Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Returnera min nya Samsung LE46A676?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 December 2008 - 18:59

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej alla kunniga själar på Min Hemmabio.

Tänkte bara lufta mina tankar lite.
Jag brukar vara väldigt noggrann med vad jag köper, speciellt elektronik och tekniska prylar.

Mitt senaste inköp får dock ses lite som en fadäs.. Köpte en Samsung LE46A676 på Dustinhome med studentrabatt och försäkring (tot 16 000kr). Jag köper väldigt mycket på Dustin/Dustinhome och har hittills varit nöjd. Nu märker jag dock att de gråimporterar sina Samsungs och ComHem kommer således ej fungera direkt i TV’n! Och man kan inte heller få support från Samsung Sverige.

Snudd på skandalöst av ett så seriöst företag!

Jag har kollat vilken panel det är, och den verkar dock vara gjord av Samsung själva, vilket är bra.

Nu står jag i valet och kvalet. Skall jag returnera TV’n och köpa en från en butik som finns i Göteborg, fast då för 16 000 utan försäkring men med garanti att man får den svensk.. plus att de har en drive där man får en 19” ur Samsungs A6-serie på köpet.

Vad säger ni? Skall jag behålla TV’n och leva med att jag får köra ComHem med separat box (inte hela världen egentligen då jag snart skaffar en HD-box med hårddisk) eller skall jag returnera och köpa lokalt?
Tips tas hjärtligt emot ;)

Postad 11 December 2008 - 20:20

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Mina första tankar är:
1. Har du upptäckt några "döda" eller lysande pixlar?
2. Hur har du tänkt ha tvn? På väggen, på en bänk osv?

Risken är väl kanske att du får stå för frakten själv om du exempelvis utnyttjar ångerrätten. Men rör det sig nu om samma pengar, ja då hade jag bytt. Lätt. Det bästa med en nordisk enhet är pixelgarantin och att Samsung ombesörjer att hämta tvn vid garantiärenden. Sen om det är värt besväret kan bara Du avgöra. ;)

Redigerat av twebbas, 11 December 2008 - 20:35.

Postad 12 December 2008 - 08:26

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Mina första tankar är:
1. Har du upptäckt några "döda" eller lysande pixlar?
2. Hur har du tänkt ha tvn? På väggen, på en bänk osv?

Risken är väl kanske att du får stå för frakten själv om du exempelvis utnyttjar ångerrätten. Men rör det sig nu om samma pengar, ja då hade jag bytt. Lätt. Det bästa med en nordisk enhet är pixelgarantin och att Samsung ombesörjer att hämta tvn vid garantiärenden. Sen om det är värt besväret kan bara Du avgöra. ;)

Tjena.

Tack för tipsen Twebbas!

Inga döda pixlar verkar det som, och fick med väggfäste av Dustin som jag hade tänkt använda mig av. Det är ju inte riktigt samma pengar då jag köpte med en heltäckande försäkring på tre år, men får då istället med en liten 19" som man kan sälja av eller ge bort.

Snackade dock med Dustin igår, och de står för frakten tillbaka om jag ångrar mig. Tror jag skall göra detta och köpa en 40-42" då 46" var lite överdrivet stort :rolleyes: Är det LE40A656 som gäller då, eller finns det någon lika bra 42"? (väldigt synd att Samsung inte gör LCD i 42"...).

Postad 12 December 2008 - 08:31

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Finns 676 som gråimportmodell?
Jag trodde att 676 endast var nordisk modell.
Däremot 656 finns både som gråimportmodell och som nordisk modell.

Postad 12 December 2008 - 08:56

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Finns 676 som gråimportmodell?
Jag trodde att 676 endast var nordisk modell.
Däremot 656 finns både som gråimportmodell och som nordisk modell.

Trodde också först att den bara fanns som nordisk modell, men det verkar inte bättre än att den är gråimporterad. Kollar man på Prisjakts info om Dustinhome står de att de bara använder sig av svenska leverantörer om möjligt...
https://www.prisjakt...p;lista=omdomen

Nä, nu ringer jag och säger att den skall tillbaka, får bli en principsak kombinerat med att den var faktiskt lite för stor för vårt vardagsrum...

Så är det nu någon som har ett tips om en bra 40-42"? :rolleyes: Är det värt de extra 5 000 man får lägga på en LE40A796 jämfört med en ur A6-serien eller motsvarande? (Skall åka och kolla på dem för att få en egen uppfattning, men vill ju fråga experterna ;) )

Redigerat av theluks, 12 December 2008 - 08:56.

Postad 02 January 2009 - 20:40

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tack för alla svaren!

Jag returnerade TV'n och köpte en Sony KDL-46W4000 istället och kan bara säga att jag inte ångrar det en sekund. Flera tusingar billigare, gratis hemkörning från Voxon och klarar ComHem (även HD) med stjärna i kanten. Var först skeptisk till Sonyns design, men den gjorde sig mycket bättre i vardagsrummet och ser mindre klumpig ut än Samsungen.

/Nöjd TV-ägare

Postad 02 January 2009 - 20:46

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Tack för alla svaren!

Jag returnerade TV'n och köpte en Sony KDL-46W4000 istället och kan bara säga att jag inte ångrar det en sekund. Flera tusingar billigare, gratis hemkörning från Voxon och klarar ComHem (även HD) med stjärna i kanten. Var först skeptisk till Sonyns design, men den gjorde sig mycket bättre i vardagsrummet och ser mindre klumpig ut än Samsungen.

/Nöjd TV-ägare

Bra att du är nöjd. Men vad hände med "46' tum var lite överdrivet stort" :)

Redigerat av belzebubb, 02 January 2009 - 20:49.

Postad 02 January 2009 - 22:58

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Vad har Sony för garantier och policyn ? Dvs. med hämtning osv.

Redigerat av sl2wm, 02 January 2009 - 22:58.

Postad 02 January 2009 - 23:16

seriously
  • seriously
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Slänger in lite på glid... Innefattas både XXE och XEE av 100% nordisk garanti?

Postad 26 January 2009 - 11:25

Specias
  • Specias
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Slänger in lite på glid... Innefattas både XXE och XEE av 100% nordisk garanti?

Japp, det gör det !

Postad 26 January 2009 - 14:44

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Tack för alla svaren!

/Nöjd TV-ägare

Ingen bleeding eller clouding då?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.