Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 47" LCD-TV 47LH3000

42 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 May 2009 - 07:47

noerror
  • noerror
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick ett erbjudande på mailen ang denna tv LG 47" LCD-TV 47LH3000. Nån som kör denna tv och kan rekommendera den eller vill göra tummen ner. Priset är 9460 på Komplett.se Priset är bra, men... hur är bildkvalitet o.s.v?

Postad 14 May 2009 - 11:57

d0zzen
  • d0zzen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag vill också gärna höra lite från någon som har den här tvn! :-)

Postad 14 May 2009 - 23:52

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Whoa, bra pris för en ny 47" LCD. Har inte sett den i verkligheten, men skulle bli förvånad om den ger en hyfsad bra bild för priset. 47LG5000 var den billiga LG-TVn förra året och kostar nu runt 10000 också, och den fick ju bra omdömen och så.

Postad 14 May 2009 - 23:57

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hmmm mycket sugen på denna TV jag med, 9500kr för 47", full-HD, MPEG-4 etc är fan svårt att slå...

Känns som att köpa grisen i säcken bara, har inte hittat nån recension, ingen som har en har sagt nått så vet verkligen ingenting om den... men för det priset kanske det är värt risken, får se :P
Enda jag hittat som en nackdel var att nån sa att digitalboxen i 42 tummaren från samma serie var långsam, tog visst 3sec att byta kanal.

Egentligen vill jag ha en 46" från Samsungs nya 7-series, men jag menar... dubbla priset, minst, kan få två sånna här för det priset ju!

Börjar bli lite ont om tid på detta erbjudandet, finns det verkligen ingen på detta forum som vet nått om denna TV, eller kanske vet var i Stockholm man kan se ett exemplar "live" så att säga?

Postad 15 May 2009 - 00:07

Unregistered31d82a2b
  • Unregistered31d82a2b
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Bor i V-ås iofs, men Mediamarkt säljer denna modell här. Var och kikade på den idag av en händelse, bild var helt ok vad jag kan avgöra med mina lekmannaögon.

Kollade dock inte efter något speciellt på den då jag var ute efter andra modeller och 100Hz, denna har 50Hz. Killen i butik blev ganska paff när jag sa hur mycket de tog för den på komplett i sin kampanj, de tog nämligen 13 tusen ca om jag inte minns helt fel. Var som sagt inte den jag var där för. Lite info iaf kanske? :P

Blev just avrådd att införskaffa LG 47" LCD-TV 47LH4000 i min egen tråd och den är ju med 100Hz annars mer eller mindre samma modell. Så jag vet inte...Länk till det svaret.

Redigerat av Unregistered31d82a2b, 15 May 2009 - 00:11.

Postad 15 May 2009 - 08:17

Unregisteredb67e1833
  • Unregisteredb67e1833
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Fick hem min från komplett igår.
Har tänkt att använda den som vardagsrums-tv tills LED tvs går ner till skäliga priser så jag var inte så kräsen när det gällde bildkvalite, var mer intresserad av en stor TV för lågt pris eftersom jag använt en projektor innan.
LGn har 2 stora brister som jag ser det, svärtan är klart sämre än de samsung jag kikat på innan, även efter jag ställt ner backlight på den ganska lågt så blir den ganska blå/grå.
Den andra nackdelen är betraktningsvinkeln, räcker att jag lägger mig ner i soffan så förändras svärta och färger.
För det priset / tum så är jag ändå nöjd. You get what you pay for, och lite till kanske i detta fallet med kompletts rea.

Redigerat av Unregisteredb67e1833, 15 May 2009 - 08:18.

Postad 15 May 2009 - 18:30

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Det är jag som tidigare har klagat på denna tv, men då 42 tummarn.

Köpte en när den nyss kommit men blev så besviken på den att jag trodde det var ett måndagsex. Ljudet från högtalarna var helt värdelöst, det brusade från högtalarna. Sen var den väldigt seg att zappa med. Vid muxbyte kunde det ta 4-5 sekunder (använder boxer). Det tredje som jag var missnöjd med var att den led av sk, synlig backlight bleeding. Framförallt i övre högra hörnet. Det var som en ljus skugga som spred sig neråt. Syntes en del när man tittade på tv med svarta ränder. Som sagt trodde det var ett måndagsex och bytte till ett nytt exemplar.

Men tyvärr var det precis likadant. Rent bildmässigt var den väldigt bra, ren och skarp bild.

Lämnade tillbaka tv:n och köpte mig den nya philips 5604h. Måste säga att de problemen LG:n hade fanns inte på denna. Man kan inte se någon backlight bleeding än så länge, ljudet är helt ok för platt-tv, och är betydligt snabbare vid kanalbyten.

LG:s + är

riktigt snygg design...men detta var i princip allt.

Kan inte avråda någon från denna LG modell, men jag har provat två exemplar och de var lika illa.

Fråga på om ni funderar över något.

/Magnus

Postad 02 October 2009 - 07:32

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Nu säljs ju denna TVn igen på komplett, men idag för strax under 8000kr.... Är det någon mer som vill/kan ge en snabbrecension av denna TV? Är den värd 8000kr?

Jag tänkte ha den som "main"-tv... Kommer jag störa ihjäl mig?

Har tidigare haft en viewpia 32" som jag köpte i januari -06, den gick sönder nu imorse och ville inte starta... Det är min referenspunkt, dvs att jag kanske inte är speciellt kräsen? ;-) Dock har viewpian gjort ett sju###### jobb under dessa 3½ åren!

EDIT: Ytterligare en fråga... Finns det bättre TV-apparater för runt 8000kr? Behöver inte vara 47", kan tänka mig att gå ner till 40 - 42" om det skulle krisa... Tack på förhand!

Redigerat av lundvall, 02 October 2009 - 07:32.

Postad 24 October 2009 - 21:27

Hattibatti
  • Hattibatti
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara säga att vi har köpt en 47LH3000 och är väldigt nöjda med den. Givetvis har den inte perfekt svärta, och jag saknar analog utgång utöver att ta det från hörlursuttaget (som stänger av TV-högtalarna) eller SCART (sekundära SCART-kontakten kan mata ut ljud också, men det fungerar inte för t.ex. film via USB). I övrigt hittar vi inga speciella brister och med tanke på det billiga priset så är TV:n värd det många gånger.

Det kan vara bra att veta att LH3000 och LH4000 kan spela upp film, mp3 och läsa bilder från USB - Efter lite trixande.

Länk som förklarar hur man gör (gå till sida två för att se hur man når servicemenyn):
http://www.avforums....h-series-3.html

Hittas inte allt i den tråden, så kan man söka på Google eller på www.avforums.com efter lh3000, så hittar man hur det fungerar. För att fixen ska fungera måste man ha firmware version 3.15 eller tidigare tror jag - annars når man inte servicemenyn på det sätt som beskrivs i guiden. Dock om man har gjort USB-fixen i 3.15 eller tidigare, så går det bra att uppgradera firmware till senare versioner eftersom USB-fixen håller över firmware-flash. Firmware 3.40 gör också att det går snabbare då man ska bläddra mellan kanaler med programknappen på fjärrkontrollen (något som har påpekats i vissa recensioner) och lite andra smågrejer här och där.

Länk till avforums om firmware (var noga med att installera rätt version av 3.40, så att den är för bl.a. LH30):
http://www.avforums....firmware-4.html

Så allt som allt så är TV:n väldigt bra för det pris man betalar. Vi har inte ångrat en sekund att vi har köpt denna TV.

Postad 26 May 2010 - 08:55

xLR8
  • xLR8
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Blev en sådan här från Komplett.se för 5995:-. Lagersaldot har gått från 50-99 till 13 på mindre än en dag nu så den som vill ha en för det priset bör snabba på.

Edit.

Komplett har fått påfyllning på lagret och har 100+ i lager igen. Ser fram emot leveransen.

Redigerat av xLR8, 26 May 2010 - 13:09.

Postad 30 May 2010 - 23:53

larsson.m
  • larsson.m
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag hittar den inte ens på deras hemsida. Finns den inte där ? Eller är jag blind ? :)

Blev en sådan här från Komplett.se för 5995:-. Lagersaldot har gått från 50-99 till 13 på mindre än en dag nu så den som vill ha en för det priset bör snabba på.

Edit.

Komplett har fått påfyllning på lagret och har 100+ i lager igen. Ser fram emot leveransen.

Postad 31 May 2010 - 05:59

Auf
  • Auf
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hann också beställa den innan den tog slut. Den var på deras förstasida men är nu borttagen, 42" modellen finns kvar.

Postad 31 May 2010 - 08:47

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
har med en lh3000 47 tums bilen är helt ok svärtan verka många ha problem med att den är grå blå vilket jag inte har märkt visst den är ju inte helt perfekt kunde gärna vara bättre. men har haft problem dels att det brusade vilket försvann när dom uppgraderade mjukvaran. sen har jag ett högt oljud brummande (buzzing) är tredje gången nu den är inne på lagning denna gången har lg själva tagit den upp till Stockholm för analys och utvärdering. dom som hade den på servis innan på stod att det var normalt vilket visade inte stämma utan dom har konstaterat att det var fel men inget dom kunde laga varför vet jag inte men hoppas nu på att dom lagar den hos lg eller att jag får nån annan modell som är bättre. gillar tv är snygg lagom stor och kör man bluray film så är det bra bild även svärtan är bra då variera mellan filmerna givet viss men jämfört med tv sändningar så är det skillnad tycker jag. är lite synd att den har ändå ganska många sjukdomar enligt mig visst skit billig nu men om jag skulle fått välja idag så hade jag köpt en plasma bilden är faktiskt bättre vilket man visste innan men än då köpte man en lcd :) bilden är helt ok men plasma är bättre =)

Postad 31 May 2010 - 14:19

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tja,är ny här på forumet så jag hoppas jag formulerar mig rätt.

Var också inne på en lg lh3000 47" ända tills i helgen.Hade som så många andra sett erbjudandet på Komplett på den som ju var 5990 kr.Kollade lagersaldot på Fredagen som då var 100+,men döm av min förvåning när den var slutsåld och borta från deras sida på Lördagen. De måste alltså ha sålt 100 st på 1 dag!Snacka om omsättning!

Eftersom jag är i behov av ny lcd(led är tyvärr för dyrt och ej prisvärt,så föll valet på 42" istället.
Skall troligtvis hämta den imorron,och det skall bli spännande att koppla in den.

Fick den för 5490 kr,plus en hdmi-kabel för 129 kr.Hämtar den själv,så jag slipper den dyra frakten.

Någon som har 42" och som kan berätta hur den är? Positivt? Negativt?

Det som jag främst kommer använda den till är tv via digitalnätet kopplat till hdmi.
Eftersom jag kollar en massa film,får den ju gå varm på detta med.Det blir mest divx via usb från dvd-spelaren.
Tyvärr har den ej hdmi,men hoppas på att det kommer bli ett lyft från min 5 år gamla 32" lcd.

dock har dvd-spelaren komponent/kompositutgång,så det får nog bli en sådan kabel iaf.
kör med scart idag,hur stor kommer skillnaden bli?

hur är ljudet? går det att "fläska på",eller finns det speciella lg-högtalare som fungerar bra till den?

tacksam för alla svar och kommentarer :)

Postad 31 May 2010 - 15:40

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Tja,är ny här på forumet så jag hoppas jag formulerar mig rätt.

Var också inne på en lg lh3000 47" ända tills i helgen.Hade som så många andra sett erbjudandet på Komplett på den som ju var 5990 kr.Kollade lagersaldot på Fredagen som då var 100+,men döm av min förvåning när den var slutsåld och borta från deras sida på Lördagen. De måste alltså ha sålt 100 st på 1 dag!Snacka om omsättning!

Eftersom jag är i behov av ny lcd(led är tyvärr för dyrt och ej prisvärt,så föll valet på 42" istället.
Skall troligtvis hämta den imorron,och det skall bli spännande att koppla in den.

Fick den för 5490 kr,plus en hdmi-kabel för 129 kr.Hämtar den själv,så jag slipper den dyra frakten.

Någon som har 42" och som kan berätta hur den är? Positivt? Negativt?

Det som jag främst kommer använda den till är tv via digitalnätet kopplat till hdmi.
Eftersom jag kollar en massa film,får den ju gå varm på detta med.Det blir mest divx via usb från dvd-spelaren.
Tyvärr har den ej hdmi,men hoppas på att det kommer bli ett lyft från min 5 år gamla 32" lcd.

dock har dvd-spelaren komponent/kompositutgång,så det får nog bli en sådan kabel iaf.
kör med scart idag,hur stor kommer skillnaden bli?

hur är ljudet? går det att "fläska på",eller finns det speciella lg-högtalare som fungerar bra till den?

tacksam för alla svar och kommentarer :)

ljudet är väll ok men fläska på vet jag inte redigt om du kan:P behöver du nog en hemmabio/stereo som du kan koppla in dig på om du kanske kolla på musik kanaler eller film. men för vanligt bruk så är ljudet helt ok om det du inte får det problemet som dom flesta har fått även jag :) att det brusar men mitt löste sig med en uppgradering som verkstaden kan göra åt dig. men annars är det väll en pris värd tv =)

Postad 01 June 2010 - 07:37

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nja,fläska på kanske var fel utryck.Men man vill ju ha bra ljud på filmerna iaf.
Har inte LG egna hemmabiohögtalare som man kan koppla direkt till lcd-tv:n?

Kör mest film via usb som sagt,och då i divx.kommer det att bli skillnad med denna lcd:n?
går det att testa en bluray rip för att kolla upplösningen på skärmen?

har ju digitalboxen med hdmi;vilka kanaler och/eller program sänds i full hd?
jag har viasat med silverpaketet.

tänkte lite på foten med som skärmen skall stå på;är den lätt att montera på?

såg att det fanns någon inställning som hette Tru Surround,vad är det?

Redigerat av Sehnsucht, 01 June 2010 - 07:45.

Postad 01 June 2010 - 08:58

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Nja,fläska på kanske var fel utryck.Men man vill ju ha bra ljud på filmerna iaf.
Har inte LG egna hemmabiohögtalare som man kan koppla direkt till lcd-tv:n?

Kör mest film via usb som sagt,och då i divx.kommer det att bli skillnad med denna lcd:n?
går det att testa en bluray rip för att kolla upplösningen på skärmen?

har ju digitalboxen med hdmi;vilka kanaler och/eller program sänds i full hd?
jag har viasat med silverpaketet.

tänkte lite på foten med som skärmen skall stå på;är den lätt att montera på?

såg att det fanns någon inställning som hette Tru Surround,vad är det?

hehe ok men som sagt svårt att säga vad du tycker är bra ljud men vad jag sj tycker så är det helt ok ljud. koppla in andra lg högtalare tro jag inte går är nog hemmabio/ stereo som gäller såna fall. att köra med usb så gör jag det sj via DVD spelarens usb port och det har funkar bra och bilden har varit bra med. variera ju hur kvaliten är på det du har laddat ner som du säkert förstå :P true surround är ett ljud förbättrings program som gör att det blir renare och ska ha surround effekt. foten är lätt att montera så det fixa du nog =) vilka kanaler som viasat ha som hd kvalite vet jag inte men står ju på deras hemsida säkert.

Redigerat av klimpan, 01 June 2010 - 09:00.

Postad 01 June 2010 - 09:09

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
oki,men eftersom jag inte har hdmi på kabeln,utan bara scart så blir det väl inte full hd när man spelar upp det?
blir det bättre om man använder komponentkablar? (de heter väl så som är 1 vit,1 svart och en röd?)

ställer skärmen in sig automatiskt om det är full hd sändning eller måste man ändra det själv?

Redigerat av Sehnsucht, 01 June 2010 - 10:08.

Postad 01 June 2010 - 11:09

Unregistered162545b7
  • Unregistered162545b7
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag tycker alltid det är svårt att konfigurera bilden, har någon några vettiga inställnings-"data" att dela med sig av? Förvisso kan det ju skilja lite från källa till källa, men iaf.

Det verkar vara en mycket prisvärd TV annars, kopplade bara in den snabbt igår och matade med SDTV som till min förvåning faktiskt inte såg så tokigt ut.

Redigerat av Unregistered162545b7, 01 June 2010 - 11:09.

Postad 01 June 2010 - 12:11

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
oki,thx för snabba och bra svar.bra början för min del här på forumet.
man är helt novis på detta,så man lär sig ju saker hela tiden.

kommer på fler och fler saker,eftersom jag aldrig haft en full-hd lcd innan:

1) Även om man har en full-hd lcd,så är det väl inte alla sändningar som är i full-hd?
idag har jag viasat silver genom stadsnätet,och boxen har jag tagit reda på att den klarar full-hd.

2) även om man spelar upp en fullhd-film, skall testa med 24 som finns i hdtv,så ligger väl begränsningen
i mitt fall i att dvd-spelaren inte har hdmi eller? kör nu med komponentkablar direkt i lcd skärmen.

Postad 01 June 2010 - 13:19

Unregistered162545b7
  • Unregistered162545b7
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Nvm..

Redigerat av Unregistered162545b7, 01 June 2010 - 13:21.

Postad 01 June 2010 - 14:11

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nvm..

???

Postad 01 June 2010 - 14:28

rjsr
  • rjsr
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

1) Även om man har en full-hd lcd,så är det väl inte alla sändningar som är i full-hd?
idag har jag viasat silver genom stadsnätet,och boxen har jag tagit reda på att den klarar full-hd.

Det kollar du nog enklast på din leverantörs eller viasats hemsida, men troligen går antalet hd-kanaler att räkna på ena handens fingrar.

2) även om man spelar upp en fullhd-film, skall testa med 24 som finns i hdtv,så ligger väl begränsningen
i mitt fall i att dvd-spelaren inte har hdmi eller? kör nu med komponentkablar direkt i lcd skärmen.

Ja, det kommer givetvis inte bli optimalt. Skaffa en bättre spelare (med hdmi-anslutning), eller spela video direkt från usb-ingången på TV:n med hjälp av hacket som nämnts tidigare i tråden (Görs på egen risk. Kan dock nämna att det fungerade alldeles utmärkt för mig, och jag kollade igår på Band of Brothers i 1080p från en extern hårddisk. Mäktigt!).

Edit: Även om det går att pressa fullhd genom komponentkablar så lär inte dvd-spelaren göra det.

Redigerat av rjsr, 01 June 2010 - 14:46.

Postad 02 June 2010 - 07:07

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
oki,då är jag med på tåget.
fick igår reda på att min digitalbox inte heller klarar full-hd.
men när jag ringde de som lämnar ut boxarna påstod hon att sändningarna
som var i full-hd skulle visas i full-hd.

någon som vet hur det ligger till?

vet inte om jag vågar mig på hacket till usb-porten heller,då ryker väl garantin eller?

om det inte går med hdmi till dvd-spelaren,så blir det väl lite bättre med komponentkablar?

hoppas att det kommer snart i full skala med full-hd,för jag vill kunna utnyttja min nya lcd.

det där med tru surround fanns ju inte heller,utan det var gråmarkerat i menyn. varför är det så?

är det stor skillnad på 50 hz och 100 hz?

Redigerat av Sehnsucht, 02 June 2010 - 07:53.

Postad 02 June 2010 - 10:21

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
FullHD är det ingen TV-distributör som sänder med idag, och kommer inte att göra på ett antal år framåt. Det du behöver är en blu-ray spelare. Då kan du börja se film på riktigt, dvs i FullHD. Den skalar även upp din DVD filmer till FullHD.

Postad 02 June 2010 - 10:38

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
vad är det då för mening med en full-hd lcd?

Postad 02 June 2010 - 10:38

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Blu-ray!

Postad 02 June 2010 - 12:18

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
oki,får satsa på det nästa gång då.

det är denna dvdn jag har hemma:

http://shop.onoff.co...prd1351752.aspx

vad skall man satsa på då för bästa bild och ljud?komposit?

vad är skillnaden mellan de olika kablarna?

man vill ju ha det bästa som går innan man byter,det kan ju ta ett tag med tanke på ekonomin.

var nyss o kollade på denna lcdn i butik,så jag kan lugnt säga köp,bättre tillfälle kommer inte.

återkommer med recension när jag kopplat in den ikväll ;)

Redigerat av Sehnsucht, 02 June 2010 - 12:22.

Postad 03 June 2010 - 07:37

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nu har jag kopplat in lcd tvn,och kan lugnt säga att jag blev mer än nöjd.Snacka om skillnad :D
Lätt att ställa in,bara att välja input på kontrollen,så kommer man till rätt källa direkt.
Tycker den är helt underbar att spela tvspel på med,kör wiit på rca kabel.

Har även kollat lite på film.tycker det blir superbra även med scart.
gör det verkligen sådan skillnad med hdmi?

är på väg med att få hem ett 2.1 system.hur kopplar man in det i tvn?

hur kopplar man in dvdn som jag länkat till ovan?

Postad 03 June 2010 - 14:26

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
om du har en optiskt ingång på förstärkaren så kan du koppla in tv där.

Postad 04 June 2010 - 07:30

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Förstärkare?Jag har väl inte nämnt någon förstärkare?

Har en DVD,kolla länken ovan,som jag vill koppla ihop med en lg lh 42" lcd.

kablarna är komponent för bilden,och optisk för ljudet.

hur gör man?

Postad 04 June 2010 - 13:40

Zackborg
  • Zackborg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

hur gör man?

komponent-kablen i sig är knappast några problem att koppla in?! sätt bara in kontakterna i motsvarande färger bak på dvd'n och tv'n. vad gäller ljudet så finns en bild ur instruktionsboken (som jag antar ska finnas på cd'n som kom med tv'n, har inte kollat själv..) i inlägg nr.33 i https://www.minhembi...p;#entry2918037

:D lycka tll

Postad 05 June 2010 - 13:06

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

hur gör man?

du har ju beställt ett 2,1 system då måste det vara en reciver/förstäkare för att driva dina högtalare. där menar jag att du kan ta en optisk kabeln om man nu vill få ut nått ljud ur ditt 2,1 system. om där nu finns en optiks ingång på ditt ljud system.

Postad 06 June 2010 - 13:32

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
oki,så det går inte att koppla in om man inte har en förstärkare kopplat till tvn?

funderar istället på att koppla in systemet till laptopen,det borde väl inte vara något problem eller?

Postad 06 June 2010 - 18:49

klimpan
  • klimpan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

oki,så det går inte att koppla in om man inte har en förstärkare kopplat till tvn?

funderar istället på att koppla in systemet till laptopen,det borde väl inte vara något problem eller?

har du nån länk till det systemet du har köpt ? hänger inte med redigt är kanske lite trög vem vet :P men som jag har fattat det som är att du vill koppla in ditt 2,1 system till tv så du får ut ljud där ifrån är det så? din dator kan du säkert koppla in med borde du kunna i en modernt system. en kabel som du behöver om du ska kunna koppla datorn om det nu går är en sådan här. http://shop.onoff.co...rd21709293.aspx

Postad 07 June 2010 - 08:34

Sehnsucht
  • Sehnsucht
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
ja,först tänkte jag koppla ihop det med lcdn,men eftersom jag har platsbrist i vardagsrummet så kommer jag istället att koppla ihop det med datorn.det borde ju vara enklare tycker man.

om jag har fyllt upp dessa ingångar,hdmi till digitalboxen,komponent och optisk till dvdn samt rca till tv-spelet,går det att koppla in något mer på denna lcdn då? måste man ha en förstärkare?
bara en fundering om man någon gång i framtiden vill skaffa en hemmabiosystem,u never know :P

har tyvärr ingen bild än,men kan lägga upp en så fort jag har fixat d.

Postad 21 June 2010 - 12:49

Unregisteredab6591e6
  • Unregisteredab6591e6
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har köpt en sån här TV och är nöjd med den, men jag har problem att få nån vettig bild från datorn på den. Kör med HDMI mellan datorn och tv. Men när jag försöker köra 1920x1080 så får jag sorgkanter på sidorna.
Är det nån som lyckats få till fullskärm på den och isåfall hur?

Postad 29 June 2010 - 08:40

Vger
  • Vger
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
ändra den till "helbild", ej 16:9. HDMI-ingång 1

Redigerat av Vger, 29 June 2010 - 08:41.

Postad 05 July 2010 - 19:16

Unregisteredab6591e6
  • Unregisteredab6591e6
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för tipset, det funkar i Ubuntu men inte i XP tyvärr. Får några centimeters sorgkanter på sidorna och även nån centimeter på höjden.

Och bilden ser omskalad ut. TVn ska väl vara fullhd? Kör jag 1366x768 eller vad det är ser det ju bra ut men vill ju kunna utnyttja upplösningen på TVn.

Väljer jag hel bild på TVn får jag mer sorgkanter än om jag kör 16:9 eller Original.

Redigerat av Unregisteredab6591e6, 05 July 2010 - 19:31.

Postad 05 July 2010 - 20:08

Unregisteredab6591e6
  • Unregisteredab6591e6
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Lyckades äntligen få till det bra nu. Under skalningsalternativ i Catalyst Control Center, så var den inställd på något Undersvep. Satte jag den till 0% så blev bilden i fullskärm (utan sorgkanter) och skarp (dock så är tvn inställd på 16:9, helbild går inte att välja).

Redigerat av Unregisteredab6591e6, 05 July 2010 - 20:15.

Postad 08 July 2010 - 11:27

Vger
  • Vger
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
är det fler än jag som har detta "fel" på 47LH3000?

när jag kör detta testmönster via PC i 1080p:

Dead pixel test

så ser jag 3-4 ljusare oregelbundna områden, ca 10 cm i omkrets,( bleeding, clouding eller banding?)

Jag gjorde testet för att jag såg "konstigheter" på tv-kanaler. ( statiska oregelbundna fält)

Jag ser inget fel på högupplöst material.

Frågan är om det är ett fel eller inte. Jag vill inte gå igenom besväret med utbyte om en ny är lika dan.

Redigerat av Vger, 11 July 2010 - 12:00.

Postad 11 July 2010 - 10:19

larsson.m
  • larsson.m
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Vad ska man ha för inställningar för att få bästa bilden ? (tv/film)

Postad 24 July 2010 - 16:51

Mikael71
  • Mikael71
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
går det att få upp hetzen till 100 via service menyerna?

går att aktivera usb mediaspelar, så då kanske det går att höja hz också?

någon som vet?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.