Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo 707/807

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-NR807 (Surroundförstärkare) 4 8,79 (28) Inga priser
Onkyo TX-SR707 (Surroundförstärkare) 4 9 (12) Inga priser
22 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 5 mån sedan
Ljudproblem med en gamal Onkyo TX-NR807 (3 inlägg) 6 år sedan
LPF of LFE, Line in-/Master level? (3 inlägg) 12 år sedan
Byte från Onkyo TX-NR807 till en med 3D-stöd? (16 inlägg) 12 år sedan
Canton Vento 890DC med Onkyo 807/876? (293 inlägg) 13 år sedan
ONKYO TX-NR807 och nätverk (1 inlägg) 13 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 13 år sedan
Denon 3310 eller Onkyo 807? (23 inlägg) 14 år sedan
Yamaha RX-V565 vs Yamaha RX-V765? (7 inlägg) 14 år sedan
Yamaha RX-V1065 eller Onkyo TX-SR707 (4 inlägg) 14 år sedan
Receiver för Ps3, Wii, Digitalbox, HTPC & Blu-ray (18 inlägg) 14 år sedan
JBL ES 90 (1 inlägg) 14 år sedan
Koppla wii till Marantz SR6004 och Onkyo TX-SR707 (3 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 ? (46 inlägg) 14 år sedan
Surroundförstärkare till MONITOR AUDIO SILVER RX HEAVYWEIGHT FLOORSTAND 5.1 (13 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-NR807 vs. Harman Kardon AVR 460 (2 inlägg) 14 år sedan
5,1 förstärkare som fixar Stereo (9 inlägg) 14 år sedan
ONKYO 507 eller 607? (22 inlägg) 14 år sedan
Val utav förstärkare, Denon, Onkyo eller Marantz (188 inlägg) 14 år sedan
Surroundreceiver till Dali Concept 10? (2 inlägg) 14 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 14 år sedan
Högtalarrekommendationer till Onkyo 807 (12 inlägg) 14 år sedan

#201

Postad 24 februari 2010 - 17:09

Unregistered1487
  • Unregistered1487
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Fick min 807 igår. Dock har jag ett problem. Kör med en Tw700-Nr807-BDP3000. Verkar ha något problem med bilden. Vid panoreringar och andra snabba rörelser får jag vertikala streck i bilden. Har ställt in bluray spelaren på 1080p/24hz. Sen har jag prövat all möjliga upplösningar på 807:an men jag får ändå streck i bilden. Någon som vet vad problemet är?
Mvh Matin

#202

Postad 26 februari 2010 - 22:56

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
har haft min 707-att tag nu.samsung a766 tv o samsung bd 1580.problem ibland att förstärkare o tv stängs av o återkommer inom 30 sek. tv funkade bra" själv" sen nov 08. är det hdmi-cec som spökar tv fel eller förstärkare?
finns nya firmwareför 707 o iså fall vad gör de för "nytta"

#203

Postad 27 februari 2010 - 12:05

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

har haft min 707-att tag nu.samsung a766 tv o samsung bd 1580.problem ibland att förstärkare o tv stängs av o återkommer inom 30 sek. tv funkade bra" själv" sen nov 08. är det hdmi-cec som spökar tv fel eller förstärkare?
finns nya firmwareför 707 o iså fall vad gör de för "nytta"


Börja med att koppla bort "anynet" om du har det aktiverat, höll på att göra mig galen med sina egenskaper. Jag minns inte exakt vad det var som strulade för mig men efter urkoppling har allt lirat som det ska. Jo, en sak minns jag: om man lyssnade på musik slogs tv:n på och när man stängde av den slogs spelaren av med -tröttsamt.

#204

Postad 07 mars 2010 - 19:19

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

  • 1 488 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att uppgradera firmwaren på Onkyo 707 hemma, eller måste man skicka in den?

Och ******** vad varm den blir. Är det normalt? Varför blir Onkyo så mycket varmare än exempelvis Yamaha och Denon?

Ps. Varför lyser den gröna Zon 2-lampan hela tiden, både på receivern och fjärren; hur slår man av det?

Redigerat av mannealm, 08 mars 2010 - 23:42.


#205

Postad 18 mars 2010 - 12:54

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Börja med att koppla bort "anynet" om du har det aktiverat, höll på att göra mig galen med sina egenskaper. Jag minns inte exakt vad det var som strulade för mig men efter urkoppling har allt lirat som det ska. Jo, en sak minns jag: om man lyssnade på musik slogs tv:n på och när man stängde av den slogs spelaren av med -tröttsamt.

Vart i inställningarna ändrar man det?

#206

Postad 25 mars 2010 - 13:55

Titanic
  • Titanic
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Idag är det supertorsdag på Elgiganten och nu har dom 807 med där för 7990:-
http://www.elgigante...emmabioreceiver.
Är sugen men osäker. Frågan är vilka högtalare skulle passa till för ungefär samma pris?
Japp, jag é nybörjare och jag vet att man bör lyssna in själv men vissa tipps skadar inte.

#207

Postad 25 mars 2010 - 22:08

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Jag har delvis löst mina problem. VARNING: Gör helst ingen uppdatering via nätet. Det är stor risk att receivern ballar ut. Detta är ett känt fel som bland annat innebär att hdmi out inte fungerar som den ska. Jag får för min del lämna in receivern för service, vilket är jävligt irriterande efter bara två dagar. :)


Hej isaca

Jag fick intryckat av din post att uppgraderingen sket sig och gjorde apparaten obrukbar.
Hade du RIHD avstängt när du gjorde uppdateringen. Det står numera på hemsidan men jag vet on det gjort det tidigare. Det borde ju gå att stänga av det i uppgraderingsprocessen om det krävs för att inte störa för hur skall man annars veta det om man bara kör via menyerna??

Fick du betala för att få detta fixat?
Och var fick du lämna in den? Butiken eller via postfrakt, och fick du stå för någon kostnad för detta?

Precautions for your Firmware Update

The firmware update may fail if an external HDMI control signal is input during the update procedure. Please be sure to turn off the HDMI control function (RIHD) on your A/V receiver before starting the update.

How to turn off RIHD:
In the Main menu select "7. Hardware Setup", then "7-4. HDMI".
Set " HDMI Control " to OFF.

- Please read the update instructions carefully before beginning.

- The firmware update should take 15 to 40 minutes (depending on receiver model). Once the update begins, don't turn off the power supply to the A/V receiver until it is time to restart it.

- Depending on the conditions of the network, a firmware update via a network may take more than one hour or even fail to finish. If the update is not completed within two hours, turn off the power supply by pushing the ON/STANDBY button and then try updating again from the beginning.

- Updating the firmware and adjusting the settings will be done automatically, but may take some time to complete. Please follow the procedures as instructed when you update. Note that the update may fail, or cause problems for your A/V receiver, if you do any of the following:

* Pull out the A/V receiver’s power cord;
* Interrupt the power supply to the A/V receiver (e.g. if the breaker is tripped or if there is an electrical outage);
* Insert or remove the LAN cable from a device in your network when updating over a network;
* Insert or remove a USB memory device from the A/V receiver when updating via USB;
* Operate components connected to the A/V receiver via HDMI, such as a TV or a recording device.


If your A/V receiver is damaged for any of the reasons above, an Onkyo service center will repair the unit for a fee.

If you see "No Update" on the front panel immediately after you have started the firmware update process, you have the latest firmware. In this case it is not necessary to do this update.
Please note: if there will be an error message or a interruption during the update over Internet, please contact our service partner in your country.


Själv har jag problem att få internetradion att funka, vill ju prova om det funkar.
Har då upptäckt att enheten inte tar emot DHCP tilldelad adress. Manuellt tilldelad adress funkar inte heller då den inte fattar svaren på ARP förfrågningarna från routern, dvs den kommer adrig att kunna sätta rätt dst adress på förfrågningarna till internet radio tjänsterna eller annat som t.ex. FW update som ligger utanför mitt LAN.

Ser även att den multicastar till port 9131 dddp och avslöjar modell, Mac adress, Revision 1.1.1 och kontroll port (60128)

Någon som vet varför den skickar dessa MC paket?
Någon som vet vad kontrollporten är tänkt till?
tycker det låter som att det skulle kunna finnas ett program för att styra och konfigurera enheten med, det vore trevligt. (Googlade som hastigast och hittade mycket mumsigt... ) så får jag mickla lite kan jag berätta för er vad man kan scripta med python.

Jag har skickat en bunt frågor till Onkyo om mina problem med nätet samt frågor om fw.
Hoppas de svarar med något klokt samt ger ut de Release Notes jag begärt.

Planen är så småningen att få igång någon DLNA server för att kunna använda min dator eller en NAS som "CD växlare" för MP3 fast det kanske finns bättre trådar för det.

Min låda köpt sent i december -09 har följande fw.
1.09 /090625BM
Dvs. Firmware 1.09 daterad 2009-06-25
Vad BM står för vet jag inte.
På FW uppdaterings menyn 7.6 står det kryptiskt 1091-1102-0010-4105

Hur ser man detta??

Version Check:
To check the version on the unit, please follow the procedure below.
1. Turn on the unit.
2. Press DISPLAY + STANDBY/ON buttons (På enheten, display först).
The version number shows the date (yymdd) in which the firmware was created. Here, X, Y and Z in month mean Oct, Nov and Dec respectively.


Redigerat av HeRmAN, 25 mars 2010 - 22:32.


#208

Postad 27 mars 2010 - 14:41

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Vart i inställningarna ändrar man det?


De inställningarna finns i Tv:n och i BD:n

#209

Postad 10 april 2010 - 18:56

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
till min 707 har jag nu äntligen anslutet en aktiv subwoofer. jag kalibrerade via audussey och allt funkar bra om jag tittar på surroundfilm. men i vanliga läge tex cd tv radio är subwoofer avstängd. skall den i nte vara inkopplad hela tiden?
har en audio pro evidence som jag kör autostart på. vilken inställning i menyerna slår jag på den så den alltid fungerar? den finns med i meny´s högtalar konfiguration- blå aktiverad. är det känsligt med "brytnivå" ? i instruktionsboken sid 122 står det att om inte ljud finns i LFE kanalen produceras/ hörs inget ljud i subwoofern.
Men både tv cd och radio ger ju djup bas .eller??

Redigerat av High-Vision, 10 april 2010 - 19:38.


#210

Postad 12 april 2010 - 10:32

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0

Hej isaca

Jag fick intryckat av din post att uppgraderingen sket sig och gjorde apparaten obrukbar.
Hade du RIHD avstängt när du gjorde uppdateringen. Det står numera på hemsidan men jag vet on det gjort det tidigare. Det borde ju gå att stänga av det i uppgraderingsprocessen om det krävs för att inte störa för hur skall man annars veta det om man bara kör via menyerna??

Fick du betala för att få detta fixat?
Och var fick du lämna in den? Butiken eller via postfrakt, och fick du stå för någon kostnad för detta?


Jag lämnade helt sonika tillbaka receivern till Elgiganten där jag köpte den och har nu en Harman Kardon AVR 460 istället. Jag ska samtidigt passa på att ge Elgiganten en eloge som inte krävde att jag skulle skicka in den (då jag gjorde ett Internetköp), utan att jag kunde lämna in den i närmaste butik vilket var mycket smidigare för mig.

#211

Postad 13 april 2010 - 21:30

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Kul att du köpte en H/K :)

Jag kastade nämligen ut en eftersom den hade egenheten att den stängde av sig ibland, ofta efter ca 5min filtittande. På senare tid stängde den dock av sig omedelbart oavsett vad man gjorde.
H/K har ju haft problem länge med enheter som tappar minnet pga. av defekta backup kondensatorer och detta fel.
Jag hade även problemet med minnet fast det löste jag genom att öppna och byta kondingen.
H/K säger sig ha löst dessa problem mer än en gång och trots generationsväxlignar hittar man rapporter om dessa fel även på nyare modeller. Därför övergav jag H/K som dock var bra när den väl fungerade.

Onkyo dras ju tydligen med egna problem... suck!
Jag mailade deras support (i tyskland tror jag) med många frågor både på problem jag har och av mer allmän karaktär och jag minst sagt tappade hakan när jag läste svaret, får hoppas att det var en okunnig person som svarade för det var svammel i klass med Canal Digitals 1st line support.
Jag frågade bl.a. vad inställningen "Control port 60128" i meny 7.5 syftade till, Kan man logga in med Telnet eller SSH som är brukligt på en console port hos nätverksutrustning och fick svaret "Näe- det går bara med RS-232 eller LAN"
Skönt med kunnig support!!
Jag får heller ingen DHCP tilldelad adress i Onkyo utan den tar en APIPA adress 169.254.x.x trots att jag ser att min DHCP server svarar korrekt och Onkyon verkar inte heller fatta/acceptera min Routers ARP replies utan den bara forsätter att sända ut nya ARP requests.

Jag skall ta en ny dust med Onkyo och försöka få kontakt med någon som kan något för att reda ut de problem som finns.
Och får jag vettiga svar som är till nytta för andra kan jag posta dem här.
Onkyon har dock varit till belåtenhet som ljudkälla till film hittils trots att jag inte ens orkat göra en autokalibrering ännu.
Även jag handlade hos Elgiganten (Megastore i Västerås)

#212

Postad 15 april 2010 - 09:49

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0
Faktum är att jag har haft H/K (AVR 630) tidigare och den har lustigt nog fungerat utan strul hela tiden. Det beror väl på tur helt enkelt... :)

Då min, eller faktiskt, bägge mina 807 strulade tappade jag förtroendet för modellen och jag gick tillbaka till ett märke jag känner till och varit nöjd med tidigare. Jag hardessutom alltid varit svag för karatären på H/K ljudbild.

#213

Postad 28 maj 2010 - 17:38

landser
  • landser
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Plockade upp en 807 på elgiganten idag o allt lirar kanon förutom comhems HDPvr.
Ljudet knastrar till rätt ofta och bilden försvinner till för att sedan komma tillbaka.
Uppdaterat förstärkaren med senaste firmwaren.
Ps3 slim och popcorn a110 funkar kanon.
Någon som har något tips?

Svarar på min egen fråga.

Bytte från ingång cable/sat till dvd/bd då funkar det.

Redigerat av landser, 28 maj 2010 - 19:10.


#214

Postad 30 juni 2010 - 10:04

Digitalman
  • Digitalman
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Juni månad 2010

Ver. 1271-3102-0010-9120 rekomenderas starkt att man uppdaterar till denna. Helt klart den bästa uppdateringen som dom släppt.

Ny firmaware Update fixar till stabilare drift vid avstängd stärkare till power på funktion så att den inte tappar ljud.

Nu har Onkyo tagit tag i den sista irriterande bug som dom haft kvar.

Lite sent hehe :) men bättre sent än aldrig :)


Nu är den riktigt bra.

MVH


PS: Detta gäller Onkyo 807.

Redigerat av Digitalman, 30 juni 2010 - 10:06.


#215

Postad 13 augusti 2010 - 20:44

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Till er som har Onkyo 707 eller annan onkyoreciev och samsung tv /bluray.: har någon HDMI styrningen på så man kan styra av /på med olika fjärrkontroller och det funkar bra?? Min startar mitt i natten i bland. vid vissa påslag startar tv.n om. volymreglering låser sig. Kan detta vara skäl nog för reklamation.Har någon fått onkyon åtgjärdad så den funkar bättre? min försäljare o importören säger att sånt kan uppstå - hdmi "pratar" inte korrekt mellan apparater men är det acceptabelt??

#216

Postad 28 oktober 2010 - 17:32

Unregisteredeb91b78d
  • Unregisteredeb91b78d
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
NR807 på Mediamarkt i Västerås nu för 4990:- !
Va precis iväg och köpte ett ex så nu ska jag gå igenom tråden =)

Mvh Johan

#217

Postad 29 oktober 2010 - 04:07

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
har den 2 hdmi ut ? står det i mediamarkt annonsen men bara att den har en ut här på prisjakt

/Magnus

Redigerat av PiZZaMaN, 29 oktober 2010 - 04:07.


#218

Postad 29 oktober 2010 - 07:50

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

  • 569 inlägg
  • 0

har den 2 hdmi ut ? står det i mediamarkt annonsen men bara att den har en ut här på prisjakt

/Magnus


Är också intresserad av detta. Har den två blir det köp!

/olle

#219

Postad 29 oktober 2010 - 07:57

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
807 har endast en HDMI ut för mer info kolla denna länk

http://www.eu.onkyo....s/TX-NR807.html

#220

Postad 29 oktober 2010 - 08:02

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

  • 569 inlägg
  • 0

807 har endast en HDMI ut för mer info kolla denna länk

http://www.eu.onkyo....s/TX-NR807.html


Satt precis och svor över att deras sida inte hade info om de gamla modellerna. Missade "Archive" menyn under "products"

Som sagt VARFÖR en HDMI????? Får börja titta på andra märken med två ut....

Redigerat av Unregistered7eaa9096, 29 oktober 2010 - 08:04.


#221

Postad 31 oktober 2010 - 09:07

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Jag slog också till på en 807 för 4990! :( Det är en rejäl pjäs, måste köpa ny tv-bänk...

#222

Postad 31 oktober 2010 - 09:37

mikael76
  • mikael76
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Satt precis och svor över att deras sida inte hade info om de gamla modellerna. Missade "Archive" menyn under "products"

Som sagt VARFÖR en HDMI????? Får börja titta på andra märken med två ut....


Om du vill ha 2 hdmi ut så testa http://www.eu.onkyo....s/TX-NR808.html
Personligen lite för dyr bara för att få 2 hdmi ut =)

#223

Postad 31 oktober 2010 - 10:18

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
yamaha 767 har ju funnits för 4-5000 nyligen dock verkar den ha gått upp igen. Den har ju 2 hdmi ut och hdmi växling i avstängt läge men effekt och funktionsmässigt vet jag inte hur det står sig mot 807 tex.

#224

Postad 31 oktober 2010 - 13:26

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

  • 569 inlägg
  • 0

yamaha 767 har ju funnits för 4-5000 nyligen dock verkar den ha gått upp igen. Den har ju 2 hdmi ut och hdmi växling i avstängt läge men effekt och funktionsmässigt vet jag inte hur det står sig mot 807 tex.


Har bestämt mig! Blir en yamaha 767. Är inte ute efter några jätte effekter och 2 HDMI ut slår högt för mig.

#225

Postad 30 november 2010 - 22:29

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Kom på en fråga till som jag inte fått något svar på: Har förstärkaren HDMI pass thru, dvs kan man titta på DVD utan att behöva ha förstärkaren igång?
Barnen klarar sig bra med ljudet från TV'n i 99% av tittandet.


Ja, det går.


Något tips på hur man får det att funka?
Jag har kikat på inställningen "Teveljud ut" som nämns på sid 25 i Bruksanvisningen och mer på sid 98.
Inställning 7 i Menyn "Apparatinställningar" och sedan 4 HDMI där jag valt Ljud TV ->På

Det enda den inställninen gör är att ljudet finns i både tv'n och receivern när receivern är på. slår man av receivern med fjärren blir det både tyst och bilden försvinner.

Krävs det att man använder någon speciell HDMI ingång för att den skall vidarekopplas till HDMI out när receivern är avslagen, hittar inget i manualen om detta. "pass thru" näms inte heller någonstans.
Jag har en VU+ Duo inkopplad till HDMI3 och för vardagsbruk vill jag välja om jag vill ha tv ljud eller receiverljud.



Jag har börjat att försöka ta tag i konfigurationen av Logitech Harmony 885 fjärren, den nya VU+Duon och en ny Home server som skall vara film och musik arkiv för "allt" därav denna fråga

#226

Postad 02 december 2010 - 10:24

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0

Något tips på hur man får det att funka?
Jag har kikat på inställningen "Teveljud ut" som nämns på sid 25 i Bruksanvisningen och mer på sid 98.
Inställning 7 i Menyn "Apparatinställningar" och sedan 4 HDMI där jag valt Ljud TV ->På

Det enda den inställninen gör är att ljudet finns i både tv'n och receivern när receivern är på. slår man av receivern med fjärren blir det både tyst och bilden försvinner.

Krävs det att man använder någon speciell HDMI ingång för att den skall vidarekopplas till HDMI out när receivern är avslagen, hittar inget i manualen om detta. "pass thru" näms inte heller någonstans.
Jag har en VU+ Duo inkopplad till HDMI3 och för vardagsbruk vill jag välja om jag vill ha tv ljud eller receiverljud.



Jag har börjat att försöka ta tag i konfigurationen av Logitech Harmony 885 fjärren, den nya VU+Duon och en ny Home server som skall vara film och musik arkiv för "allt" därav denna fråga


Jag har inte kvar min Onkyo så jag kan inte hjälpa dig tyvärr. Jag tröttande på knäppningarna vid formatbyte av ljud samt det låga bakgrundsbrus jag hörde i surroundhögtalarna när det borde ha varit knäpptyst.

#227

Postad 02 december 2010 - 18:43

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Inga problem, själv är bäste dräng heter det ju.

Googlade en del och läste manualen fram och tillbaka för att försöka lista ut hur man gör och då fick jag till det.


Inställning 7 i Menyn "Apparatinställningar" och sedan 4 HDMI där jag ställt tillbaka till Ljud TV ->Av
annars blir det ljud från både TV'n och receivern när dessa är på och det är bra om man vill ha stormarknadskänslan, inte annars!

Kvar på samma sida
HDMI Kontroll (RIHD) -> På
	   Strömkontroll -> På
	 TV-kontroll	 -> Av

Detta funkar med min Hitachi 42PD9700
Så nu slipper jag att hela huset skakar när ungarna kollar "Bollibompa"

#228

Postad 07 december 2010 - 14:17

Unregistered1935
  • Unregistered1935
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej,

Är det någon som har provat att köra 3d via tex ps3 in till 807:an och sedan ut till TV:n och fått det att fungera? Varför jag undrar är för att jag får olika svar hela tiden, vissa säger att det skall gå att köra via förstärkaren (eftersom bandbredd skall vara den samma?! och att det nya med 1.4 är att audio return plus enternet bara) medan vissa säger att det inte kommer att gå. Jag står i valet och kvalet att köpa en ps3 som blueray eller en panasonic bd med dubbla hdmi ugångar för att få ut ljudet.

Hälsningar
Anders

#229

Postad 07 december 2010 - 14:43

Unregistered1935
  • Unregistered1935
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Btw; Vad kör ni för högtalare till era 807er? Tips?

#230

Postad 07 december 2010 - 18:06

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Btw; Vad kör ni för högtalare till era 807er? Tips?

IRS Kappa Serie 1987
http://www.infinity-...index-Kappa.htm
2xKappa 7 som frontar
4xKappa 6 som surround
+ en billig center från Fyndbörsen som skall bytas ut när/om jag hittar någon som matchar klangfärgen med Kapporna
+AudioPro B2.27 Ace bass fyller ut de lägsta effekterna vid film. (Fast om den gör nån nytta tillsammans med Kapporna låter jag vara osagt men den fanns redan när Kapporna bars in så den har blitt kvar)

#231

Postad 03 januari 2011 - 23:06

SnakeBite66
  • SnakeBite66
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej,

Är det någon som har provat att köra 3d via tex ps3 in till 807:an och sedan ut till TV:n och fått det att fungera? Varför jag undrar är för att jag får olika svar hela tiden, vissa säger att det skall gå att köra via förstärkaren (eftersom bandbredd skall vara den samma?! och att det nya med 1.4 är att audio return plus enternet bara) medan vissa säger att det inte kommer att gå. Jag står i valet och kvalet att köpa en ps3 som blueray eller en panasonic bd med dubbla hdmi ugångar för att få ut ljudet.

Hälsningar
Anders


Detta skulle jag med gärna vilja veta. :) Lr kommer inte Onkyo släppa nån update till HDMI 1,4 som tex. HK gjort?

#232

Postad 02 maj 2011 - 16:48

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Nån här med Tvix? Försöker lära min 707-fjärr (RC-742M heter den ju lite mer exakt) Tvixens knappar men den totalvägrar. Lite trist att den inte ligger med i listan över förprogrammerade enheter. Den vägrade lära sig tv:s kontroll också, vilket är lite skumt. Vore intressant om någon lyckats lära den någonting alls som inte var just förprogrammerat, för den ska ju klara det.

#233

Postad 23 januari 2012 - 21:46

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man ska koppla i hop en Onkyo tx-nr807 med en Samsung UE55D8005 och en Ps3 så att man slipper att ljudet kommer före bilden på Blu Ray filmerna.? Ljudet verkar komma en halv sekund före bilden väldigt irriterande jag trodde att receivern skötte det atomatisk.

#234

Postad 24 januari 2012 - 07:09

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur man ska koppla i hop en Onkyo tx-nr807 med en Samsung UE55D8005 och en Ps3 så att man slipper att ljudet kommer före bilden på Blu Ray filmerna.? Ljudet verkar komma en halv sekund före bilden väldigt irriterande jag trodde att receivern skötte det atomatisk.


Hur är PS3.an inkopplad? Låter som om den är kopplad direkt till TV:n med bilden och ljudet till Onkyo:n.

#235

Postad 24 januari 2012 - 19:27

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Hur är PS3.an inkopplad? Låter som om den är kopplad direkt till TV:n med bilden och ljudet till Onkyo:n.


Alla Hdmi går till Onkoyn och sen Hdmi out till Tv:n.
PS3.an är inkopplad till Hdmi DVD/BD, Digitalboxen till CBL/SATporten.

På Digtalboxen blir det fördröjning på Canal+ HD mm.

#236

Postad 24 januari 2012 - 20:36

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Grejen är att ljudet inte kommer före bilden, utan bilden kommer efter ljudet om du förstår hur jag menar.
TV apparater har så slöa processorer så att bilden fördröjs så länge

Men du kan fixa det i förstärkarens setup ljud/bild synkronisering kolla sidan 91 i manualen har du ingen kan du ladda ner den som pdf.

#237

Postad 08 februari 2012 - 19:16

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Ljudproblem.

Är det nån här som har haft eller har problem med sin 707:a alt. 807:a?
Min 707:a har vid 3 tillfällen under lång tid inte visat antal högtalare i displayen oavsett valt ljudläge, och därmed har jag inte haft nåt ljud alls ut till högtalarna. Det som hjälpt då har varit att dra ut nätsladden nån sekund och starta om den utan problem. Nu hjälper inte det heller... Bild igenom till tv:n utan problem och den reagerar på inmatad signal, men inget ljud och alla små högtalarikoner är släckta. Förut när man stegade sig igenom de olika ljudfälten så brukade nåt relä eller liknande klicka till men det gör den inte längre.
Trist med bara tv-ljud nu...

#238

Postad 08 februari 2012 - 19:33

Ghia
  • Ghia
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Chrille_0171 : Min 807 har oppført seg akkurat slik...ingen lyd i det hele tatt. Vet det har vært lignende problemer med 5007 og 3007, tror det var HDMI-kortet som sviktet. Virker som Onkyo kjenner til problemet. Irriterende når garantien nyss har gått ut. Får vel prøve å kontakte Onkyo, jeg.

#239

Postad 09 februari 2012 - 14:47

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Chrille_0171 : Min 807 har oppført seg akkurat slik...ingen lyd i det hele tatt. Vet det har vært lignende problemer med 5007 og 3007, tror det var HDMI-kortet som sviktet. Virker som Onkyo kjenner til problemet. Irriterende når garantien nyss har gått ut. Får vel prøve å kontakte Onkyo, jeg.


Har provat lite idag. Kopplade in den på LCR och testade igen när den nu stått urkopplad i en vecka, ingen skillnad.
Jag har försökt googla lite och nånstans stod det att man skulle "motionera" Hörlursuttaget då switchen där inne kan börja spöka om man inte använder den. Provade utan resultat. Jag tror inte det är HDMI-kortet då det är samma problem med radioläget som är den källa jag provat med nu. Däremot får jag ljud i hörlurarna i PureAudio och Direct.lägena, inga andra.
Är väl bara att lämna in den för felsökning och hoppas att det inte är alltför dyrt att laga.

#240

Postad 12 februari 2012 - 18:18

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Läs denna tråd... snacka om vanligt fel. Jag läste från ca sidan 95 och hur många som helst har felet. Får intryck att det är överlag ett vanligt fel på XXX7-maskiner efter att ha googlat runt. Skrev ett mail till Onkyo i går kväll ang. mitt problem. Fick, trots Lördag kväll, svar efter endast 10 minuter. Det är ett plus åtminstone.
Och Ja, det är HDMI-kortet som strular, en IC-krets till ljudprocessoriet som pga värme tillslut får kallödningar. Nu är det inte en IC-krets med lödben så det är inte bara att löda om tyvärr. En Elektronik-reparatör kan väl iofs fixa sånt, var och en är ju kung i sitt rike.

http://www.avsforum....d.php?t=1150449

Redigerat av Chrille_0171, 12 februari 2012 - 18:20.


#241

Postad 15 februari 2012 - 18:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Jag har samma problem ibland på min 707:a. Är då tvungen att stänga av maskinen i några minuter innan jag kan få den att klicka till och släppa igenom ljud igen. Har fortfarande kvar ett halvår på garantin, så det är nog dags att få detta fixat snart.

#242

Postad 27 maj 2012 - 11:54

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Fick igång ljudet igen efter att ha stoppat in HDMI-kortet i 200gr. ugn i 7 minuter efter ha läst om liknande metoder utförda på grafikkort till datorer på SWECLOCKERS. Tänkte att jag har inget att förlora, och voíla den klev igång. Monterade kylflänsar på ljudprocessorn som blir het som en spisplatta samt monterade in en datorfläkt. Fungerade i 1,5 månad sen var den tyst igen. Läste om dagens blyfria lödtenn med deras högre smälttemperatur. Gräddade i ugnen, den här gången på 228gr. mätt med digital stektermometer. Gick igång igen och fungerade i exakt 4 veckor :angry: så var den död igen. Nu är jag trött på skiten. Livslängd på 2,5år är ju ett skämt, nytt HDMI-kort kostar mer än 2500:-.

Nu har jag just installerat en ny Yamaha RX-A2010 köpt på Netonnet för 8888:-. Motsvarar ungefär en Onkyo TX-NR3009 och låter helt underbart, mycket bättre än Onkyon när det gäller Balansen mellaan frontar och center. På Onkyon i PLIIx-Movie var nästan allt ljud i centern men på Yamahan är det mycket bredare med bibehållen fokus på röster.

Så over and out från denna tråd.

#243

Postad 23 november 2012 - 17:56

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Läs denna tråd... snacka om vanligt fel. Jag läste från ca sidan 95 och hur många som helst har felet. Får intryck att det är överlag ett vanligt fel på XXX7-maskiner efter att ha googlat runt. Skrev ett mail till Onkyo i går kväll ang. mitt problem. Fick, trots Lördag kväll, svar efter endast 10 minuter. Det är ett plus åtminstone. Och Ja, det är HDMI-kortet som strular, en IC-krets till ljudprocessoriet som pga värme tillslut får kallödningar. Nu är det inte en IC-krets med lödben så det är inte bara att löda om tyvärr. En Elektronik-reparatör kan väl iofs fixa sånt, var och en är ju kung i sitt rike.

Hej
Tråkigt att läsa om detta. Varför jag sitter och läser denna gamla tråd beror på att jag är ytterligare offer för detta problem.
Köpte min 807'a i januari 2010 på Elgiganten och har därmed några månader kvar innan den är 3år.
Mindre än 3 år betyder att man har rätt att enligt konsumentköplagen reklamera varan om den har ett ursprungligt fel.
Så en "livslängd på 2,5 år" borde gå att reklamera fast det är ju nu en tid sedan du skrev senaste post men om du har apparaten kvar och har varit i kontakt med Onkyo så borde du kanske kunna hänvisa till det datumet istället för att bara låta en dyr maskin gå till skrot.
Om det nu är som du säger att det handlar om dåliga lödningar så är det definitivt ett ursprungligt fel då man förmodligen inte har haft full kontroll på tillverkningsprocessen. Om det resulterar i dålig kontakt (kallödningar) så kan det bero på väldigt många faktorer som orenheter eller oxid på komponent eller monsterkort innan montering, fel mängd lodpasta, fel pasta, fel lödprofil mm.
Jag har reklamerat min apparat häromdagen och väntar spänt på svar.
Det skulle vara mycket intressant att undersöka detta mer noggrant, du råkade inte fotografera i apparaten så man kan identifiera vilket kort och chip det handlar om? Vet du vad det är för typ av kapsel? BGA (Ball grid array)?
Det skulle vara intressant att köra kortet i röntgenmaskinen på jobbet.


Jag får väl avvakta och se vad Elgiganten/Anovo svarar, men om de inte fixar det kanske det finns hopp ändå.
Att stoppa kortet i ugnen är inget jag skulle rekommendera, här är grabbar som gör något liknande.
http://www.youtube.c...h?v=Ek-F-M-YW5E

Det som oroar mig är att om Onkyo inte lyckas med detta kort, vem säger att övriga komponenter med avancerad konstruktion kommer att fungera även om man får ett nytt HDMI-kort? Fast det kanske inte är Onkyo själva som tillverkar korten, de kan ju vara tillverkade av olika underleverantörer, olika fabriker etc.

Redigerat av HeRmAN, 20 december 2019 - 15:44.


#244

Postad 20 december 2019 - 16:16

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Long time....

Hursomhelst så fick jag 20 December 2012 igenom reparation hos Elgiganten/Anovo utan kostnad för mig och Onkyon har funkat bra sedan dess fram tills nu och det var därför jag sökte upp denna tråd igen.

Nu har den drabbats av något nytt fel, eller snarare samma fel igen (när jag läser min gamla reklamation)
Började med att jag inte kunde fjärrstyra den längre och det har jag gjort via nätverket.
Och det värsta är att den ljudmässigt är helt stum. Även om man pluggar i Audysseymikrofonen som startar proceduren och lägger ut brus i högtalarna.

Problemet med fjärrstyrningen verkar ligga i att ethernetinterfacet är nere, inget är ändrat från det att det funkade tills nu när det inte gör det och switchen som förstärkaren är ansluten till indikerar att länken (och den går ner när man stänger av förstärkaten helt som sig bör) är uppe men jag har inte grävt mer i det (analys av om det kommer något alls ur förstärkaren) i menyn för hårdvara är också network och firmware upgrade utgråat eftersom interfacet är nere.

Någon mer som har eller har haft liknande problem? Eller har era enheter fungerat felfritt?

Hittade denna tråd också https://www.minhembi...howtopic=326566
Och har provat att skicka en support request till Onkyo

Customer Care programmet går att hitta här https://web.archive....ram-119261.html

Redigerat av HeRmAN, 20 december 2019 - 16:50.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.