Problemet är att Elgiganten inte har någon likvärdig produkt! Om de inte kan hjälpa mig tar jag ut ersättningen i cash istället och går någon annanstans istället. Så nu sitter jag och letar på nätet...
Den funktion som var mycket bra på Philipsen var dess Time Shift Buffer, dvs utan att aktivt behöva trycka på någon Rec-knapp kunde jag spela tillbaka i upp till 6 timmar för att se eller spela in något jag kommit för sent till! Detta gällde bara för den kanal digitalboxen just då var inställd på, men ändå...
Just den här finessen med ständig buffring vill jag åter åt, men vilka maskiner/tillverkare använder sig av den?
Började kolla på Sony RDR-HXD895 och Samsung DVDHR775 och även Pioneer DVR-560HX men efter nedladdning av manualer för att ta reda på vad deras Time Shift, ChasePlay eller vad de kallar det innebär, visade det sig att alla dessa bara möjliggör tillbakaspolning inom inspelad tid, dvs ett Rec-tryck krävs. Därmed måste troligen det sedda raderas från hårddisken om man inte vill spara det och se det igen.
Det ironiska är att jag sedan jag köpte Philipsen undrat över hur hårddisken kunde hålla när den kontinuerligt spelar in så fort den är påslagen (ofta dygnet runt), och att det var just Time Shift Buffer-funktionen som började krångla till slut.
Det börjar bli tråkigt att läsa manualer så jag hoppas att någon känner till något om detta. I butikerna kan de tyvärr om möjligt ännu mindre än jag om detta.
Någon som har någon erfarenhet av Philips DVDR5570H, som verkar vara motsvarande min kraschade DVDR3590H plus digital-tv-mottagare?
Mvh
/Ulan