Redigerat av Dreadlock, 06 February 2009 - 11:49.
Postad 14 April 2005 - 09:00
Postad 04 February 2009 - 10:49
Köpte iaf Eagle Eye för 199 på Discshop Guld/Platina pris och den kom idag. Det är tjockt fodral på denna och det är Paramount.
Har inga problem med att blanda tjocka fodral, steelebooks, bokutgåvor etc. Men om Universal och nu också Paramount ska använda tjocka, bolag som släpper en del filmer så är det lite segt och tar ju upp mer plats än vad man är van vid och vad som behövs.
EDIT: Det är ju iof Dreamworks och kom på nu att Transformers hade väl tjockt fodral på svenska utgåvan nåja smalt är iaf snyggare och tar mindre plats även om ja inte bojkottar tjocka och letar worldwide efter smala utgåvor.
Redigerat av henke007, 04 February 2009 - 10:52.
Postad 04 February 2009 - 10:59
Tar det i denna tråden då ämnet ändå är närliggande.
Köpte iaf Eagle Eye för 199 på Discshop Guld/Platina pris och den kom idag. Det är tjockt fodral på denna och det är Paramount.
Har inga problem med att blanda tjocka fodral, steelebooks, bokutgåvor etc. Men om Universal och nu också Paramount ska använda tjocka, bolag som släpper en del filmer så är det lite segt och tar ju upp mer plats än vad man är van vid och vad som behövs.
EDIT: Det är ju iof Dreamworks och kom på nu att Transformers hade väl tjockt fodral på svenska utgåvan nåja smalt är iaf snyggare och tar mindre plats även om ja inte bojkottar tjocka och letar worldwide efter smala utgåvor.
Min har redan fått ett tunt fodral, jag har bytt 25-30 fodral redan
(även Hellboy 2 och Tropic Thunder är tjocka btw)
Redigerat av Rossifumi, 04 February 2009 - 11:44.
Postad 04 February 2009 - 17:49
Min har redan fått ett tunt fodral, jag har bytt 25-30 fodral redan
(även Hellboy 2 och Tropic Thunder är tjocka btw)
Jag förstår inte anledningen med att byta fodral... Omslagen är ju fortfarande anpassade efter tjocka fodral så de passar ju inte...
Postad 04 February 2009 - 18:39
Jag förstår inte anledningen med att byta fodral... Omslagen är ju fortfarande anpassade efter tjocka fodral så de passar ju inte...
De fodralen jag köper passar även med de "stora" omslagen utan problem. Köper mina fodral ifrån Webhallen.se
Postad 04 February 2009 - 18:45
De fodralen jag köper passar även med de "stora" omslagen utan problem. Köper mina fodral ifrån Webhallen.se
Jo, klart dom passar ^^ Jag uttryckte mig lite fel där. Men jag menar, omslaget fyller inte ut hela fodralets yta och det är ju bra mycket fulare än "tjocka" fodral.
Postad 04 February 2009 - 18:57
Redigerat av Benkke, 05 February 2009 - 18:13.
Postad 04 February 2009 - 19:02
Jo, klart dom passar ^^ Jag uttryckte mig lite fel där. Men jag menar, omslaget fyller inte ut hela fodralets yta och det är ju bra mycket fulare än "tjocka" fodral.
Fyller inte ut hela utan? Nu hänger jag inte med, ser ut exakt som köpta smala fodral... Visst, just dessa är i en annan blå färg en en del köpefodral men ändå samma färg som många andra. Existerar ju massa olika. Ser i mitt tycke bra mycket snyggare ut med bara smala än en del tjocka. Sen är min hylla gjort för att passa med smala fodral så det blir jämt antal filmer i varje hylla
Postad 04 February 2009 - 19:14
Ungefär sex miljarder....
Existerar ju massa olika.
...
Jag har inte ork till att byta fodral och hålla på, så de får vara som de är.
Redigerat av FireTraXX, 04 February 2009 - 19:14.
Postad 05 February 2009 - 15:31
Fyller inte ut hela utan? Nu hänger jag inte med, ser ut exakt som köpta smala fodral... Visst, just dessa är i en annan blå färg en en del köpefodral men ändå samma färg som många andra. Existerar ju massa olika. Ser i mitt tycke bra mycket snyggare ut med bara smala än en del tjocka. Sen är min hylla gjort för att passa med smala fodral så det blir jämt antal filmer i varje hylla
Så du menar att den bredare ryggen på något sätt blir smalare när du sätter omslaget i ett smalare fodral? Det skiljer ju iaf minst 0.5mm i omslagets längd mellan de som är i de tjocka fodralen och de i de smala.
Postad 05 February 2009 - 15:36
Så du menar att den bredare ryggen på något sätt blir smalare när du sätter omslaget i ett smalare fodral? Det skiljer ju iaf minst 0.5mm i omslagets längd mellan de som är i de tjocka fodralen och de i de smala.
Jag menar att de tjocka inläggen passar bra i mina smala fodral, och de där 0.5mm du pratar om är inget jag direkt lägger märke till om det nu är ett "problem". Däremot kan jag inte ha tjocka fodral i min hylla om jag vill få plats med samma antal filmer på varje hyllplan vilket är ett STORT problem
Postad 05 February 2009 - 15:41
Du menar 0.5cm antar jag annars ser jag inte hur 0.5mm kan skapa ett problemSå du menar att den bredare ryggen på något sätt blir smalare när du sätter omslaget i ett smalare fodral? Det skiljer ju iaf minst 0.5mm i omslagets längd mellan de som är i de tjocka fodralen och de i de smala.
Postad 05 February 2009 - 16:16
Nu har jag provat detta också, hade ett gäng fodral från webhallen här, provade stoppa in omslaget från en fet blu-ray och det passade alldeles utmärkt. Jag blev en gnutta förvånad. Trodde inte det skulle gå vägen. Kanske blir att flytta över alla sina feta filmer till smala fodral nu så man får allt likadant.
Postad 05 February 2009 - 18:56
Du menar 0.5cm antar jag annars ser jag inte hur 0.5mm kan skapa ett problem
Postad 05 February 2009 - 19:04
Nu har jag provat detta också, hade ett gäng fodral från webhallen här, provade stoppa in omslaget från en fet blu-ray och det passade alldeles utmärkt.
Utmärkt var det ja... Men det är väl bara för mig som den där halvcentimetern inte vill försvinna.
IMG_0564.JPG 187.85K
0 Antal nerladdningar
Postad 05 February 2009 - 20:50
Utmärkt var det ja... Men det är väl bara för mig som den där halvcentimetern inte vill försvinna.
IMG_0564.JPG 187.85K 0 Antal nerladdningar
Like a glove
Postad 05 February 2009 - 20:53
Borde inte passa..........
Kan även meddela att " La Haine" har "tjockt" fodral.
Får väl köpa ett slimmat och ha den där bubblan på fodralet, ser riktigt snyggt ut!
Postad 05 February 2009 - 22:24
Ingen som har en sån http://www.fotoakute...?...&fullsize=1Resultatet ser ganska logiskt ut
.
Borde inte passa..........
Kan även meddela att " La Haine" har "tjockt" fodral.
Får väl köpa ett slimmat och ha den där bubblan på fodralet, ser riktigt snyggt ut!
Postad 06 February 2009 - 00:32
IMG_0564.JPG 187.85K 0 Antal nerladdningar
Originalfodralen som är tunna kan inte få plats med de "större" inläggen, men just de ifrån webhallen får de plats i. Bifogar en bild på samma utgåva av American Psycho i ett tunt fodral
Bifogad fil(er)
Postad 06 February 2009 - 12:25
Postad 06 February 2009 - 12:49
Postad 06 February 2009 - 12:55
Postad 06 February 2009 - 13:19
Postad 06 February 2009 - 13:34
Rossifumi>> vilka fodral på webbhallen är det. 5 Packen för 29 eller 3 packen "enkla blå" för 25??
5-packen för 29kr är det jag köper.
Postad 06 February 2009 - 13:46
Postad 06 February 2009 - 13:51
Ja i dessa hårda tider av ekonimisk kris, folk som förlorar jobb och får lämna hus/lägenhet, krig m.m. m.m.
så känns detta problem lite...mja
Postad 06 February 2009 - 13:56
Pga av sin rundhet så syndes hela rygg motivet.
Curse you all! nu slutar det väl med att även jag byter om
Redigerat av Svante Skoog, 06 February 2009 - 13:57.
Postad 06 February 2009 - 14:00
Apropå ämnet, visst är det vackert med uniformitet i filmhyllan men bd-fodralen är ändå ett steg framåt mot dvd-fordralen där höjd och bredd varierade, inte bara tjockleken. Jag stör mig oerhört mycket mer på att filmer i samma "serie" inte har matchande ryggar, det är mitt lyxproblem med blu.
Postad 06 February 2009 - 14:04
Bara för grupptrycket så testade jag att sätta ett tunt fodral för att se resultatet på ryggarna.
Pga av sin rundhet så syndes hela rygg motivet.
Det där får du allt ta och formulera om så man fattar.
Postad 06 February 2009 - 14:16
Det där får du allt ta och formulera om så man fattar.
Ryggen på ett smalt BD fodral är mer rundare i kanterna och buktar ut lite jämfört med ett tjockt, vilket gör att ryggmotivet inte "klipps" av på samma sätt som om det hade haft skarpa kanter och rygg motivet fortsatt längs fram och baksidan av fodralet.
Så usel på att förklara, pröva själv så fattar ni
Edit: jag hade missat nåt ord i tidigare formulering vilket inte gjorde det lättare att förstå
Snart dags för första ölen kanske
Redigerat av Svante Skoog, 06 February 2009 - 14:18.
Postad 06 February 2009 - 15:19
Postad 06 February 2009 - 15:29
Varför kan de inte köra samma fodral på alla filmer undrar man.
Det har att göra med att det finns hål för "stöld lås" på de tjockare omslagen (finns inte plats för sånt på dom smala), vilket dom speciellt i england använder sig av på köp och hyr istället för att behöva förvara skivorna på annat ställe.Vilket är anledningen till att ALLA utgåvor har tjocka omslag där.
På hyr BD i sverige så är det tjocka omslag på allihop även de som har smala på köp just för detta, iallafall där jag hyr
Postad 06 February 2009 - 21:09
Och jag stör mig lite på de tjocka fodralen då de tar onödig plats, men inte riktigt så mycket att jag vill köpa tomfodral.
Däremot driver de blå "Can only be played in a Blu-ray player"-klistermärkena som de envisas att klistra på fodralet istället för omslagsplasten mig till stora mängder undertryckt nerd rage. Går ju nästan inte att ta bort dem utan klisterrester.
Postad 07 February 2009 - 12:04
Däremot driver de blå "Can only be played in a Blu-ray player"-klistermärkena som de envisas att klistra på fodralet istället för omslagsplasten mig till stora mängder undertryckt nerd rage. Går ju nästan inte att ta bort dem utan klisterrester.
På svenska The Happening är den blå inforutan TRYCKT på omslaget.
Hur ska man övertyga barn om att gå i skolan och plugga när bevisligen vilken idiot som helst kan få ett jobb?
Postad 07 February 2009 - 12:38
Postad 07 February 2009 - 12:44
Postad 07 February 2009 - 23:45
(visste ju att de fungerar som 3disc då sarah connor chronicles UK kommer i ett sånt, men inte att vanliga standard trays passar.
(och ja, jag ÄR full och har HEMSKT tråkigt...)
Postad 08 February 2009 - 16:55
Fungerar inte i andra fodral då blir pappen skrynklig men i dom här får det plats, blir riktigt bra.
Enda skillnaden är att blåfärgen är lite mörkare på dessa fodral.
Postad 08 February 2009 - 22:49
Av nån anledning så är webhallens Deltaco blu-ray fodral alldeles utmärkta om man vill byta från fet till smalare.
Fungerar inte i andra fodral då blir pappen skrynklig men i dom här får det plats, blir riktigt bra.
Men då kan dom ju omöjligt vara lika smala som Elitefodralen?
Postad 08 February 2009 - 23:52
Postad 09 February 2009 - 14:10
Japp, kan också bekräfta det.Av nån anledning så är webhallens Deltaco blu-ray fodral alldeles utmärkta om man vill byta från fet till smalare.
Köpte några idag, och nu är allt en fröjd för ögat igen.
Postad 09 February 2009 - 16:13
Redigerat av Benkke, 09 February 2009 - 16:14.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?