Blu-ray-spelare från Oppo på väg till Europa
Postad 21 August 2009 - 13:37
Postad 21 August 2009 - 15:40
Vad är det som gör att folk på forumen är lyriska över denna spelaren?, ok den ser välbyggd ut men varför lägga såpass mycket pengar på en Bluray när det finns billigare spelare som även skalar upp DVD till bra kvalité, bara nyfiken på varför.
Hmm, prisvärdhet, lätt att göra regionfri, snabb som attan, täta och bra firmwareuppdateringar, spelar det mesta och har bättre scaler än de flesta andra spelarna? Prioriterar man inte något av detta och blundar för recensionerna kan man köpa något annat, sämre. Eller dyrare typ Pio LX91, Denon DVD-A1UD, Marantz UD9004...
Postad 21 August 2009 - 16:00
Lätt att göra regfri, gäller det dvd, Blu-ray eller båda formaten?Hmm, prisvärdhet, lätt att göra regionfri, snabb som attan, täta och bra firmwareuppdateringar, spelar det mesta och har bättre scaler än de flesta andra spelarna? Prioriterar man inte något av detta och blundar för recensionerna kan man köpa något annat, sämre. Eller dyrare typ Pio LX91, Denon DVD-A1UD, Marantz UD9004...
Hur gör man den regfri?
Har själv en Pioneer Blu-ray som har en hårdvarumod. för att bli regfri d.v.s. ett chip som sedan är löd med ca 20 kablar till olika ställlen på ett kretskort...
Postad 21 August 2009 - 16:42
Lätt att göra regfri, gäller det dvd, Blu-ray eller båda formaten?
Hur gör man den regfri?
Har själv en Pioneer Blu-ray som har en hårdvarumod. för att bli regfri d.v.s. ett chip som sedan är löd med ca 20 kablar till olika ställlen på ett kretskort...
Dels finns det en moddad firmware som släpar efter lite mot den officiella, dels finns det en lödfri hårdvarumod (tror det är en flatkabel som man byter). Både Blu-Ray och DVD blir regionfria.
Postad 21 August 2009 - 20:54
Är inte Oppo före detta BBK förresten ?
Deras dvd spelare har jag och den funkar skitbra BBK DV991 Regionsfri heter den...Synd bara att deras kundtjänst aldrig svarade på mail !
Kunde man koppla en extern HDD och köra mkv filer så skulle denna vara högintressant
Redigerat av Mr Thomson, 22 August 2009 - 00:49.
Postad 24 August 2009 - 10:42
Personligen tänker jag ersätta två omoderna burkar med en. Denon DVD-3910 som spelar min musik (inkl. SACD och DVD-A) och Sony BDP-300 för bluray. Det finns nästan ingen konkurrens om den ska kunna spela SACD och alla andra alternativ är MYCKET dyrare. Därför är jag lyrisk...Vad är det som gör att folk på forumen är lyriska över denna spelaren?, ok den ser välbyggd ut men varför lägga såpass mycket pengar på en Bluray när det finns billigare spelare som även skalar upp DVD till bra kvalité, bara nyfiken på varför.
Postad 18 January 2010 - 15:35
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?