Garantin har gått ut, hela bilden har blå-ton, varvat med andra färglada "blobbar". Panelen är bränd, skärpan är kass, you name it - I got it...
Jag kan kanske förvisso skicka den till Powermill, och betala för servicen, men jag tror inte det kommer bli aktuellt. (Har pratat med dem, otrevliga som bara den...). Sitter och tittar på ny nu, Väldigt sugen på att byta ut (men det kostar

För att veta att jag kunde byta min gamla trotjänare med gott samvete, letade jag upp den gömda menyn i projjen, för att se total ackumulerad tid projjen har använts (per lampa/totalt/mellan softresets osv). Personligen tycker jag inte det lät så mycket (jag använder projjen till Allt: film, tv, spel), men jag börjar förstå att det kanske är ganska mycket. Har hört folk som byter projje efter 2-4k h.
Min TX300 har tjänat mig i 2,5 år, och totalt gått 7670h på två lampor. Den första lampan gick drygt 4000h, andra lampan har gått drygt 3600h. Nu ger det inget att byta lampa, bilden börjar bli så dålig ändå...
Undrar nu:
Hur länge har ni haft era projjar (år/brinntimmar), innan ni bytte upp er. Är det "nya" heta projjar som lockat, eller har era gamla trotjänare faktiskt sagt sitt??