Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

vad gör dig riktigt arg?

179 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 November 2009 - 19:55

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
har en bekant som är riktigt illond(gillar att ######s)
T.e.x man kan stå och prata med en kompis när man helt plötsligt får ett slag/nypp/knuff av han utan som helst förvarning.
gick så långt så att jag började känna mig riktigt osäker i hans närhet,var alltid på helspänn.
men så en dag när jag knappt hade sovit något å humöret var riktigt i botten så kom han förbi och gav mig en rejäl klapp på huvudet(inte skönt när man är helt renrakad).
svartnade direkt för mina ögon och jag måttade ett slag med full kraft,som tur var så träffade jag axeln och inget annat "känsligt" ställe.
efter den smällen så är allt lungt mellan oss,inga slag,nyppningar eller knuffar från hans sida.....
måste bara tillägga att Han är min förman på jobbet samt 60+ ;) ..

så extrem omognad å sadistiska människor får mig att bli riktigt arg.

Postad 18 November 2009 - 20:01

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Min huvudvärk som jag har just nu. Har haft det snart i fyra veckor.

Hatar det. Börjar snart undra va f*n de e för något. Kanske är något annat
än just huvudvärk??

Postad 18 November 2009 - 20:10

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Min huvudvärk som jag har just nu. Har haft det snart i fyra veckor.

Hatar det. Börjar snart undra va f*n de e för något. Kanske är något annat
än just huvudvärk??

Du borde gå och kolla det, kan ju vara allvarligt.
Sen kan det ju va massa annat, dricker du mycket vatten el inget vatten men massa kaffe så torkar du ut kroppen.
äter du lite el.
Som sagt, gå och kolla upp det.

Postad 18 November 2009 - 20:13

Unregistered1797
  • Unregistered1797
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1797, 21 July 2012 - 00:57.

Postad 18 November 2009 - 20:18

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Intelektuella som bjuds in till debattprogram i tv som för att de tror att de kan allt
När de fördummar oss alla andra genom att tala om för oss hur saker och ting är och skall vara
trots att de aldrig lämnar sin fåtölj och sina 10.000 böcker skrivna av andra intelektuella

Politiker som ljuger oss rakt upp i ansiktet

Invandrare som klagar på sverige och svenskarna som de själva flyttat till och säger sig vilja vara
( får inte riktigt ihop den ekvationen )
Hoppas att det inte var emot forumets regler att skriva det

Redigerat av cedergren, 18 November 2009 - 20:21.

Postad 18 November 2009 - 20:53

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Du borde gå och kolla det, kan ju vara allvarligt.
Sen kan det ju va massa annat, dricker du mycket vatten el inget vatten men massa kaffe så torkar du ut kroppen.
äter du lite el.
Som sagt, gå och kolla upp det.

Vet inte, det kanske är synen. Har märkt av det på sistone. Framförallt när man sitter och hänger
framför datorn och ska läsa eller läsa i en bok, urk läsa böcker är ingen höjdare då texten e så liten.

Postad 18 November 2009 - 20:57

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Vet inte, det kanske är synen. Har märkt av det på sistone. Framförallt när man sitter och hänger
framför datorn och ska läsa eller läsa i en bok, urk läsa böcker är ingen höjdare då texten e så liten.

Så sant, där har du nog svaret.
Kolla synen.

Postad 18 November 2009 - 21:09

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Mobilt bredband med 1GB gräns, som säljs till intet ont anade männskor, med argument som "det räcker bra om man bara surfar och kollar mailen".

Postad 18 November 2009 - 21:13

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Mobilt bredband med 1GB gräns, som säljs till intet ont anade männskor, med argument som "det räcker bra om man bara surfar och kollar mailen".

Bullshieet

Behöver mycket mer än så tyvärr. Men de tjänar grova pengar på de som går på det.

Postad 18 November 2009 - 22:56

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Folk som tar allt för givet.

Postad 18 November 2009 - 23:02

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Folk som dömer andra trots att det inte vet hur det ligger till

Postad 18 November 2009 - 23:11

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Jag har blivit arg många gånger, men bara riktigt riktigt arg en gång i mitt liv.
Det var på ett grupparbete på högskolan. Vi var två personer som skulle utveckla en idé och sedan skulle man var och för sig förverkliga idén.
Den andre var en riktig latmask och jag gjorde i princip allt och förverkligandet la jag verkligen ner min själ i.

Väl sen på presentationen så visade det sig att de lottade vem som skulle presentera, bara en per grupp.
Naturligtvis blev det den andres undermåliga arbete, och jag kunde inte göra mer än att sitta och lyssna.
Ilska, frustration och pinsamhet (över hans arbete) var några av känslorna jag kände.

Blev en liten tröst i efterhand sen iaf, då jag fick högsta betyg, medans den andre inte fick godkänt.

Postad 18 November 2009 - 23:13

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Miljö tjatet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Trodde jag skulle gå i rök ett tag...

Postad 18 November 2009 - 23:36

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Särskrivning. ;)

Postad 19 November 2009 - 01:32

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Särskrivning. ;)

Sen har mina kära barn en benägenhet att trycka på exakt rätt knappar (i min hjärna alltså.. eller, på elektroniken också för den delen) för att göra dagen/kvällen mindre lyckad.

Postad 19 November 2009 - 01:38

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Sen har mina kära barn en benägenhet att trycka på exakt rätt knappar (i min hjärna alltså.. eller, på elektroniken också för den delen) för att göra dagen/kvällen mindre lyckad.

Som "pause" mitt i en inspelning av ett program kanske? De små kära kanelbullarna... ;)

Postad 19 November 2009 - 01:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Miljö tjatet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Trodde jag skulle gå i rök ett tag...

Ska du inte bli isbjörnsfadder? ;)

Postad 19 November 2009 - 02:26

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jag blir riktigt arg när människor ljuger för mig, eller döljer saker som jag har rätt att få reda på, när folk inte kan stå upp för sina handlingar och sitt agerande. Såväl i yrkeslivet som privat.

Postad 19 November 2009 - 02:46

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag blir arg på folk som blir arga på allt! ;)

Postad 19 November 2009 - 07:26

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
blir sällan riktigt arg

Postad 19 November 2009 - 07:37

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Jag blir vansinnig när jag hör Rap musik då är det nära att jag klyver radion.

Postad 19 November 2009 - 07:54

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Alla dessa jägare som vill utrota vargen. Dom vill alltså att en hel art ska dö ut bara för att dom ska kunna ägna sig åt sin hobby och fylla sin frys. Jakt är ju egentligen bara ett nöje. Fruktansvärt egoistiskt. Gör mig riktigt arg.

Postad 19 November 2009 - 09:02

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
Blir heligt förbannad på folk som inte kan se sitt eget ansvar i den situation de befinner sig i utan skyller på olika omständigheter eller på samhället generellt.

//P

Postad 19 November 2009 - 09:24

skane
  • skane
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Folk som bara klagar tex på dålig sjukvård, värdelös äldre/barn omsorg, invandringspolitiken mm.
När skall de fatta att ett folk har de politiker som de förtjänar, dvs använd vår fina demokrati gå och rösta på de parti/politiker som ni vill ska företräda er...

Postad 19 November 2009 - 10:47

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Mest av allt retar jag mig på att alla skattepengar tycks försvinna. Trots att vi betalar så mycket så räcker det inte till.

Så blir jag lite småsur på:
Vargkramare
Dubbelmoral
Fundamentalister av alla möjliga slag
Folk som inte kan högerregeln
Folk som kör för fort
Dimljus och halvljus samtidigt

Postad 19 November 2009 - 11:42

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Folk som generalliserer. Klistrar på sina egna fördommar på andra och förväntar att alla andra ska acceptera det som en sanning.

Postad 19 November 2009 - 11:51

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

• 501 inlägg
  • 0
Folk i allmänhet!

(fotnot: läs min tråd ang. hyfs på bio.)

Postad 19 November 2009 - 16:15

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Ska du inte bli isbjörnsfadder? :rolleyes:

Neeeej för faaan! Fast Co2 snacket är värst.

Postad 19 November 2009 - 16:19

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Personer som saknar bra uppförande.

Personer som saknar allmän bildning

Personer som skriker

Postad 19 November 2009 - 17:32

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Folk som inte respekterar mina bilar, en dumjävel satte sig på huven på min förra bil, så där 8 månader efter nylack och ja han hade jeans på sig. En kaxpelle i vanliga fall, men den dagen var han from som ett lamm när jag blir lite arg och började skäll på honom.

Alltid lika kul när folk backar när jag blir arg, för jag blir bara mer triggad när man inte står för det man gjort.

Postad 19 November 2009 - 17:43

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Det som gör mej arg är människor som tjatar om samma sak om om igen.

Postad 19 November 2009 - 17:46

JamJam
  • JamJam
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Folk

Postad 19 November 2009 - 17:48

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Alla dessa jägare som vill utrota vargen. Dom vill alltså att en hel art ska dö ut bara för att dom ska kunna ägna sig åt sin hobby och fylla sin frys. Jakt är ju egentligen bara ett nöje. Fruktansvärt egoistiskt. Gör mig riktigt arg.

På okunniga människor som tror att jakt bara är ett nöje å ett sätt att fylla frysboxen å inte ett livsverk av hårt arbete med hundar å skog för å hålla en fin balans mellan människa å djur för å slippa viltolyckor å allvarliga sjukdomar men dom som inte bor där varg/björn är å stryker runt sandlådorna där ens barn leker tycker säkert det är helt ok å naturligt med djur ofarliga som farliga i tätbebyggt område.

Postad 19 November 2009 - 19:04

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Jag blir förbannad på folk som är antingen lata eller pantade.

Kort o gott, jobbar ute varje dag och behöver ibland ha arbetsbilen ganska nära, då jag tex måste lasta löv, grenar, grus och andra tunga och otympliga saker på flaket.

Stod på en uppfart/infart till ett dagis med pickisen och det gjorde ju att uppfarten blev något trång, så där fanns knappt nån plats för annat fordon att passera.
Ovanför mig fanns en liten p-plats som var upptagen och en liten yta där man knappt står med tre fordon i bredd.
Direkt nedanför finns en gata där man kan parkera, därifrån kan man promenera ca 20 m (5 min) till dagiset.

Döm om min förvåning när en förälder med en pickis sakta ålar sig mellan min bil och ett berg, för att komma så nära dagiset som möjligt.
Där borde han ha sett att det blir svårt att ta sig ut, men nej, det gick inte upp för han.
När han väl ska ut så gör han inte ens ett försök till att köra samma väg ut, istället ställer han sig bakom mig och väntar på att jag ska flytta på mig.

Så jag viftar åt han att åka samma väg som han kom, men nej...istället vill han att jag flyttar på mig, så jag förklarar att han borde tänkt på det innan han masade sig upp till dagiset, det e ju fan bara 20 m från gatan till grinden.
Men nej...
Lirarn tyckte att jag kunde kratta allt ner till gatan och inte stå på uppfarten....

Vilket d###### mupp, jag har kört bort bokstavligen flera ton med löv, blöta, sandiga och tunga, jag lastar allt för hand, har ingen tipp på bilen (handlastar av allt) i 5-6 veckor, varje dag.

Redigerat av Unregistered592cec63, 19 November 2009 - 19:59.

Postad 19 November 2009 - 20:07

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Att alltid klankas ner, alltid höra att man har fel, aldrig är intresserad osv.

Speciellt att när man får i uppgift att göra något, men får höra "vi gör det sen" när man börjar och sen när det är dags att göra det så är det när det passar de andra "för att det är på tiden att det blir gjort", detta är då när man tappat intresset för att man tjatat ett antal gånger och då får höra bl.a. hur ointresserad man är.

Redigerat av Professor_Kalkyl, 19 November 2009 - 20:10.

Postad 19 November 2009 - 22:31

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

speciellt i regn+mörker....... pappskallar. Ta dessutom åt er, alla ni som kör med dimljus+halvljus.

Postad 19 November 2009 - 22:38

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
När man kör i 120 i vänsterfilen och det inte går att missa att alla gör samma sak i en kö som är 1 km lång

- Då kommer Mercagubben som har bråttom hem till kärringen och trycker en i baken
menande att man skall gå ut till sidan för att han tror att resten av kön ( ca 300 bilar )
skall göra samma sak.

Då har jag sådan lust att ställa mig på bromsen och låta min dragkrok arbeta sig in
in mercagubbens front och kylare :)

Postad 19 November 2009 - 22:52

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
för min egen del folk som förnekar förintelsen eller bakar in det som ett "moment" under andra världskriget.

Postad 20 November 2009 - 04:14

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0

På okunniga människor som tror att jakt bara är ett nöje å ett sätt att fylla frysboxen å inte ett livsverk av hårt arbete med hundar å skog för å hålla en fin balans mellan människa å djur för å slippa viltolyckor å allvarliga sjukdomar men dom som inte bor där varg/björn är å stryker runt sandlådorna där ens barn leker tycker säkert det är helt ok å naturligt med djur ofarliga som farliga i tätbebyggt område.

Näe du. Det stämmer inte. Jag bor i Dalarnas glesbyggd där diskussionerna går som vildast. Och jag vet att det inte stryker varg och björn runt sandlådorna där jag bor iaf. Det är en överdrift. Och hur många av jägarna bryr sig egentligen om det där med balansen? Det är en bisak. Men det låter bra. Sen att det är en naturlig följd att älgstammen hålls på en konstant nivå är ju en sak. En bra sak. Men hur många skulle ut och jaga älg om dom inte fick behålla köttet utan bara jaga för att hålla stammen nere?
Har inget alls emot skyddsjakt, för inte ska dom springa runt fäbodar och riva får osv. Det är klart dom måste hållas på en lagom nivå. Det jag blir förbannad på är att jägare inte vill att dom ska finnas alls. Dom ska utrotas.

Postad 20 November 2009 - 07:39

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Att inte kunna sova och ha tvätt tid kl 7 på morgonen!

Postad 20 November 2009 - 14:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Blir heligt förbannad på folk som inte kan se sitt eget ansvar i den situation de befinner sig i utan skyller på olika omständigheter eller på samhället generellt.

//P

+1

Postad 20 November 2009 - 16:19

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Dimljus i kombination med halvljus är olagligt.
Dimljus enbart i kombination med parkering ljus under dagtid, från gryningens slut till skymningens början är lagligt oavsett vad Polismyndigheten anser är rätt så har jag enligt Trafikförordningen (1998:1276) Kap. 3, 71§

Postad 20 November 2009 - 16:24

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Jag blir fullständigt vansinnig över folk som saknar argumentationsförmåga och som samtidigt aldrig kastar in handduken.

Postad 20 November 2009 - 16:36

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

Dimljus i kombination med halvljus är olagligt.
Dimljus enbart i kombination med parkering ljus under dagtid, från gryningens slut till skymningens början är lagligt oavsett vad Polismyndigheten anser är rätt så har jag enligt Trafikförordningen (1998:1276) Kap. 3, 71§

Vid färd på väg med bil, motorredskap klass I, tung terrängvagn, motorcykel eller moped klass I får i stället för halvljus användas annat ljus som är tillräckligt för att uppmärksamma andra trafikanter på fordonet. Detta gäller dock inte vid färd under mörker, i gryning eller skymning eller när väderleksförhållandena eller andra omständigheter föranleder att halvljuset behöver vara tänt.
I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas i stället för halvljus.
Sådant ljus som avses i första stycket, dimljus eller halvljus får inte användas samtidigt. Förbudet gäller inte vid färd med motorcykel under dagsljus.

Jag är tolkar det som Polismyndigheten gör snarare än på ditt sätt.

Postad 20 November 2009 - 16:57

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Jag är tolkar det som Polismyndigheten gör snarare än på ditt sätt.

Då kan du citera den text som uttryckligen säger att jag har fel.

Postad 20 November 2009 - 21:40

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jag blir fullständigt vansinnig över folk som saknar argumentationsförmåga och som samtidigt aldrig kastar in handduken.

Eller så vänder de sig om och går mitt i en argumentation så att man känner sig som en bov....hehe.

Postad 20 November 2009 - 22:14

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

"hålla en fin balans mellan djur och människor" enligt Wikipedia finns det endast 150-200 kvar vargar i Norge och Sverige tillsammans. Är det en bra ballans?

"men dom som inte bor där varg/björn är å stryker runt sandlådorna där ens barn leker tycker säkert det är helt ok å naturligt med djur ofarliga som farliga i tätbebyggt område"
När blev någon senast dödad i Sveige pga av varg/ Björn? Skulle tro att risken att halka och slå ihjäl sig i duschen är större...

Låt dessa magnifika djur vara.....

Postad 20 November 2009 - 22:37

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

"hålla en fin balans mellan djur och människor" enligt Wikipedia finns det endast 150-200 kvar vargar i Norge och Sverige tillsammans. Är det en bra ballans?

"men dom som inte bor där varg/björn är å stryker runt sandlådorna där ens barn leker tycker säkert det är helt ok å naturligt med djur ofarliga som farliga i tätbebyggt område"
När blev någon senast dödad i Sveige pga av varg/ Björn? Skulle tro att risken att halka och slå ihjäl sig i duschen är större...

Låt dessa magnifika djur vara.....

Det märks att du bor i Göteborg och inte vet vad du pratar om, vi som bor med djuren i våran närhet har en helt annan bild mot vad du har. Sen är det konstigt att det finns kvar vargar och björnar om jägarna är dessa blodtörstiga monster du och trädkramare vill påvisa, konstigt eftersom att båda arterna än idag lever kvar i norden.

Postad 20 November 2009 - 22:59

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Det märks att du bor i Göteborg och inte vet vad du pratar om, vi som bor med djuren i våran närhet har en helt annan bild mot vad du har. Sen är det konstigt att det finns kvar vargar och björnar om jägarna är dessa blodtörstiga monster du och trädkramare vill påvisa, konstigt eftersom att båda arterna än idag lever kvar i norden.

Då måste jag fråga dig DU som VET. Hur många dödsfall blir det per år av varg? (om jag inte minns fel var det inte ett enda på 100år) Varför skjuts inte ALLA vargar om dom är såna blodtörstiga monster som du vill påpeka?

"Gevärkramare"

Redigerat av Unregistered62469361, 20 November 2009 - 23:01.

Postad 21 November 2009 - 01:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

En annan bild har ni, ja. Men den bilden är ju fullständigt åt fanders i många fall. Ta bara det här med att jägarna är i uppror så fort en varg river en hund, samtidigt som mycket fler hundar blir vådaskjutna varje år. Inte f-n skriker jägarna om det.

Varg är inte är farligt för människor. Björn, däremot, kan mycket väl vara farliga för oss.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.