Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Tv-möbel med tv-hiss till vardagsrummet av uffep

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 September 2009 - 22:17

uffep
  • uffep
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Kommentarer till Tv-möbel till vardagsrummet av uffep

Postad 30 September 2009 - 22:17

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Fan va häftigt! Tror det kommer bli riktigt bra detta! Gärna mer bilder på rummet sen med! Bra val av tapet!

Postad 01 October 2009 - 09:32

Unregisterede4339b83
  • Unregisterede4339b83
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Super nice!!! Ska bli spännande att se en bild när de sista bitarna är på plats.

Postad 01 October 2009 - 10:36

Unregistered1787
  • Unregistered1787
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Coolt säger jag!

Postad 01 October 2009 - 10:43

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Åh, mer bilder tack! Slutade precis när det var som mest spännande :)

Postad 01 October 2009 - 11:05

uffep
  • uffep
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Jag skall hem o fota det färdiga resultatet nu på lunchen så jag borde få upp lite mer bilder ikväll. Lite spänning skall det vara innan resultatet syns =)

Postad 01 October 2009 - 18:11

Unregistered452ea844
  • Unregistered452ea844
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kanon snyggt..Kolla gärna mitt...Keep up

Postad 01 October 2009 - 18:19

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Fint! Såg dessa tv-hissar i amerikanska tidningar ofta på 90 talet, Lite smidigare med dagens tv aparater. Trevligt album.

Postad 01 October 2009 - 18:35

aauuddiioo
  • aauuddiioo
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
ballt...

Postad 01 October 2009 - 19:07

uffep
  • uffep
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Här har ni resultatet efter ett antal veckors slit. Jag har en film till som jag skall försöka få upp så snart som möjligt men den verkar vara lite för stor för tillfället.
Kan säga att jag är mycket nöjd med bänken och rummet. Det är Väldigt skönt att kunna gömma undan tv:n vilket även gör att det minskar stöldrisken, mindre att göra rent och det ger ett trevligt intryck att slippa titta på en skärm när man inte använder den.
Hoppas att ni blir inspirerade och kom gärna med kommentarer för det är alltid kul och höra vad ni har att säga. Kommer gärna med fler bilder och detaljer på konstruktionen om det är något ni undrar över!

Postad 01 October 2009 - 20:53

Unregisteredc9cc389a
  • Unregisteredc9cc389a
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
fint rum, och snyggt med tv lösningen ;) fint val av inredning. gillar den svarta lampan mkt!

Postad 02 October 2009 - 07:38

Lisa91
  • Lisa91
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Snyggt rum,jäkligt cool tv-bänk!
Extra plus för maskinerna.

Postad 02 October 2009 - 08:38

uffep
  • uffep
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Nu har jag lagt till ytterligare en video som visar lite mer av rummet och tv-bänken. Jag har även en tv-lift inbyggd i min egengjorda sänggavel. Men det är ett helt annat projekt som jag kommer att lägga upp snart i ett eget galleri... =)

Postad 02 October 2009 - 09:00

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Ja vad säger man? ;) Kul med andra lösningar och det var ju faktiskt hur bra som helst.

Postad 02 October 2009 - 09:03

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jo, det var väl kul. Men tvn hade inte sett så dum ut på väggen eller på sitt stativ.
Är det värt pengarna ? Jag bara undrar .. Annars var det så klart snyggt.

Postad 02 October 2009 - 09:06

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Underbart!

Postad 02 October 2009 - 15:35

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
i andra videon, 2sekunder in i filmen precis efter du har tryckt. så låter det något konstigt "poff" .. vad är det? precis när den börjar åker upp.

Postad 02 October 2009 - 18:47

Unregistered452ea844
  • Unregistered452ea844
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kanon fint...Keep up..Kolla gärna mitt!

Postad 03 October 2009 - 10:27

uffep
  • uffep
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Svar till Fallmans: Det konstiga ljudet beror nog på två saker tror jag. Det första är att bänken är relativt nymålad o färgen har inte riktigt härdat än vilket gör att den "fastnar" när luckan är stängd. Så i en komination av att liften trycker upp luckan vilket get ett ljud + att färgen är lite "seg" gör att det blir ett litet konstigt ljud. Men kan tillägga att det låter mer och konstigare på videon än i verkligheten... Skall även försöka dämpa ljuden vid öppning resp. stängning med något bra dämpmaterial.

Postad 03 October 2009 - 10:38

uffep
  • uffep
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0

Jo, det var väl kul. Men tvn hade inte sett så dum ut på väggen eller på sitt stativ.

Är det värt pengarna ? Jag bara undrar .. Annars var det så klart snyggt.

Då vi har ett gammalt hus från 20-talet ville vi ha en atmosfär där vi inte framhäver elektroniken utan istället rummet och detaljerna. Då en stor tv på väggen skulle förstöra detta intryck så tyckte vi att en tv-lift löser detta galant. Det finns också många andra positiva saker med att dölja tv:n när den inte används.
*Stöldrisken minskar då man inte skyltar med en stor tv.
*Det samlar mindre damm när den är gömd.
*Ser snyggt ut
Sist men inte minst så är det ju väldigt skoj vilket jag tycker är en viktig detalj =)
Så om man tycker det är värt pengarna är upp till var och en att avgöra men jag kan iaf. säga att jag tycker det är värt det...

Postad 09 October 2009 - 22:11

raveper
  • raveper
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Varför gömma denna snygga "dyrgrip" till tv? Förstår om det är för att du har för lite annat att göra men hade den inte lika gärna kunnat sitta uppe jämt? Det man ställer där tv: ska va måste man ju ändå flytta på när man vill se tv och då borde man ju även klara sig utan fjärr om man ska upp och springa hela tiden.

Förövrigt gillar jag det jag ser och bäst av allt ser det lättstädat ut.

Postad 11 October 2009 - 20:22

MR-ETM
  • MR-ETM
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jäklar vad läckert! bra jobbat!
Hela rummet var stilfullt tycker jag.
Verkligen imponerad av tv lösningen. sjukt snyggt!
Klar 10a

Postad 14 October 2009 - 20:55

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Då vi har ett gammalt hus från 20-talet ville vi ha en atmosfär där vi inte framhäver elektroniken utan istället rummet och detaljerna. Då en stor tv på väggen skulle förstöra detta intryck så tyckte vi att en tv-lift löser detta galant. Det finns också många andra positiva saker med att dölja tv:n när den inte används.
*Stöldrisken minskar då man inte skyltar med en stor tv.
*Det samlar mindre damm när den är gömd.
*Ser snyggt ut
Sist men inte minst så är det ju väldigt skoj vilket jag tycker är en viktig detalj =)
Så om man tycker det är värt pengarna är upp till var och en att avgöra men jag kan iaf. säga att jag tycker det är värt det...

Du säger att du inte vill framhäva tekniken och så slänger du upp ett blankt futuristiskt hembiosystem? låter lite galet.

Dock väldigt snygg lösning annars och förstår att du vill dölja tekniken om huset är från 20talet men som sagt jag tycker hembio systemet dödar hela grejen med att dölja tv'n om man ser det ur den synpunkten.

Postad 14 October 2009 - 21:03

uffep
  • uffep
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0

Du säger att du inte vill framhäva tekniken och så slänger du upp ett blankt futuristiskt hembiosystem? låter lite galet.

Dock väldigt snygg lösning annars och förstår att du vill dölja tekniken om huset är från 20talet men som sagt jag tycker hembio systemet dödar hela grejen med att dölja tv'n om man ser det ur den synpunkten.

Då jag använder hembiosystemet som stereo med radio etc så vill jag att den skulle vara lättåtkomlig. Hest skulle jag vilja dölja den med men i detta fallet så blir det lite meckigt då jag använder den ofta (tv:n använder jag ju bara när jag sitter där) Hembiosystemet är i sin storlek o design diskret men håller med dig; det hade absolut vart nice att dölja allt och sen hade jag gärna hittat ett vitt system med högtalare vilket passat mycket bättre. Tyvärr verkar de vara svåra att hitta....

Postad 19 October 2009 - 20:20

Shine_on7
  • Shine_on7
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Coolt! Extra plus för att skåpfunktionen i mitten finns kvar. Thumbs up!

Postad 05 November 2009 - 16:05

Unregistered266ef1f3
  • Unregistered266ef1f3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Snygt gjort!

Postad 07 November 2009 - 06:13

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
mycket flitig ser ja...bra jobbat =)

Postad 06 December 2009 - 10:32

Gäst_BioUNO_*
  • Gäst_BioUNO_*
  • 0
Jäkligt smart lösning. Kommer också använda faktum skåp som mediamöbel. Tack för inspirationen.

Postad 09 December 2009 - 19:57

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Då jag använder hembiosystemet som stereo med radio etc så vill jag att den skulle vara lättåtkomlig. Hest skulle jag vilja dölja den med men i detta fallet så blir det lite meckigt då jag använder den ofta (tv:n använder jag ju bara när jag sitter där) Hembiosystemet är i sin storlek o design diskret men håller med dig; det hade absolut vart nice att dölja allt och sen hade jag gärna hittat ett vitt system med högtalare vilket passat mycket bättre. Tyvärr verkar de vara svåra att hitta....

Det är helt klart alltid svårt att få balans mellan det snygga och det funktionella.
Själv skulle jag också gärna vilja dölja så mycket som möjligt och har funderat på att köpa inbyggnads-högtalare för vägg och bygga in dom i en tv-bänk.
Fast då blir det kanske inte samma tillgänglighet, och en det nya grejer att köpa.
Sen gäller det ju också att ha pengar till det :unsure:

Postad 01 July 2010 - 19:54

Unregistered10d05c58
  • Unregistered10d05c58
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Snygg lösning, gillar verkligen när man trollar bort TVn och gör tv-rummet till vardagsum. Fin fint.

Postad 11 September 2010 - 17:28

Unregistered60f3a1d1
  • Unregistered60f3a1d1
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Läckert bänkbygge.

Postad 19 February 2014 - 14:27

oscarericson
  • oscarericson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Riktigt fint, blir sugen att göra något liknande hos mig.. undrar hur bara hehe =) (brist på plats)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.