Samsung N510
(Laptops (Bärbara datorer))
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 13 September 2009 - 04:19
Postad 13 September 2009 - 06:14
Postad 13 September 2009 - 09:31
Med HDMI-utgång får man då en mycket bra och tyst mediaspelare i vardagsrummet.
Postad 13 September 2009 - 12:10
Postad 13 September 2009 - 12:42
Postad 13 September 2009 - 19:34
Så man får räkna med en del små problem då? Nej tacka vet jag "utan" problem *haha*
Nej skämt och sido.. fin liten pryl det där. Lite ha begär fick man ju.
Postad 13 September 2009 - 20:42
Postad 13 September 2009 - 21:19
Postad 15 September 2009 - 08:10
Visst är det trevligt med dessa små netbookar som börjar få användbar prestanda men det är ju ändå inget man använder till mycket mer än film, surfning och ordbehandling. Jag väntar fortfarande på en 13-14", dubbelkärning intelprocessor och bra batteritid som går att använda även till diverse program och bildbehandling i farten. Den får även gärna inte vara mycket dyrare än 10k och väga under 2kg. Får väl vänta något år till innan det kommer hända..
Sant, varit i farten länge och kollat på netbooks, varit extremt nära att innhandla flera gånger utan att slå till. Just p.g.a. att man känt att prestandan inte skulle ha räckt.
Macbook Pro kvalar in på allt du nämner, förutom priset då..... Kollade länge med liknande krav på spec, men böjde mig till slut och halsade upp för en Mac.
Postad 15 September 2009 - 13:14
Sen är ju frågan vad som i artikeln menas med att den kan spela upp Blu Ray? Netbooks har ju normalt inte en cd/dvd-läsare och självklart då ännu mer osannolikt en BD-läsare. Inga av bilderna eller specen visar att denna har detta heller.
Postad 15 September 2009 - 13:16
Postad 15 September 2009 - 14:22
Men jag undrar fortfarande hur man ska kunna spela upp Blu Ray på den?upplösningen på netbooken är 1366*768 men med HDMI till TV klarar den Full HD så inga felaktigheter där...
Man kan ju tänka säg strömmande HD-video, men finns det några sådana lagliga alternativ?
Postad 15 September 2009 - 15:00
Alltså via extern enhet.
Postad 16 September 2009 - 17:55
Postad 16 September 2009 - 17:57
OK så om man har en extern BD-spelare och en extern skärm med full-HD kan man se full-HD. Ingen som tänker tanken att man då kopplar en extern BD-spelare direkt till skärmen istället och helt enkelt hoppar över denna?
Visst kan man göra det, men många äro vi som gillar teknik och dessutom blir det svårt att se på BD när man är ute och reser exempelvis om man har en vanlig spelare för tv-bruk.
Postad 22 September 2009 - 21:04
Visst är det trevligt med dessa små netbookar som börjar få användbar prestanda men det är ju ändå inget man använder till mycket mer än film, surfning och ordbehandling. Jag väntar fortfarande på en 13-14", dubbelkärning intelprocessor och bra batteritid som går att använda även till diverse program och bildbehandling i farten. Den får även gärna inte vara mycket dyrare än 10k och väga under 2kg. Får väl vänta något år till innan det kommer hända..
Rent praktiskt så är den (Atom) en dubbelkärnig processor, så långt operativsystemet uppfattar saken åtminstone.
Orbehandling funkar fint redan nu på dem rent prestandamässigt, men man bör ha nätta labbar. (en 14" kallar inte jag en NetBook riktigt alltså)
Enklare bildbehandling som färgjusteringar och beskäringar funkar också, men tyngre fotoshopande kan man såklart glömma. Men det lär nog inte bli smidigt på dessa hur snabba de än blir å andra sidan.
OK så om man har en extern BD-spelare och en extern skärm med full-HD kan man se full-HD. Ingen som tänker tanken att man då kopplar en extern BD-spelare direkt till skärmen istället och helt enkelt hoppar över denna?
Visst känns det bärbart?
Nog finns rätt små externa spelare idag, men en annan lösning kanske vore nån form av strömmning från en server hemmavid. Fast då gäller det ju att rätt skiva sitter i där, eller att man rippat alla sina blurays, lols..
Redigerat av lystriod, 22 September 2009 - 21:05.
Postad 07 October 2009 - 09:28
Hur är det med den saken, egentligen?
Postad 09 October 2009 - 15:02
I villken värld lever du? det finns 13 tummare med bra prestanda. i dagsläget.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
138 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?