Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med volymändringnen

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 oktober 2009 - 15:12

FelixNilsson
  • FelixNilsson
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej. Det kommer inget ljud från mina högtalare förens jag höjt volymen till ca 30 på förstärkaren. Vet någon vad det kan bero på? Sen en grej till. Jag kan inte ändra låt från dosan, hur fixar jag det? Tack på förhand!

Mvh Felix

Redigerat av FelixNilsson, 01 oktober 2009 - 15:27.

Postad 01 oktober 2009 - 15:28

Unregistered27217
  • Unregistered27217
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0
Kan ju bero på att autokalibreringen ställt ner volymen tex. Nu står det ju inte vilken typ av förstärkare eller högtalare du har så det är lite svåra frågor att besvara.

Redigerat av stellan_artois, 01 oktober 2009 - 15:29.

Postad 01 oktober 2009 - 19:04

FelixNilsson
  • FelixNilsson
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Oj, glömde det. Det är en Onkyo TX-SR602E-receiver. Högtalarna har jag ej fått hem än, så jag kör med brorsans.. Vet inte modellen, bara märket som är Jamo.

Postad 01 oktober 2009 - 19:26

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 137 inlägg
  • 0

Oj, glömde det. Det är en Onkyo TX-SR602E-receiver. Högtalarna har jag ej fått hem än, så jag kör med brorsans.. Vet inte modellen, bara märket som är Jamo.

också relevant är att veta vad du har för spelare ansluten ;)

Postad 01 oktober 2009 - 19:49

FelixNilsson
  • FelixNilsson
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

också relevant är att veta vad du har för spelare ansluten ;)

Vad menar du? ;) Jag har datorn inkopplad just nu..

Postad 02 oktober 2009 - 22:58

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 137 inlägg
  • 0

Vad menar du? :lol: Jag har datorn inkopplad just nu..

Det jag menar är att med den information du gav i ditt första inlägg så kan ingen i världen hjälpa dig :blink:
Att Stellan kallar det "lite svårt" är väl veckans understatement :P
Hur kopplar du från datorn, analogt ? via högtalarutgången eller lågnivå utgången ? Hur står volymen på datorn ?
Eller kopplar du digitalt ?
Vilken ingång tar du in signalen på ?

Sen undrar jag lite vad "Jag kan inte ändra låt från dosan" betyder ? Vilken dosa ? Är det förstärkarens fjärrkontroll du menar, så förstår jag inte hur den ska kunna byta låt på datorn. Om du har en fjärrkontroll till datorns mediaspelare så behövs väl lite mer infromation för att någon ska kunna hjälpa dig. ;)

Postad 03 oktober 2009 - 09:36

cwolf
  • cwolf
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Torr han löst problemet, här kan man se felet från en annan tråd:

Jag har köpt nya högtalare nu, Proson Event 6. Receiver: Onkyo TX-SR602E. Men det kommer knappt något ljud alls! När jag drar på fullt på receivern så måste jag ha knäppt-tyst i rummet för att man ska höra något alls. Det måste ju vara något med inställningarna? Hoppas att någon vet. Det är inkopplat till datorn via 3,5mm och i Tape Out i Receivern.

Tack på förhand.

Mvh Felix

Edit: Fick igång det nu.

Observera "tape out". Det är lurigt det här med ingångar och utgångar. Ett bra exempel på att man måste beskriva sina fel lite mer tydligt än trådskaparen för att kunna få rätt hjälp :lol:

Postad 03 oktober 2009 - 14:30

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1 889 inlägg
  • 0
ja det är inte fel alls om man får en bra beskrivning, lite onödigt att gissa sig fram till något pga för lite info, håller verkligen med om detta..

//CG-47

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.