Postad 06 January 2009 - 17:04
Det vore sjävklart bra ifall de kunde göra bilden riktigt bra först... men själva idén med att kunna ha åtkomst till väder, tv-sidor, youtube, msn, skype osv oavsett vilken ingång man tittar på just nu är klart tilltalande.
Postad 07 January 2009 - 10:28
Alternativet är väl att skaffa en HTPC, kommer säkert kosta minst 5000kr extra denna funktionen. Sen tycker man ju att utvecklingen borde gå framåt på bilden också, men det är väl kanske svårt att få till så mycket bättre bild i dagsläget. Dessutom vlil nog Samsung börja tjäna lite på sina apparater också, att utveckla bilden kostar säkerligen bra mycket mer än att införa en simpel youtube funktion. Men jag tror det kommer bli mer och mer vanligt att TV apparaterna kommer ha en inbyggd HTPC eller Tvix liknande mediaspelare i framtiden.
Postad 07 January 2009 - 23:09
Ooppss...
Detta är ett betydande "kvantum-språng".
-Varför?
Jo, för att detta är det första riktigt stora steget mot bl.a. VOD-tjänster. I nästa steg så kan vi kanske förvänta oss en kvalitativ förbättring av samma tjänster, vilket innebär att distribution av högupplöst material via internet i princip bli verklighet...
Många har erfarenheter av YouTube-klipp och att ta steget ifrån datorn till tv'n för att se fler sådana klipp (eller liknande) är inte alls stort (gör det själv med PS3'an kopplad till projjen). Ide'n förverkligar något som "svenssons" har tyckt varit "krångligt", på ett enkelt sätt och får denna ide en större spridning, så kommer den ökade efterfrågan säkerligen att pressa fram en teknisk utveckling som också förhöjer kvaliten. HD-upplöst material kanske inte är den första förbättringen vi kan få se, men ide'n med webben i tv'n tar ett jättekliv mot den dagen då vi faktiskt kan få se HD-upplöst material direkt i tv'n, ifrån internet...
Det här kan påskynda utvecklingen mer än vad jag tidigare har anat...
Detta är ett betydande "kvantum-språng".
-Varför?
Jo, för att detta är det första riktigt stora steget mot bl.a. VOD-tjänster. I nästa steg så kan vi kanske förvänta oss en kvalitativ förbättring av samma tjänster, vilket innebär att distribution av högupplöst material via internet i princip bli verklighet...
Många har erfarenheter av YouTube-klipp och att ta steget ifrån datorn till tv'n för att se fler sådana klipp (eller liknande) är inte alls stort (gör det själv med PS3'an kopplad till projjen). Ide'n förverkligar något som "svenssons" har tyckt varit "krångligt", på ett enkelt sätt och får denna ide en större spridning, så kommer den ökade efterfrågan säkerligen att pressa fram en teknisk utveckling som också förhöjer kvaliten. HD-upplöst material kanske inte är den första förbättringen vi kan få se, men ide'n med webben i tv'n tar ett jättekliv mot den dagen då vi faktiskt kan få se HD-upplöst material direkt i tv'n, ifrån internet...
Det här kan påskynda utvecklingen mer än vad jag tidigare har anat...
Postad 08 January 2009 - 13:37
Uppoppande chat-rutor från msn är säkert vad alla vill ha på sin 42"-tummareDet vore sjävklart bra ifall de kunde göra bilden riktigt bra först... men själva idén med att kunna ha åtkomst till väder, tv-sidor, youtube, msn, skype osv oavsett vilken ingång man tittar på just nu är klart tilltalande.
Postad 08 January 2009 - 16:41
Tror på den här idén. Kanske inte i detta utförande. Men generationerna som kommer efter.
Som tidigare talare sagt, finns ju alternativ idag som gör i stort sett samma sak, men för att göra det mainstream och "för familjen svensson" så är det här smart.
Uppoppande MSN-chattar i BD-filmer är nog lätt att komma runt. En inställning som gör att vid BD-uppspelning så ändras status till Offline eller DND är ju enkelt att fixa.
Tror inte man ska se allting med negativa ögon. Tänk på detta som ett sätt att faktiskt en vacker dag kunna hyra en film i BD-kvalitet direkt från TV-soffan. Och mycket mer.
Varje bolag som gör nåt sånt här nytt tvingar fram liknande tjänster hos andra tillverkare, och dessutom snabbare utveckling. Så det är bara positivt i mina ögon. Även om jag själv inte är spekulant denna generation som sagt.
Som tidigare talare sagt, finns ju alternativ idag som gör i stort sett samma sak, men för att göra det mainstream och "för familjen svensson" så är det här smart.
Uppoppande MSN-chattar i BD-filmer är nog lätt att komma runt. En inställning som gör att vid BD-uppspelning så ändras status till Offline eller DND är ju enkelt att fixa.
Tror inte man ska se allting med negativa ögon. Tänk på detta som ett sätt att faktiskt en vacker dag kunna hyra en film i BD-kvalitet direkt från TV-soffan. Och mycket mer.
Varje bolag som gör nåt sånt här nytt tvingar fram liknande tjänster hos andra tillverkare, och dessutom snabbare utveckling. Så det är bara positivt i mina ögon. Även om jag själv inte är spekulant denna generation som sagt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?