Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Facebook, Twitter och Zune @ Xbox Live

133 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 oktober 2009 - 16:01

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Det finns för övrigt så mycket mer att tillkännage i höst, inte minst direkt strömmande 1080p-video med 5.1-ljud från Zune, skräddarsydda digitala radiostationer från Last.fm och de främsta inom sociala nätverk: Facebook och Twitter.

Håll koll på Xbox.com för att att se allt som finns på och snart kommer till Xbox LIVE!

Vad är haken för att få uppleva detta? 18 års gräns.

System Update Details
What can you look forward to if you're accepted for the preview? Here are some of the new features you'll be able to experience:

Zune: Zune comes to Xbox LIVE with instant-on 1080p HD streaming video on your console, delivering the selection of a video megastore with the convenience of cable.

Facebook: Facebook and Xbox LIVE join forces to connect you with your friends as you interact with the largest entertainment and gaming network on TV. Share real-time status updates with friends from around the globe, and check out photo galleries on the big screen from the comfort of your living room.

Twitter: Read, reply, and post Tweets to Twitter through Xbox LIVE. See what your friends and family are up to, connect to celebrities, learn about news as it happens, and follow online trends.

In addition, to ensure Xbox LIVE remains a safe environment for children, Facebook and Twitter users must be 18 years of age or older.

Zune is available for both Gold and Silver Members, but you'll need to be a Gold Member to experience Facebook and Twitter.

If you are accepted, you'll hear from us shortly. Make sure your information on Connect is updated so we can e-mail you if you are accepted.

Ange registreringsinformation

För att få tillgång till projektet eller projektmaterialet så måste du registrera dig på Connect. Efter registreringen kan du ansöka om deltagande i olika program på webbplatsen Microsoft Connect. Fördelar med registreringen innebär möjligheten att hämta filer, skicka feedback om olika produkter och om teknik, rösta på feedback eller validera befintlig feedback.

Lycka Till :lol:

edit: stavfel :)

Redigerat av Audio Code 3, 16 oktober 2009 - 17:35.

Postad 16 oktober 2009 - 16:18

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1 115 inlägg
  • 0
Det kommer ju som officiell uppdatering i höst enligt tidigare uppgifter, men kan man inte vänta kan man ju anmäla sig till Connect antar jag. :lol:

Haken är väl för övrigt att man måste vara guld-medlem och 18 år för att få använda Facebook och Twitter, men det är väl inga begränsningar för Zune om jag läser rätt?

Postad 16 oktober 2009 - 16:31

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Och allt kommer finnas tillgängligt i Sverige?

EDIT

Från http://www.xbox.com/...r-with-Zune.htm
"I höst lanserar vi Xbox LIVE videomarknadsplats i Belgien, Finland, Danmark, Nederländerna, Norge, Sverige, Schweiz och Österrike med det nya coola namnet Zune!"

Så verkar ju betyda att vi verkligen kommer få en hyrvideotjänst.

Redigerat av bananplanta, 16 oktober 2009 - 16:37.

Postad 16 oktober 2009 - 16:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Och allt kommer finnas tillgängligt i Sverige?

Jodå, Check this out. :)

Åh, Fredrik editerade sitt först, bra att det finns koll :lol:

Så verkar ju betyda att vi verkligen kommer få en hyrvideotjänst.

Kittlar Stört Skönt I Kistan (djungelboken) :blink:

Postad 16 oktober 2009 - 16:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Roa dig med direkttillgång till Xbox Live Silver med HD-filmer, tillägg till dina spel och massor av annat om du uppgraderar till ett Gold-medlemskap.

Oh I like this much:

Postad bild

:lol:

Postad 16 oktober 2009 - 16:43

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Ja, är väl Zune som är mest intressant. Facebook och Twitter, not so much. Iaf för min egen del.

Postad 16 oktober 2009 - 17:01

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Ja, är väl Zune som är mest intressant. Facebook och Twitter, not so much. Iaf för min egen del.

Eller hur, jag trodde man köpte en spelkonsoll för att spela på...

Zune kan jag köpa, återstår väl att se utbud och funktionalitet, men Facebook och Twitter??? :lol:
Jag köpte min Xbox för att spela på, INTE för att slösa bort massa tid på sånt skit som FB och Twitter!

Men det är väl som vanligt, finns det inga behov så skapar man nya... :)

Postad 16 oktober 2009 - 17:05

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Nu får mina vänner med gamertags runt om planeten ett ansikte också, det låter trevligt tycker jag.

Postad 16 oktober 2009 - 17:16

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1 115 inlägg
  • 0
För den som är intresserad finns det (eller fanns åtminstone i somras) videos på Xbox live från E3 där de demonstrerade dessa funktioner på Microsofts presskonferens. Borde nog gå att youtuba fram också kan jag tänka mig.

Redigerat av jayreso, 16 oktober 2009 - 17:18.

Postad 16 oktober 2009 - 17:34

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Reggade mig så fort jag såg detta hos major nelson, man får hoppas man kommer med i preview programmet.
Riktigt spännande faktiskt. :lol:

Postad 16 oktober 2009 - 18:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Ja, alla nya funktioner är välkomna enligt mig.
Men det här med Zune hade jag ju missat totalt, shame on me!

Redigerat av MrSpokk, 16 oktober 2009 - 18:03.

Postad 16 oktober 2009 - 18:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Men det här med Zune hade jag ju missat totalt, shame on me!

:lol: :)

Postad 16 oktober 2009 - 20:30

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Jag signade oxå up direkt.
Frågan är ju om last.fm är gratis i.o.m. guld abb. eller om man måste betala för det?

Postad 16 oktober 2009 - 20:42

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1 727 inlägg
  • 0
Nån som vet om alla som registerat sig för betan för prova den eller blir det utlottning?

Postad 16 oktober 2009 - 22:06

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
Fokk! Kommer vännerlistan på facebook att kopplas samman med friendslistan på xboxen? :S

Oohh noo :)

Postad 16 oktober 2009 - 22:13

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Snart behöver man inte sin dator längre.

Nä jag har köpt konsolen för att spela och det kommer jag att fortsätta med. :)

Redigerat av FirebladeX, 16 oktober 2009 - 22:23.

Postad 16 oktober 2009 - 23:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

Nån som vet om alla som registerat sig för betan för prova den eller blir det utlottning?

utlottning har dom väl sagt.

själv ser jag inte precis problemet. vill man inte använda sig av det gör man det inte. samma som när avatarerna kom och folk whinade. du behöver inte fiffla en massa med den om du inte vill.

Postad 17 oktober 2009 - 10:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Har ni hemmahackade hårddiskar kanske ni ska försöka undvika den här uppdateringen...

Oklart om han bara menar de där special memory unitsen man kunde köpa där man kunde byta ut ett SD-kort eller om han menar alla hårddiskar som folk har snickrat ihop hemma...

Bäst att dubbelposta den här varningen i den andra tråden också... :)

Postad 17 oktober 2009 - 10:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Har ni hemmahackade hårddiskar kanske ni ska försöka undvika den här uppdateringen...

Bra tips!

Postad 17 oktober 2009 - 12:28

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

Eller hur, jag trodde man köpte en spelkonsoll för att spela på...

Zune kan jag köpa, återstår väl att se utbud och funktionalitet, men Facebook och Twitter??? :)
Jag köpte min Xbox för att spela på, INTE för att slösa bort massa tid på sånt skit som FB och Twitter!

Men det är väl som vanligt, finns det inga behov så skapar man nya... :lol:

Amen to that!

Postad 17 oktober 2009 - 12:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Inget är påtvingat, det är frivilligt :)

Postad 17 oktober 2009 - 15:19

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0

Jag signade oxå up direkt.
Frågan är ju om last.fm är gratis i.o.m. guld abb. eller om man måste betala för det?

Har för mig att jag hörde från Major Nelson att alla nya funktioner kommer vara gratis med Guldabb. Inte helt 100 dock, men nästan.

Postad 17 oktober 2009 - 15:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Det kommer bli intressant, verkligen :)

Postad 19 oktober 2009 - 14:56

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Enligt de första rapporterna ser Facebook-klienten ut att fungera bra i Xbox-sammanhang. Snabbt, snyggt och med möjligheter till automatiska statusuppdateringar gällande achievements och annat spelrelaterat data. Dessutom skall man tydligen kunna ladda upp videos och screenshots från sin spel till Facebook-kontot.

Från tuben ---> Xbox Live Applications: Facebook, Twitter and Zune TGS 09 Demo! :lol:

Postad 19 oktober 2009 - 22:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Hands On with Facebook and Twitter for Xbox LIVE

The good news: It's Facebook and Twitter on your Xbox 360. The bad news: It's Facebook and Twitter on your Xbox 360. If you love Facebook and Twitter, you'll love it on your Xbox 360. If you hate Facebook and Twitter...well, you probably avoided clicking the link to read this update in the first place. B)

After you install the Xbox 360 system update, you'll still have to pull the Facebook component down separately. It's a tiny application--less than 10MB--that took only a half-minute to download. After installing itself, the Facebook rectangle slots top of the new "My Community" channel, followed by adverts for services like "Music Monday," "Tuesday Family Game Night," "Classic Costumes," etc. Click on it, and you'll see the following screen while it launches...

Djupgående artikel,läs mer här

Postad 19 oktober 2009 - 22:47

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
A Second Hands-On Opinion Of The Xbox 360's Instant-Streaming In 1080p

With my 955kbps downstream Internet connection, reported earlier today that the November-scheduled offering of instant-streaming 1080p wasn't working on my sluggish connection. But a man with a 25mbps-downstream connection has a different take: "Incredible."

Xbox 1080p Streaming Quality Is Incredible, Hands-On, With Video

Streaming media blogger Dan Rayburn dropped me a line to let me know that, not only is the service working great for him on his 25mbps connection, but tells me that Microsoft says the service would even work with a 4mbps connection. B)

Postad 20 oktober 2009 - 19:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Facebook

What Works:
* Your Facebook account transfers seamlessly to the application. Enter your username, password and -- voila! -- there's Facebook on your Xbox 360. No issues there.

* Depending on your preference, Facebook's look on Xbox Live is either slick, cumbersome (or, in reality, a little bit of both), as the interface is built in the same style as the New Xbox Experience. You do a lot of vertical and horizontal flicking through boxes.

* Everyone on my friends list constantly uploading photos to Facebook, but as more and more content's added to each person's profile, most of it becomes lost. And how often do you really gather around a computer to click through someone's Facebook-uploaded vacation photos? It is, however, common to gather around a TV. Andrew Pfister and I quickly found started browsing through the latest sets of photos on the Facebook application and the ability to have them kick into a slideshow, as music streams through your Xbox, is really enjoyable. It made me really want a Flickr application.

* The ability to link your Xbox Live profile to Facebook and have the application sort out who on your Xbox Live list is also on Facebook and vice versa is an elegent and personal touch. There's a major feature missing from this, however (see "What Doesn't Work" for more details).

* Having a little Xbox icon appear next to your status update when it's sent through the Xbox Live application is a nerdy positive, but it made me smile for some reason.

What Doesn't Work:
* Right now, the application has a tendency to become sluggish. Rapidly moving through menu items causes notable slowdown, and if you're like me, you have a volume of friends who are constantly refreshing Facebook with new pictures and updates (often too much, but what can you do?).

* Unfortunately, there's no way to carry over people's real-life names to your Xbox Live friends list. I have no problem remembering the name of my roommate from college, but I'd hard pressed to keep his Xbox Live name in check when we only play games once in a while. The inability for Xbox Live to handle aliases for users becomes a bigger issue with Facebook on board.

* There's no connection to your games right now. One of the features promised at E3 was using Facebook Connect as a way to share in-game experiences through Facebook, such as screen shots. Right now, that's not part of the Facebook application, making the Xbox Live extension just another way of interacting with the traditional Facebook, rather than a unique experience.

* It's a separate application, not integrated into the Xbox Live experience. You need to start the Facebook application separately from everything else. That's an extra step to check out Facebook through my Xbox 360. Facebook is faster, easier on the eyes and has more features on both my iPhone and computer, both of which are typically by my side when I'm playing my Xbox 360. I'll use Xbox Live's version of Facebook more often if it's more accessible.

Postad 21 oktober 2009 - 20:44

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Från Major Nelsons Twitter:

We're in the process if shutting down Preview program sign-ups.
If you applied...good luck and look for an email this Friday.

Postad 21 oktober 2009 - 21:23

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Från Major Nelsons Twitter:

Attans.

Welcome to the Xbox LIVE Update Preview!

Thank you for your interest in the Xbox LIVE Update Preview!

The program will begin soon.

Look for an email letting you know that the program is open or bookmark this site and check back.

Thank you, and we look forward to your participation.

Xbox LIVE Team

Redigerat av Audio Code 3, 21 oktober 2009 - 21:27.

Postad 23 oktober 2009 - 05:47

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Nu har dom börjat skicka ut updaten för dom som anmält sig.

Har hunnit vara lite på fejjan nu innan jag ska och jobba, och det ser riktigt roligt ut.

Postad 23 oktober 2009 - 08:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
även jag fick prova det. eller får. fick inget meddelande eller nånting. när jag startade boxen så kom där en uppmaning att uppdatera bara.

dumma är juh att jag hade inget guld kvar. fick ta och använda in 48h kod från gow2 :).

kommer nog prova det lite mer senare. än så länge har jag bara postat en statusuppdatering, och bläddrat lite bland statusar. går ganska segt att bläddra vilket är synd.

har inte provat zune, men det lär knappast funka speciellt bra för mig ändå med sunkigt 2mbit från felia -_-.

edit: att bläddra bland bilder på facebook är mycket schystare än att kolla på datorn. att kolla foton kan nog bli nåt.

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 23 oktober 2009 - 08:19.

Postad 23 oktober 2009 - 08:28

P0cky
  • P0cky
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Kom också med i programmet.
Än så länge har jag bara kollat lite på zune och facebook då last.fm (som jag åg fram emot mest) inte verkar finnas i Sverige än... Har inte betalat för någon film på zune än, men förhandsvisningarna går blixtsnabbt att ladda så det där med instant streaming verkar vara mer än bara prat :)
Sen tror jag SilverDogg slog huvudet på spiken med facebook, kolla på bilder var riktigt trevligt men det andra känns bra mycket smidigare att ta via datorn...

Postad 23 oktober 2009 - 08:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
finns det nån gratisfilm på zune? enda jag har kollat på (som otroligt nog laddades ganska snabbt) var trailer på firewall. skulle vara schyst om där fanns nånting som var gratis för att testa.

Postad 23 oktober 2009 - 09:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Hur fungerar integrationen? Som jag fattade det var det en separat applikation?

Tex; kan jag posta att jag tagit en specifik achievement på facebook/twitter utan att manuellt skriva in det? Typ, när man får upp 'Achievement unlocked', ploppa till guideknappen och välja 'export to facebook' i en meny?

Edit: Vilka filmer finns på Zune marketplace? Många eller är det som vanligt?

Redigerat av Unregistered6810b893, 23 oktober 2009 - 09:24.

Postad 23 oktober 2009 - 09:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
det är egna program, både zune och facebook. ~4 respektive ~6mb stora.

kollade bara lite snabbt på zune, men där var en blandning av gamla och hyfsat nya. kan kolla lite mer noggrannt senare.

vad gäller achievements har jag ingen aning om hur det kommer funka. det ska väl poppa upp i facebook när detta väl är klart, men om man måste välja det när man får achievementen eller hur det funkar vet jag inte.

Postad 23 oktober 2009 - 09:36

P0cky
  • P0cky
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hur fungerar integrationen? Som jag fattade det var det en separat applikation?

Tex; kan jag posta att jag tagit en specifik achievement på facebook/twitter utan att manuellt skriva in det? Typ, när man får upp 'Achievement unlocked', ploppa till guideknappen och välja 'export to facebook' i en meny?

Edit: Vilka filmer finns på Zune marketplace? Många eller är det som vanligt?

Skulle tippa på att integrationen inte funkar så jättebra då man som sagt måste ladda en egen "modul" för facebook/twitter. Men jag har inte testat tillräckligt för att ge några hundraprocentiga svar.

På marknadsplatsen fanns fler filmer än jag väntade mig men mindre än vad man skulle önska, dryga 80 stycken tror jag. Att hyra en film i HD kosta 430 MP och SD 250.
Sen verkar alla förhandsvisningar ske i SD vilket är synd. Och sen är det bara stereo i SD medan HD kommer med 5.1

edit: Såg att SilverDogg var lite snabbare :)

Redigerat av P0cky, 23 oktober 2009 - 09:41.

Postad 23 oktober 2009 - 09:47

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

finns det nån gratisfilm på zune? enda jag har kollat på (som otroligt nog laddades ganska snabbt) var trailer på firewall. skulle vara schyst om där fanns nånting som var gratis för att testa.

Ska finnas nån serie som heter Mercy i 1080p som är gratis.

Postad 23 oktober 2009 - 09:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
finns 84 filmer på zune. av dessa är 18 i hd, och resten är sd. återstår väl att se hur snabbt det kommer att utökas och vilka filmer. om jag orkar kan jag lista alla filmer sen.

vad gäller mercy hittar jag den ingenstans. finns kanske bara i usa eller nåt?

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 23 oktober 2009 - 10:00.

Postad 23 oktober 2009 - 10:20

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

vad gäller mercy hittar jag den ingenstans. finns kanske bara i usa eller nåt?

Läste det på NeoGaf så det är möjligt.

Postad 23 oktober 2009 - 10:39

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
sicken ###### lowlife jag är, men aja.

2001: the year we make contact (1984/SD)
3000 miles to graceland (2001/SD)
absolut power (1997/HD)
all the presidents men (1976/SD)
analyze that (2002/SD)
analyze this (1999/SD)
any given sunday (1999/SD)
the avengers (1998/SD)
babylon 5: the lost tales (2007/SD)
batman (1989/SD)
batman & robin (1997/SD)
batman beyond: the return of the joker (2000/SD)
batman returns (1992/SD)
batman: myster of the batwoman (2008/SD)
bettlejuice (1988/SD)
before sunrise (1995/SD)
before sunset (2004/SD)
blazing saddles (1074/SD)
bullitt (1968/SD)
caddyshack (1980/SD)
catwoman (2004/SD)
city hall (1996/SD)
clash of the titans (1981/SD)
a clockwork orange (1971/SD)
cobra (1986/SD)
collateral damage (2002/SD)
constantine (2005/HD)
contact (1997/SD)
cradle 2 the grave (2003/SD)
dave (1993/SD)
dead calm (1989/SD)
the dead pool (1988/SD)
demolitian man (1993/SD)
disclosure (1994/SD)
driven (2001/SD)
enter the dragon (1973/SD)
executive decision (1996/SD)
the exorcist (1973/SD)
eyes wide shut (2001/HD)
fallen (1998/SD)
falling down (1993/SD)
firewall (2006/SD)
the fugitive (1993/HD)
full metal jacket (1987/HD)
get carter (2000/SD)
ghost ship (2002/SD)
goodfellas (1987/SD)
grumpier old men (1995/SD)
grumpy old men (1993/SD)
hard to kill (1990/SD)
harry potter and the chamber of secrets (2003/HD)
harry potter and the philisophers stone (2001/HD)
harry potter and the priosoner of azkaban (2004/HD)
heartbreak ridge (1986/SD)
imagine: john lennon (1988/SD)
interview with the vampire (1994/SD)
the iron giant (1999/SD)
the last samurai (2003/HD)
leathal weapon 2 (1989/SD)
leathal weapon 3 (1992/SD)
leathal weapon 4 (1998/SD)
mad max beyond thunderdome (1985/SD)
mars attacks! (1996/SD)
the matrix (1999/HD)
the matrix reloaded (2003/HD)
the matrix revolutions (2001/HD)
my blue heaven (1990/SD)
national lampoons christmas vacation (1989/SD)
national lampoons vacation (1983/SD)
national lampoons vegas vacation (1997/SD)
oceans eleven (2001/HD)
oceans twelve (2004/HD)
outbreak (1995/SD)
pee-wees big adventure (1985/HD)
rebel without a cause (1955/SD)
risky business (1983/SD)
the shining (1980/SD)
superman 2 (1981/SD)
thx 1138 (1971/SD)
training day (2001/HD)
troy: directors cut (2004/HD)
v for vendetta (2006/HD)
what a girl wants (2003/SD)
youve got mail (1998/SD)

eventuella felaktigheter beror inte på mig. all info är tagen från zune@xbox.

Postad 23 oktober 2009 - 10:42

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

sicken ###### lowlife jag är, men aja.

cobra (1986/SD)

W000T

Redigerat av Unregistered710b3906, 23 oktober 2009 - 10:42.

Postad 23 oktober 2009 - 11:44

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
AArrrggggg!!!!!
Jag har inte fått nån uppdatering!

Edit: När jag loggar in på Microsoft connect så står det att jag deltar i programmet,
men ingen uppdatering i boxen

Redigerat av aikelo, 23 oktober 2009 - 12:25.

Postad 23 oktober 2009 - 12:02

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Nu har dom börjat skicka ut updaten för dom som anmält sig.

Har hunnit vara lite på fejjan nu innan jag ska och jobba, och det ser riktigt roligt ut.

Coolt :)

På mitt jobb är fejjan spärrad :)

Postad 23 oktober 2009 - 12:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Som sagt var, man hade ju önskat lite fler filmer, men detta är ju bättre än vad jag trodde... :)

Postad 23 oktober 2009 - 12:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
man får väl vara glad att det kommer till sverige överhuvudtaget, men det är ganska uselt utbud än så länge.

hur ska man översätta priserna? jag är inte jätteinsatt i det hela. hur mycket kostar filmerna ungefär i sek?

Postad 23 oktober 2009 - 13:27

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Coolt :)

På mitt jobb är fejjan spärrad :D

Klart Fejjan är spärrad på jobbet, va och härjade på fejjan innan jag for på jobbet B)

Som sagt var, man hade ju önskat lite fler filmer, men detta är ju bättre än vad jag trodde... :)

Dock är det ju fortfarande bara preview program, man kan ju hoppas det kommer bra mycket mer filmer.

Redigerat av Unregistered710b3906, 23 oktober 2009 - 13:28.

Postad 23 oktober 2009 - 13:45

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Här är priserna för att skaffa MS-points via marketplace. Finns säkert att få tag på billigare?

Xbox LIVE 500 Microsoft Points - paket - 56,50 kr
Xbox LIVE 1000 Microsoft Points - paket - 113,00 kr
Xbox LIVE 2000 Microsoft Points - paket - 226,00 kr
Xbox LIVE 5000 Microsoft Points - paket - 565,00 kr

Så om en HD-film kostar 430 poäng (Zune-filmen som det länkades till tidigare så kostade det 480 p i USA) så blir det 48,59 kr och om en SD-film kostar 250 poäng så blir det 28,25 kr. Var rädd att det skulle kosta mer faktiskt men hade hoppats på lite billigare. På statoil kan jag hyra två Blu-ray-filmer för 50 kr men Hemmakväll kostar ju faktiskt 50 kr eller liknande för EN film och då hyr jag hellre via Zune. Får hoppas det kommer fler filmer sen när det blir officiellt och att det blir en del nyheter också. Just nu verkar varenda film i HD vara från Warner Bros. Undrar om de kommer ha Sony´s filmer senare :D

Redigerat av smellymarq, 23 oktober 2009 - 13:46.

Postad 23 oktober 2009 - 13:50

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Vad får man för ljud på filmerna man hyr, är det 2ch eller 5.1?

Postad 23 oktober 2009 - 14:06

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Så om en HD-film kostar 430 poäng (Zune-filmen som det länkades till tidigare så kostade det 480 p i USA) så blir det 48,59 kr och om en SD-film kostar 250 poäng så blir det 28,25 kr. Var rädd att det skulle kosta mer faktiskt men hade hoppats på lite billigare. På statoil kan jag hyra två Blu-ray-filmer för 50 kr men Hemmakväll kostar ju faktiskt 50 kr eller liknande för EN film och då hyr jag hellre via Zune. Får hoppas det kommer fler filmer sen när det blir officiellt och att det blir en del nyheter också. Just nu verkar varenda film i HD vara från Warner Bros. Undrar om de kommer ha Sony´s filmer senare :D

Också positivt överraskad när det gäller priset men anser fortfarande att det är för dyrt jämfört med att hyra bluray. Hemmakväll här tar 120 för tre bluray dvs. 40kr/st. Ska jag betala för sämre kvalitet via xboxen så ska det vara billigare än uthyraren runt hörnet. Tror dock att det kan bli succé då många verkar hyra för samma peng via tex Telias videobutik som har mycket sämre kvalitet. Toppen för de som gillar lättillgängligheten men ett sämre alternativ för dem som har bluray-spelare och närhet till uthyrare.

Postad 23 oktober 2009 - 14:12

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
sd är stereo och hd är 5.1

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.