Postad 20 January 2009 - 22:15
typ den enda hemmabiorecivern som passar min hylla 15cm hög
Postad 21 January 2009 - 10:27
De föregående modellerna hade halkat efter både vad gällde antal och moderna in/utgångar och de var omodernt strömsvaga.
Postad 21 January 2009 - 11:11
när kommer den till affärerna? (hifiklubben)
Du får be dom ta in den åt dig,då dom inte tar deras förstärkare eller CD spelare längre.
Postad 21 January 2009 - 13:04
Postad 21 January 2009 - 13:22
Jojje
Postad 21 January 2009 - 14:05
Vad menar du med detta? Känns inte riktigt som att du har koll på watt och watt. Kan säga att min 540r v3 känns långt ifrån strömsvag. Visst de får gärna lägga till mer watt, men strömsvag är inte korrekt.Hoppas de blivit strömstarka.
De föregående modellerna hade halkat efter både vad gällde antal och moderna in/utgångar och de var omodernt strömsvaga.
Postad 21 January 2009 - 21:09
"My BAD". Tog fel på en test jag hade svagt i bakhuvudet, men nu när jag letat åt hemmabiotidningen var det visst en "Tangent AVR-100" som fick pisk pga ålderdomlig konstruktion både gällande strömstyrkan bara 12A mot Sony STR-DG820 52A, Pioneer VSX-918V med sina japswatt och 22A men ändå ca dubbelt så strömstark som tangenten och Onkyo TX-SR606 39A och H/K AVR 255 med sina fina 41A och den andra japsen Yamaha RX-V663 med sina 29A.Vad menar du med detta? Känns inte riktigt som att du har koll på watt och watt. Kan säga att min 540r v3 känns långt ifrån strömsvag. Visst de får gärna lägga till mer watt, men strömsvag är inte korrekt.
Strömstyrka är inte allt, det är bara en av alla parametrar, men lyssnar man på annat än lugnare klassisk musik har det viss betydelse om man har stadigare golvhögtalare eller högtalare med lite mer avancerade delningsfilter som tar stor del av känsligheten så att högtalaren blir trögdriven men låter mer linjärt och fint.
Men det är i alla fall skönt att Cambridge kommer med en fin uppdatering med moderna in/utgångar av senaste snitt. Deras finlir har jag aldrig haft några större anmärkningar på.
Redigerat av Shawi, 21 January 2009 - 21:21.
Postad 21 January 2009 - 23:17
VA kan det stämma att hifiklubben inte tar in CA förstärkare eller cd spelare längre till butiken och har dem där? varför?
haha jag e lite trött idag,såklart dom har Cambridge jag tänkte på Arcam.
Postad 22 January 2009 - 12:29
Cambridge ska tydligen lira bra med mina B&W DM683, och jag är i behov av en ny reciver!
Hoppas bara att dom lägger till det sjunde slutsteget, vill minnas att föregångaren är en 6 kanalare.
Redigerat av Mortensen, 22 January 2009 - 12:30.
Postad 22 January 2009 - 12:41
Och ja, jag tycker Cambridge + B&W är en suverän matchning.
Redigerat av Slater, 22 January 2009 - 12:42.
Postad 24 January 2009 - 01:19
Redigerat av Unregistered980ee016, 24 January 2009 - 01:22.
Postad 24 January 2009 - 12:08
Är själv på g att köpa en hemmabioreceiver och just Cambridges 740A och 840A låter otroligt bra med mina B&W 683. Tvekar på att deras receivers låter så mycket sämre. Ska provlyssna 540r och 640r nästa vecka hos Hifiklubben och se vad jag tycker.Intressant ja. Tror det stod att den kommer nog ligga runt 11k. Har sedan HD ljudet kom efterfrågat en Cambridge. Låt stå ett tag så hinner det kanske utvecklas lite till. När jag väl ska byta ut min Cambridge framåt blir det nog till något i den här stilen. Kul att Cambridge gör en HD receiver
Uppdatering: Mailade HK och fick ett väldigt förvirrande svar. Kan detta stäma?
"Hej.
Detta är en modell som aldrig blev aktiv från Cambridge utan var mer ett utställningsex. som inte fick tillräckligt med fokus för att vara värd att satsa på så den lades ner.
Kan hända så dyker det upp en ersättare till denna som heter något i stil med 640R v3.
Med vänliga hälsningar
XXXXXXXX
Hi-Fi Klubben Sverige"
Redigerat av Unregistereda73534df, 26 January 2009 - 20:58.
Postad 27 January 2009 - 06:39
Cambridge är fina grejer, kör själv med en nu. Fast har ju inte de allra värsta högtalarna, men väldigt nöjd.Är själv på g att köpa en hemmabioreceiver och just Cambridges 740A och 840A låter otroligt bra med mina B&W 683. Tvekar på att deras receivers låter så mycket sämre. Ska provlyssna 540r och 640r nästa vecka hos Hifiklubben och se vad jag tycker.
Uppdatering: Mailade HK och fick ett väldigt förvirrande svar. Kan detta stäma?
"Hej.
Detta är en modell som aldrig blev aktiv från Cambridge utan var mer ett utställningsex. som inte fick tillräckligt med fokus för att vara värd att satsa på så den lades ner.
Kan hända så dyker det upp en ersättare till denna som heter något i stil med 640R v3.
Med vänliga hälsningar
XXXXXXXX
Hi-Fi Klubben Sverige"
Om dom nu skriver att dom inte ska satsa på den så bordet det stämma kanske. Men förr eller senare så kommer Cambridge släppa något.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?