Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HLB54S

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG HLB54S (Soundbar) 1 7.666666 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 07 November 2009 - 14:28

Limmet83
  • Limmet83
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Denna soundbar verkar innehålla ALLT man vill ha. BD, MKV, wifi, DLNA osv. Verkligen sugen på den. Men verkar inte finnas än. Någon som har någon info om när den kommer släppas och till vilket pris ungefär?

http://www.lge.com/u...a/LG-HLB54S.jsp
http://www.blu-rayfo...p;articleid=502

Postad 09 November 2009 - 01:23

Limmet83
  • Limmet83
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...kt.php?e=494320

Nu finns den här :)

Frågan ovan kvarstår.

Postad 18 November 2009 - 15:14

Limmet83
  • Limmet83
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Fortsätter min monolog. Som många säkert redan vet och irriterat sig på så kan inte tv apparater (de jag testat iaf) med DLNA spela upp .mkv filer med ljudformatet DTS. Mkt irriterande så de flesta 720p & 1080 filmer man streamar från datorn just har denna ljudtyp. Så jag försöker ta reda på om detta surroundsystem kommer fixa detta... Men blev inte spec klok av svaret: postar här iaf. Någon av er kanske vet svaret...

Thank you for emailing LG Electronics Australia Pty Ltd.

HLB54S LG unit does play back .mkv files. However this unit has only 4.1 channel output therefore will only output these channels. HDMI output does support DTS
Please refer to page 9 of your user manual for further information.

I hope this has been of some assistance.

Som svar på min fråga:

Hi.

Will the HLB54S soundbar support DTS-audio thru DLNA playing .mkv files? Currently other DLNA products wont play DTS-sound. Would be incredible good if this system does!

Postad 08 December 2009 - 19:32

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Funderar på att lägga en leverens från Tyskland. Mailade LG igår och fick svar idag att de inte hade en aning om när den skall lanseras i Sverige.....

Postad 08 December 2009 - 20:49

Limmet83
  • Limmet83
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Funderar på att lägga en leverens från Tyskland. Mailade LG igår och fick svar idag att de inte hade en aning om när den skall lanseras i Sverige.....

Nej... zzz

Ja det kanske man skulle göra men tråkigt om något blir fel...

Postad 09 December 2009 - 14:39

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Nej... zzz

Ja det kanske man skulle göra men tråkigt om något blir fel...

Har beställt förstärkare 2ggr från Tyskland så jag hoppas det funkar lika smidigt denna gång också :P Det brukar finnas någon slags EU garanti ibland. LG borde ju ha någon liknande då de är ett stort varumärke.

Postad 10 December 2009 - 14:43

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var det är för skillnad mellan HLB54S och HLS54S? Annars låter denna soundbar mycket lovande med tanke på att LG senaste hemmabiosystem fick EISA-awards. Båda produkterna är ju tweakad av Mark Levinson.

Postad 14 December 2009 - 18:16

Limmet83
  • Limmet83
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Beställde en från Dustinhome klockan 14:20 idag... klockan 15:40 fick jag brev om att den var skickad. ###### service!

Återkommer imorgonkväll med ett första intryck :(

Postad 15 December 2009 - 15:36

BuzzKillington
  • BuzzKillington
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hmm kan det här systemet avkoda DTS från externa källor? Hade tänkt koppla in en till min Popcorn hour a110 som inte har inbyggd avkodning.

Postad 16 December 2009 - 13:26

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
LGs soundbar var topptestad i det senaste hemmabiotidningen.

Testdeltagarna var:

JVC TH-BS7
LG HLB54S
PHILIPS HTS8160B
SAMSUNG HT-BD 8200
YAMAHA YSP-5100

Lg tog förstaplatsen tätt följd av samsung. Lg vann tack vare sina allround egenskaper där även dess musikförmedlingsegenskaper glänste. Samsung var ett bättre alternativ om man var ute efter bra filmljud, tack vare dess subwoofer blev det mycket bättre tryck vid actionfilmer.

Motivering till LGs förstaplats:
Lgs ljudkvalité har en luftig återgivning med massa detaljer. Har en närvaro känsla som är på topp. Ljudet är även neutral och ofärgat. Midbasen har bra knuff som rullar fint över till djupbas som saknar lite pondus.

Surroundljudet är ganska realistisk men inte lika bra som philips och yamaha.

LGs soundbar är bra på musik men sämre än samsung på film. LG är inte bäst på något men bra på väldigt mycket till ett attraktiv pris.

Yamahas spelar i en annan liga med tanke på att den kostar runt 20k. Philips ser stor och klumpig ut. JVC var inte i närheten av de andra testdeltagarna när det gäller ljudkvalité. Så det står mellan LG och Samsung. Jag skulle nog har valt LG med tanke att man kan få den för 7000kr på dustinhome om man har studentkonto (vilket jag har :)).

Limmet83 - ska bli roligt att läsa vad du tycker om din soundbar, är lite köpsugen själv nämligen :(

Postad 21 December 2009 - 18:59

Limmet83
  • Limmet83
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hmm kan det här systemet avkoda DTS från externa källor? Hade tänkt koppla in en till min Popcorn hour a110 som inte har inbyggd avkodning.

Hmm vet varken vad en popcorn hour a110 är eller vad det innebär att streama ifrån den.

Men kan säga att det går utmärkt att streama mkv-filer med DTS-ljud via nätverket från laptopen.

Mycket nöjd med systemet!

Postad 22 December 2009 - 11:05

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Hmm vet varken vad en popcorn hour a110 är eller vad det innebär att streama ifrån den.

Men kan säga att det går utmärkt att streama mkv-filer med DTS-ljud via nätverket från laptopen.

Mycket nöjd med systemet!

Har du testat WLNA:et? Är den en klen variant som det verkar vara i LGs blu-ray spelare?

Hur bra funkar "surroundet"?

Är verkligen sugen på denna fullmatade lilla sak.

Postad 22 December 2009 - 14:04

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Limmet83 om du har tid får du gärna göra en längre utlåtande över produkten t ex hur du upplever ljudet när du lyssnar på musik eller film?

Går det snabbt att starta upp blue-ray?

Postad 28 December 2009 - 14:48

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Något nytt?

Postad 01 January 2010 - 23:49

Number1ne
  • Number1ne
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
bumpar lite här...

kom igen limmet, jag e riktigt sugen på denna.
Berätta líte =)

Postad 05 January 2010 - 10:50

cbe
  • cbe
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Finns denna produkt tillgänglig någonstans i Stockholm för provlyssning? Hittar den inte och vill inte köpa grisen i säcken... :o

Postad 11 January 2010 - 23:27

Limmet83
  • Limmet83
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Har du testat WLNA:et? Är den en klen variant som det verkar vara i LGs blu-ray spelare?

Hur bra funkar "surroundet"?

Är verkligen sugen på denna fullmatade lilla sak.

Har ej testat WLAN-et faktiskt då min router står på samma ställe kändes det onödigt då trådat alltid känns bäst.

Surroundet tycker jag är helschysth. Kanske inte RIKTIGT lika bra som att ha högtalarna placerade runtomkring än men det är väl självklart?

Limmet83 om du har tid får du gärna göra en längre utlåtande över produkten t ex hur du upplever ljudet när du lyssnar på musik eller film?

Går det snabbt att starta upp blue-ray?

Vet inte vad jag ska säga är ingen vidare expert på området. J
ag gillar allt ljud som kommer ur den iaf. Använde den vid en större fest på nyår t.ex. och den leverar mkt bra tyckte iaf de 20 pers som var här...Brukar koppla spotify via laptopen till den o lyssna.

Postad 29 January 2010 - 20:45

Keycrimson
  • Keycrimson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har blivit intresserad av LG HLB54S men undrar om det är för få eller fel ingångar för att passa mitt TV-system. Eftersom jag är relativt okunnig behöver jag lite råd. Jag har en Samsung LCD-TV med 1 HDMI, ett par audo RCA-utgångar samt ingågar till PC, spel mm. Förutom detta har jag även en digitalbox med optisk och coaxial utgång. Förutom att få ett bra ljud vid filmtittande är det viktigt att ljudet blir bra vid vanligt TV-tittande; ljudet från TV:n är allt annat än bra. Eftersom jag antar att TV:n (HDMI) kopplas ihop med ljudlimpans HDMI-utgång så förstår jag inte hur TV-sändningarnas ljud ska komma till ljudlimpan eftersom HLB54S "bara" har "Portable Input Jack(3.5), HDMI Out, HDMI In (2), IN USB (uppgifter från LG:s hemsida). Hoppas någon kan svara mig och ev. ge förslag på hur fixa det eller alternativa ljudlimpor.

Postad 30 January 2010 - 09:24

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Jag har blivit intresserad av LG HLB54S men undrar om det är för få eller fel ingångar för att passa mitt TV-system. Eftersom jag är relativt okunnig behöver jag lite råd. Jag har en Samsung LCD-TV med 1 HDMI, ett par audo RCA-utgångar samt ingågar till PC, spel mm. Förutom detta har jag även en digitalbox med optisk och coaxial utgång. Förutom att få ett bra ljud vid filmtittande är det viktigt att ljudet blir bra vid vanligt TV-tittande; ljudet från TV:n är allt annat än bra. Eftersom jag antar att TV:n (HDMI) kopplas ihop med ljudlimpans HDMI-utgång så förstår jag inte hur TV-sändningarnas ljud ska komma till ljudlimpan eftersom HLB54S "bara" har "Portable Input Jack(3.5), HDMI Out, HDMI In (2), IN USB (uppgifter från LG:s hemsida). Hoppas någon kan svara mig och ev. ge förslag på hur fixa det eller alternativa ljudlimpor.

Den har även Optiskt in.

Postad 30 January 2010 - 12:19

Keycrimson
  • Keycrimson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för infon.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.