Som rubriken då, tv;en ska upp på väggen. Men var köper man ett billigt väggfäste, kollade på elgiganten men det kostade runt 1000 lappen, och det kändes väldigt dyrt! Var hittar man billiga väggfästen då till en 42 tums tv.
//EasterN
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 26 April 2009 - 16:36
Hej på er!
Som rubriken då, tv;en ska upp på väggen. Men var köper man ett billigt väggfäste, kollade på elgiganten men det kostade runt 1000 lappen, och det kändes väldigt dyrt! Var hittar man billiga väggfästen då till en 42 tums tv. //EasterN Postad 26 April 2009 - 18:50
Köpte mitt väggfäste på Media Markt för 299. Det var lite för långt, men var inga problem att kapa av det i rätt längd. Annars vet jag att Biltema har fäste för 349:-
Postad 27 April 2009 - 15:47
Jag kör med Biltemas fäste, deras så kallade "tunna" modell, funkar riktigt bra och framförallt så bygger det inte ut så mycket från väggen
Postad 27 April 2009 - 18:57
Hört att det här fästet ska vara snyggt och enkelt att montera: http://www.webhallen...od.php?id=65269
Postad 27 April 2009 - 19:31
tveksamt om jag skulle köpa en sådan, om man nu har en 42", skulle nog satsat på något fäste som klarar 50"+ om man nu skulle uppgradera sin tv till någon större modell.. då kan det ju vara bra att ha ett fäste som passar den Postad 28 April 2009 - 13:22
Jag köpte ett på netonnet för 299 till vår panasonic px42. Artileknummer 115613 på hemsidan (nästan 100% på att det är den)..
såhär ser det ut:
200904283910.jpg 527.74K
1 Antal nerladdningar
Postad 28 April 2009 - 20:22
http://www.brl.se/ har ett gäng väggfästen med rätt bra priser
Postad 29 April 2009 - 15:29
Jag köpte ett slimmat från DustinHome, enkelt fäste som bara bygger ut 3cm. Fick det för strax under 170:- med studentrabatt
Postad 29 April 2009 - 15:43
Såg ju rätt stabilt ut.. testa du, så kan vi andra köpa sen... Postad 30 April 2009 - 09:52 Jag är egentligen inte orolig för själva fästet utan snarare hur jag ska få skruvarna att fästa i väggen, det blir ju klart värre att ha tv'n närmare 1m ut från väggen. Litar inte på vanliga plugg så jag får besöka järnhandeln nån dag och se vad man kan hitta... sen blir det väggfäste Postad 05 May 2009 - 11:29
Det beror ju på vad du har för väggmaterial.
Hittar du en regel eller har du betong så är det inga problem. Har du gips å ingen regel så skulle jag inte ha något annat är ett vanligt väggfäste, dvs utan svängarm eller liknande. Postad 05 May 2009 - 12:52
Jag har betongvägg där tv'n ska hänga, men vad ska jag ha för skruv och plugg för att vara helt säker på att det hänger kvar även om drar ut tv'n 1m från väggen?
Såg guiden nån lagt upp, där länkas bl.a. till en sorts plugg som skruvas in i betongen och därefter kan man skruva i pluggen med vanlig m-gängad skruv, verkar kanon men jag har ingen aning om var jag ska köpa dessa plugg... Postad 05 May 2009 - 13:02 Tror du menar Molly pluggar, dom är för gips och spånskivor. Kör med blå eller hellre bruna vanliga pluggar och ordentliga skruvar. Är du orolig kan du köra med expanderbult Det skulle jag göra om jag va du M6 eller M8 Postad 05 May 2009 - 15:33 Jag har satt upp ett antal hyllor och liknande med vanlig plugg, oftast röda och flera av dom har börjat släppa lite, visserligen skulle jag välja betydligt längre och grövre skruv till tv'n men jag vågar nog inte lita enbart på de där pluggarna... Expanderbult är nog inte helt fel, men får man bort dom sen om man ska flytta tv'n? Postad 05 May 2009 - 15:43 Mja, du får bort dom medelst vinkelslip och spackel. Vill du vara 100 på att tvn hänger kvar om 300 år så kör du kemankare istället. Du skulle kunna fästa vad som helst i det, väggen rasar innan det släpper. Postad 05 May 2009 - 16:52
Har man betongväggar och vill göra mindre åverkan än vad expander kräver så finns HUS-skruv ifrån Hilti bland annat. Den kräver ingen plugg utan skruvas bara rakt in i väggen (ja borra krävs). Dock funkar dom inte i puts, lättbetong, tegel osv. Dom håller också för en hel del. Ja dom går att skruva bort också med ett hål till följd. Dock funkar dom inge bra om man borrar hål skruvar i och ur många gånger då hålet man borrade blir större och större.
Redigerat av Purre, 05 May 2009 - 16:53. Postad 06 May 2009 - 11:21 Verkar inte helt fel, men tyvärr verkar de säljas i typ 100-pack... Jag får nog börja med att hitta en välsorterad järnhandlare och se vad de har att rekomendera. Postad 08 May 2009 - 11:30
Bor man i Stockholm så är Sifvert-skruv.se en mycket bra skruvhandel.
De har ALLT! Postad 08 May 2009 - 16:59
Jo dom är riktigt trevliga vi har de som är 7.5x35 och även 7.5x60 eller vad det kan vara på jobbet. De som är 60 är det dock en liten skalle på så där krävs nästan bricka, funkar dessutom endast att skruva i med torx på den. Däremot den korta har både torx och sexkantsskalle. Har ännu inte varit med om att något ramlat ner och då har vi skruvat fast hållare i taket med dubbla 35-skruv och sedan hängt själva i hållarna för att testa med bra resultat varje gång. Den dagen något ramlar ner så är det pga väggens konstruktion som då är för svag och inte pga skruven helt enkelt. Möjligt även att Essve eller Gunnebo har denna typ utav skruvar. Postad 26 May 2009 - 13:19
Så där ja, då var iaf. mitt väggfäste på plats
Jag har lagt upp några bilder om nån är intresserad. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |