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Jo har du rätt i .
Postad 30 November 2008 - 17:52
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Thomas
Kanske för att de inte har någon sponsor som betalar duktigt bra för att de ska testa EKK... Och "seriösa" handlare säljer inte EKK då det inte gynnar deras ficka speciellt bra.
Postad 30 November 2008 - 23:01
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Kanske för att de inte har någon sponsor som betalar duktigt bra för att de ska testa EKK...
Och "seriösa" handlare säljer inte EKK då det inte gynnar deras ficka speciellt bra.
Då får dom väl ta handen ur arslet och hosta upp lite pengar så deras kablar publiceras i tidningar och media helt enkelt. Det gäller att synas
Postad 30 November 2008 - 23:08
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
EKK är ju inget märke utan bara en betäckning på en kabel med enkarderliga ledare
Postad 30 November 2008 - 23:12
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
EKK är ju inget märke utan bara en betäckning på en kabel med enkarderliga ledare 
Jo, men EKK i sammanhanget är vedertaget 14:-/meters kabeln som finns på de flesta elaffärer.
Postad 30 November 2008 - 23:17
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ni är riktiga nissar ibland ni, kanske därför jag får en sådan kall känsla i nacken när jag ser EKK präster här som försöker övertala folkmassan att djävulen faktiskt existerar.
Postad 30 November 2008 - 23:37
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ni är riktiga nissar ibland ni, kanske därför jag får en sådan kall känsla i nacken när jag ser EKK präster här som försöker övertala folkmassan att djävulen faktiskt existerar.
Haha, jag va bara lite oskyldigt dryg, absolut inget illa menat och jag står som sagt mitt i mellan, att kalla EKK för bästa kabeln är helt åt **** men den e däremot inte dålig heller så... Jag tycker inte att man ska säga att EKKn är bäst, för det e den verkligen inte, inte ens på långa vägar! Men däremot så är den ju bra och det kan man inte ta ifrån den och därför så brukar jag tipsa om bland annat den bara för att den e så löjligt billig så varför inte testa.. Och blir man inte nöjd så är det 40kr åt skogen, men e det så farligt då ?! Haha, en Nisse kanske jag kan vara ibland (erkänner...  ) men verkligen ingen "EKK Präst" för det ger mig kalla rysningar också ska du veta...
Postad 30 November 2008 - 23:48
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jo, men EKK i sammanhanget är vedertaget 14:-/meters kabeln som finns på de flesta elaffärer.
Haha! aa, precis nu går det bra att se saker i sitt sammanhang men inte när det gäller korskoppling då eller ... ?! Det jag menade va det att EKK görs av olika firmor och EKK i sig självt är bara en betäckning på kabeln och därför så är det någon av dessa firmor som får stå för köparglöden gällande försöka "bringa fram EKK'n i ljuset" Annars skulle det vara som att säga att FKK borde ställa upp i tester (FKK = Fin karderlig) eller att M3 borde ställa upp i tester, och då är det ju i detta fallet BMW som tillverkat bilen Så därför va det lite konstigt skrivet tyckte jag, och jag va bara lite "Elak" och "drygade till mig" lite där, hoppas på "No hard feelings"
Redigerat av DVD-ai, 30 November 2008 - 23:50.
Postad 01 December 2008 - 00:14
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Postad 01 December 2008 - 07:28
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Jag hatar vanlig EKK... Nästan så den är sämre än lampsladdar!  utom vad gäller bas och dynamik. Nä, EKK = Pioneer simulator. Haha! aa, precis nu går det bra att se saker i sitt sammanhang men inte när det gäller korskoppling då eller ... ?!
Det jag menade va det att EKK görs av olika firmor och EKK i sig självt är bara en betäckning på kabeln och därför så är det någon av dessa firmor som får stå för köparglöden gällande försöka "bringa fram EKK'n i ljuset" Annars skulle det vara som att säga att FKK borde ställa upp i tester (FKK = Fin karderlig) eller att M3 borde ställa upp i tester, och då är det ju i detta fallet BMW som tillverkat bilen Så därför va det lite konstigt skrivet tyckte jag, och jag va bara lite "Elak" och "drygade till mig" lite där, hoppas på "No hard feelings" 
Feelings hard as a rock!
Redigerat av Professor_Kalkyl, 01 December 2008 - 07:28.
Postad 01 December 2008 - 14:25
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Sugen på att köpa mig en kabel i julklapp till mig. 
Finns några att välja mellan.
Postad 01 December 2008 - 15:10
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Sugen på att köpa mig en kabel i julklapp till mig. Finns några att välja mellan.
Vem du än syftade på, så blir det nog bra =)
Postad 01 December 2008 - 19:45
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jag hatar vanlig EKK... Nästan så den är sämre än lampsladdar! utom vad gäller bas och dynamik. Nä, EKK = Pioneer simulator.
Feelings hard as a rock! 
haha nu menar jag EKK i vilket utförande som helst, bara det e solida ledare
Postad 02 December 2008 - 21:20
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
En länk till ett som det verkar verkligen seriöst kabelbygge baserat på EKK om någon är intresserad.
http://www.lts.a.se/...71/Default.aspx
Det är en gammalt kabelbygge från 1998/2002. Har någon byggt det? Den angiven kabel med artikelnummer 55-749-59 finns inte längre. Motsvarande kabel har artikelnummer 55-749-61. Namnet är Halogenfri telesignalkabel ELLXB. hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 02 December 2008 - 21:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Kablar
-
→
Ljudkablar för analog överföring
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|