Har själv inhandlat denna genom pixmania. Leveranstid med posten fem dagar. Bilden och ljudet är väldigt bra. Det finns dock ett bekymmer; när bilden blir väldigt ljus surrar apparaten, förutsatt att kontrastinställningarna är relativt höga. Surret som sådant kan enkelt sänkas genom att sänka kontrasten men det försvinner aldrig helt.
Någon förståsigpåare ville hävda att det kunde bero på antingen vilka kablar som buntats ihop med andra. En annan att det kunde bero på kvaliteten på signalen in i tvn. Ingen av dem har tyvärr rätt, kör jag endast mitt xbox360 via hdmi så brummar det ändå.
Det enda förklarliga skälet som jag ser det idag är bildförbättringsmotorn alternativt att någon kondensator brunnit. Att tv drar mer kräm ju ljusare bilden är och att tekniken som sådan innebär dylika missljud är andra trovärdiga argument.
Med andra ord tror jag att dessa frågor först bör besvaras. I skrivande stund inväntar jag svar på min förfrågan från servicen på panasonic om det är produktionsfel eller om jag/ni bör räkna med surr ifrån denna skärm. När jag erhållit dessa svar kommer jag posta det härunder.