Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Energy Star-märkning för 43 plasmor

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 December 2008 - 22:07

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 18 December 2008 - 09:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
På Plus 08-12-04 visade de att skillnaderna var stora mellan en 50" plasma i stand-by och en vanlig tjock-TV i stand-by. Plasman drog i stort sett ingenting, medans Tjock-TV'n låg på drygt 2,5W. Så min plasma lär få stå i stand-by.

Redigerat av Melmac, 18 December 2008 - 09:48.

Postad 18 December 2008 - 10:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Kan vi kanske med detta slippa gnället/tjatat om att välja Tv efter energiförbrukning och koncentrera oss på den som ger bäst bild för pengarna istället? Tänker på energimyndighetens inkompetenta test i våras. Jag hade en lite irriterad mailväxling med den ansvarige för det testet... :huh:

Postad 18 December 2008 - 17:07

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

På Plus 08-12-04 visade de att skillnaderna var stora mellan en 50" plasma i stand-by och en vanlig tjock-TV i stand-by. Plasman drog i stort sett ingenting, medans Tjock-TV'n låg på drygt 2,5W. Så min plasma lär få stå i stand-by.

Några veckor tidigare stod Sverker och hetsade upp sig när han visade hur många lampor som motsvarade de 400+ Watt som den plasman drog.

Nää, är man orolig för hur mycket ström en Tv förbrukar, så skall man nog behålla sin tjockTv.

Postad 18 December 2008 - 18:13

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1192 inlägg
  • 0

Några veckor tidigare stod Sverker och hetsade upp sig när han visade hur många lampor som motsvarade de 400+ Watt som den plasman drog.

Nää, är man orolig för hur mycket ström en Tv förbrukar, så skall man nog behålla sin tjockTv.

Är man orolig över det ska man nog inte ha någon tv alls och titta på en glödlampa och se hur roligt det är

Postad 18 December 2008 - 20:19

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Är man orolig över det ska man nog inte ha någon tv alls och titta på en glödlampa och se hur roligt det är

Glödlampan är som bekant på gång att förbjudas av EU, men man kan ha mycket roligt i mörker... ;)

Energy star har ingen vidare klang i mina öron. Vad jag kan minnas från början på deras bana, var allt som behövdes för att få märka med Energy star loggan, var att man var betalande medlem i deras förening... :(

Postad 24 December 2008 - 12:31

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Eller också använder man inte StandBy öht utan stänger av TV:n när man inte kollar på den. Då kan man både vara energieffektiv och få bra bild på en gång…

Postad 31 December 2008 - 15:28

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Jag tycker det är jättebra att detta uppmärksammas rent generellt. Det ska kunna lösas att våra prylar hemma ska dra så lite som möjligt.
Att en Tv automatiskt stängs riktigt av efter 10min på standby kanske är ett alternativ? Eller att förbjuda standby rakt av är ett annat.
Men i slutändan måste man göra en jämförelse till sport eller annan hobby. Vad kostar totalsumman för en hobby jämfört med en annan hobby/intresse.

Men det vore olycksamt om folk åker till en butik och köper en tv efter hur mycket ström den drar, och sen klagar på att bilden är värdelös.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.