Jo det funkar ju. Fastnar dock efter ett tag. ATt hoppa till en viss tid vore ju grymmt men det funkar nog inte. Att se livesändningingar är ju oxå något som skulle göra det superduper.Nu är jag inte hemma men jag har för mig att jag kunde spola igår (max x2 dock).
Kan bekräfta detta senare.
*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 16 december 2010 - 15:39
Postad 16 december 2010 - 17:25
Jag och Vpeter ska försöka ha en sittning nu i helgen och se ifall vi inte kan slå ihjäl de sista buggarna och få med lite mer funktioner.
det tackar vi för

stort tack till er bägge två!
Postad 16 december 2010 - 19:36
Fan va nice GRYMMA ni!Jag och Vpeter ska försöka ha en sittning nu i helgen och se ifall vi inte kan slå ihjäl de sista buggarna och få med lite mer funktioner.
Postad 16 december 2010 - 22:48
<channel>
<title>Xtreamer Live! v9.2</title>
<item>
<title>SVT Play - Sveriges Television</title>
<link>http://127.0.0.1/med..._rss.php</link>
<media:thumbnail url="/tmp/usbmounts/sda1/scripts/svtplay/svtplay_logo.jpg" />
</item>
</channel>
</rss>
Postad 17 december 2010 - 07:50
Hej, håller på att bli tokig, har försökt att följa instuktionerna men får det ändå inte att funka. Svt-knappen på xtreamern får jag men då jag trycker på den blir det error 404. Så här ser det ut längst ner i menu.rss-filen. Tycker det ska funka men icke.
<channel>
<title>Xtreamer Live! v9.2</title>
<item>
</item>
</channel>
</rss>
Var har du lagt svtplay mappen? Använder du USB eller intern HDD?
Redigerat av Unregistered31ed242e, 17 december 2010 - 10:16.
Postad 17 december 2010 - 14:44
Jag har intern hdd och sen h,ar jag lagt svt mappen i xlive mappen.
Det har löst sig, funkar nu:))
Postad 17 december 2010 - 15:15

Postad 17 december 2010 - 15:21
Skulle sätta mig nu på förmiddagen och kolla på Det vilda Ryssland innan jobbet. Då har man på svt tagit bort allt utom avsnitt 5
Nackdelen med Play kanaler

Postad 17 december 2010 - 17:32
Frågar igen: Funkar era USB kontakter på xtreamern. Har provat 2 maskiner där den vänstra inte funkar sett
bakifrån.
Inget hittas på den! Har provat med USB-minnen samt ext hDD.
Lundis
Postad 17 december 2010 - 19:26
Nu i dagarna så har SvtPlay släpt möjligheten till att slå på undertexter, i webb versionen slås den på med en T knapp. Vore suveränt om det gick att få med att kunna slå på undertexter även i Xtreamer versionen.
Postad 17 december 2010 - 19:30

Jag har själv en Sidewinder men ingen intern HDD utan streamar från mitt nätverk vilket fungerar alldeles utmärkt.
Men nu när jag följt tråden så funkar det tydligen att streama SVTPlay över internet också!!!
Nu till min fråga. Funkar det med hjälp av USB-minne inpluggat?
Och isåfall hur? Vilka filer behövs på minnet? osv. osv.
Som ni förstår så är jag en total noob på att streama live så "please be kind to a noob".
MVH
Postad 17 december 2010 - 19:32
Suveränt som sagt med SvtPlay i Xtreamer:n, många tack!
Nu i dagarna så har SvtPlay släpt möjligheten till att slå på undertexter, i webb versionen slås den på med en T knapp. Vore suveränt om det gick att få med att kunna slå på undertexter även i Xtreamer versionen.
Jag hittar inte den funktionen. Är det bara för vissa program?
Postad 17 december 2010 - 19:39
Tjena alla proffs på Xtreamern
Jag har själv en Sidewinder men ingen intern HDD utan streamar från mitt nätverk vilket fungerar alldeles utmärkt.
Men nu när jag följt tråden så funkar det tydligen att streama SVTPlay över internet också!!!
Nu till min fråga. Funkar det med hjälp av USB-minne inpluggat?
Och isåfall hur? Vilka filer behövs på minnet? osv. osv.
Som ni förstår så är jag en total noob på att streama live så "please be kind to a noob".
MVH
Nu var det länge sedan jag gjorde detta från scratch. Men börja med att plugga in USB-minnet. Gå in i din dator och kolla så att usb-minnet namn i din Xtreamer börjar med sda1. Annars får du byta plats på USB-minnet bak på XT'n. Och funkar inte det får du byta USB-minne.
Sen ska de va att gå in i "Xtreamering" i XT's meny och ladda hem xLive.
Ladda hem http://www.mediafire...1n1vcvoym16ge71 detta och packa upp det på usb-minnet under /scripts
Lägg till detta i menu.rss ,den ligger under scripts/xLive
<item>
</item>
Redigerat av welph, 17 december 2010 - 19:40.
Postad 17 december 2010 - 20:03
Undertext-funktionen verkar ännu inte finns på så många program men bl.a. finns den på senaste avsnittet av Starke man.Jag hittar inte den funktionen. Är det bara för vissa program?
http://svtplay.se/t/136476/starke_man
Postad 17 december 2010 - 21:32
Nu var det länge sedan jag gjorde detta från scratch. Men börja med att plugga in USB-minnet. Gå in i din dator och kolla så att usb-minnet namn i din Xtreamer börjar med sda1. Annars får du byta plats på USB-minnet bak på XT'n. Och funkar inte det får du byta USB-minne.
Sen ska de va att gå in i "Xtreamering" i XT's meny och ladda hem xLive.
Ladda hem http://www.mediafire...1n1vcvoym16ge71 detta och packa upp det på usb-minnet under /scripts
Lägg till detta i menu.rss ,den ligger under scripts/xLive
<item>
</item>
Har gjort som du beskrev men när jag hittar svt (utan Thumb) får jag " 404 Not Found" ???
Skall tilläggas att jag la din "text" ovanför </channel>, för den skall väl inte ligga över <channel> ??
MVH
Postad 18 december 2010 - 09:32
Har gjort som du beskrev men när jag hittar svt (utan Thumb) får jag " 404 Not Found" ???
Skall tilläggas att jag la din "text" ovanför </channel>, för den skall väl inte ligga över <channel> ??
MVH
Kopiera in din menu.rss här och ge mig adressen sen
http://paste2.org/new-paste
Postad 18 december 2010 - 12:07
It's done. Du har pm.Kopiera in din menu.rss här och ge mig adressen sen
http://paste2.org/new-paste
Tilläggas skall att övriga "kanaler" fungerar.
Postad 18 december 2010 - 22:22
Redigerat av benjax, 18 december 2010 - 22:30.
Postad 18 december 2010 - 23:30
Postad 19 december 2010 - 06:26
Varför då, är det inte lika bra att spela in den när den sänds?Vi får hoppas att The pacific visas i 720p
Den går ju dessutom i repris, så även då kan man ju banda den.
Är det någon annan som upplever att Xtreamer:n hänger sig då programmet på Svtplay är slut.
Stämmer bra, min hängde sig oxå efter programslut.
Vad skrev jag redan 14/12, 09:27Låter inte alls skoj. Hoppas de kan fixa till det. Ska frugan kunna se på svtplay så får den ju inte bara låsa den för då kommer hon bara bli sur o tycka att det är inget o ha.
https://www.minhembi...s...t&p=3122263
Men Hängningarna har inget specifikt med Svt Play att göra.
Den hänger sig lika ofta när man gluttat på nån P-Rulle.
(Fast då har ju DEN Stått innan ...

Eller testa vilket slumpmässigt valt prg som helst från nån av Live-menyerna - ibland hänger det sig, ibland inte.
Men det finns ju en simpel bot; skaffa en Fjärrströmbrytare!
http://www.kjell.com...00000,330000000
Så slår man bara av o på den från soffan, om den hängt sig.
Redigerat av anderswillhelmsson, 19 december 2010 - 09:59.
Postad 19 december 2010 - 10:04
Postad 19 december 2010 - 12:03
Är det någon annan som upplever att Xtreamer:n hänger sig då programmet på Svtplay är slut. Har kollat på en del program och det känns som varje gång programmet är slut, Stop knappen visas i övre högra hörnet, så hänger Xtreamer:n, bara att dra ut sladden för å få liv i den igen. Kör första versionen Xtreamer, firmware 2.5.2, med trådlös usb.
Testa att stänga av HDD spinndown. Funkade för mig.
Postad 19 december 2010 - 17:38
Testa att stänga av HDD spinndown. Funkade för mig.
Tackar för tipset!
Provat litegrann å peppar peppar det verkar som det funkar!! Betydligt bättre lösning än att köpa fjärrströmbrytare på Kjell... :-)
Postad 19 december 2010 - 19:14
Nä, knappast bättre, men funkar det så funkar det, bara man blir lycklig, så...Provat litegrann å peppar peppar det verkar som det funkar!! Betydligt bättre lösning än att köpa fjärrströmbrytare på Kjell... :-)

Å andra sidan så kan den ju låsa sig av andra anledning, och lat som man är slipper man ju då resa sig om man har en Fjärrbrytare för inga pengar alls, och dessutom finns det ju - faktiskt - ingen anledning att alls ha den inkopplad på stand-by när man inte använder den, så varför inte spara ström och slitage och slå av den helt då?
Man har ju naturligtvis båda Fjärrarna på samma ställe - eller eller MultiFjärr till båda - så det är ju inget besvär heller.
Postad 19 december 2010 - 20:50
Årets dummaste kommentar?...och lat som man är slipper man ju då resa sig om man har en Fjärrbrytare för inga pengar alls, och dessutom finns det ju - faktiskt - ingen anledning att alls ha den inkopplad på stand-by när man inte använder den, så varför inte spara ström och slitage och slå av den helt då?
Jag lovar att en fjärrbrytare drar mer watt än vad apparaten ensamt drar i standby, mätte precis upp en brytare till 4W (utan något inkopplat). Xtreamer:n drar inte ens 1W i standby...
Postad 19 december 2010 - 21:00
Oj, va' tuffer du va'ra!Årets dummaste kommentar?
Jag förstår faktiskt inte ens varför du skrev ditt inlägg - gör du det ens själv?
Letar du alltså bara bråk, eller varför uttrycker du dig så otrevligt?
Jag skrev om Fjärrströmbrytare för jag tyckte det var en bra grej att ha eftersom Xtreamern De Facto låser sig då o då, och man slipper en onödig vända fram till den om man har en Fjärrströmbrytare.
Dvs jag skrev inte det jag skrev för att vara elak mot någon, men det DU skrev var ju ENBART för att j ä v l a s !
Du vet hur man mäter, det märker vi alla...Jag lovar att en fjärrbrytare drar mer watt än vad apparaten ensamt drar i standby, mätte precis upp en brytare till 4W (utan något inkopplat). Xtreamer:n drar inte ens 1W i standby...
Du kanske skulle läsa innantill vad det står på Kjells sajt om just det där med att mäta såna här saker, så kan du be om ursäkt sen!

Suck...
Såna här saker diskuteras stup i ett i t ex Tv-forumet, och man kan inte använda vilken sorts mätare som helst för att mäta så här svaga strömmar.
Det borde du ha vetat, INNAN du skrev ...
Redigerat av anderswillhelmsson, 19 december 2010 - 21:13.
Postad 19 december 2010 - 21:41
Om man nu retar sig på någons inlägg så använd anmälknappen så kikar vi på det.
Att bemöta det som man anser är otrevligt forumbeteende med eget otrevligt beteende är ALDRIG ok här på minhembio.
Tack för visad hänsyn.
Postad 19 december 2010 - 21:47
Anmälan skickad, så gör nåt åt honom och hans inlägg då, Tack för visad hänsyn gentemot den Påhoppade!Om man nu retar sig på någons inlägg så använd anmälknappen så kikar vi på det.
Redigerat av anderswillhelmsson, 19 december 2010 - 21:48.
Postad 19 december 2010 - 22:01
Sicken knickedick du va da!Årets dummaste kommentar?
Jag lovar att en fjärrbrytare drar mer watt än vad apparaten ensamt drar i standby, mätte precis upp en brytare till 4W (utan något inkopplat). Xtreamer:n drar inte ens 1W i standby...
Du vet ju inte vad du snackar om alls, man kan inte mäta sånt där med vilken sketen multimeter som helst, de klarar inte av så låga effekter som detta handlar om.
Precis samma sak när nån försöker mäta standby på nyare tv - det går heller inte annat än med specialutrustning pga den låga effekten.
Kommentera inte om du inte kan hålla dig till fakta!
Postad 19 december 2010 - 22:23
Faktum kvarstår dock, Xtreamer:n mäter fortfarande 1W, brytaren 4W enligt mätaren, enligt Anders (och Kjell) så innebär detta att brytaren drar ca. 0,4W i realiteten men detta skulle isf. innebära att Xtreamer:n drar 0,1W eller hur?!
BTW1, du har fått min ursäkt Anders, men hur skulle det vara om du ändrade din attityd framöver?!
BTW2, "smart" är det din sekundära inloggning, Anders?
Postad 19 december 2010 - 23:05
Du ber om ursäkt för en dumhet, men sen gör du en ny dumhet i samma inlägg?Oki, jag ber om ursäkt för min ton,
BTW2, "smart" är det din sekundära inloggning, Anders?
Postad 19 december 2010 - 23:38
Nej, så enkelt är det inte. Olika laster/enheter blir olika fel när man mäter på dem med de flesta multimetrar eller effektmätare. En glödlampa å andra sidan är det inget problem att mäta på även om den är tokigt svag.Faktum kvarstår dock, Xtreamer:n mäter fortfarande 1W, brytaren 4W enligt mätaren, enligt Anders (och Kjell) så innebär detta att brytaren drar ca. 0,4W i realiteten men detta skulle isf. innebära att Xtreamer:n drar 0,1W eller hur?!
En sak som spelar roll är enhetens "power factor" vilket om den är dålig innebär en stor skillnad på den aktiva effekten och den skenbara effekten.
En annan sak är switchande nätaggregat som växlar mellan att inte dra något alls och att dra tämligen mycket väldigt snabbt vilket förvirrar en enhet som mäter förbrukningen då och då.
Postad 20 december 2010 - 11:37
Postad 20 december 2010 - 19:05
Postad 20 december 2010 - 19:08
Nej.Hej, klarar den första versionen av xtreamern (inte sidewindern) av att spela upp dom nya HD-ljudformaten efter någon av dom nyaste uppdateringarna?
Postad 20 december 2010 - 20:47
I denna uppdatering är det inga nya verktyg, det kommer i nästa. Vpeter vill ha ordning på scrapern först.
Det som är förändrat är hur länkarna är upplagda och att Öppet arkiv nu är helt öppet. Vi vill gärna ha åsikter angående hur listor och länkar ska läggas upp.(Navigering)
Ta bort den gamla svtplay-katalogen först innan ni packar upp denna
http://www.mediafire...pfgk82r6g0ka7vs
Redigerat av welph, 20 december 2010 - 20:51.
Postad 20 december 2010 - 22:24
Uppdaterade till den nya versionen men när jag startar så är listan tom (0/0), endast svtplay loggan visas.Uppdatering för SVTplay
Uppdaterade till xLive 9.2 också nu, vet inte om det har samband med problemet.
Postad 20 december 2010 - 23:10
Uppdaterade till den nya versionen men när jag startar så är listan tom (0/0), endast svtplay loggan visas.
Uppdaterade till xLive 9.2 också nu, vet inte om det har samband med problemet.
Tog du bort svtplay-katalogen?
Postad 20 december 2010 - 23:22
Yes droppade hela den foldern och kopierade in på nytt.Tog du bort svtplay-katalogen?
Postad 21 december 2010 - 05:02
Som alltid så ska man kunna Loopa när man går nedåt och når slutet, dvs är man på sista alternativet i vilket meny som helst, så om man då fortsätter att trycka Nedåt, ska man då hamna på Första igen, men så är det inte, vilket är väldans jobbigt vid lååånga menyer.Det som är förändrat är hur länkarna är upplagda och att Öppet arkiv nu är helt öppet. Vi vill gärna ha åsikter angående hur listor och länkar ska läggas upp.(Navigering)
Postad 21 december 2010 - 09:46
Yes droppade hela den foldern och kopierade in på nytt.
Kolla hur det ser ut i menu.rss i xLive i botten då du hade uppdaterat till 9.2
Min ser ut så här: http://paste2.org/p/1153982
Postad 21 december 2010 - 15:10
och ta bort det gamla först
http://www.mediafire...n98vhf5x1llfhai
EDIT: svtplay-010 funkar.
Redigerat av welph, 21 december 2010 - 18:10.
Postad 22 december 2010 - 20:44
Har en film på extern hdd, Avatar , som är på drygt 19 gb. när man försöker spela upp den så ser det jättebra ut och nästa sekund en enda sörja. Bra ,sörja,bra, sörja. Ja ni förstår. Måste jag lägga den på en intern hdd, vilket jag inte har, för att det ska funka eller?
Redigerat av HaDo, 22 december 2010 - 20:45.
Postad 22 december 2010 - 23:06
Redigerat av nivea, 22 december 2010 - 23:14.
Postad 23 december 2010 - 06:06
PÅ en USB-hdd är det iaf inga som helst problem.Hej, innan köp så skulle jag vilja veta hur bra egentligen det fungerar med bd-iso-filer (komplett blue-ray typ 45Gb) som man tankat på nätet? Kan man ansluta en extern hd som är ntfs med dessa filer?
Postad 23 december 2010 - 08:39
Har xtreamer Pro + Samsung TV UE46C8705, problem med läppsync. Provat med olika HDMI kablar bla en ny 1.4 kabel.
Någon som vet någon lösning.
Har också mycket dålig överföring på trådlöst nätverk.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar