Harman Kardon BDP 10
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
2
|
(4)
|
Inga priser |
Harman/Kardon Blu-ray (19 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 10 May 2009 - 11:41
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 10 May 2009 - 11:57.
Postad 10 May 2009 - 11:55
Postad 10 May 2009 - 13:07
Postad 10 May 2009 - 13:55
Postad 10 May 2009 - 15:00
Postad 10 May 2009 - 17:27
Postad 10 May 2009 - 19:21
Postad 11 May 2009 - 07:54
8000 spänn lägger jag inte ut på en BD-spelare även fast den kommer från favoritmärket Harman Kardon. Kul dock att de hoppar in på BD-tåget. Hoppas att det kommer fler (och billigare) BD-spelare framöver från dem.
Instämmer helt.
Postad 11 May 2009 - 12:30
// Sat
Postad 11 May 2009 - 13:57
Postad 11 May 2009 - 20:37
Smaskigt pris... men jag antar att den i bästa harman anda även spelar upp dvd och speciellt cd skivor grymt bra. Denna pjäs är ej till för de som enbart vill ha en bra bd-spelare.Sjukt, jag kan inte förstå vem som går och betalar 8000 kr för en Harman Kardon när man t.ex. kan få en superfin Panasonic Blu-ray spelare för under halva priset?
Men att designmässigt sabba fronten med öppen usb-anslutning ? jösses, ser mer cheap ut än en 8.000 kr's pjäs.
Redigerat av Deadbang, 11 May 2009 - 20:38.
Postad 11 May 2009 - 21:52
Känns som att HK missar en hel del potentiella köpare i och med det priset...
Att den dessutom lätt skulle kunna vinna titeln i en ev "bad taste" tävling är inte heller direkt positivt.
Men priset är ändå det som man först reagerar på. Tidigare skribenter har påpekat att man kan få en Panasonic för billigare penning. Snart kommer även Sony ut med sina nya BD-spelare. De här två leverantörerna har förstått vilket pris man ska sätta för att nå ut till massan.
Min högst personliga åsikt är att HKs BD-spelare blir en flopp oavsett om bild och ljud skulle vara över förväntan.
G
Postad 12 May 2009 - 07:31
I vilket fall som helst så har nog H/K själva sedan länge insett att en BD-lirare för 8 lök inte kommer bli en mass-volym produkt. Planen att när tidpunkten är lämplig, släppa nått i lägre prisklasser finns säkerligen redan.
H/Ks dyrare CD-spelare verkar ha riktpris på över för 5 papp. Och den spelar bara CD-skivor, är månne den oxå en "flopp"? OM denna BD-spelare har ett CD-ljud som håller hög klass tycker jag inte 8 lök låter orimmligt alls.
Å andra sidan är det ett stort "om" än så länge och i värsta fall har vi en budget-BD förpackad i ett H/K-skal och i så fall är ju priset minst sagt saftigt och endast för de stackare som av nån märklig anledningen går igång på vilken logga det står på apparaten...
För mig är det så att hurvida nått är dyrt eller inte beror på vem produkten inriktar sig till samt framförallt hur den presterar. Att göra som många här på Prisslakt, att bara kolla på prislappen och därefter gapa rakt ut "dyyyyyyyyyyrt" känns rätt poänglöst...faktiskt.
Postad 12 May 2009 - 13:17
Helt rätt sagt *klapp* *klapp*.För mig är det så att hurvida nått är dyrt eller inte beror på vem produkten inriktar sig till samt framförallt hur den presterar. Att göra som många här på Prisslakt, att bara kolla på prislappen och därefter gapa rakt ut "dyyyyyyyyyyrt" känns rätt poänglöst...faktiskt.
Jag tycker inte heller att 8kkr är dyrt OM det är så att den håller bra kvailtet rakt igenom. Att den spelar fantastisk bra bild på DVD och ljudet på CD är att dö för....
Detsamma gäller ju faktiskt Design, någon tycker en pryl är det fulaste dom har sett andra tycker det är otroligt nyskapande. Går liksom inte att jämföra, utan det är ju så att om man gillar designen så gör man, å tycker man den är ful å är den det.
Ingen av de två lägren lär övertyga varandra genom en massa meningslösa inlägg för eller emot....
(Gäller alltså inte bara H/K här utan vilket annat märke i vilken annan tråd som helst)
Postad 01 June 2009 - 11:51
H/K kanske var ett bra märke en gång i tiden men det var många år sedan.
Jag sålde min 645:a och DVD 31 gick över till PIO med deras LX 81 och BluRay 71 mitt bästa val jag någonsin gjort, aldrig mer i mitt liv jag skulle köpa en H/K.
En fråga, 655, 755 vad hände ?? de skulle ju komma för 1-2 år sedan när jag hade min 645:a gick jag och väntade på denna då fick jag till svar att den skulle dyka upp i början av 2008 nu är det snart mitten av 2009 och fortfarande finns bara de mindre modellerna.
Fick de problem eller vad hände liksom, som det sägs här uppe att förstöra designen med en USB port el som på förtsärkarna som finns just nu med massa portar på framsidan är NO NO NO... enligt min smak.
Kolla bara på LX 81 kan man få bättre design
ja jag har blivit pioneertroll men inte konstigt och jag säger ju inte allt detta utan att ha ägt en hel del H/K toppmodeller genom åren och min slutsats är att var och varannan är fel på och vill man ha nyare teknik är verkligen inte H/K ett märke att välja.
Priserna är i motsvarighet till resten av toppmärken men du får betala för teknik som andra haft i ett år eller mer.
My 5 cent
Postad 06 July 2009 - 12:11
"Ute nu: Blu-ray från Harman Kardon"
Vad tillför det? Ja du gillar XXX så mycket mer OCH?
Kanske det inlägget skulle höra hemma i tråden "XXX kontra Harman Hardon vilken har du?"
*suck*
Postad 22 December 2009 - 00:29
Man borde förvänta sig lite ljudmässigt av H/K väl.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Harman/Kardon Blu-ray
138 bilder
21 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?