Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung Jet S8000 eller SonyEricsson Satio

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: S8000 eller Satio (28 medlem(mar) har röstat)

Vilken mobil väljer ni?

1. SonyEricsson Satio (19 röster [67.86%])

Procent av omröstning: 67.86%

2. Samsung S8000 (9 röster [32.14%])

Procent av omröstning: 32.14%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 17 september 2009 - 12:58

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har förbokat en SonyEricsson Satio men har även haft span på Samsung Jet S8000 ett tag. Har lite svårt att bestämma mig över vilken jag ska välja.

Så nu är jag nyfiken på vilken ni här inne skulle valt.

Postad 17 september 2009 - 13:31

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Har förbokat en SonyEricsson Satio men har även haft span på Samsung Jet S8000 ett tag. Har lite svårt att bestämma mig över vilken jag ska välja.

Inte direkt jämbördiga: skiljer 2000 i pris.

Postad 17 september 2009 - 13:32

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Inte direkt jämbördiga: skiljer 2000 i pris.

Ja iofs, men om man bortser från priset då.

Postad 17 september 2009 - 14:18

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Satio är inte ens släppt ännu. Lugna dig tills den kommit så du kan jämföra i butik.

Postad 17 september 2009 - 15:31

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Satio är inte ens släppt ännu. Lugna dig tills den kommit så du kan jämföra i butik.

Lugna mig? Okej ska försöka :ph34r: jag hoppades på att nån som har Samsung S8000 kunde svara nåt om vad dom tycker om den telefonen iaf.

Postad 17 september 2009 - 16:52

isso
  • isso
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Lugna mig? Okej ska försöka :ph34r: jag hoppades på att nån som har Samsung S8000 kunde svara nåt om vad dom tycker om den telefonen iaf.

Jag har en S8000. Kort sagt: Den är grym. Snabb, smidig och fantastisk display.

Nackdelar: Ingen riktig smartphone. Finns inga apps att ladda ner, men detta ska komma under hösten vad jag vet. Så då blir det lite bättre.

Skulle jag betalat 1000kr mer för en smartphone? Inte en chans.

Postad 17 september 2009 - 17:58

flensburg2
  • flensburg2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Valet är givet! Köp en SATIO!

Postad 17 september 2009 - 18:29

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Satio helt klart.

Min polare har JET och han hatar den. Gillar inte samsung, vet inte riktigt vad det är. Dom har dumma lösningar på massa smågrejer som tillsammans blir riktigt störande i längden. Verkar aldrig helt genomtänkta... Varför ska du ha en telefon med dom där specsen om det inte ens e en smartphone!

Postad 17 september 2009 - 19:47

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tack! Äntligen några vettiga svar :ph34r:

Hade varit intressant om det finns nån som har samma tankar som jag, alltså som också funderar på en Samsungmobil med pekskärm eller Satio.

Postad 17 september 2009 - 19:56

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Lugna mig? Okej ska försöka ;) jag hoppades på att nån som har Samsung S8000 kunde svara nåt om vad dom tycker om den telefonen iaf.

Finns en tråd om S8000, kolla i den. :ph34r:

Postad 17 september 2009 - 20:00

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Finns en tråd om S8000, kolla i den. :ph34r:

Ja jag får väl läsa lite noggrannare i den än vad jag gjort ;)

Postad 17 september 2009 - 20:11

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Ursäkta, jag är inte synsk.

Postad 17 september 2009 - 20:13

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Vet inte alls hur det är på Jet, men jag vet att på alla tidigare samsung jag testat så har jag fått krupp av att skriva sms, allt tar liksom onödigt lång tid och är ologiskt, men vem vet, jet kanske är ett undantag :ph34r: Läs på och testa Jet i butik så får du se om du gjorde rätt eller ej som bokade Satio ;)

Själv så bokade jag satio redan Mars, gillade hur den såg ut, både in och utsida, och specen är riktigt bra :P Gym mediamobil!!

Postad 17 september 2009 - 21:15

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Ursäkta, jag är inte synsk.

Nej men vaddå? Jag menade inget illa, jag menade bara att jag nog ska läsa den tråden lite bättre än vad jag redan gjort, dvs jag har inte läst den så noga :)

Vet inte alls hur det är på Jet, men jag vet att på alla tidigare samsung jag testat så har jag fått krupp av att skriva sms, allt tar liksom onödigt lång tid och är ologiskt, men vem vet, jet kanske är ett undantag :ph34r: Läs på och testa Jet i butik så får du se om du gjorde rätt eller ej som bokade Satio ;)

Själv så bokade jag satio redan Mars, gillade hur den såg ut, både in och utsida, och specen är riktigt bra :P Gym mediamobil!!

Tror jag också kommer gilla Satio, har varit sugen på den sen jag såg att den skulle komma. Brukar vara så när jag hittar nåt, alltid två grejer att välja på och det brukar sluta med att jag väljer rätt iaf :wacko:

Postad 18 september 2009 - 07:56

Unregisteredc14775be
  • Unregisteredc14775be
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tror inte alls det är givet att du ska ha en Satio! Gick själv och väntade på SE´s nya touchmobiler när jag började snegla på Jet. Jet har nästan allt du kan tänkas vilja ha i en mob. Nackdelen är just nästan. För du är låst till funktionerna som kommer med den. (tills dess att Samsung släpper nya uppdateringar till den) Satio som är en smartphone kommer det att finnas en uppsjö med program osv. som du kan peta i den. Jag köpte mig som sagt en Jet efter många år med SE-mobiler och jag är än så länge jättenöjd iaf. Vad gäller sms så tycker jag den är super att skriva med. Många tester menar också att den slår många andra touchskärmar i sms-skrivande. Men i slutändan
är det ju ändå tycke och smak som avgör så du måste ta dig till en butik som har demomobiler du kan känna och klämma på.

Postad 18 september 2009 - 08:13

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tror inte alls det är givet att du ska ha en Satio! Gick själv och väntade på SE´s nya touchmobiler när jag började snegla på Jet. Jet har nästan allt du kan tänkas vilja ha i en mob. Nackdelen är just nästan. För du är låst till funktionerna som kommer med den. (tills dess att Samsung släpper nya uppdateringar till den) Satio som är en smartphone kommer det att finnas en uppsjö med program osv. som du kan peta i den. Jag köpte mig som sagt en Jet efter många år med SE-mobiler och jag är än så länge jättenöjd iaf. Vad gäller sms så tycker jag den är super att skriva med. Många tester menar också att den slår många andra touchskärmar i sms-skrivande. Men i slutändan
är det ju ändå tycke och smak som avgör så du måste ta dig till en butik som har demomobiler du kan känna och klämma på.

Ska försöka hitta en butik som har det, kanske vet jag en eller två här där jag bor som har Jet. Problemet är att butikerna har mobilen men sen vill dom ofta inte sätta igång dom så man kan kolla i dom.

Postad 18 september 2009 - 10:51

Unregisteredc14775be
  • Unregisteredc14775be
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ska försöka hitta en butik som har det, kanske vet jag en eller två här där jag bor som har Jet. Problemet är att butikerna har mobilen men sen vill dom ofta inte sätta igång dom så man kan kolla i dom.

Mediamarkt kör riktiga mobiler som du kan testa med.

Postad 18 september 2009 - 10:59

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Mediamarkt kör riktiga mobiler som du kan testa med.

Tyvärr så finns det inget media markt här i närheten där jag bor :)

Postad 22 september 2009 - 09:21

Kåmbak
  • Kåmbak
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har en samsung jet
Det finns nog både för och nackdelar med båda telefonerna.
Men vad jag tycker du ska tänka på är helt enkelt om du behöver en smartphone eller inte. Vad ska du ha telefonen till? Vad är det för funktioner som du skulle vilja ha som inte en vanlig telefon klarar av?
Bryr man sig om bildskärm, film mm så lär du inte bli besviken på den punkten med en jet, men om man vill ha mer valfrihet och kunna köra fler specialprogram för saker och ting, ja då är det en smartphone man ska ha.

Det är ett svårt val men man ska nog tänka lite som jag sa att man får utvärdera vad man ska ha telefonen till och sedan utgå därifrån. Jag tycker personligen att samsung jet klarar ut det jag har den till. Dvs mms, sms, film, musik, videoinspelning, foto och alla små vardagliga saker som kalender, larm, miniräknare, surfa (både hemma via routern (wifi) och via 3g, samt använder den som modem till datorn ibland, facebook, photobucket, radio, spel mm.
Viktigt för mig var också att skärmen både ska fungera med fingrar och med penna då jag ibland (när jag har tur) har lite längre naglar, smidigt att kunna sköta skärmen även med dom :)

men viiiist är jag sugen på en smartphone ibland :D

Postad 22 september 2009 - 10:22

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag har en samsung jet
Men vad jag tycker du ska tänka på är helt enkelt om du behöver en smartphone eller inte. Vad ska du ha telefonen till? Vad är det för funktioner som du skulle vilja ha som inte en vanlig telefon klarar av?
Bryr man sig om bildskärm, film mm så lär du inte bli besviken på den punkten med en jet, men om man vill ha mer valfrihet och kunna köra fler specialprogram för saker och ting, ja då är det en smartphone man ska ha.

Det är ett svårt val men man ska nog tänka lite som jag sa att man får utvärdera vad man ska ha telefonen till och sedan utgå därifrån. Jag tycker personligen att samsung jet klarar ut det jag har den till. Dvs mms, sms, film, musik, videoinspelning, foto och alla små vardagliga saker som kalender, larm, miniräknare, surfa (både hemma via routern (wifi) och via 3g, samt använder den som modem till datorn ibland, facebook, photobucket, radio, spel mm.
Viktigt för mig var också att skärmen både ska fungera med fingrar och med penna då jag ibland (när jag har tur) har lite längre naglar, smidigt att kunna sköta skärmen även med dom :)

men viiiist är jag sugen på en smartphone ibland :D

Ärligt talat hade jag nog klarat mig bra med mina nuvarand mobil en SE T700 ;) Men teknikskadad som man är så vill jag ha nåt roligare än en vanlig mobil. Har därför svårt att bestämma mig för om jag ska ha en Satio eller Jet. Låter som en Jet hade kunnat funka alldeles utmärkt till mig :) men ska testa sation först när den släpps och bestämma mig då. Jag gillar ju SonyEricssons mobiler ;) men vet faktiskt inte om jag har behov av en smartphone, kommer inte lägga in några specialprogram, förutom ett program för att få stöd för divx.

Postad 22 september 2009 - 14:24

Kåmbak
  • Kåmbak
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det finns det till jet också : -) divx alltså
Tycker i alla fall du gör rätt som vill klämma på dem båda och jämföra, det är det enda rätta :)

Redigerat av Kåmbak, 22 september 2009 - 14:25.

Postad 22 september 2009 - 15:56

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det finns det till jet också : -) divx alltså
Tycker i alla fall du gör rätt som vill klämma på dem båda och jämföra, det är det enda rätta :)

Det är inbyggt stöd för det redan va?

Postad 23 september 2009 - 06:46

isso
  • isso
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Det är inbyggt stöd för det redan va?

Bara att dra över en videofil så funkar det!

Postad 25 september 2009 - 22:00

ceentriino
  • ceentriino
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har en samsung jet

men viiiist är jag sugen på en smartphone ibland ;)

har funderat på en samsung jet. Vart och pillat på den. Men det är en sak jag undrar som ingen annan kunnat hjälpa mig med, hoppas du kan gör det :rolleyes: bara en sån där detaljfråga: sms-signal, alarm , påminnelse osv, kan man höra dessa ljud när man pratar i telefon. Mina andra samsung telefoner har inte kunnat göra det även om jag installerat det. :/ och så undrar jag om man kan höra sms ljud och ringsignal i hörlurarna om man har de inkopplade eller låter själva telefonen som om lurarna inte är inkopplade ? :D

Postad 27 september 2009 - 10:53

Kåmbak
  • Kåmbak
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Japp man kan höra om man t.e.x får ett sms medans man pratar i telefonen, det piper till.
Jag är även nästan helt säker på att man kan få alarm och påminelse.

jag är inte helt säker på detta med hörlurarna. Det låter från telefonen om man har vanliga hörlurar i, men jag ska prova med att sätta i handsfreen först,sen lurar. Återkommer, då jag inte har handsfreen härjust nu.

Postad 27 september 2009 - 11:53

ceentriino
  • ceentriino
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Japp man kan höra om man t.e.x får ett sms medans man pratar i telefonen, det piper till.
Jag är även nästan helt säker på att man kan få alarm och påminelse.

jag är inte helt säker på detta med hörlurarna. Det låter från telefonen om man har vanliga hörlurar i, men jag ska prova med att sätta i handsfreen först,sen lurar. Återkommer, då jag inte har handsfreen härjust nu.

Okej :-D tack tack! Ska iväg och köpa telefonen nästa vecka, tror det blir mitt absolut bästa köp av telefoner hittills !

Postad 29 september 2009 - 11:53

Unregistered6d5db53f
  • Unregistered6d5db53f
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej jag funderar själv på en samsung jet, rekomenderar ni den?
Har bara en fundering går de att lägga upp bilderna på facebook som man just tagit utan att gå via datorn? tack på förhand

Postad 05 oktober 2009 - 18:55

Unregisteredc14775be
  • Unregisteredc14775be
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej jag funderar själv på en samsung jet, rekomenderar ni den?
Har bara en fundering går de att lägga upp bilderna på facebook som man just tagit utan att gå via datorn? tack på förhand

Funkar supersmidigt att göra mobile upload till facebook från Jet! Ange i mobilen ditt konto på facebook sen så finns alternativet att ladda upp i telefonens meny, som sagt, hur enkelt som helst! Och ja, kan rekomendera den! Gick och väntade på SE´s touchmobiler med vettig skärm men hann bli frälst på denna. Ångrar mig inte.

Redigerat av mass76, 05 oktober 2009 - 18:57.

Postad 06 oktober 2009 - 12:52

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har suktat efter Satio (varför fick den inte heta Idou??) ett bra tag nu men nu vet i fasen.. Inget hörlursuttag och inte ens riktig miniUSB? Jag tror nog att Samsungs S8000 duger fint. Är väl dessutom bättre skärm och högre upplösning på den. Sämre kamera dock...

Postad 21 oktober 2009 - 07:57

psycho_nr1
  • psycho_nr1
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Bara att dra över en videofil så funkar det!

Ehm, hur?
Jag har provat spela upp ett flertal DivX och Xvid videos utan framgång.

Postad 27 oktober 2009 - 18:06

tillback
  • tillback
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Samsung Jet ärväl ändå inget alternativ till Satio?! Har själv en Omnia HD och min sambo en Satio. Det är nog där valet ska stå. Jeten har samsungs eget OS och det är en katastrof jämfört med S60v5 i dom andra två. Sation har inte alls samma fina känsla i touchen som Omnian men bättre kamera för stillbilder. Sation kräver nog några uppdateringar innan den blir bra för som den är nu är den tokslö och äter batteri. Omnia HD är den klart bästa lur jag haft.

Redigerat av tillback, 27 oktober 2009 - 18:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.