Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ackumulerad tid

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 april 2009 - 09:30

jansssson
  • jansssson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har idag en Hitachi PJ-TX300, som fullständigt gett upp.
Garantin har gått ut, hela bilden har blå-ton, varvat med andra färglada "blobbar". Panelen är bränd, skärpan är kass, you name it - I got it...

Jag kan kanske förvisso skicka den till Powermill, och betala för servicen, men jag tror inte det kommer bli aktuellt. (Har pratat med dem, otrevliga som bara den...). Sitter och tittar på ny nu, Väldigt sugen på att byta ut (men det kostar :) )

För att veta att jag kunde byta min gamla trotjänare med gott samvete, letade jag upp den gömda menyn i projjen, för att se total ackumulerad tid projjen har använts (per lampa/totalt/mellan softresets osv). Personligen tycker jag inte det lät så mycket (jag använder projjen till Allt: film, tv, spel), men jag börjar förstå att det kanske är ganska mycket. Har hört folk som byter projje efter 2-4k h.

Min TX300 har tjänat mig i 2,5 år, och totalt gått 7670h på två lampor. Den första lampan gick drygt 4000h, andra lampan har gått drygt 3600h. Nu ger det inget att byta lampa, bilden börjar bli så dålig ändå...

Undrar nu:
Hur länge har ni haft era projjar (år/brinntimmar), innan ni bytte upp er. Är det "nya" heta projjar som lockat, eller har era gamla trotjänare faktiskt sagt sitt??

Postad 17 april 2009 - 22:12

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Med tanke på det du skrev i hw tråden så ja du borde byta om din nu är slut, vore det väl skäl nog för din sambo eller?

Postad 17 april 2009 - 22:51

jansssson
  • jansssson
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ja, jo det är skäl nog att göra något, point taken ZypherX... Men det ska ju gå att "laga", vilket fortfarande är billigare. Men då får man fortfarande ingen full-HD, bättre svärta, kontrast, tystare projje och allt vad dagens vidunder har :)

Det bästa (för både mig och sambon) är om nån kan "bekräfta" att det är fullt normalt att projjen "är slut" efter drygt 7600h... Om man ser till att projjen främst (för dem flesta skulle jag Tro) är en filmmaskin, så motsvarar det trots allt 4h användande (ca 2 filmer) om dagen i drygt 5 år... Att vi sen använder projjen till allt, inkl TV, och därmed avverkat den tiden på 2,5 år är ju en annan 5'a... Men eftersom TX300'an är min första projje, kan jag inte säg att jag har erfarenhet av hur länge dem brukar hålla (även om jag förstår att det kan variera ordentligt)...

Postad 17 april 2009 - 23:11

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Är det organiska paneler i den? tippar på att det inte hjälper så mycket att fixa den isåfall.
Om den nu går att laga till ett bra pris måste du ju ställa dig frågan om du är nöjd med den eller vill byta upp dig!

Vill du ha en ny projje som är bättre på allt och med högre upplösning så blir ju valet lätt iaf för mig.

Men jag är teknik tok så lyssna inte på mig, som tur är knorrar inte damen när jag går i bytes tankar vilket är ofta(dock inte på projektorsidan då jag är jäkligt nöjd med min hw10:a förutom halo effekten som dock inte stör mig längre)

Edit: blir rätt dyrt om du använder en dyr 1080p projje till tv där skulle jag tänka om fast det beror ju på hur mycket man tittar, jag spelar och ser film på min enbart!

Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 17 april 2009 - 23:13.

Postad 17 april 2009 - 23:36

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Min TX300 har tjänat mig i 2,5 år, och totalt gått 7670h på två lampor. Den första lampan gick drygt 4000h, andra lampan har gått drygt 3600h. Nu ger det inget att byta lampa, bilden börjar bli så dålig ändå...

Undrar nu:
Hur länge har ni haft era projjar (år/brinntimmar), innan ni bytte upp er. Är det "nya" heta projjar som lockat, eller har era gamla trotjänare faktiskt sagt sitt??

7670h, inte illa... :)
Många "njutbara" timmar som du har bakom dig

Varför jag har bytt (2ggr) är att det finns nya bättre att köpa, inte att den gamla har tagit slut. Senaste projjan var ca 3 år gammal.
Om sanningen ska fram var det nog uppgraderings djävulen som tittade fram

Redigerat av Unregisteredc2ba912d, 18 april 2009 - 00:26.

Postad 20 april 2009 - 13:44

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Organiska paneler 7600 timmar, då är det bara att gratulera. :)

Jag säger, 2,35:1 funktionen är värd hur mycket som helst, dock behöver man byta duk så de kostar ju lite mer.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.