Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rekomendera ett headset.

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson HBH-DS980 (Hörlurar) 2 7,54 (27) Inga priser
Sony Ericsson HBH-IV840 (Hörlurar) 1 7,69 (12) Inga priser
Sony Official Wireless Bluetooth Headset PS3 (Handsfree) 5 7,09 (31) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 29 juli 2009 - 14:25

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hallå!

Har gett mig ut lite på psn och pangat, raceat osv men funderar på om man inte är lite handikappad utan headset, inte minst när man spelar med sina vänner.

Jag har förstått att man kan använda vilket blåtands headset som helst.
Själv har man inte använt handsfree sedan Noka 3210 var en jävligt het mobiltelefon.
Behöver man tänka på något spec?

Jag vill ha ett så billigt som möjligt, enda kravet jag har är att det är laddningsbart och att det inte är helt förjävlig ljudkvalitet. Kan ju vara praktiskt om det är enkelt designat så man kan använda det till mobiltelefon i framtiden utan att alla pekar och skrattar.

Kanske är det lika bra att köpa det special designade ps3 headsetet? Ser helst att jag inte behöver lägga ut 400:- för denna pryl, frugan skulle mörda mig efterssom jag redan köpt 4 spel och en handkontroll. :)

Postad 29 juli 2009 - 14:37

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Tjena, sitter lite i samma sits som du :) Det där med frugan, spel och mick lös :P

Är själv sugen på att köpa headset, vad jag har läst mig till så är "orginalet" riktigt bra. Har en del funktioner som andra vanliga headsets inte har. Mute, volym knappar m.m.

Play.com säljer det för ca 230kr:
http://www.play.com/...et/Product.html

Har själv aldrig beställt något därifrån så vet inte riktigt hur det fungerar, men står ju i alla fall att det är fri frakt!?

Men tyvärr har dom det inte i lager för tillfället, och den senaste kommentaren på sidan bådar ju inte så gott

"Been waiting for it to arrive in stock for ages now, cancelling order and going elsewhere. :blush:"

Någon annan som har nått hett tips? Som sagt, jag letar också headset!

PS. Välkommen till Forumet Relg :P

Edit: Spelbutiken verkar vara billigast i sverige, enligt prisjakt (http://www.spelbutik...eadset--for-ps3).. av de som har den i lager vill säga.

Redigerat av Besterman, 29 juli 2009 - 14:39.

Postad 29 juli 2009 - 14:47

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hallå Besterman!

Tackar tackar, har läst på forumet rätt länge men nu blev det dags att börja skriva också. :)

Play.com lät ju grymt intressant, det verkar omöjligt att hamna under 400:- inklusive frakt. 378 och 400 är samma sak i min värld.
Vi får hjälpas åt att hålla utkik om inga tips dyker upp. Efter lite snabb efterforskning så verkar Sonys variant vara det rätta valet.

Postad 29 juli 2009 - 15:58

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Kan verkligen rekommendera Sony´s original headset. Köpte först en billigare variant för ca 150:- som var skräp. Beställde då Sony´s och det var sån skillnad på ljud och allt. Sitter bra i örat gör den oxå. Enligt mig helt klart pengarna.

Hittade för 25£ ca 316:- inkl. frakt från UK. Lite billigare än i Sverige iallafall.

http://www.mymemory....et-Boxed-(PS3)-

Annars lägg en order hos Play där den är ännu billigare (ca 255:-) så skickas den så fort dom får den i lager. Upp till er hur bråttom ni har :)

Redigerat av Goyt, 29 juli 2009 - 16:04.

Postad 29 juli 2009 - 16:21

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
På play.com är det två användare som sagt att man får sjukt ont i örat av det headsetet. Är det britterna som har känsliga öron eller är det fler som känt av samma sak? Man härdar väl öronen men man vill ju inte sitta och gråta framför tvn för att kunna snacka skit.

Postad 29 juli 2009 - 19:15

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Kolla in jabra bt 135 den har ja och säkert många fler av er. tycker det headsetet är klart bäst för den pengen. Tror ja betalade runt 180 kr för det men de kanske inte finns kvar någonstans nu för de var ju som sagt sen nåt år sedan. men kolla in alla jabra bluetooth headset så ska du se att du hittar nåt i den rätta prisklassen. Ja kan använda mitt headset bra länge innan batteriet sviker än vilket ja tycker är bland de viktigaste att tänka på,plus att ljudet är riktigt bra för att vara en sån liten snäcka..

Postad 29 juli 2009 - 19:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jag är grymt nöjd med Sony´s original headset...

Ja fick byta gummiring till den mindre..Blev mycket bättre

Men nog känns det lite i örat efter 4-5 timmar.

Postad 29 juli 2009 - 21:36

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3 073 inlägg
  • 0
Jag håller med föregående, moparman m.fl.

Sonys officiella headset är oöverträffat!

I princip alla headset "känns" ju efter några timmars lirande, speciellt om du kör vanliga lurar utanpå :)
dock har sonys väldigt bra ljud, och en relativt bra passform, hygglig standby-tid också!

Fick tag i mitt från blahdvd för runt 250kr.. så det kan vara värt att köra import!
Tror det gick loss på närmare 500kr inom Sverige då när jag köpte mitt..

//najkks

Postad 06 augusti 2009 - 07:00

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Jag måste lägga in en liten varning mot sonys officiella, det må vara hur bra som helst rent tekniskt, men det är helt horribelt ergonomiskt. Finns inte en chans att jag får den att sitta kvar på örat. Riktigt uselt enligt mig, har då haft iallafall 4 olika bt headsets från se, nokia + andra som samtliga suttit betydligt bättre. enda chansen för mig att få det att sitta på huvudet är att antingen sitta absolut helt still med huvudet (ofta det händer) inte röra munnen eller göra någon annan ansiktsmimik... eller sätta på mig ett pannband :)

Postad 06 augusti 2009 - 08:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
EH vaaa.... :)

Sitter ju hur bra som helst...Fäller ju bara ner bygeln :-)

Vist man kanske inte kan göra volter å stå på händer men

Postad 06 augusti 2009 - 21:50

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

EH vaaa.... :)

Sitter ju hur bra som helst...Fäller ju bara ner bygeln :-)

Vist man kanske inte kan göra volter å stå på händer men

Ähh det är bara du som har jätteinneröra ;)

Postad 07 augusti 2009 - 12:46

Unregisteredf7cfa487
  • Unregisteredf7cfa487
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hur står sig HBH-DS980 gentemot PS3 orginal hedset?

Anledningen till frågan är att jag har beställt HBH-DS980 till min X1:a och vill ju spara så mycket pengar som möjligt till annat.

Postad 08 augusti 2009 - 07:24

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0
Jag har nyligen köpt Sonys PS3-headset (på Siba för 450 kr), och jag kan bara instämma i kritiken att man får ont i örat (möjligen en vanesak). Dessutom är det svårt att få på sig, och sitter inte riktigt bra speciellt om man har glasögon (eftersom man då redan har en "bygel" runt örat). Någon extra bygel fanns inte i min förpackning, men kanske missade jag den?
Sätter man headsetet i mute-läge (vilket man ofta vill göra eftersom väldigt få faktiskt har headset), så piper det till en gång i sekunden ungefär och det är riktigt störande.

Sedan tidigare har jag Sony Ericssons HBH-IV840, och det är helt underbart. Fantastiskt smidigt att sätta in i örat, bra ljud, bra batteritid. Känns inte ett dugg i örat trots timmar av samtal (det är dessutom jättesmidigt att byta öra om man vill variera sig). Det funkar dock inte så bra med ps3 skulle jag tro, eftersom det saknar volymknappar (man ställer volymen via telefonens knappar normalt sett).

Sonys headset har dock den fördelen att man ser indikator för batteri och ljudnivå på skärmen, samt att det enligt uppgift är smidigt att ha det inkopplat till telefon och ps3 samtidigt (man bara kopplar in usbkabeln till ps3 lite snabbt innan man ska spela).

Men som sagt, eventuellt är det här med öronsmärtan en vanesak så jag är inte beredd att helt avskriva detta headset ännu.

Ljudkvaliteten i Sonys headset tycker jag är helt ok, liksom den också är i Sony Ericssons.

Redigerat av gusax, 08 augusti 2009 - 07:29.

Postad 10 augusti 2009 - 13:39

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1 920 inlägg
  • 0
Jag kör Jabra JX10, lite dyrare men funkar klocrent både till mibilen och till ps3an.

Postad 10 augusti 2009 - 13:45

rewoX
  • rewoX
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Men länka en svensk sida med svenska kronor ist :)
som den här länken : http://www.webhallen...od.php?id=93283

Postad 10 augusti 2009 - 13:51

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag måste lägga in en liten varning mot sonys officiella, det må vara hur bra som helst rent tekniskt, men det är helt horribelt ergonomiskt. Finns inte en chans att jag får den att sitta kvar på örat. Riktigt uselt enligt mig, har då haft iallafall 4 olika bt headsets från se, nokia + andra som samtliga suttit betydligt bättre. enda chansen för mig att få det att sitta på huvudet är att antingen sitta absolut helt still med huvudet (ofta det händer) inte röra munnen eller göra någon annan ansiktsmimik... eller sätta på mig ett pannband :)

Hade samma problem som dig, men kom på att bygeln går att böja och forma som man vill. Nu sitter den perfekt!
Jag är riktigt nöjd med ljudet, mycket bättre än Logitech Cordless Vantage jag hade innan.

Postad 28 januari 2011 - 15:52

Tuija
  • Tuija
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tjena, sitter lite i samma sits som du :D Det där med frugan, spel och mick lös :D

Är själv sugen på att köpa headset, vad jag har läst mig till så är "orginalet" riktigt bra. Har en del funktioner som andra vanliga headsets inte har. Mute, volym knappar m.m.

Play.com säljer det för ca 230kr:
http://www.play.com/...et/Product.html

Har själv aldrig beställt något därifrån så vet inte riktigt hur det fungerar, men står ju i alla fall att det är fri frakt!?

Men tyvärr har dom det inte i lager för tillfället, och den senaste kommentaren på sidan bådar ju inte så gott

"Been waiting for it to arrive in stock for ages now, cancelling order and going elsewhere. :)"

Någon annan som har nått hett tips? Som sagt, jag letar också headset!

PS. Välkommen till Forumet Relg :)

Edit: Spelbutiken verkar vara billigast i sverige, enligt prisjakt (http://www.spelbutik...eadset--for-ps3).. av de som har den i lager vill säga.

Postad 28 januari 2011 - 15:55

Tuija
  • Tuija
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hallå!

Har gett mig ut lite på psn och pangat, raceat osv men funderar på om man inte är lite handikappad utan headset, inte minst när man spelar med sina vänner.

Jag har förstått att man kan använda vilket blåtands headset som helst.
Själv har man inte använt handsfree sedan Noka 3210 var en jävligt het mobiltelefon.
Behöver man tänka på något spec?

Jag vill ha ett så billigt som möjligt, enda kravet jag har är att det är laddningsbart och att det inte är helt förjävlig ljudkvalitet. Kan ju vara praktiskt om det är enkelt designat så man kan använda det till mobiltelefon i framtiden utan att alla pekar och skrattar.

Kanske är det lika bra att köpa det special designade ps3 headsetet? Ser helst att jag inte behöver lägga ut 400:- för denna pryl, frugan skulle mörda mig efterssom jag redan köpt 4 spel och en handkontroll. :D

Postad 28 januari 2011 - 23:26

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Jag har 2st.

Den ena är en Nokia som kostade runt 500:- känns som öronen blöder efter 10min..
Den andra är en Jabra nånting jag hittade i någon fyndlåda på clas ohlsson för en 50lapp och funkar hur bra som helst.

Postad 28 januari 2011 - 23:45

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
Frågan är väl varför Tuija väcker liv i en nästan 1,5 år gammal tråd och bara gör 2 stycken "citeringar"? :D

Postad 08 mars 2011 - 09:20

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2 097 inlägg
  • 0
Tack för tips om sonys officiella. Blev en sån.

Postad 08 mars 2011 - 10:25

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0
Kommer en ny trådlös Turtle Beach http://www.turtlebea...-force-px5.aspx

Postad 08 mars 2011 - 16:22

Unregistered41389
  • Unregistered41389
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
den var inte gratis

Postad 09 mars 2011 - 01:00

optimus
  • optimus
  • Forumräv

• 811 inlägg
  • 0
Kan ni tipsa om ett bra headset med kåpor?
Tror jag hade trivts bättre med det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.