Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fallout: New Vegas

89 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 April 2009 - 16:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Då så Falloutfans...

Bethesda Softworks announced that Obsidian Entertainment is developing a brand-new Fallout game titled Fallout: New Vegas, to release next year on Xbox 360, PlayStation 3 and PC.

Gamasutra was at Bethesda's event in London to hear the game announced by marketing and PR VP Pete Hines, who provided few specifics on the game's engine, gameplay or perspective -- but did note the game's neither a Fallout sequel nor a spin-off.

"It's not Fallout Tactics -- it's not Brotherhood Of Steel," said Hines. "It has no impact on what [Fallout EP] Todd Howard and his guys are planning."

A number of Obsidian staff are veterans of Black Isle's original Fallout games. "We've really been enjoying working with [Obsidian] on it," Hines said.

"That is all we're going to say about it right now," he added.

http://www.gamasutra...php?story=23276

Postad 20 April 2009 - 18:11

efterfest
  • efterfest
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Nice! men de känns lite som att de kan bli en flopp

Postad 20 April 2009 - 18:16

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
o...m....g.... jag som var sådan torsk på fallout + kommer vara pappaledig nästa år. Mumma!

Postad 20 April 2009 - 19:41

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Eftersom det kommer till konsol lär det ju inte bli något i stil med Neverwinter Nights utan mer som Fallout 3 :/

Postad 21 April 2009 - 10:47

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Eftersom det kommer till konsol lär det ju inte bli något i stil med Neverwinter Nights utan mer som Fallout 3 :/

Var tvungen att redigera om hela inlägget, missade att Obsidian Entertainment ska göra det här. Det här spelet tror jag på. Även om det kommer vara mer likt Fallout 3 än de tidigare spelen. Nomnom!

Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 21 April 2009 - 10:49.

Postad 21 April 2009 - 15:26

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
För er som inte visste det är jag fallout nörd så jag har inte slutat hoppa upp och ner på stället i ren upphetsning sedan jag läste första inlägget i denna tråden.

Postad 21 April 2009 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Bra för fettförbränningen om inte annat :)

Postad 21 April 2009 - 23:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Hmm. KAnske dags att testa Fallout 3 snart då.

Postad 22 April 2009 - 05:23

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Och sedan har jag som totalt ovetande inte ens känt till Downloadable Content till det så nu har jag att göra tills New Vegas släpps.

Postad 22 April 2009 - 15:11

Unregistered8ac02edf
  • Unregistered8ac02edf
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Tjooohooo kan ju inte bli bättre!!

Har inte spelat dom tidigare Fallout spelen, men är totalt hooked på 3an! :) :) Det är utan tvekan det bästa spelet jag spelat!

Ganska lustigt för jag satt och fundera igår på att dom borde göra ett nytt Fallout! :blink: *längtar*

Postad 22 April 2009 - 16:33

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
spännande, har följt serien sedan start men 3an var skräp enligt mig, går hoppas att denna kan vara värdigt licensnamnet

Postad 22 April 2009 - 17:16

Unregistered8ac02edf
  • Unregistered8ac02edf
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Alla har naturligtvis rätt till sin egen åsikt, men hur fasen kan du tycka att 3an är skräp??

Postad 23 April 2009 - 08:16

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jag förstår ordeith på sitt sätt. Jag själv tycker visserligen inte 3an är skräp. Men jämfört med 1 och 2 så är det relativt ruttet.

Jag försöker dock att inte jämföra spelen för mycket, då blir jag bara irriterad över alla småsaker och en del större saker.

Men jag har hopp för New Vegas, kanske ens drömmar går i uppfyllelse ändå.

Postad 23 April 2009 - 09:30

Unregistered8ac02edf
  • Unregistered8ac02edf
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Då kanske man skulle ta och testa 1an och 2an också då. Finns dom till gamla xbox eller? Eftersom jag är helt frälst i 3an så borde jag ju älska även dom 2 första.

Postad 23 April 2009 - 09:37

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Du skall veta att ettan och tvåan är HELT annorlunda gameplay så du inte springer och blir besviken...

Postad 23 April 2009 - 10:45

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
De finns bara på PC, om de inte blivit portade i efterhand eller något.

Postad 23 April 2009 - 11:27

Unregistered8ac02edf
  • Unregistered8ac02edf
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Jo att det är annat gameplay i dom andra känner jag till, har ju inte V.A.T.S och såhär.
Till pc säger du, hmm ok. Får väl se om man kan hitta det då. Blir väl att gå till en spelaffär nu :)

Postad 23 April 2009 - 16:21

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Annars finns den här pärlan. Tror jag köpte den för 190:-. Fallout, Fallout2 och fallout tactics på en DVD.

Fallout3 är väl kanske inte skräp, men jag är ingen fan av av spel med FPS-element såsom fallout3, och sen tycker jag att falloutuniversumet gör sig så mycket bättre i ett renare RPGsamanhang istället för FPScrossover eller vad ni nu vill kalla smörjan :)

Postad bild

Postad 24 April 2009 - 07:03

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Ohhh - den måste jag jaga lite! Låter som ett gjutet köp!

Postad 24 April 2009 - 18:06

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Håller med om att trean är ett helt ok spel, men att kalla det Fallout 3 bara för att det utspelar sig samma värld, det tycker jag är helt fel. Det vore en dröm att få en riktig uppföljare till Fallout 1 & 2. Spelade om 2:an så sent som i höstas och det är lika underbart fortfarande. Med ny grafik men samma gränslösa frihet att göra tokiga saker så skulle det vara decenniets höjdpunkt (förutom min lilla bebbe som föds om några veckor då ;)). Saknar helt klart de turordningsbaserade striderna. Stressig actions finns det nog med spel med.

/Ash

Postad 25 April 2009 - 07:17

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Fallout: Escape from vault 21 eller något kunde de kallat det då jag också tycker det är lite fjantigt att kalla det fallout 3 enbart på vart det utspelar sig. Dock tycker jag det är ett av de absolut bästa spel jag spelat. Har fastnat helt för det.

Postad 04 February 2010 - 18:40

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Då var första trailern här: http://www.gametrail...llout-new/61575

Har heeeelt missat att det ska komma ett nytt Fallout, hoppas hoppas att det är någorlunda som Fallout 3 som jag fullkomligt älskar. I höst smäller det!

Postad 05 February 2010 - 10:26

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Jag fastnade aldrig för Fallout 3 så jag hoppas det blir ett helt nytt och genomarbetat spel.

Postad 05 February 2010 - 17:17

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Mums, jatack till ett nytt Fallout =)
Alltid älskat serien.

Postad 09 February 2010 - 16:03

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag lade 63 timmar på 3'an och tycker att det är ett mkt bra spel. Älskade 1'an och 2'an med, men det är ju knappt ens liknande spelstil. Gillade dock inte "tactics" så mkt, höll inte samma mått.

Postad 09 February 2010 - 22:16

Rapparsven
  • Rapparsven
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Här kommer lite mera information kring spelet:
http://www.allgamesb...-info-from.html

och även några bilder:
http://www.allgamesb...w-vegas_06.html

Längtar!!

Postad 10 February 2010 - 07:16

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Här kommer lite mera information kring spelet:
http://www.allgamesb...-info-from.html

och även några bilder:
http://www.allgamesb...w-vegas_06.html

Längtar!!

mest koncept men ser nice ut, ser dock ut som det använt samma motor som i fallout3 :) vilket iofs inte gör mig speciellt mycket. Man kan nog antagligen förvänta sig liknande spelstil som i 3an mao :blink:

Postad 10 February 2010 - 08:49

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Då var första trailern här: http://www.gametrail...llout-new/61575

Har heeeelt missat att det ska komma ett nytt Fallout, hoppas hoppas att det är någorlunda som Fallout 3 som jag fullkomligt älskar. I höst smäller det!

Det här ser jag fram emot kan jag säga. Har säkert lagt 100+ timmar på Fallout 3.

Vad jag gillar i trailern är likheten med inledningen i (kult)filmen Hardware där mördarroboten inledningsvis är nedgrävd och fingarna sticker upp och rör sig sakta...
Skulle inte vara fel om New Vegas har lite av stämningen från denna film. De som sett den, och tycker om den, vet vad jag menar. :)

Postad 10 February 2010 - 13:54

Rapparsven
  • Rapparsven
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

mest koncept men ser nice ut, ser dock ut som det använt samma motor som i fallout3 :) vilket iofs inte gör mig speciellt mycket. Man kan nog antagligen förvänta sig liknande spelstil som i 3an mao :blink:

Kommer drivas på samma motor har de redan sagt, men de har även sagt att de ska försöka få det lite mindre FPS-likt =)

http://www.computera...CVG-General-RSS
Valen man gör kommer spela stor roll!

Postad 10 February 2010 - 15:16

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
lär bli ett köp iaf :) man kan ju tydligen inte få nog av post-apocalyptiska spel, jag vet då att jag inte kan det i alla fall :blink:

Postad 11 February 2010 - 01:35

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Oh yes, man blir ju inte mindre sugen nu =)

Postad 12 October 2010 - 16:04

Rapparsven
  • Rapparsven
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Har beslutsamhetsångest på vilken version jag ska skaffa :)

PC eller PS3...

Postad 13 October 2010 - 16:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Har beslutsamhetsångest på vilken version jag ska skaffa ;)

PC eller PS3...

Det är en icke-fråga! Har du en hyfsad dator så är det givetvis på PC det ska köras.

Postad 13 October 2010 - 17:57

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Det är en icke-fråga! Har du en hyfsad dator så är det givetvis på PC det ska köras.

Ett spel som inte ska spelas i multiplayer eller är speciellt viktigt att man siktar väldigt bra hade jag hellre valt handkontrollen, soffan, stor TV och bra ljud istället för datorn.
Vet att man kan ha allt sånt till datorn också men för mig så ser det inte ut så och är vad som avgör i frågan.

Postad 13 October 2010 - 18:03

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Jupp, PC är det självklara valet för denna typ av spel, om man har en dator som är tillräckligt kraftfull. Morrowind, Oblivion och Fallout 3 har alla haft flera fördelar med PC-versionen, främst användargjorda mods. Och Fallout: New Vegas kommer inte vara annorlunda.

Postad 13 October 2010 - 18:07

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Ett spel som inte ska spelas i multiplayer eller är speciellt viktigt att man siktar väldigt bra hade jag hellre valt handkontrollen, soffan, stor TV och bra ljud istället för datorn.
Vet att man kan ha allt sånt till datorn också men för mig så ser det inte ut så och är vad som avgör i frågan.

Håller med helt och hållet, soffa och projektor > skrivbordsstol och monitor. Speciellt när det gäller ett spel av den här kalibern. Fallout ska inte spelas, det ska upplevas.

Postad 13 October 2010 - 19:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Håller med helt och hållet, soffa och projektor > skrivbordsstol och monitor. Speciellt när det gäller ett spel av den här kalibern. Fallout ska inte spelas, det ska upplevas.

Så du som har projektor har ingen möjlighet att koppla datorn till projektorn? Jag har hdmi-utgång på min dator :) Och handkontroll är inga problem heller om jag skulle vilja, jag har en 360-kontroll till pc:n. Ett spel som ska upplevas är bättre i 1080p med AA än en konsolversion med 720p.

Postad 13 October 2010 - 20:33

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Så du som har projektor har ingen möjlighet att koppla datorn till projektorn? Jag har hdmi-utgång på min dator :angry: Och handkontroll är inga problem heller om jag skulle vilja, jag har en 360-kontroll till pc:n. Ett spel som ska upplevas är bättre i 1080p med AA än en konsolversion med 720p.

naturligtvis har jag redan gjort det, även anslutit mina Xbox kontroller trådlöst till datorn, men ser ingen anledning att krångla med det när jag lika gärna kan köra det på PS3 och slippa böket. Dessutom får jag ju trophys :) har inte råd med fullhd-projje så PS3 versionen fungerar minst lika bra, även om nu Fallout till PS3 inte går att köra i fullhd.

Utöver det tycker jag att PS3-kontrollen är skönare, och den har jag inte lyckats ansluta till datorn via bluetooth.
Kalla mig gammalmodig, men det är något annat att sätta igång konsolen och spela på istället för PCn.

Postad 13 October 2010 - 20:48

Rapparsven
  • Rapparsven
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

naturligtvis har jag redan gjort det, även anslutit mina Xbox kontroller trådlöst till datorn, men ser ingen anledning att krångla med det när jag lika gärna kan köra det på PS3 och slippa böket. Dessutom får jag ju trophys :angry: har inte råd med fullhd-projje så PS3 versionen fungerar minst lika bra, även om nu Fallout till PS3 inte går att köra i fullhd.

Utöver det tycker jag att PS3-kontrollen är skönare, och den har jag inte lyckats ansluta till datorn via bluetooth.
Kalla mig gammalmodig, men det är något annat att sätta igång konsolen och spela på istället för PCn.

Exakt... Det är den känslan som gör att jag itne vet vad jag ska spela på!!!
Modsen till PC versionen brukar ju vara GRYMMA dock... :)

Postad 13 October 2010 - 20:52

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Exakt... Det är den känslan som gör att jag itne vet vad jag ska spela på!!!
Modsen till PC versionen brukar ju vara GRYMMA dock... :)

Jag har förbokat till PS3 och där kommer mina första playthroughs spelas, men när GOTY-utgåvan släpps med alla DLC i framtiden kan det nog bli på PC det spelas för min del. Tar väl ett tag innan det släpps mods också, vid det laget kan man ju bytt in PS3 versionen mot PC.

Postad 13 October 2010 - 21:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

naturligtvis har jag redan gjort det, även anslutit mina Xbox kontroller trådlöst till datorn, men ser ingen anledning att krångla med det när jag lika gärna kan köra det på PS3 och slippa böket. Dessutom får jag ju trophys :angry: har inte råd med fullhd-projje så PS3 versionen fungerar minst lika bra, även om nu Fallout till PS3 inte går att köra i fullhd.

Jag kan tipsa om http://www.motioninjoy.com/ för att få DS3 till PC att fungera. :)

Trophies kvittar för min del, men om man är en trophy-hunter så förstår jag att det är ett plus!

Postad 13 October 2010 - 21:22

Rapparsven
  • Rapparsven
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Jag har förbokat till PS3 och där kommer mina första playthroughs spelas, men när GOTY-utgåvan släpps med alla DLC i framtiden kan det nog bli på PC det spelas för min del. Tar väl ett tag innan det släpps mods också, vid det laget kan man ju bytt in PS3 versionen mot PC.

Smart! Jag kör också så, "köpte" det just från elgiganten, deras leveranser brukar komma tidigt! :)

Postad 14 October 2010 - 21:20

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Just nu får man Fallout: New Vegas och Fallout 3: GOTY till PC för drygt £35 (= 360 kr) inklusive frakt från The Hut, vilket ju är ett riktigt schysst pris. Jag hade inte GOTY innan och slog till!

Redigerat av Kamui, 14 October 2010 - 21:20.

Postad 15 October 2010 - 00:48

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
för att vara ett spel som ska utspela sig i vegas så är deras ljusmotor riktigt usel.
noll dynamiskt ljus och inga skuggor.
hoppas att spelet blir riktigt bra men är tveksam efter alpha protocol.

Postad 15 October 2010 - 12:15

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jag ser fram emot detta spel väldigt mycket, men jag måste hålla med om att ljussättningen ser helt bedrövlig ut. Man får väl hoppas på att det kommer någon mod snabbt som fixar det.

Postad 21 October 2010 - 18:22

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jahopp, då fick man hem spelet en dag innan release (som ju är ganska vanligt). Men så har de såklart integrerat det med Steam, så man får inte installera det förrän imorgon. :)

Postad 22 October 2010 - 17:13

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
10 h New Vegas har gett mig följande:

1. Definitivt bättre än 3. Känns öppnare samt storyn är bättre, lånar element/djup från 1 och 2 som inte fanns i 3.
2. Många av problemen 3 har, som diverse äckliga konsoll-anpassningar osv (UI osv) är lika dana. (moddar lär väl komma snart igen dock)
3. Grafiken är outdated, men jag personligen bryr mig inte, för spel spelas inte för grafikens skull.
4. Musiken från Fallout 1 och 2, wooohoo! Finns inte mycket musik som slår den!
5. Skills/perks osv har nu större betydelse och känns mer genomarbetat.
6. Hardcore mode är inte hardcore alls.
7. Buggar - har jag läst. Jag har inte råkat ut för någon alls, förutom några grafikglitchar som försvann när jag stängde av vsync.

Just nu, 4/5.

Postad 23 October 2010 - 15:40

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0

6. Hardcore mode är inte hardcore alls.

Äta, sova, dricka känns lugnt men det är riktigt störigt när man slåss mot folk som cripplar dig hela tiden.
jag är inte gjord av doktors väskor och dom läker ju nästan inget ändå.

annars kan jag känna så här en 5tim in att lite väl mkt känns igen.
att grafiken är den samma kan jag leva med, men dom borde lagt spelet i en annan miljö.
det är inte alls dåligt men jag har inte riktigt fastnat än...men när jag hitta en lazer tommygun hjälpte det lite :)

Postad 23 October 2010 - 15:53

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

det är inte alls dåligt men jag har inte riktigt fastnat än...men när jag hitta en lazer tommygun hjälpte det lite :o

Var hittade du den? :)

Jag har hittat en mini-nuke men ingen fat man, men finns ammon så antar jag att vapnet finns, någonstans. :)

Postad 23 October 2010 - 16:14

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

jag är inte gjord av doktors väskor och dom läker ju nästan inget ändå.

annars kan jag känna så här en 5tim in att lite väl mkt känns igen.

Att man cripplas en del får man ju stå ut med ja. Finns ju dock doktorer som kan hela en också.

Att det känns igen är det ingen som påstår något annat än, det var dessutom förväntat. Att man kan välja olika sidor tycker jag kompenserar för det, då 3 egentligen inte hade det.

Givet att om jag varit producent för spelet så hade jag ändrat en hel del, but what can you do.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.