Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha YSP, lite problem

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 juni 2009 - 20:04

rubik
  • rubik
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Köpte mig igår en Yamaha ljudprojektor YSP-3000 samt en bas Audio Pro Sub Wigo.
Tycker att jag får ett kanonljud, i alla fall när det gäller ljudeffekter såsom flygplan, explosioner m.m.

Dock är det ett problem, ljudet när människor pratar är väldigt lågt. Och om jag höjer volymen så att det låter bra när personer talar så blir det extremt högt när det blir någon ljudeffekt eller musik.

Jag har testat att köra med och utan läget "Moive". Har testat att sänka basen och höja diskanten från yamahan samt sänka själva suben.

Någon som vet vad man skall göra för att få bukt med detta?

Postad 29 augusti 2009 - 07:11

14bildochljud
  • 14bildochljud
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Köpte mig igår en Yamaha ljudprojektor YSP-3000 samt en bas Audio Pro Sub Wigo.
Tycker att jag får ett kanonljud, i alla fall när det gäller ljudeffekter såsom flygplan, explosioner m.m.

Dock är det ett problem, ljudet när människor pratar är väldigt lågt. Och om jag höjer volymen så att det låter bra när personer talar så blir det extremt högt när det blir någon ljudeffekt eller musik.

Jag har testat att köra med och utan läget "Moive". Har testat att sänka basen och höja diskanten från yamahan samt sänka själva suben.

Någon som vet vad man skall göra för att få bukt med detta?

min pappa har samma soundbar . asså egentligen ska man ju ha yamaha basen för bästa resultat , tror felet ligger där . annars kan du ju prova att gå in på inställningar på tv:n och ändra ljud inställningar så kanske det blir bättre

Postad 17 september 2009 - 20:28

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag förmodar att du inte läst instruktionsboken än :ph34r:

Jag har YSP-1000 och kan inte tänka mig att kontrollen är särskilt annorlunda så om den är det får någon annan rätta mig!

Jag hade samma problem(eller så var det tvärtom, att talet var för högt) efter inställningarna som gjordes med mikrofonen. Du trycker på knappen "CH Level" på kontrollen tills texten "CENTER" uppenbarar sig på YSP:ns display och höjer sedan volymen på den med höger och vänster-pilarna på kontrollen.

Lycka till!

Edit: Såg nu att det var en gammal tråd, men vem vet kanske någon annan söker det också ;)

Redigerat av krissttoffer, 17 september 2009 - 20:29.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.