Nån som handlat där?
Kan man shoppa där från nätet el är det endast en fysisk butik??
Mvh/ Lion_Paw
Redigerat av Lion_Paw, 20 februari 2009 - 15:38.
Postad 20 februari 2009 - 15:36
http://www.kvarnvideo.se.
Satt och surfa lite och hitta denna site,
Nån som handlat där? Kan man shoppa där från nätet el är det endast en fysisk butik?? Mvh/ Lion_Paw Redigerat av Lion_Paw, 20 februari 2009 - 15:38. Postad 19 juli 2009 - 19:56
Kvarnvideo är ju profilerade på Prisjakt och det är ju inga problem att handla via nätet hos dom.
Postad 23 juli 2009 - 19:27 Om det va svar till mig var det väl inte riktigt det jag frågade efter.. Utan jag vill bara veta om det var samma priser och utbud i butiken som på nätet.. Har inte jätte långt dit så e det jua lltid roligare att handla på plats ![]() Postad 23 juli 2009 - 19:51 Postad 01 september 2009 - 12:17 Beställde den svenska utgåvan av Nico- Above the law för 149 kr, de annonserar den sv utgåvan på hemsidan med fram och baksida men skickar ut den brittiska importen!! kan säga att jag inte tänker stödja denna typ av andra hands tradera säljare som annonserar en sak och skickar en annan och dessutom står för det!! ![]() ![]() bifogar mailkonvers.
Mitt svar: Vet du vad , jag föreslår att Ni slutar lura era kunder och faktiskt lägger upp rätt produktbilder på det Ni säljer. Annonsera en svensk utgåva och sälja en import är inte OK!! Står inget om UK import här inte!! Sen det här med överstrukna priset på 249 kr som att importen har kostat det och nu bara kostar 149 kr. Det gäller ju ju givetvis för den svenska utgåvan det med då de flesta andra tar 249 kr, snacka om falsk marknasdsföring. http://www.kvarnvide...law-blu-ray.php Redigerat av henke007, 01 september 2009 - 12:48. Postad 01 september 2009 - 12:49 Jag har själv ingen erfarenhet av KV sen tidigare men sett att dom har en del billiga titlar. Postad 01 september 2009 - 12:54 ![]() Postad 01 september 2009 - 13:37 Postad 01 september 2009 - 14:04 ![]() Postad 01 september 2009 - 14:25 Redigerat av Unregistered36883, 01 september 2009 - 14:26. Postad 01 september 2009 - 14:45 Går väl enkelt att kontrollera på baksidan av fodralet med plasten på? Postad 01 september 2009 - 16:17
Falsk marknadsföring? Herregud. Papplappen innanför plasten är på engelska, annars är väl skivan helt identisk. Postad 01 september 2009 - 16:24
Du försvarar deras handlingar mao?? Detta är första klassens falsk marknadsföring och inget annat ett Ord pris som är taget från svenska utgåvan som annonseras på bild med ett fint Rea pris och med en likvärdig produkt som är importerad för halva rea priset!! Deras påhittade köpvillkor hade nog inte hållt rent rättsligt skulle jag vilja påstå. Redigerat av henke007, 01 september 2009 - 16:25. Postad 01 september 2009 - 19:10
Om vi säger så här då... Tänk dig att du skulle köpa t.ex en bok på nån nätsida och det är en stor och fin bild på en svensk utgåva av den och det det står inget som säger att det INTE är en svensk bok på svenska...och sen när du får hem den så är den på engelska...? Det måste väl ändå räknas som falsk marknadsföring...? Postad 01 september 2009 - 19:24 Men sidan är ju hemsnickrad och det är ju amatörer som driver den ung som en halvdann traderare. Det där 99.90, 149.90 är ju patetiskt verkligen. Nu handlar säkert de flesta med kort. En polare handla mot faktura och vet ni vad man får som räkning?! Jo en enkel avi från banken utan OCR nr som endast går att betala med giroblanketter eller på banken som ju kostar ![]() ![]() Mkt OT med denna skiten men i dealtåden blir ju allt raderat. Postad 01 september 2009 - 19:43 och henke, tvivlar starkt på att du hittar den för under hundralappen på import - en bit över 130:- är då det billigaste jag hittar den (annars får du gärna tipsa om var den finns till det priset) ingen vidare jämförelse - skivan är ju exakt samma. korrekt jämförelse är att det fula pappomslaget runt boken skulle vara på engelska, medan själva boken var på svenska. funkar då perfekt för mig att betala med internetbanken (som jag trodde alla i västvärlden haft sen förra årtusendet). Postad 01 september 2009 - 20:09
Ja i just detta fallet kanske... men dom kanske säljer fler filmer som är importerade som inte har någon svensk text... Edit: Nu spelar det inte någon stor roll för min del men man kan ju tänka sig att nån stackare som inte är speciellt haj på engelska köper en film i tron att det är (enligt bild på sidan) en svensk film med svensk text och sen får hem en importerad variant.. just i detta fallet spelar det kanske ingen roll eftersom det verkar vara text på rätt språk men trots allt rätt ska vara rätt... Redigerat av Unregistered36883, 01 september 2009 - 20:12. Postad 01 september 2009 - 20:10
Blir svårt utan OCR nr att få igenom betalningen på internet. Jag tycker inte det är överdrivet nånstans, detta är det klart sämsta jag vart med om efter att handlat från all världens shopar. Filmen tar de tillbaka men man kan ju inte marknadsföra sig på det sättet som nån jaevla tradera amatör. Då kan man ju ha en import avd istället och hålla svensk sålda filmer för sig, hade jag gjort om jag drivit butik. Detta är ju medveten taktik ett Ord pris på 249 som är överstruket och 149 kr med röda fina siffror ( ser ju förbannat bra ut på prisjakt när övr butiker tar 249 för riktiga sv utgåvan). Och sen nån löjlig inskriven rad i köpvillkoren där det står att varor kan skilja sig från produktbilder på sidan?? medvetet eller är de för lata för att lägga upp rätt produkt bild, you tell me?? Detta är ju knappast den enda film de marknadsför som svensk men skickar en billigt importerad utgåva, se n kan de ju ha kommit över filmerna för under 100 kr st om de köpt tillräckligt många, de behöver ju inte ha handlat 1 ex från Amazon UK. Finns det nån Kvarnvideo tråd i Butik/import delen så får gärna nån modd flytta alla inlägg dit eller skapa en sån tråd. Kunde ju startat disskussionen där direkt ![]() Redigerat av henke007, 01 september 2009 - 20:36. Postad 01 september 2009 - 21:15 2. Ingen stackare kommer köpa en engelsk import utan txt av misstag för de filmer som saknar svensk text är markerade med (Ej svensk text) 3. Vad spelar det för roll om det gamla priset är överstryket? Om det nya priset är för dyrt, köp filmen någon annan stans. Personligen tycker jag att du gör en fet Struts av en fjäder. typ 5 inlägg om ett felaktigt omslag. Kan man ju lika gärna bränna upp amazon.ca då det inte direkt står överallt att omslagen är bi-lingual.
Den löjliga raden kan du nog hitta på de flesta ställen
Funkar utmärkt, bara markera "meddelande" istället för OCR.
Fakta?
Och då får dom inte sälja filmerna dyrare? Minns när Crouching iger, Hidden Dragon kom på DVD. En butik sålde en asiatisk import av filmen och en hel del på DVDforum köpte, visade sig att filmerna dom importerat var piratkopior. Där hade du haft anledning att klaga. Kan se henke007 i Aftonbladet med ledsen min på en bild men sin BD-film. "HAN FICK FEL OMSLAG" Postad 01 september 2009 - 21:18 Hör ni det Discshop det är fritt fram att annonsera vad som helst och leverera vad som helst, ta allt med en axel ryckning som lille naive tomanista!!
Och detta ger dem rätt att bluffa i sin försäljning!!
Fakta??
Tänk om du läst mina tidigare inlägg ordentligt och inte bara hävt ur dig en massa skit!! Redigerat av henke007, 01 september 2009 - 22:43. Postad 02 september 2009 - 07:13 Det där var faktiskt lite roligt... ![]() Men i vilket fall som helst så förväntar man ju sig att få det man har köpt oavsett... och såvitt jag kan se så är det ju ett svenskt omslag på artikeln som säljer på sidan.... Redigerat av Unregistered36883, 02 september 2009 - 07:14. Postad 02 september 2009 - 07:25 Ja detta är dagens "höna-av-en-fjäder". Men den går ju helt i linje med andra trådar vi känner till där det nästan tas fram tjära och fjäder och går helt överstyr och blir helt hysteriskt för en (ursäkta språket) skitsak rent ut sagt. Haha, så på pricken och jag ser bilden framför mig ![]() Kanske är nåt för Uppdrag Granskning eller Sverker att bita i? Redigerat av masse70, 02 september 2009 - 07:27. Postad 02 september 2009 - 11:10 Betalde i förra veckan till firman som installerade perssiener hemma hos mig via internetbank. Gick alldeles utmärkt utan OCR. Skandiabanken kände av att det var ett giro som inte var knutet till OCR och jag skrev in fakturanummmer under upplysningar och internetbanken skrev in mitt namn och adress automatiskt. Har gjort det flera gånger till mindre firmor och föreningar utan problem. Via internetbank. OCR är för övrig en service som företagen får betala för. Därför har oftast mindre bolag inte OCR-nummer på sina fakturor.
Edit: Discshop säger följande:
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 02 september 2009 - 11:17. Postad 02 september 2009 - 12:07 Utan den säljs som sv utgåva sänkt från 249 till fantastiska 149 kr!! Postad 02 september 2009 - 13:41 Om vi för en stund bortser från att det "bara" är en film så gäller inte samma garanti- och reklamations-regler på importerade varor som på svenska utgåvor. Det är inte säkert att England har samma regler som Sverige och då kan man stöta på problem. Om butiken man handlat ifrån går i konkurs så är det inte alls säkert att filmbolaget i Sverige godkänner en reklamation på varan utan hänvisar dig till det engelska bolaget och dom kommer med största sannolikhet inte bjuda på någon frakten . Redigerat av Konung, 02 september 2009 - 13:42. Postad 02 september 2009 - 21:36
Ursäkt godtagen, men gör inte om det. Ärligt talat, jag skulle också bli sur om jag inte fick det förväntade omslaget osv. Har själv skickat tillbaka en film jag köpte på eBay där säljaren lovade att Slipcaset fanns med men det saknades vid ankomst och ja, åldersgränserna på UK-fodralen undviker man i största möjliga mån men att börja med krigsrubriker på ett ändå ganska stort forum och gasta om bluff och falsk marknadsföring när det gäller en bit papper och lite plast då är det överdrivet. Det förringar rätt rejält de riktiga bluffarna där ute. Hade du varit lugn och sansad och i saklig ton varnat för att det inte är säkert att man få svenska fodral från Kvarnvideo så hade jag varit med dig men nu skrek du som du fått villan försnillad och bilen stulen. Hade skivan varit annorlunda (klippt, ej text, sämre ljudspår, sämre transfer) hade reaktionen varit berättigad i viss mån. Men gasta på, har du tur så får dom stänga igen och vi slipper dessa billiga skitfilmer dom bluffar oss med och kan betala högre priser till ofelbara Discshop eller CDon. Postad 13 oktober 2009 - 20:00 Nej, en butik som inte klarar av att trycka på svaraknappen och med personal som har dålig attityd, det är ingen butik jag tänker gynna mer. Då handlar jag hellre på nätet eller betalar lite mer i butiker där man iaf får ett trevligt bemötande. Postad 14 oktober 2009 - 14:56 Postad 03 maj 2013 - 15:49 Ni som brukar beställa från Kvarnvideo, hur lång tid brukar det ta att få hem en film? Jag beställde en Bluray där den 28 april och den fanns, och finns fortfarande i lager. Trodde nog att de trots en helgdag mitt i veckan skulle kunna få iväg den så jag skulle ha den före helgen. Eftersom jag inte handlat från dem tidigare har jag ingen aning om hur snabba de brukar vara, men det vet säkert ni. Postad 05 maj 2013 - 16:47 Annars skickar du bara ett mail brukar få svar samma dag hur det ligger till. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |