fått ett mycket bra pris så undrar om det är nått att satsa på

7 relaterade trådar
Postad 13 maj 2009 - 10:42 fått ett mycket bra pris så undrar om det är nått att satsa på ![]() Postad 08 juni 2009 - 12:19 Jämförde de båda och Onkyon spelade lite varmare, men LX-71'an hade ändå lite mer detaljer i ljudet och mer kontroll överlag. LX-71'an låter allt annat än kallt, bara det att SR876'an verkar ha en slags inbyggd loudness i framförallt basen, kan ha varit knasiga inställningar också, kan inte uttala mig om det eftersom det inte var jag som fipplat med inställningarna. Båda är riktigt kompetenta receivrar men jag föll för Pioneers pjäs ![]() Grym kontroll, sjukt detaljerat och upplöst ljud - Testade The Dark Knight med DTS-ljud och kunde i första bankrånarscenen höra och positionera varenda glasbit som ramlade i golvet inne i banken. Tänkte sen testa hur receivern klarar sig utan subwoofern så jag lutade med ner för att stänga av den och blir förvånad när jag ser att den är avstängd ![]() Slutsatsen är att du i LX71an får en snygg, kraftfull och högupplöst/detaljerad receiver som har bra rumskorrigering och är späckad med trevliga funktioner. Postad 08 juni 2009 - 12:46 ![]() Jag har också fått tag i en till ett bra pris, och efter att ha läst recensioner och jämfört så står den sig väl i konkurrensen i sin prisklass. Jag kan dessvärre inte sätta så vackra ord på det som jag hör som många andra här, men jag hör när det låter bra och när det låter mindre bra... och den här låter bättre än det jag hade innan i ungefär halva prisklassen. Den blir inte påfrestande när jag skruvar upp, och med mina lättdrivna högtalare kan jag spela så högt jag vill utan att den visar några tecken på att bli ansträngd. Jag har inte hittat några egentliga tillkortakommanden på de tekniska funktionerna, förutom DLNA-klienten och internetradion som är lite skakiga. Internetradion slutar oftast spela efter några timmar, och då försöker förstärkaren inte automatiskt att ansluta igen, utan jag måste manuellt gå in och välja kanalen på nytt. Jag har inte läst om andra som har samma problem, så antingen används inte internetradio eller DLNA så mycket, eller så är det något tjall på nätverket som gör att sessionen bryts och att jag är relativt ensam om det. Jämfört med Lx70 har de flyttat iPod-kontakten till framsidan, vilket jag tycker var lite onödigt. Om man vill ha sin iPod inkopplad under en fest eller liknande måste man ha luckan öpen och iPoden liggandes framför förstärkaren, istället för att ha den undangömd någonstans bakom som det gick med Lx70an. I övrigt fungerar allt som jag hade förväntat mig. Och man ska inte glömma att den är snygg som få ![]() Redigerat av Sigma78, 08 juni 2009 - 12:50. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |