Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kan ni rekommendera några fightingspel?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dead or Alive 4 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8 (4) Inga priser
Virtua Fighter 5 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Soul Calibur IV (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,33 (2) 362:-
3 relaterade trådar

Postad 19 februari 2009 - 22:22

thomast
  • thomast
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag och min fru känner att vi saknar regelrätta fightingspel i vår spelsamling till vårt xbox 360. Det nya streetfighterspelet är troligtvis en given hit men det känns som det redan borde finnas roliga fightingspel med något år på nacken? Det var tio år sedan sist så jag tror nog även att ett spel som har ett två år på nacken kan ge oss glädje.

Vad rekommenderar ni? Alla tips uppskattas. Tack på förhand.

Postad 19 februari 2009 - 22:26

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Dead or Alive 4 eller Soul Calibur IV borde väl täcka dina behov. Riktigt roliga båda två!

Postad 19 februari 2009 - 22:39

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Virtua Fighter är världens bästa fighting-(Beat 'em Up)serie enligt mig. SEGA kvalitets arkadspel i grunden.

Min rekommendation är alltså Virtua Fighter 5 även om Virtua Fighter 3tb till Dreamcast är det jag spelat mest.

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 19 februari 2009 - 22:43.

Postad 20 februari 2009 - 12:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2 254 inlägg
  • 0
virtua fighter tycker jag är lite segt och flyter dåligt i fightingen jämfört med soulcalibur. Inget av spelen är dåligt, men jag skulle nog rekommendera soul calibur om man inte vill köra streetfighter :wub:

Postad 20 februari 2009 - 13:02

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1 846 inlägg
  • 0

Virtua Fighter är världens bästa fighting-(Beat 'em Up)serie enligt mig. SEGA kvalitets arkadspel i grunden.

Min rekommendation är alltså Virtua Fighter 5 även om Virtua Fighter 3tb till Dreamcast är det jag spelat mest.

Min med, få spel slår denna serie men är nog bara för de som verkligen har tid (och ork) att lära sig spelet. Få spel kommer i närheten av VF 5 när det gäller spel som verkligen gör skillnad på en mästare och en nybörjare (i spel som SC och Dead or Alive kan även den bästa bli besegrad av en som är betydligt sämre). Det spel som däremot är det absolut bästa fightingspelet är från Street Fighter serien (många anser att Street Fighter 3 : 3rd Strike tillhör ett av de bästa om inte det bästa) och del 4 ser inte ut att vara något undantag. Faktum är att detta (tillsammans med Starcraft 2 på pc) är ett av få spel jag kan tänka mig att köpa dag ett (annars brukar jag vänta tills spelen går ner i pris).

Spel som jag tror skulle kunna funka för trådskaparen är:

Street Fighter 2 HD (dra ner trial versionen, går dock bara att köra mot en annan mänsklig spelare)
Street Fighter 2 "Hyper fighting (även här finns ett trial version som även funkar att spela mot ain)
Dead or Alive 4
Soul Calibur 4
Virtua Fighter 5 (rekommenderar dock att du drar hem demot för att se om det tilltalar dig)
Mortal Kombat vs Dc (finns tyvärr inget demo så mitt råd är att ta reda på mer fakta om spelet, ett bra ställe för detta är Gamerankings men den sidan är tyvärr nere för tillfället, en annan site är Gametrailers som jag själv använder mig av ganska ofta).

Finns inte så många rena fightingspel till Xbox 360 så dessa är de jag kunde komma på (som visserligen redan nämnts innan).

Till Xbox däremot finns det kanske lite fler (inte helt säkert att dessa går att få tag på längre dock så isf blir det Tradera eller någon liknande site)

Dead or Alive 3
Mortal Kombat: Deadly Alliance
Mortal Kombat: Deception
Dead or Alive Ultimate
Capcom vs. SNK 2 EO
Ultimate Fighting Championship: Tapout
Guilty Gear X2 #Reload
Street Fighter Anniversary Collection

För att bara nämna några, dessa har dock lite mer än ett år på nacken men kanske kan vara värda att kolla upp. Har bara kört Dead or Alive 3 och något av Kombat spelen (kanske båda, kommer inte ihåg eftersom dom är så lika varandra) och de var rätt så roliga. Men Dead or Alive 4 slår DoA 3 på nästan alla punkter så därför finns det ingen som helst anledning att skaffa detta (eller Ultimate för den delen) såvida man inte kan få tag på dom för en billig penning (DoA 4 kostar 189 kr enligt prisjakt, skulle dock rekommendera att lägga till några kronor och köpa det från Webhallen istället för Gameshop som iaf jag inte har någon erfarenhet av).

Av spelen till Xbox som jag nämner ovan så anser jag att man får mest valuta för pengarna om man köper #
Street Fighter Anniversary Collection.

Ett spel som fångat mitt intresse är annars King of Fighters http://www.gametrail...ayer/30829.html, SNK och Capcom var i princip ohotade som de bästa beat em up utvecklarna på sin tid så det kanske kan vara värt att kolla upp. Minns än idag hur jag var grymt avundsjuk på de som ägde en NEO-GEO och kunde lira alla deras grymma titlar på sin burk=).

Redigerat av Jack of all trades, 20 februari 2009 - 13:24.

Postad 20 februari 2009 - 14:37

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2 254 inlägg
  • 0
king of fighters och samuraj showdown osv är ju riktiga höjdare från en svunnen tid :wub:

Postad 20 februari 2009 - 14:55

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1 846 inlägg
  • 0

king of fighters och samuraj showdown osv är ju riktiga höjdare från en svunnen tid :wub:

Damn glömde ju att även Showdown går att köpa på Live (säkerligen King of Fighters med nu när jag tänker efter). Samurai Showdown minns jag som ett av många spel jag var sugen på att spela men hade inte pengarna för att införskaffa mig den sjukt dyra NEO-GEO konsolen (måste väl vara den dyraste hemma konsolen någonsin eller finns det en som varit dyrare?)

Redigerat av Jack of all trades, 20 februari 2009 - 14:57.

Postad 20 februari 2009 - 15:51

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Damn glömde ju att även Showdown går att köpa på Live (säkerligen King of Fighters med nu när jag tänker efter). Samurai Showdown minns jag som ett av många spel jag var sugen på att spela men hade inte pengarna för att införskaffa mig den sjukt dyra NEO-GEO konsolen (måste väl vara den dyraste hemma konsolen någonsin eller finns det en som varit dyrare?)

Det var inte konsolen som var det dyra utan spelen. Kunde ligga på upp till 2000-2500:-/st. :(

Postad 21 februari 2009 - 18:34

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1 846 inlägg
  • 0

Det var inte konsolen som var det dyra utan spelen. Kunde ligga på upp till 2000-2500:-/st. :)

Jodå, konsolen var grymt dyr och med dagens valuta skulle den väl hamnat på en 8000-9000 kr :). Spelen var dock inte heller speciellt billiga men iaf billigare än konsolen (om man inte köpte många vill säga då kom man nog lätt över den kostnaden) :P

Redigerat av Jack of all trades, 21 februari 2009 - 18:36.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.