Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Juarez: Bound in Blood

48 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Call of Juarez: Bound in Blood (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8 (2) Inga priser

Postad 01 mars 2009 - 12:24

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Grymt! Kommer fler och fler västernspel nu ju! Ser riktigt läckert ut!

"Ubisoft whipping up Call of Juarez prequel

Subtitled Bound in Blood, new installment in Techland's Wild West franchise will ride onto PC, PS3, and Xbox 360 later this year."

Gamespot

Trailer - HD
Trailer - Vanlig
Intervju
Montage

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Redigerat av Kalekulan, 01 april 2009 - 19:42.

Postad 01 mars 2009 - 13:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Aldrig spelat westernspel tidigare så det här blir ett måste :-)

Postad 01 mars 2009 - 15:23

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Wow, ett snäpp upp från Gun, intressant :P

Postad bild

Postad 01 mars 2009 - 20:56

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0
kan bli riktigt nice.
det första var inte bra men hade massa potenstal.
lär ju dock inte slå rockstars red dead jadajada som också skulle komma iår (?)

Postad 01 mars 2009 - 22:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

lär ju dock inte slå rockstars red dead jadajada som också skulle komma iår (?)

Första RDR fick inte mer än kanske 75% i medel så det var inget AAA. Men jag tror det nya blir bättre iofs.

Postad 02 mars 2009 - 17:12

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0

Första RDR fick inte mer än kanske 75% i medel så det var inget AAA. Men jag tror det nya blir bättre iofs.

jag gilla faktiskt det första.
och vi ska inte glömma att RDR var ett spel som Rockstar plocka upp mitt i utvecklingen och ändra ganska mkt.
RDR2 är ju från första början ett Rockstar projekt, och använder en beprövat bra motor.
samt ser ut att gå i mer av en GTA bana.
sen "visades" det faktiskt upp redan 05(innan GTA4 tom) vilket ger det iaf tid att bli ett AAA spel
och är det någon som kan göra superba GTA plagiat med en twist så är det RS (Bully :) )

Postad 02 mars 2009 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Jo, jag gillade också första. Call of Juarez var också ok. Gun är nog det bästa av dem hittills.

Jag hoppas att man i uppföljaren till CoJ förminskar betydelsen av att klara sig ensam med piskan och jaga harar och skit. Även stealthmomenten och fightingsekvenserna hade sina uppenbara problem. Så om de kan fixa till det och se till så att fienderna inte tål 6-7 skott om man inte träffar huvudet så blir det nice.

Postad 02 mars 2009 - 17:28

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Jo, jag gillade också första. Call of Juarez var också ok. Gun är nog det bästa av dem hittills.

Jag hoppas att man i uppföljaren till CoJ förminskar betydelsen av att klara sig ensam med piskan och jaga harar och skit. Även stealthmomenten och fightingsekvenserna hade sina uppenbara problem. Så om de kan fixa till det och se till så att fienderna inte tål 6-7 skott om man inte träffar huvudet så blir det nice.

Jag tyckte Call of Juarez var bra. Lite tråkigt i början när man skulle rymma som killen, men senare blev det riktigt bra. Grym grafik och mycket bra ljud med en riktigt bra story = bra spel :)

Gun däremot är hur bra som helst. Älskar det spelet, lätt med på min top-10. Grafiken är väl inte på topp men åååh vad jag gillar det spelet :wacko:

Uppföljaren till CoJ verkar inte ha någonting med det första? Men det verkar bra.

Red Dead Revolver var ju som tidigare sagt mycket svårt. Jag var i och för sig inte särskilt gammal då jag spelade det, men det var bra, vill jag minnas. Och uppföljaren till Red Dead Redemption kommer nog blir en förbättring av Gun!

Postad 02 mars 2009 - 17:32

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Red Dead Revolver ligger nog på topp 3 av dom roligare spela jag spelat någonsin. Har för mig att jag testade call of juarez till pc men la ner det rätt omgående, funderar dock på att köpa det till 360 nu när det finns lite billigt. Gun når inte upp till red dead i min mening.

Postad 02 mars 2009 - 20:01

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0
tydliggen bara jag som tyckte GUN var ett skämt, hade hellre spelar det på ps2 för det kändes så crap på 360.
COJ hade grym potential men föll pladask pga många dåligt genomförda spelmoment..därför tror jag stenhårt på 2an då det inte känns som några av dom gamla missarna är svåra att fixa.
RDR var grymt kul i samma anda som Dead rising är men även det spelet jag spela minst.
vill minnas att jag klara det på ca 3,5 tim och lämna tillbaka det nästa dag.

säger bara 09 REVENGE OF THE COWBOYS!!
väntar vi bara på GUN 2 också vilket inte känns helt omöjligt då neversoft är helt off Tony hawk nu.

Postad 02 mars 2009 - 22:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Uppföljaren till CoJ verkar inte ha någonting med det första? Men det verkar bra.

Kanske på något sätt, men det är ju en prequel så det hände innan CoJ. Fast de lär ändå återanvända en del av ettans gameplay.

tydliggen bara jag som tyckte GUN var ett skämt, hade hellre spelar det på ps2 för det kändes så crap på 360.

Grym musik, story, rida häst har varit skoj sedan Ocarina of Time. Grafiken på 360 lämnar en del i övrigt att önska.

Postad 13 mars 2009 - 14:07

BonkyBo
  • BonkyBo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag spelade igenom hela CoJ på PC och hade riktigt roligt med spelet.

Ser verkligen fram emot tvåan!

Postad 01 april 2009 - 19:43

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Nya trailers länkade i första inlägget! Ser mycket bra ut!

Postad 01 april 2009 - 20:25

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Call of Juarez var enligt mig ett helt okej lir, men det kunde behövts slipas lite mer på en del ställen. Men inget westernspel kan jämföras med Outlaws. Kommer ihåg att jag nötte som en tok när jag var liten. :)

Postad 26 april 2009 - 21:59

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Ny video: http://www.gametrail...ayer/48416.html

Postad 01 maj 2009 - 11:44

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
En lite Preview hos TeamXbox

Postad 05 maj 2009 - 17:48

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Även FZ.se har provspelat spelet och skrivit en sida angående det.
http://www.fz.se/art...bound-in-blood/

Postad 07 maj 2009 - 14:29

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
http://www.gametrail...ayer/48935.html

Postad 06 juli 2009 - 08:43

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
.. så hur går det för er med det här spelet..?

som vanligt har man för lite tid att köra igång ordentligt när man är pepp, men alltså - efter Act I och en 2 timmar ca multiplayer tycker jag detta är sjukt lovande.. snyggt, precist, välavvägt..och mycket bra online-läge!

eller - vad säger ni som ev. hunnit köra mer?

Postad 06 juli 2009 - 11:13

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

som vanligt har man för lite tid att köra igång ordentligt när man är pepp, men alltså - efter Act I och en 2 timmar ca multiplayer tycker jag detta är sjukt lovande.. snyggt, precist, välavvägt..och mycket bra online-läge!

Jag har inte fått igång mitt. Det hänger sig efter man startat singeplayer. Måste bero på att jag har senaste Windows 7 betan.

Postad 06 juli 2009 - 12:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

hade tänkt köpa spelet när det släpptes, men nu är det semester och sommar så det blir nog att köpa det efter sommaren istället, då är det säkert billigare också :P

ja visste inte att det fanns onlinedel i spelet,, hur funkar det och vad går det ut på? typ TDM eller?

Postad 06 juli 2009 - 17:09

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
online finns flera lägen, mest dom vanliga.. någonslags deathmatch, en bas-variant som heter western legends där man tar baser som i battlefield bad company, en manhunt där resp. lag turas om ha en wanted man som ska skjutas/beskyddas, ett läge där en ensam spelare är wanted och alla efter honom..typ så! istället för exp. samlar man bounty, vilket är rätt smart för ju bättre man lyckas desto mer "värd" blir man - dvs, bättre belöning för att skjuta en skicklig spelare än en nobody.. pengar används sedan för att låsa upp nya karaktärer med diverse traits och vapen.. ja, ungefär så. enkelt men riktigt bra, imho! bra, varerade ganska stora kartor - om än inte särskilt många, så här långt..

Postad 13 juli 2009 - 06:31

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
en bra och rättvisande recension på level 7 nu, här: http://level7.nu/tex...d.php?id=190536
78% på gamerankings däremot kanske inte superhett..
men känns som att fler borde fixa hem detta som är påväg att bli förbisedda spel!

Postad 13 juli 2009 - 13:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

en bra och rättvisande recension på level 7 nu, här: http://level7.nu/tex...d.php?id=190536
78% på gamerankings däremot kanske inte superhett..

Så 80% är bra och rättvisande men två procent mindre är inte superhett :) ?

Postad 13 juli 2009 - 14:02

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Äh jag gillar västern ändå :)

Postad 13 juli 2009 - 16:54

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Ett helt okej spel, men på tok för kort. 5½h är inte mycket att hänga i julgranen...

Postad 14 juli 2009 - 13:00

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Ett helt okej spel, men på tok för kort. 5½h är inte mycket att hänga i julgranen...

Helt ok spel, tycker jag med. Men jag stööööööör mig på "klister-siktet", så jäkla tråkigt! Spelet är också för lätt. Jag kör på Hard och det klister-siktet gör det för enkelt.

Postad 17 juli 2009 - 19:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Helt ok spel, tycker jag med. Men jag stööööööör mig på "klister-siktet", så jäkla tråkigt! Spelet är också för lätt. Jag kör på Hard och det klister-siktet gör det för enkelt.

Om du kör med 360-kontroll så kan du ändra klistersiktet i options.

Postad 18 juli 2009 - 10:38

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Om du kör med 360-kontroll så kan du ändra klistersiktet i options.

Jag kör på PC och hittar inte det valet någonstans!

Postad 18 juli 2009 - 15:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Nej om du kör med mus går det inte. Men är det verkligen klistersikte med mus?

Postad 19 juli 2009 - 10:40

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Nej om du kör med mus går det inte. Men är det verkligen klistersikte med mus?

Japp. Är du tillräckligt nära så följer siktet med fienden över hela skärmen... Uruselt.

Postad 20 juli 2009 - 19:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Detsamma gäller ju coversystemet som får dig att ducka när du går från högt till lågt skydd t ex. Tyckte inte det funkade bra öht, ibland tar han skydd ibland inte.

Lite kul att Loading skrev i sin recension att man får leta ammo efter varje strid. Jag fick då aldrig ammobrist, det finns ju överallt.

Fattar ni varför de inte lagt in co-op? Är som gjort för det.

Postad 20 juli 2009 - 19:19

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Håller med om att co-op självklart skulle finnas med..

Postad 22 juli 2009 - 00:41

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker "concentration mode" är riktigt dåligt utnyttjat i spelet?

När man väl har "laddat" upp funktionen så är ju alla fienderna dödda i 99% av fallen, sen får man bara 60sek på att utnyttja den och under den tiden så måste man ju ta sig vidare till nästa del och mätaren är således tom vid nästa eldstrid.

Varför får man inte spara skiten till valfri situation?

Nu har jag iofs bara kört igenom på "normal", kanske fungerar bättre på very hard?

Redigerat av ryst, 22 juli 2009 - 00:41.

Postad 22 juli 2009 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Varför får man inte spara skiten till valfri situation?

Ja det hade varit fördelaktigt. Men det är inte som att jag använde concentration mode ändå, spelet var lätt nog utan det.

Postad 23 juli 2009 - 17:56

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Till er som har lirat denna spel ett tag nu.

Rekommenderar ni ett köp? Vad är positiv respektive negativ med spelet?

Jag har några gamla spel som aldrig spelar längre, tänkte åka till game och byta ut de mot denna ( om det går annars köper jag den).

Postad 23 juli 2009 - 20:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Till er som har lirat denna spel ett tag nu.

Rekommenderar ni ett köp? Vad är positiv respektive negativ med spelet?

Åh, ett perfekt tillfälle att posta min hobbyrecension om du orkar läsa.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Quickdraw är fortfarande inte min favorit, men spaghettivästern känns skönare denna gång. Direkt när jag slår på spelet träffas jag som av en kanonkula av den dregelingjutande grafiken. Call of Juarez är ett äckligt snyggt spel fullsmockat med fantastiska vistas. Naturen är skapad på ett nära på otroligt vackert sätt, en del av skärmbilderna jag ständigt avbryter spelet för att klicka fram med F10 blir natursköna nog att man knappast alltid kan skilja dem från verkligheten om vapnet plockas bort. Naturen är dessutom levande – framför mig ser jag en bäck som rinner ned för berget, fjärilar, fåglar och spindlar lurar lite här och var, och all vegetation rör sig naturtroget och ser riktigt, riktigt skarp ut även på nära håll. Det man kan klaga på är att animationer och karaktärer inte håller samma fina klass.. hästar som haltande skuttar fram bredvid varandra i löjligt perfekt symbios drar ned betyget men totalt sett är det underskönt och definitivt ett av de snyggare spelen i år. Och detta utan några laddningstider alls när man dör, tacksamt nog.

Bifogad fil  CoJBiBGame_x86_2009_07_17_19_13_09_59.jpg   74,89K   0 Antal nerladdningar

Däremot är det inte det bästa spelet i år, bakom den tekniska bravuren ligger ett spel som är ok, men inte mer. Storyn blir i och för sig intressantare med tiden och de båda bröderna man spelar är karismatiska men kärnan i spelet separerar sig inte alls från övriga shooters. Vapnen är begränsade till gamla västernvapen såsom revolver, gevär, pilbåge – de gamla klassikerna, inte speciellt roliga. Man går och rider omkring i gamla nedslitna byar, gruvor, berg, flodbanker osv och skjuter ned indian och cowboy på räls. Man kan ta emot mycket stryk och får snabbt tillbaka liven om man tar skydd i ett par sekunder. Koppla detta med att det finns gott om ammo, att fienderna är riktigt korkade och att checkpoints sparas ofta och man kan förstå att spelet egentligen saknar utmaning. Very hard låses inte upp förrän man klarat spelet en gång, en kass trend i spel idag.

Bifogad fil  CoJBiBGame_x86_2009_07_18_16_38_51_78.jpg   142,01K   0 Antal nerladdningar

Man kan spela som antingen Ray eller Tomas, den förstnämnda tål mer och använder dynamit, Tomas är kvickare och kan använda pilbåge samt lasso för att klättra till nya höjder. Man väljer inför varje uppdrag vem man vill spela som, men det var ingen större skillnad på dem imo. Då och då avbryts spelet av quickdraws, klassiska en mot en dueller där man ska styra högerarmen med analogspaken och ställa sig rätt i position för att dra revolvern så snabbt som möjligt på en signal och pricka motståndaren innan han sänker dig. Eftersom man bara kan ladda om ifall man blir träffad så kändes det dock precis som i ettan som ett ganska onödigt inslag. Bossfighterna som består av att man dödar ett visst antal fiender tills en sekvens triggas avslutas alltid med en ”fair fight” där du inte kan förlora. Tack och lov har de dock plockat bort knytnävsslagsmål och plattformande som var två svaga moment i första spelet. Tyvärr har de infört ett automatiskt coversystem som gör att man t ex per automatik duckar om man tar skydd bakom något lågt vilket ofta sabbar ens sikte.

Bifogad fil  CoJBiBGame_x86_2009_07_19_02_31_26_68.jpg   86,84K   0 Antal nerladdningar

Musikaliskt har vi givetvis ett västernliknande sound som liksom röstskådespeleriet inte går att klaga på. Stämningen blir tack vare grafiken och dessa toner ganska skön och även om det inte går att komma ifrån att spelet inte gör något nytt, ger någon utmaning, och dessutom bara håller 5-7 timmar så rekommenderas Bound in Blood för dess imponerande tekniska kvaliteter och trots allt stabila hemmavana gameplay. Undrar dock hur utvecklarna tänkte som inte lade in co-op, spelet är som gjort för det i och med att man alltid är vid sin brorsas sida och hjälper honom.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

7/10

Solitt spel helt enkelt. Inte dåligt, inte jättebra.

Redigerat av Zoiler, 23 juli 2009 - 21:12.

Postad 23 juli 2009 - 20:36

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Åh, ett perfekt tillfälle att posta min hobbyrecension om du orkar läsa.

Tack för en perfekt recension.

Ska köpa den innan helgen.

Postad 23 juli 2009 - 21:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Så lite så ;). Du lär inte bli besviken så länge du finner premisserna intressanta. Utvecklarna vet vad de gör, det finns inga direkt dåliga eller störande moment i spelet. Ett av de säkrare spelen att köpa, ingen recensent som dissat det och man vet vad man får.

Redigerat av Zoiler, 23 juli 2009 - 21:12.

Postad 21 februari 2011 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Ni har inte missat det nya CoJ som kommer till sommaren? :)

http://www.neogaf.co...ad.php?t=421059

Postad bild
Postad bild

Inte säker på att jag gillar riktningen dock =/

Postad 21 februari 2011 - 17:11

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Va fan! Western goes modern warfare?! :) LOL!

Postad 01 augusti 2011 - 21:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Recensionen på det här missfostret till spel kommer upp om några dagar. Fy f-n vad de sabbat spelserien :(

När jag ser skärmdumparna på förra spelet som jag tog där uppe så är det som natt och dag. Det är här så mycket fulare på alla sätt.

Redigerat av Zoiler, 01 augusti 2011 - 21:46.

Postad 01 augusti 2011 - 22:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Kollade på Giant Bombs quicklook efter att helt glömt bort det här spelet. Verkar vara riktigt uselt.

Postad 01 augusti 2011 - 22:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

uselt.

Hah, precis det betyg jag kommer ge.

Postad 07 augusti 2011 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
MHB recension

Postad 07 augusti 2011 - 23:24

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Att de förstört Call of Juarez-serien är synd och skam!

Postad 08 augusti 2011 - 06:05

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 0
Ja, detta spel blir det nog inget köp av efter att ha läst diverse recensioner =)

Postad 10 augusti 2011 - 15:44

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Detta är ren skam. Andra skapare väljer samma riktning... Sett senaste Brothers in Arms? Ett andra världskrigsspel som har gjort en totalvändning.

Postad 11 augusti 2011 - 01:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Ni som läst min recension och undrat över bilgympabuggen kan se det här =P

http://www.gtplanet....ad.php?t=215101

Fast i min version satt en afroamerikan med en slags presidentmask (sådana som mördare har på sig) på sig samtidigt. Vilket ja... det är ju rätt verklighetsfrånvänt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.