Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton Vento 890DC med Onkyo 807/876?

293 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canton Vento 890 DC (Golvhögtalare) 2 9,26 (18) Inga priser
Onkyo TX-SR876 (Surroundförstärkare) 5 9,24 (36) Inga priser
Canton GLE 410 (Surroundhögtalare) 1 8,55 (21) Inga priser
Canton Reference 9.2 DC (Surroundhögtalare) 1 9,25 (11) Inga priser
Canton Vento 856 Center (Centerhögtalare) 1 9,12 (7) Inga priser
Onkyo TX-NR807 (Surroundförstärkare) 4 8,79 (28) Inga priser
46 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 5 mån sedan
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg) 1 år sedan
Canton Vento 890 vs Canton Reference 5.2 (78 inlägg) 2 år sedan
Canton reference serie (615 inlägg) 2 år sedan
* Officiell Tråd - Canton GLE * (700 inlägg) 3 år sedan
Onkyo 707/807 (243 inlägg) 4 år sedan
Omtag i biorummet (0 inlägg) 4 år sedan
Canton-klubben (364 inlägg) 5 år sedan
* Officiell Tråd - Onkyo TX-NR1007, 3007, 5007 * (1313 inlägg) 5 år sedan
Nya Canton GLE, 490, 470, 455, 430, 420, 410 (219 inlägg) 6 år sedan
Ljudproblem med en gamal Onkyo TX-NR807 (3 inlägg) 6 år sedan
Stativare runt 30 000 kr som låter bra på låg volym? (41 inlägg) 8 år sedan
Har min Onkyo 876 kastat in handduken? (29 inlägg) 10 år sedan
Jamo D600 vs Miller & Kreisel 750 mkII thx select (10 inlägg) 11 år sedan
Canton Vento 890 vs. Magnat Quantum 1009 vs. Quadral M5 (8 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **6 * (1307 inlägg) 11 år sedan
LPF of LFE, Line in-/Master level? (3 inlägg) 12 år sedan
Byte från Onkyo TX-NR807 till en med 3D-stöd? (16 inlägg) 12 år sedan
Canton Karat 790 vs Canton Vento 890 (20 inlägg) 12 år sedan
Mycket märkligt knaster och sprak problem. Onkyo TX-SR876 (0 inlägg) 12 år sedan
XTZ 99. Vs Canton Vento 890DC (0 inlägg) 12 år sedan
Kommentarer till Onkyo 906+Emotiva XPA-2+Celan 700 av Audiovector (66 inlägg) 13 år sedan
ONKYO TX-NR807 och nätverk (1 inlägg) 13 år sedan
bokhyllehögtalare (15 inlägg) 13 år sedan
Denon 3310 eller Onkyo 807? (23 inlägg) 14 år sedan
Onkyo 876 - 9990 kr 8 Maj FINNS I LAGER! (50 inlägg) 14 år sedan
Ska köpa ny förstärkare (10 inlägg) 14 år sedan
Receiver för Ps3, Wii, Digitalbox, HTPC & Blu-ray (18 inlägg) 14 år sedan
Surroundförstärkare till MONITOR AUDIO SILVER RX HEAVYWEIGHT FLOORSTAND 5.1 (13 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-NR807 vs. Harman Kardon AVR 460 (2 inlägg) 14 år sedan
5,1 förstärkare som fixar Stereo (9 inlägg) 14 år sedan
ONKYO 507 eller 607? (22 inlägg) 14 år sedan
Onkyo's 876 vs. Marantz 6004 (39 inlägg) 14 år sedan
Val utav förstärkare, Denon, Onkyo eller Marantz (188 inlägg) 14 år sedan
Högtalarrekommendationer till Onkyo 807 (12 inlägg) 14 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 14 år sedan
Canton Vento 890DC tillsammans med NAD M3/M5 (8 inlägg) 14 år sedan
Mystiskt fel Onkyo TS-SR876 (15 inlägg) 14 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 14 år sedan
Börja om på nytt (köpa helt ny utrustning) (48 inlägg) 14 år sedan
Bra 7.1 förstärkare till klipsch rf-62 (5 inlägg) 15 år sedan
Canton Vento 890 DC vs Audiovector S3 Super (41 inlägg) 15 år sedan
Receiver med HD-ljudformat max 12 000:-, vad ska jag välja? (8 inlägg) 15 år sedan
Val mellan två Onkyo-förstärkare (14 inlägg) 15 år sedan
Vita Vento? ( Canton ) (40 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 876 vs Denon 3808 vs Sony STR-DA5400ES (8 inlägg) 15 år sedan

#1

Postad 04 augusti 2009 - 19:31

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Hej,

Håller på att göra en beställning på ett paket från Tyskland. Är inne på att köra ett par Canton Vento 890DC efter att jag har fått upp ögonen för hur mycket billigare det är att beställa därifrån. Får ju nästan dem + center + förstärkare för samma pris som jag hade fått ett par B&W 683 + center + förstärkare i Sverige (skiljer ett par tusen tror jag). Har tyvärr inte kunnat lyssna på Vento 890DC så det känns ju som att man skulle ta en liten risk, men från vad jag har läst så bör det inte vara något snack om vilka som är bättre.

Hur som helst, till frågan: Skulle en Onkyo 807 eller 876 kunna palla att driva dem inkl. center (Vento 856) och ett par billigare surroundhögtalare samt så småningom en Velodyne Miniten? Jag har blivit lite orolig då jag kollat upp specifikationerna på Vento 890 DC som visar på 180 / 340W 4-8 ohm samtidigt som Onkyo 807 pumpar ut 180W på 6 ohm och inte verkar ha stöd för bryggning. Det känns därmed kanske inte helt klockrent, men vad tror ni? Samtidigt känns inte heller 876 klockren utan nätverksstöd och har även läst en del om brus vid användning av audyssey.

#2

Postad 04 augusti 2009 - 20:47

JONTRE
  • JONTRE
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Hej,

Håller på att göra en beställning på ett paket från Tyskland. Är inne på att köra ett par Canton Vento 890DC efter att jag har fått upp ögonen för hur mycket billigare det är att beställa därifrån. Får ju nästan dem + center + förstärkare för samma pris som jag hade fått ett par B&W 683 + center + förstärkare i Sverige (skiljer ett par tusen tror jag). Har tyvärr inte kunnat lyssna på Vento 890DC så det känns ju som att man skulle ta en liten risk, men från vad jag har läst så bör det inte vara något snack om vilka som är bättre.

Hur som helst, till frågan: Skulle en Onkyo 807 eller 876 kunna palla att driva dem inkl. center (Vento 856) och ett par billigare surroundhögtalare samt så småningom en Velodyne Miniten? Jag har blivit lite orolig då jag kollat upp specifikationerna på Vento 890 DC som visar på 180 / 340W 4-8 ohm samtidigt som Onkyo 807 pumpar ut 180W på 6 ohm och inte verkar ha stöd för bryggning. Det känns därmed kanske inte helt klockrent, men vad tror ni? Samtidigt känns inte heller 876 klockren utan nätverksstöd och har även läst en del om brus vid användning av audyssey.


Kollat på 906 då? ska vara väl vara ytterligare lite kräm i den och nätverksstöd som du verkar vilja ha. Får man fråga vilken sida du har hittat högtalarna på?

#3

Postad 04 augusti 2009 - 21:17

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Har bara kikat runt lite och mailat till de tyska butikerna som är listade i den tyska import-tråden.

Visst, 906 är också ett alternativ. Om folk tror att 807:an skulle palla så känns den dock som det bästa valet då den estetiskt ser bättre ut och den är även lite mindre (vilket är en stor bonus med min tv-bänk) :P

Förresten, vad innebär det här med THX Ultra2 Plus jämfört med THX Select2 Plus? Jag förstår att Ultra2 plus (som bl.a. 876 och 906 har) är bättre än Ultra Select (som 807 besitter), men vad påverkar det egentligen? Den allmänna ljudkvaliteten, eller bara vid något särskilt lyssningsläge? Jag vill givetvis ha så bra ljudkvalitet som möjligt (inom rimliga gränser) med sådana högtalare.

Redigerat av Peligroso, 04 augusti 2009 - 23:19.


#4

Postad 05 augusti 2009 - 08:02

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
vento...ja du kommer inte att bli besviken kan jag lova....
visst kan du köpa 807-876 och driva dessa...men ett tips är att i framtiden skaffa ett steg...modell power....ju mer du matar dom med ju mer kommer dom att ge tillbaks i form av oansträngt ljud men min uppfattning är att en 876a räcker ganska långt.

#5

Postad 05 augusti 2009 - 09:29

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag är själv inne på att beställa ett par Vento 890 svarta från Tyskland ...
Har ej lyssnat på dem själv dock men av vad jag läst så ska det vara en väldigt neutral högtalare som lirar rätt högt upp på hifi stegen nästan highend t.o.m :blink:

Lyssnings intryck någon ? det jag är mest nyfiken på är hur de klarar mellanbasen och om de har en bra punsh .
Mvh

#6

Postad 05 augusti 2009 - 09:58

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
jag har hört dom i en dock ganska kass miljö men det jag hörde var inget negativt ändå...
de spelar väldigt stort på känt canton maner ,men den spelar lite mer neutralt om man jämnför med resten av canton sortimentet...det som slår en är basen..den är stram och tight...men som sagt. hörde den som hastigast i ett dåligt rum så jag kan inte uttala mig om alla kvaliteer på ett rättvist sett

jämnfört med karat som jag kör med här hemma är nog vento lite mer neutral och har en bättre mellanbas men sämre djupbas på gott och ont, det är ju en smaksak. vento har även en mjukare diskant. varför har jag aldrig fattat då det är samma diskant i båda..men det är väl kanske mer påkostade filter i vento.
men kontentan på det hela: det är en förbannat bra högtalare som spelar STORT och i framtiden kommer det stå ett par här hemma hos mig.... och sen senare i livet blir det ett par vento referens 1dc :blink: hmmm dream on robert293

Redigerat av robert293, 05 augusti 2009 - 10:01.


#7

Postad 05 augusti 2009 - 11:05

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Det jag undrar främst är hur de skulle funka som hembio-högtalare. Jag ser mest på film, och hoppas verkligen att de gör grymt bra ifrån sig även på det området.

#8

Postad 05 augusti 2009 - 12:18

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
ja du....jag har haft både canton rc-l och nu canton karat..båda har varit/är grymt bra i bio...fördelen med canton är att man kan pressa dom rätt hårt och dom ger en bas utav denna värld. så med tanke på att vento är i topp tror jag knappast att den är sämre utan snarare bättre än rc-l/karat.
men försök lyssna på ett par och se vad du tycker om dom...helst med liknande stärkare du funderar på....

#9

Postad 05 augusti 2009 - 13:05

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

ja du....jag har haft både canton rc-l och nu canton karat..båda har varit/är grymt bra i bio...fördelen med canton är att man kan pressa dom rätt hårt och dom ger en bas utav denna värld. så med tanke på att vento är i topp tror jag knappast att den är sämre utan snarare bättre än rc-l/karat.
men försök lyssna på ett par och se vad du tycker om dom...helst med liknande stärkare du funderar på....

Problemet är att Media Markt i Umeå inte har dem, RC Ljud & Bild har stängt ned, och jag tvivlar på att de finns någonstans närmare än Stockholm. Men jag undrar om jag inte kommer att gå på en chansning ändå, det känns ju som att man inte kommer bli missnöjd med tanke på vad man läst om dem.

Undrar om det kommer kännas lite B med GLE 410 som surroundhögtalare bara, men jag vill inte ha några feta tegelstenar som surroundhögtalare, det vore skönt att hänga dem på väggen... :blink:

Redigerat av Peligroso, 05 augusti 2009 - 13:06.


#10

Postad 05 augusti 2009 - 13:40

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Dom finns inte att lyssna på i stockholm heller ....

Men av vad jag förstått så vill man ha mkt bas och djupbas så kanska det är läge att kolla in Ergo 611/695 dom har 9" basar och kan spela fylligare än vento som är mer strikt och öppen/detaljerad , skarpskuren ?

Inte så lätt val ..

#11

Postad 05 augusti 2009 - 14:28

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
sen har du ju rc-l som kan köpas i tyskland för 9000kr inkl frakt....du får man en hel del högtalare sett till pengen men vento spelar på bättre helt klart...som beskrivet...öppen och klar i ljudbilden...kanske inte samma djupbas egenskaper som ergo men vilken hifi högtalare under 20k har det?...nä vento är en riktigt bra högtalare i den prisklassen om man gillar ett stort ljud med pondus och framför allt klarhet och detaljer....

annars har du ju karat 790dc om du vill ha lite mer pondus i basen men ändå behålla detaljer och en sjukt bra 3d...den är lite mer åt det ljusa hållet dock...så kräsna på elektroniken är dom smala små kräken....

#12

Postad 05 augusti 2009 - 14:46

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Är på semester nu så jag har egentligen inte tid att skriva något här. Kan dock inte låta bli.

Mycket kort: 890 är helt fantastiska och prisvärda redan till de svenska priserna. Jag har för mig att det finns en del lyssningsintryck i andra trådar på forumet?! Neutrala och klara helt klart. Toppen stereobild och läcker dynamik! Jag upplever dem som mycket "ärliga" och "rättvisande".Bra slag i basen men de färgar inte det minsta så vissa tycker att den inte blir tillräckligt mullig men för min del tycker jag det låter precis som det ska.

För min del tycker jag de fungerar utmärkt när det gäller att återge Hifi/Musik och de är riktigt trevliga till film. Tidigare hade jag ett helt surroundsystem med sub, center och sateliter. Ljudet blir inte mycket sämre nu med bara Ventofrontar. Visserligen tappar det lite i just surround men det tar de mer än väl igen i dynamik och "punch"!

Med de priser som är i Tyskland förstår jag inte varför inte alla köper Vento 890:or, hehe! Nej allvarligt, till de tyska priserna får man fantastiskt mycket högtalare. Hur man handlar från tyskland är också väl beskrivet i andra trådar. Kan själv t.ex. rekommendera elektrowelt24!

----
Glömde säga att jag tror Onkyos 800-serie kommer att bli jättebra men det är ju som alltid en prisfråga. Själv körde jag med Yamahas RX-V750 ett kort tag och det blev smått fantastiskt. En väg att gå är ju att börja där och sedan komplettera med ett separat slutsteg till frontarna. Ventona klarar nästan vad som helst och som redan nämnts - kommer de att blomma ut med kvaliteten på det du matar dem med. Själv skulle jag överväga (som jag ju själv gjort) att köpa en riktigt bra 2-kanalsstärkare. Då kommer du nära high-end ljud. Men vill du absolut ha bioljud så bestäm vad du vill lägga och köp Onkyo eller Yamaha! 800-serien bör som sagt räcka långt men det blir givetvis bättre ju "högre upp" i serien du går.

Redigerat av ---Don-Corleone---, 05 augusti 2009 - 14:51.


#13

Postad 05 augusti 2009 - 15:05

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
eller så köper du någon billigare biostärkare med ett vettigt försteg och satsar på ett fett slutsteg typ rotel eller liknande...jag tycker som don corleone...köp.....

#14

Postad 05 augusti 2009 - 18:06

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Sticker in denna här Canton Vento Reference 5 DC kostar som vento 890 ...kan dom möjlgen vara ännu bättre ..

#15

Postad 05 augusti 2009 - 19:13

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
hmmm läge för ett gruppköp kanske?
jag är också inne på att köpa ett par Vento 870 eller 890, få rman fråga vilka priser ni har fått och från vilka sidor?

själv har jag bara fått svar från electrowelt och de vill ha 1400euro för ett par svarta 870.

/Daniel

#16

Postad 05 augusti 2009 - 20:10

hyllan80
  • hyllan80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hmm, ett grupp köp vore nice för att pressa priserna


hmmm läge för ett gruppköp kanske?
jag är också inne på att köpa ett par Vento 870 eller 890, få rman fråga vilka priser ni har fått och från vilka sidor?

själv har jag bara fått svar från electrowelt och de vill ha 1400euro för ett par svarta 870.

/Daniel



#17

Postad 05 augusti 2009 - 21:53

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
någon form av gruppköp/kombinationsbeställning kanske kunde vara något, priserna är ju redan låga men kanske kan man få ner det ytterligare lite om man har tur

#18

Postad 05 augusti 2009 - 22:04

Unregistered9c20d103
  • Unregistered9c20d103
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Jag är också väldigt sugen på ett par 870 DC + den nya Onkyo 807 som jag förstått ska ha nätverksstöd

Är det någon av er som lyssnat på 870? Finns det skapligt bra kräm i de med? jag hade gärna slagit till på ett par 890 men de är tyvärr lite för stora (jag har snetak). Gamla Reference 7 är något i storlek mellan 870 & 890 men de finns inte i high gloss vit som jag är intresserad av.

Jag letade lite i min mail och den 22 jun fick jag följade svar från www.elektrowelt.de:
-------------------
Ich kann Ihnen ein Paar Canton Vento 870 DC anbieten in High Gloss zum Sonderpreis von 1300,- EUR incl. versichertem Versand
------------------
Så visst finns det nog lite prutmån..

Förutom elektrowelt har jag även läst lite i vårt forum att det är bra priser även på www.audiovision-shop.de
Gruppköp är absolut intressant för min del.. nu är också kronan är påväg åt rätt håll ;-)

#19

Postad 06 augusti 2009 - 15:47

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Lyssnade på ett par Canton reference 5 idag dom ser ialf likadana ut som Vento 890 :)
Ljudet då .. + Klockrent , väldigt detaljerat och kristallklart utan att bli direkt jobbigt även med lite sämre inspelningar nästan... Men det är klart drar man på med rock så bliir det liite mkt diskant och basen va stram .
- Detta kan vara rummsberoende såklart , men basen va lite för återhållsam en smula ilf .
En sak som va lite konstig va att jag tog med mig 2 skivor med sisådär inspeling Sabbaton o Yngwe Malmsteen ..
Sabbaton som låter kanon hemma lät piss rent ut sagt , "enda skivan som gjorde det" och då trodde jag Yngwe skulle låta ännu sämre som den gör hemma men ikke , den lät kostigt nog ok ..

Summa kardemumma . Otroligt rent och fint ljud med bra inspelningar . jag saknade dock lite lågbas samt en del punsh 70-80hz så rockmusik kommer till sin rätt. Kan som sagt vara rummet som spöka.. annars kan en eq va nått :)

Någon som läster denna tråd med 890 eller dyl som kan kommentera det jag tyckte mindra bra om ?

Eller ännu bättre någon i Sthlm området som jag kan lyssa på 890 hos :D

Mvh

#20

Postad 06 augusti 2009 - 18:12

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Lyssnade på ett par Canton reference 5 idag dom ser ialf likadana ut som Vento 890 ;)
Ljudet då .. + Klockrent , väldigt detaljerat och kristallklart utan att bli direkt jobbigt även med lite sämre inspelningar nästan... Men det är klart drar man på med rock så bliir det liite mkt diskant och basen va stram .
- Detta kan vara rummsberoende såklart , men basen va lite för återhållsam en smula ilf .
En sak som va lite konstig va att jag tog med mig 2 skivor med sisådär inspeling Sabbaton o Yngwe Malmsteen ..
Sabbaton som låter kanon hemma lät piss rent ut sagt , "enda skivan som gjorde det" och då trodde jag Yngwe skulle låta ännu sämre som den gör hemma men ikke , den lät kostigt nog ok ..

Summa kardemumma . Otroligt rent och fint ljud med bra inspelningar . jag saknade dock lite lågbas samt en del punsh 70-80hz så rockmusik kommer till sin rätt. Kan som sagt vara rummet som spöka.. annars kan en eq va nått :)

Någon som läster denna tråd med 890 eller dyl som kan kommentera det jag tyckte mindra bra om ?

Eller ännu bättre någon i Sthlm området som jag kan lyssa på 890 hos :)

Mvh

Det låter ju faktiskt lite oroväckande. Jag hoppas att diskanten inte är "för mycket" samt att basen inte är för lite... Provade du med någon klassisk musik? Vore intressant att höra hur det låter...

Undrar om känslan av för lite bas skulle försvinna helt om man införskaffade en sub (exempelvis velodyne 10"), men om det är för skrikig diskant så är det jobbigt att justera.

Redigerat av Peligroso, 06 augusti 2009 - 18:33.


#21

Postad 06 augusti 2009 - 20:29

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Det låter ju faktiskt lite oroväckande. Jag hoppas att diskanten inte är "för mycket" samt att basen inte är för lite... Provade du med någon klassisk musik? Vore intressant att höra hur det låter...

Undrar om känslan av för lite bas skulle försvinna helt om man införskaffade en sub (exempelvis velodyne 10"), men om det är för skrikig diskant så är det jobbigt att justera.


Ingen klassisk direkt ..Jag testade Mike Oldfield ,Pink Floyd , Yello ,Infected Mushroom ,Joe Santrani och lite blandat skön sång gles musik och det lät helt suveränt bra .
Nu när jag tänkt igenom det hela lite mer så va det bara sabbaton som lät piss="tunt och skräningt"

Basen va stram och fin men jag saknade bottenmullret som sagt och javisst skulle en högklassig subwoofer göra susen .
Diskanten är inte skrikig , den är väldigt klar, ren,öppen , ärlig ?

Det är svårt att få alla skivor att låta bra på högtalare av denna kalibern , de maskerar inget .

Jag har svårt att glöma hur de lät ialf med bra inspelningar så va det grymt bra ljud , Dessa val ;)

#22

Postad 06 augusti 2009 - 22:28

strangedays
  • strangedays
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Har hört Canton Reference 7.2 och de lät fantastiskt. Har en Onkyo 905 som jag kör med Canton Ergo 92 DC och de fungerar klockrent ihop.

Men priserna på Canton i Sverige suger - vet inte om det beror på Canseda eller ej.

47 000 på hembiobutiken och jag såg dom i Nederländera för 31500 inklusive moms på 19%. Vi har lite högre moms men det motsvarar inte den stora skillnaden som är mellan priserna i Nederländerna och här. Tyskland är säker billigare än Nederländerna...

#23

Postad 07 augusti 2009 - 10:50

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

jag är också inne på att köpa ett par Vento 870 eller 890, få rman fråga vilka priser ni har fått och från vilka sidor?

själv har jag bara fått svar från electrowelt och de vill ha 1400euro för ett par svarta 870.


Samma ställe 1778 svarta 890 ... Är det säkert att handla där ?? är bra sugen på att "slå till" ;)

Jo det här med att electroweit vill ha en address i närheten vilken som helst från ett företag tex konsum ?
Levereras högtalarna dit då eller.. Upplys mig :)

Mvh

Redigerat av Superduke, 07 augusti 2009 - 11:00.


#24

Postad 07 augusti 2009 - 16:37

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Samma ställe 1778 svarta 890 ... Är det säkert att handla där ?? är bra sugen på att "slå till" :)

Jo det här med att vill ha en address i närheten vilken som helst från ett företag tex konsum ?
Levereras högtalarna dit då eller.. Upplys mig :blink:

Mvh


jepp på ett ungäfär...
mina högtalare levererades till dörren på mitt jobb.....

#25

Postad 07 augusti 2009 - 19:23

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

jepp på ett ungäfär...
mina högtalare levererades till dörren på mitt jobb.....

Det känns ju lite drygt. Kan de inte leverera dem hem? Ringde de dig vid leverans eller dumpade de dem bara där?

#26

Postad 08 augusti 2009 - 11:36

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
tjenare i sommarvärmen

vad säger ni tror ni att det går att göra någon form av gruppköp där vi anmäler intresse från en handlare men att var och en betalar och får levererat för sig? intresserade? vem har billigast pris idag, electrowelt känns som de ligger bra till eller?

#27

Postad 08 augusti 2009 - 18:26

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Electro snubbarna verkar riktigt trevliga och bra , men för min del så är det klart !

Jag slog till på Canton ref 5 till ett bra pris "här hemma i Svedala" Och det jag skrev om i lyssnings intryck i butik stämmer inte riktigt här hemma :)

Med min elektronik och rum så fungerar det med rock klart bättre..Mer bas och fylligare ljud .
Nackdelen är väl att på välljuds skivorna så blir det inte riktigt samma gåshud som i butik .. Där va iofs elektronigen av referenceklass 100k+ ..
Men jag vet vad burkarna klarar av när det gäller ljudkvalite´ och det är inte mkt som slår det .. JO TAD iofs ;)
Riktigt nöjd ialf , Lycka till nu ni andra !
Mvh Superduke "R"

#28

Postad 09 augusti 2009 - 19:12

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Tjena är också sugen på 890dc någon som vet mer ingående hur man handlar från tyskland måste man förskottsbetala ???kan man få dom hemleverade.

#29

Postad 09 augusti 2009 - 20:01

strangedays
  • strangedays
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Superduke - får fram fråga vad du fick ge för Ref 5 serien? Var det den första versionen eller 5.2 versionen?

#30

Postad 10 augusti 2009 - 15:30

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Superduke - får fram fråga vad du fick ge för Ref 5 serien? Var det den första versionen eller 5.2 versionen?


Den utgående modellen och demoex ..priset lite under hälften av nypriset :)

#31

Postad 10 augusti 2009 - 15:36

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Den utgående modellen och demoex ..priset lite under hälften av nypriset :)


gratulerar, du kommer säkert bli nöjd.
jag sitter precis och har skickat kontaktuppgifter till electrowelt så för min del blir det ett par vita 870, spännande det här.

Daniel

#32

Postad 10 augusti 2009 - 15:52

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Jag har precis slängt in min order på Svarta Vento 890DC samt 856 CM och GLE 410. Det blev hifi-fabrik till slut för mig. Båda ligger i samma prisklass (hifi-fabrik €30 billigare innan frakt) men hifi-fabrik kan leverera till min egen adress istället för någon konstig företagsadress och man kan välja att betala vid leverans. Pga. det så landade priset till slut €30 dyrare än electrowelt, men det tycker jag att det är värt. Båda butikerna verkar dock proffsiga.

#33

Postad 10 augusti 2009 - 17:52

strangedays
  • strangedays
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Gratulerar Superduke - låter som en kanonaffär!

#34

Postad 11 augusti 2009 - 11:39

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jag har precis slängt in min order på Svarta Vento 890DC samt 856 CM och GLE 410. Det blev hifi-fabrik till slut för mig. Båda ligger i samma prisklass (hifi-fabrik €30 billigare innan frakt) men hifi-fabrik kan leverera till min egen adress istället för någon konstig företagsadress och man kan välja att betala vid leverans. Pga. det så landade priset till slut €30 dyrare än electrowelt, men det tycker jag att det är värt. Båda butikerna verkar dock proffsiga.

Du kommer säkerligen att bli mycket nöjd med det köpet! Det kan jag nästan lova!

Vad blev slutpriset totalt (och för 890:orna separat om du fick ett separat pris för dem)?

#35

Postad 11 augusti 2009 - 11:53

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Du kommer säkerligen att bli mycket nöjd med det köpet! Det kan jag nästan lova!

Vad blev slutpriset totalt (och för 890:orna separat om du fick ett separat pris för dem)?

Totalt €2560 med frakt, 890:orna €1780 med frakt.

#36

Postad 11 augusti 2009 - 16:30

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0

Totalt €2560 med frakt, 890:orna €1780 med frakt.


när jag kollar hifi-fabrik.de så får jag fram ett mycket högre pris bara 890 skulle kosta €2998 + frakt
sen 856 CM skulle kosta €519 + frakt troligen.

ditt pris verkar grymt bra! Skulle själv kunna tänka mig ett par vita...

Fick du det priset via mail eller hur gjorde du? :)

Mvh Fredde

#37

Postad 11 augusti 2009 - 17:01

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

när jag kollar hifi-fabrik.de så får jag fram ett mycket högre pris bara 890 skulle kosta €2998 + frakt
sen 856 CM skulle kosta €519 + frakt troligen.

ditt pris verkar grymt bra! Skulle själv kunna tänka mig ett par vita...

Fick du det priset via mail eller hur gjorde du? :)

Mvh Fredde

Jepp, maila.

#38

Postad 12 augusti 2009 - 01:08

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Totalt €2560 med frakt, 890:orna €1780 med frakt.

Betalar du med euro kontant vid dörren då eller ??????????????
börja bli jävligt sugen på en beställning

#39

Postad 12 augusti 2009 - 02:01

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Betalar du med euro kontant vid dörren då eller ??????????????
börja bli jävligt sugen på en beställning

Vad jag har läst så ska det gå att betala med kort, så det ska jag försöka mig på iaf.

#40

Postad 12 augusti 2009 - 20:52

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0
Nu har jag fått svar...

dock fick jag ett högre pris än dig,
----------------------------------------------------------------------------------------------
Citerar:
Hello,
thank you for asking.

We can offer:
1 pair Canton Vento 890 highgloss 1.950,00 EUR
1 piece Canton Vento 856 highgloss 600,00 EUR

including shipping costs if you pay in advance (banktransfer or paypal).
----------------------------------------------------------------------------------------------

Vilket landar på ungefär samma pris som dig men utan bakhögtalare..men då bara om jag betalar via banköverföring eller paypal, du fick betala vid dörren?

För du beställde väl svarta högblanka?

Mvh Fredde

#41

Postad 12 augusti 2009 - 22:22

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Nu har jag fått svar...

dock fick jag ett högre pris än dig,
----------------------------------------------------------------------------------------------
Citerar:
Hello,
thank you for asking.

We can offer:
1 pair Canton Vento 890 highgloss 1.950,00 EUR
1 piece Canton Vento 856 highgloss 600,00 EUR

including shipping costs if you pay in advance (banktransfer or paypal).
----------------------------------------------------------------------------------------------

Vilket landar på ungefär samma pris som dig men utan bakhögtalare..men då bara om jag betalar via banköverföring eller paypal, du fick betala vid dörren?

För du beställde väl svarta högblanka?

Mvh Fredde

Japp, jag beställde svarta högblanka. Du kan be om att få COD:a istället (cash on delivery) och då ökar de priset €20 per paket (två st antar jag i ditt fall).

#42

Postad 12 augusti 2009 - 22:41

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Japp, jag beställde svarta högblanka. Du kan be om att få COD:a istället (cash on delivery) och då ökar de priset €20 per paket (två st antar jag i ditt fall).

hade varit kul och höra hur det gick för dig sen när du har fått högtalarna.

#43

Postad 13 augusti 2009 - 02:04

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

hade varit kul och höra hur det gick för dig sen när du har fått högtalarna.

Jadå, som det ser ut nu ska de levereras på tisdag :)

#44

Postad 13 augusti 2009 - 22:11

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Jadå, som det ser ut nu ska de levereras på tisdag :)

Å fan går det så fort

#45

Postad 13 augusti 2009 - 23:04

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Å fan går det så fort

Nu står de listade som att de anländer på måndag, de har kommit till Malmö idag... Då ska man ändå komma ihåg att jag bor i Umeå :)

Dessvärre kommer det ta ett tag till jag kommer kunna provspela dem, har ingen förstärkare och det kommer förmodligen ta en vecka till innan den anländer... men titta på dem kan jag göra iaf ^_^

#46

Postad 14 augusti 2009 - 11:31

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Nu står de listade som att de anländer på måndag, de har kommit till Malmö idag... Då ska man ändå komma ihåg att jag bor i Umeå ;)

Dessvärre kommer det ta ett tag till jag kommer kunna provspela dem, har ingen förstärkare och det kommer förmodligen ta en vecka till innan den anländer... men titta på dem kan jag göra iaf :)

Hör av dig så fort du fått burkarna

#47

Postad 17 augusti 2009 - 13:27

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Hör av dig så fort du fått burkarna

Nu har de kommit. Inga repor eller dylikt. Bilder kommer nog upp senare i veckan när jag fått övriga delar i utrustningen ;)

Dock är jag inget fan av UPS. Detta kanske enbart gäller oss i Norrland då det är ett annat företag som lämnar ut här. Men "COD" är den största blåsning jag varit med om. Det kostar ju €60 extra att få COD (och förmodligen en del mer pga. valutaomvandling eftersom att betalningen görs i SEK istället), men trots att det bör vara rätt uppenbart vad "cash on delivery" innebär så var jag tvungen att betala innan de levererade paketen. Känns sådär lagom värdelöst. När de ringde från skelbs (som kör ut i norrland) och ville ha betalt så var de helt oförstående när jag ifrågasatte vad COD innebar och hon svarade bara "cod betyder att man måste betala innan vi kör ut varorna"...

Redigerat av Peligroso, 17 augusti 2009 - 13:47.


#48

Postad 17 augusti 2009 - 19:26

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Nu har de kommit. Inga repor eller dylikt. Bilder kommer nog upp senare i veckan när jag fått övriga delar i utrustningen ;)


Ähh komigen nu, några bilder får du allt bjussa på (jag är nyfiken ju)
Jag hoppas fö. att mina 870 kommer i morgon om jag har tur

#49

Postad 17 augusti 2009 - 20:48

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Nu har de kommit. Inga repor eller dylikt. Bilder kommer nog upp senare i veckan när jag fått övriga delar i utrustningen ;)

Dock är jag inget fan av UPS. Detta kanske enbart gäller oss i Norrland då det är ett annat företag som lämnar ut här. Men "COD" är den största blåsning jag varit med om. Det kostar ju €60 extra att få COD (och förmodligen en del mer pga. valutaomvandling eftersom att betalningen görs i SEK istället), men trots att det bör vara rätt uppenbart vad "cash on delivery" innebär så var jag tvungen att betala innan de levererade paketen. Känns sådär lagom värdelöst. När de ringde från skelbs (som kör ut i norrland) och ville ha betalt så var de helt oförstående när jag ifrågasatte vad COD innebar och hon svarade bara "cod betyder att man måste betala innan vi kör ut varorna"...

Hur betalade du via internet bank eller ???? hur mycket gick hela kalaset på i svenska kronor vad har du tänkt att köpa för stärkare själv har jag en Onkyo 905 som jag förnärvarande driver mina RCA.

#50

Postad 17 augusti 2009 - 22:09

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0

Ähh komigen nu, några bilder får du allt bjussa på (jag är nyfiken ju)
Jag hoppas fö. att mina 870 kommer i morgon om jag har tur

Hehe. Ok, men det är ju som sagt en del mer som ska anlända (förhoppningsvis) de kommande dagarna. Ett par bilder finns iaf att beskåda nu: länk.


Hur betalade du via internet bank eller ???? hur mycket gick hela kalaset på i svenska kronor vad har du tänkt att köpa för stärkare själv har jag en Onkyo 905 som jag förnärvarande driver mina RCA.

Jag betalade via kontokort online - osäker på vilka andra alternativ som fanns, men jag tror att internetbank fanns. Men jag undrar om det inte bara är i Norrland man behöver göra det, i övriga Sverige skulle jag förvänta mig att COD fungerar som COD ska fungera och att du kan betala med kort vid dörren... Totalt gick det på 26350:- för mig, då var paketet alltså Vento 890, Vento 856 samt GLE 410. Jag har beställt en Onkyo 807 och hoppas på att den har tillräckligt med kraft för att driva dem på ett bra sätt, har läst bra saker om den hittils. En 905:a lär ju dock fungera väldigt bra.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.