Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför sådana problem för Infocus X10 att hitta PS3-signalen?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 januari 2009 - 10:28

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
När jag kopplade in PS3:an med HDMI fick jag ingen bild. Insåg då att jag måste köra komposit först för att sedan i PS3 välja HDMI att skicka bilden genom. Här började problemen. Jag fick bild via komposit, men sen fick jag slita bra länge för att få X10:an att visa bilden i 1080p via HDMI. Den hade lättare för att visa den lägsta upplösningen (576p?), men den vill aldrig växla automatiskt. När jag väl fick den att visa 1080p i PS3:ans menysystem, provade jag att lägga i en Bluray-film, men den bara står och "hoppar". Det står "ställer in bild" vartefter skärmen blinkar till svart och sedan står det ingen signal. Och så gör den om och om igen. Tar jag då ut skivan och växlar till komposit, väntar 20 sekunder och sedan väljer HDMI igen så får jag fram PS3:ans menysystem.
Och för att få den att iaf identifiera något som kan likna en HDMI signal, måste jag vänta iaf 20 sekunder efter att jag är säker på att bild visas, trycka på komposit och sedan på HDMI igen.
Provade med en annan Bluray också, men med samma resultat. Satte i en DVD-film och då gick det bättre. Dock fick jag hoppa mellan källorna för att den till slut skulle visa bilden. Men i låg upplösning förstås, dock via HDMI.
Provade sätta i ett spel och då fick jag igång det efter ett par växlingar mellan källorna fram och tillbaka. Men det var ett 720p-spel.
Kabeln jag har använt har varit Clicktronics High Quality HDMi 3 m. Har även provat med den medföljande kabeln till projektorn (2 m) med samma resultat. Vilket skit... Detta är sista pusselbiten i min hembio och den passar illa....

Postad 03 januari 2009 - 11:57

Eron
  • Eron
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
har du provat att hålla inne power knappen 6 sekunder för att återställa inställningarna,har läst att det kan fungera för en del

Postad 03 januari 2009 - 12:25

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

har du provat att hålla inne power knappen 6 sekunder för att återställa inställningarna,har läst att det kan fungera för en del

Har provat att återställa PS3:an, men det har inte gjort någon skillnad. När jag gör skärminställningar och ska välja vilka upplösningar min bildvisare klarar så får man kämpa. Ställer jag att min bildvisare klar 1080p så får jag växla mellan komposit och HDMI typ 100ggr innan jag får fram bilden igen. Men nu har jag iaf1080p på menysystemet efter många försök. Lägger jag i ett spel, tappar projektorn signalen och jag får börja flippa mellan en annan ingång och HDMI ett gäng gånger innan bilden visas. Men det verkar vara något lättare då det bara är 720p i spel.
Det är precis som om det blir svårare ju högre upplösning man kör. Lägger jag i en blurayfilm och fipplar med ingångarna på projjen kan man skymta filmbilden ett ögoblick innan projjen tappar signalen igen.
Men jag har läst om en del andra som har liknande problem. Har även fått tipset att slå av DDC i projjens service-meny och det hjälpte nog något. Får fram bilden lite lättare, men fortfarande är det något som är helt tokigt.
Får väl höra med butiken där jag köpte den, om de har hört talas om någon med liknande problem.

HAr förresten provat PS3:an på min plasma och där funkar allt perfekt.

Redigerat av Unregistered41753, 03 januari 2009 - 22:23.

Postad 04 januari 2009 - 08:41

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0
Min kompis har x10 och ps 3 och samma problem, men han fick aldrig fram 1080p.
Han löste problemmet genom att köra genom en receiver med hdmi, då funkade allt helt plötsligt.

Postad 04 januari 2009 - 12:18

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Min kompis har x10 och ps 3 och samma problem, men han fick aldrig fram 1080p.
Han löste problemmet genom att köra genom en receiver med hdmi, då funkade allt helt plötsligt.

Jag kan faktiskt förstå att det fungerar... Men jag är måttligt sugen på att köpa en ny reciever för att få grejorna att funka. Och att byta projektor efter allt kalkylerande och mätande med offset och kastavstånd osv, känns inte så lockande. Har skickat ärendet till Infocus support center i a f. Får se vad de säger. De måste känna till problemet, då jag har läst om liknande fenomen för några andra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.