Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung NC10 i Sydkorea

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung NC10 (Laptops (Bärbara datorer)) 1 9.02941 (33) Inga priser
Samsung NC10 (Eng) (Laptops (Bärbara datorer)) 0 7.5 (1) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 10 December 2008 - 19:39

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
Hej!

Har en polare som tänkte åka till Sydkorea och tänkte be honom köpa en Samsung NC10, tänkte då att eftersom Samsung är koreanskt så borde priserna vara lägre där? Annars ett elektronikdistrikt som har billig elektronik vore uppskattat etc.

Någon som vet något stort köpcentrum med billig elektronik i Seoul (fast "riktiga grejer" inga piratkopior eller "knock-offs")?

Funkar allting i Sverige? Alltså okej att jag köper en adapter till strömkabeln MEN annars ska allt funka, jag behöver ingen omkonverterare till laddaren eller så?

"Our review unit’s Korean keyboard was lacking a backslash/pipe key; in its place was a Korean character."

Det är väl "bara" att mappa om den så funkar det eller vad menar de?
Backlash/pipe är denna eller "|" tangent som man använder för att "pipa" saker i Linux då? Kan vara rätt viktigt, sitter i Linux och skriver script ibland (eller iaf. denna kurs)

Några andra skillnader tror ni?

Hur mycket kostar det att köpa ett svensk tangentbordslayout till en laptop? 500kr eller mer? Kanske mer prisvärt att vänta tills den släppts i Sverige?

Har den koreanska varianten även latinska bokstäver (A,B,C etc. ist. för koreanska tecken)?

Tacksam för svar - TheSwede86

Postad 11 December 2008 - 01:53

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Har en polare som tänkte åka till Sydkorea och tänkte be honom köpa en Samsung NC10, tänkte då att eftersom Samsung är koreanskt så borde priserna vara lägre där? Annars ett elektronikdistrikt som har billig elektronik vore uppskattat etc.

Priserna är lägre där, kanske inte supermycket lägre, men helt klart lägre. Sen beror det också på vad du köper ...

Någon som vet något stort köpcentrum med billig elektronik i Seoul (fast "riktiga grejer" inga piratkopior eller "knock-offs")?

Det finns flera elektronikdistrikt där, tyvärr är jag inte där min guidebok är, så jag kan inte kolla det åt dig ...
Kom iaf på två st Techno Mart och Yongsan Electronics Market, där den senare har mer datorer, medan den första mer inriktar sig på elektronik (mobiler, TV, MP3, kameror, etc ...).

Du kan läsa lite om dom här: http://www.virtualto...onics-BR-1.html

Funkar allting i Sverige? Alltså okej att jag köper en adapter till strömkabeln MEN annars ska allt funka, jag behöver ingen omkonverterare till laddaren eller så?

De har 220V i Sydkorea, så i värsta fall får du byta sladd/väggpluggen.

Du kan använda http://www.danawa.com/ för att få en hum om hur mycket datorn (eller vad som helst, tex riskokare) kostar i Korea. Här är ytterligare en pris-tracker: http://global.gmarket.co.kr/

Redigerat av frollic, 11 December 2008 - 05:36.

Postad 11 December 2008 - 18:58

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

/.../Post/.../

Tackar, oerhört bra och uttömmande svar! ;)

Postad 11 December 2008 - 22:51

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Kan din kompis koreanska? Annars är det bra att ha med någon som kan för att kunna pruta, butikerna som ligger närmast ingången i köpcentrerna har generellt lite högre priser än de svårtillgängliga längre in.

Se också till att han får med sig internationell garanti och att inga tillbehör plockas ut innan varan överlämnas.

Postad 11 December 2008 - 23:06

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Kan din kompis koreanska? Annars är det bra att ha med någon som kan för att kunna pruta, butikerna som ligger närmast ingången i köpcentrerna har generellt lite högre priser än de svårtillgängliga längre in.

Se också till att han får med sig internationell garanti och att inga tillbehör plockas ut innan varan överlämnas.

Priset går ofta upp 10% om du vill ha "riktig" garanti, så det är en avvägning, antingen tar man en större risk utan garanti, eller så köper man garantin och då blir varan dyrare (kan dock vara olika för olika varor).

Språket vara ett problem generellt, i princip ingen kan/vill tala engelska.

Redigerat av frollic, 11 December 2008 - 23:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.