Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TX-P46S10E vs TX-P42G10E

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 November 2009 - 15:07

svettudd
  • svettudd
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej. Har en liten fråga till er som sitter på någon av dessa panasonic skärmar. Har en budget på ca 10 loppor och hade tänkt skaffa mig en ny tv. Man vill ju helst ha så stor TV som möjligt, har läst på lite nu om Panasonics plasmor och dom verkar ju ha fått väldigt bra kritik. Helst hade jag velat ha G-serien för att det är en NeoPDP plasma. Men frågan är om det är värt att gå ner till en 42 tummare för att få G10 modellen eller skall man satsa på en 46 tummare som är S10 modellen?

Tv:n skall användas främst till TV-tittande spel via PS3 samt lite HTPC / Film. Funderat även lite på en LCD Samsung LE-46B555 som ligger i ungefär samma prisklass, men vad jag har läst så är Plasman fasen så mycket bättre bild för pengarna, dock så skall väl LCD:n vara något bättre för dator användning.

Tacksam för svar.

Postad 24 November 2009 - 16:42

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Har en 46" S10E och är riktigt nöjd med den. Inga problem att köra datorn är den heller.. Bara att plugga in i HDMI:n och ta bort overscan så är det biff... Leta upp en butik som har båda och jämför, det gjorde jag... Mediamarkt i Göteborg brevid IKEA vid Bäckebol (tror det heter så) hade i alla fall tidigare båda uppställda... Det var bra att jämföra där, för fjärren till båda TV:arna fanns där och rätt så nersläkt var det oxå...

Hej. Har en liten fråga till er som sitter på någon av dessa panasonic skärmar. Har en budget på ca 10 loppor och hade tänkt skaffa mig en ny tv. Man vill ju helst ha så stor TV som möjligt, har läst på lite nu om Panasonics plasmor och dom verkar ju ha fått väldigt bra kritik. Helst hade jag velat ha G-serien för att det är en NeoPDP plasma. Men frågan är om det är värt att gå ner till en 42 tummare för att få G10 modellen eller skall man satsa på en 46 tummare som är S10 modellen?

Tv:n skall användas främst till TV-tittande spel via PS3 samt lite HTPC / Film. Funderat även lite på en LCD Samsung LE-46B555 som ligger i ungefär samma prisklass, men vad jag har läst så är Plasman fasen så mycket bättre bild för pengarna, dock så skall väl LCD:n vara något bättre för dator användning.

Tacksam för svar.

Postad 24 November 2009 - 19:11

svettudd
  • svettudd
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Okej, låter kanonbra det! Tack för tipset. Jag bor ju i Kungälv så det är rätt nära till MediaMarkt i Bäckebol. Får åka ner och kika till helgen då. Andra som har samma aparater eller funderingar mottages varmt.

Postad 25 November 2009 - 09:28

Rassa
  • Rassa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag valde mellan en S10 och en G10 och köpte G10. Tyckte den hade bättre svärta, och bättre färger. Det var ingen jätteskillnad, man fick greja med inställningarna för att få bästa möjliga bild på båda och det var som sagt ingen stor skillnad, men eftersom jag har tänkt ha TV:n ett antal år så ville jag ha den jag tyckte var vassast.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.