Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel till DS: Februari 2009

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 January 2009 - 20:49

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Åh jösses, tiden går så fort! Jag är så stressad just nu att jag inte ens känner mig säker på om jag faktiskt har fått ihop en komplett lista, men de viktigaste titlarna är förhoppnings med.
SJUKT trevlig månad för RPG:are detta! Seriöst, de fyra första spelen som jag presenterar här nedan är RPGs och det kommer dessutom ytterligare tre mot slutet XD Jag vill spela allting, och dessutom kan det hända att Jagged Alliance släpps också - men det ska man ta lite med en nypa salt...

Nå, vi kör igång nu för jag är som sagt lite stressad i skrivandets stund >< Ska bara gå igenom allting en sista gång nu. Fasten your seatbelts!

[url="http://”http://www.gametrail...ayer/41350.html""]Avalon Code[/url] (US), Action/RPG, 24:e
En berättelse om en pojke och flicka (man bestämmer själv vem av dem man vill spela) som har haft mardrömmar om att världen kommer att gå under. En dag när man vaknar upp så ligger det en magisk bok på nattduksbordet och i den är man menad att skriva ner allt det som man vill ska föras över när världen går under och sedan återföds.

Det låter som ett schyst koncept detta, just med boken som gör det lite roligt. Man kan ändra på det som existerar också genom att skriva om det i boken - t.ex ge en tidigare oöverkomlig fiende en svaghet eller bota de som är sjuka.

Hoppas kan man ju alltid :)

Postad bild Postad bild

------------------------------------------------------------------

Blue Dragon Plus (US), Strategi/RPG, 24:e
Ja det här väntar väl de flesta på? Precis som med Dragon Quest som också släpps den här månaden ;) Utspelas ett år efter originalet och världen fortsätter att utforska de kubiska världar som upptäcktes efter att man öppnat planetens inre. En dag träffar Kung Jibral och Zola en mystisk, ondskeful drakskugga i en av kuberna och ja, bla bla nytt hot dags att slåss ^^’

Cirka 30 timmars speltid, kontrollera upp till 16 människor och Mechas, strider i realtid m.m.

Postad bild

Postad bild

Destiny Links (J), RPG, 5:e
Ett japanskt RPG med temat pirater! Och co-op upp till 4 pers såväl lokalt som över nätet! Seriöst, det här måste ju översättas och släppas i västvärlden också :/ Fick 34/40 av tidningen Famitsu så det är ju uppenbarligen ett bra spel, och de som har utvecklat detta ligger även bakom Dragon Ball Z: Harukanaru Densetsu, Digimon World: Dusk och flertalet titlar från Mobile Suit Gundam-serien.

Tyvärr har jag som ingen information om spelet men kolla lite på trailern så känner säkert ni också att det här är förmodligen ett roligt pirat-RPG som man ska hoppas på att det släpps på engelska.

Postad bild

Postad bild

Dragon Quest V: Hand of the Heavenly Bride (US), RPG, 17:e
Förra månaden släpptes DQIV och nu är det dags för nästa del! Nytt för serien är möjligheten att tämja monster och låta dem få vara en del av ens party. De går då upp i nivå precis som vanliga karaktärer, och kan ibland rent utav be om att få gå med i ens grupp ifall man är stark nog.

Europa-versionen kommer ett par dagar senare bara, för de som bryr sig om sånt *rullöga*

Postad bild

Postad bild

[url="http://se.youtube.com/watch?v=N1YA_i3Ut5""]Elite Forces - Unit 77[/url] (?), Action, ?
Wow ett spel den här månaden som inte är ett RPG ^___^’ Svårt att hitta konkret info om det här spelet bara , men kolla in trailern - typ Commandos/Cannon Fodder? Action iaf, ser ju lite schyst ut.

Postad bild

Gauntlet (US), 28:e, Äventyr
Ja, Gauntlet ni vet. Det tråkiga är ju hur stor potential som företag har att fucka upp det här spelet :/ Man kan ju bara hoppas att Backbone Entertainment (ligger bakom en hel del spel till diverse format, dock ingenting speciellt) faktiskt vet vad de gör. Co-op för upp till 4 pers både lokalt och globalt, men det finns också deathmatch, team deathmatch och ”Treasure Horde” vad det nu än är.

De använder då skärmarna flitigt tycker jag, ser rätt skoj ut. Håller tummarna för denna.

Postad bild

Jagged Alliance (US), Strategi/Action/RPG, ?
Jagged Alliance på DS! Underbart, det här är ett gammalt och riktigt bra taktiskt RPG. Typ, kolla upp originalet på YouTube så får ni se själva. Går banne mig inte att hitta nån trailer för DS-versionen men skärmdumpar har jag iaf.

Vi får väl se om spelet ens kommer ut den här månaden, väldigt osäkert detta men jag såg ”February” på ett ställe så, kan ju ta med spelet åtminstone.

Postad bild

Postad bild

Legacy of Ys: Books I & II (US), RPG, 24:e
Nyligen försenat men inte med mer än två veckor. Jag vet inget om det här mer än att originalet verkar vara riktigt gammalt (från TurboGrafx-CD) och har lite bråttom just nu så, det blir en copy-paste från GameSpot:

“The story of Books I & II follows Adol Christin, a young man who has a tendency to get himself knocked out and then wake up in some strange new place. In Book I, he is in search of the legendary land of Ys, once a powerful country with incredible wealth, knowledge, and prosperity. Ys was lost to history, and no one alive knows what happened to this nation. So, Adol decides to set out and see the world and find out what he can about the magical land. His adventure flows into Book II, so it's like one big game split into two digestible pieces.”

Postad bild

Postad bild

My World, My Way (US), Action/RPG, 3:e
Jag är inte helt hundra på att jag förstår det här spelet o_O Och kanske är det just därför som jag känner mig tvungen att ha det listat. Något slags action-RPG där det lönar sig att vara självisk och det ter sig tydligen på det viset att man kan spendera surhetspoäng på att bl.a göra så att monster tappar mer pengar, ger mer experience, förändra omgivningen till ens fördel, eller rent utav avklara uppdrag bara sådär - utan att man lyfter ett finger... o_O

Huvudpersonen är den bortskämda princessan Elise som en dag bestämmer sig för att ”fuck adligheten, jag vill bli en äventyrare!” och drar iväg på upptåg. Med sig har hon sitt slemmiga husdjur Mimic Slime som precis som det låter har förmågan att mima sina fiender och därmed överta deras egenskaper. Det är Mimic Slime man kontrollerar i alla strider istället för Elise själv, som bara tittar på tycks det som.

Mysko och intressant. Fick av Famitsu 31/40.

Postad bild Postad bild

Puzzle Quest: Galactrix (US), Pussel/RPG, ?
OMFG hur kunde jag missa det här spelet?! Jag hade ärligt talat inte koll på att det skulle komma så pass tidigt, men det är då banne mig på tiden med tanke på hur länge vi har fått vänta. Puzzle Quest originalet är ett av mina favoritspel och definitivt det bästa pusselspelet som jag har spelat.

Nu träder vi alltså in i en sci-fi-värld med Galactrix där karaktärer har bytts ut mot olika typer av skepp och istället för besvärjelser kan man köpa vapenuppgraderingar att utrusta sitt skepp med, plus rekrytera besättning. Själva spelplanen är också anpassad till temat och de tidigare runda stenarna är nu utbytta mot hexagoner som inte bara kan falla lodrätt utan även diagonalt.

GOTY säger jag \o/

Postad bild Postad bild

Retro Game Challenge (US), Action (typ?), 10:e
Ett spel av den populära showen GameCenter CX: Arino no Chosenjo i Japan där programledaren Shinya Arino sitter och spelar diverse retro-spel och här ska man göra samma sak, fast med påhittade spel som har en enorm retro-känsla och look. Man spelar som antingen en pojke eller flicka som ska försöka blidka Demon Arino (förstås baserad på Shinya) när han ger spelaren fyra utmaningar som måste avklaras för varje spel.

Ska tydligen vara roligt och det fick 33/40 i Famitsu. Så, gambatte! Eller nå ^^’

Postad bild

XG Blast! (EU), Shoot ’em up, 6:e
Cool shmup som ser förjäkla skoj ut. Skeppet kontrolleras med styrkorset och skjuter med antingen pekskärmen eller valfri knapp. Stöd för både co-op och death match! \o/

Postad bild Postad bild

MINDRE VIKTIGA SPEL
Allt enligt mitt eget tycke och helt baserat på namn samt boxart.

Brave: Shaman's Challenge (?), Chibi Maruko-Chan DS: Maru-Chan no Machi (5:e), Imagine Ice Champions (24:e), Jake Power Fireman (17:e), Jake Power Policeman (17:e), JoJo's Fashion Show (?), Math Blaster in the Prime Adventure (3:e), Meitantei Conan & Kindaichi Shounen no Jikenbou: Meguri au 2-Jin no Meitantei (5:e), Music Star: Pop Star (?), My DoItAll (?), Zoo Quest (?), My Personal Diary (?), Phineas and Ferb (3:e), Retro Game Challenge (10:e), Roogoo Attack (?).

Redigerat av ConraDargo, 31 January 2009 - 15:26.

Postad 30 January 2009 - 22:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja, alltså - jag kollade någon lista över DS-spel i år och det är typ hur många RPG som helst. Visst det var fullt med RPG förra året, men det ser nästan lite väl fullt ut i år. Hur ska man hinna med?

Visste du att Avalon Code är gjort av utvecklarna bakom FF3 och framför allt FF4 remaken? 72/100 som första recension gör mig lite mindre hypad dock.

DQV

Nytt för serien är möjligheten att tämja monster och låta dem få vara en del av ens party

Nja, det är inte nytt. Har du inte spelat Dragon Quest Monsters: Joker så gör det, riktigt bra, gotta catch em all :) . Det här ser man så klart fram emot.

Btw, de två undre bilderna är från Chapters of the Chosen (4an). Det känner jag allt igen.

Enligt IGN ska även Puzzle Quest: Galatrix och C.O.R.E komma ut i Feb som kan vara lite intressanta.

Angående My World, My Way så verkar det som att "pouts" = "skillz" som man låser upp ju mer man levlar. Så den om att sura så uppdraget blir avklarat ("Quests are annoying!") får man inte bara så där utan det kräver rejält med grinding... såklart. Hade varit lite tråkigt annars ;)

Småintressant koncept, men vi får väl se.

Postad 31 January 2009 - 00:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
ligger inte gauntlet på is just nu? har för mig att jag läste det för en stund sen bara =/

Postad 31 January 2009 - 03:52

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Ja, alltså - jag kollade någon lista över DS-spel i år och det är typ hur många RPG som helst. Visst det var fullt med RPG förra året, men det ser nästan lite väl fullt ut i år. Hur ska man hinna med?

Håller med, det har ju varit nog så bra som det har varit! Nu blir vi ju bortskämda B)

Visste du att Avalon Code är gjort av utvecklarna bakom FF3 och framför allt FF4 remaken? 72/100 som första recension gör mig lite mindre hypad dock.

Och 30/40 från Famitsu, så ja hypen dras ju ner lite av såna betyg :/ Men det är ju ett bra team som ligger bakom spelet åtminstone, så.

Nja, det är inte nytt. Har du inte spelat Dragon Quest Monsters: Joker så gör det, riktigt bra, gotta catch em all :D . Det här ser man så klart fram emot.

Åhå, bara skrev det som stod på Wikipedia ^^'

Enligt IGN ska även Puzzle Quest: Galatrix och C.O.R.E komma ut i Feb som kan vara lite intressanta.

Förbannat har jag verkligen missat att Galatrix kommer i februari?? o_O Trodde det var lite längre framåt i tiden än så. Men då ska jag peta in spelet imorgon - för det ser jag fram emot mer än någonting annat.

ligger inte gauntlet på is just nu? har för mig att jag läste det för en stund sen bara =/

Hmm gick på informationen från Nintendo.com här, vore ju trist om de plötsligt beslutat en sådan sak.

Redigerat av ConraDargo, 31 January 2009 - 03:53.

Postad 31 January 2009 - 04:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Åhå, bara skrev det som stod på Wikipedia ^^'

De kanske menar huvudserien (numrerade). Joker är en spinoff.

Famtisus betyg spelar ingen roll för mig, de är japaner och jag är svensk. Helt olika smak har jag märkt :D

Postad 31 January 2009 - 12:23

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Sådär, nu ligger både Galactrix och Retro Game Challenge med också :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.