Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

New Super Mario Bros Wii

75 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 december 2009 - 18:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Bifogad fil  NSMB.jpg   206,11K   0 Antal nerladdningar

Även om forumet är anti-Wii så är det något förvånande att det inte finns någon tråd för detta. Gillar ni inte spel :unsure: ? Nä, men seriöst, gillar ni inte spel
Spoiler
?

Måste väl vara någon som provat det? Jag har, det är ju sjukt underhållande. Ensamt värt att köpa en Wii för.

#2

Postad 06 december 2009 - 19:48

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Fick det på reles dagen och har kommit till värld 5 nu. Är ett helt ok spel nåstalgi så det skriker om det. Men jag tycker det är ganska svårt.

#3

Postad 06 december 2009 - 19:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Ja faktiskt, för att vara ett 2D Mario är det relativt svårt, speciellt om man spelar flera :) . Jag svischade fram till värld 5 samma dag som jag öppnade plasten, svårt att lägga av.

#4

Postad 06 december 2009 - 22:18

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Har spelat ut hela spelet och tagit alla mynt nu och kan lätt säga att det hade tagit minst 3gånger så lång tid om jag spelat det ensam.

Är ett måste att spela flera stycken. Så roligt är det inte att dö i ett spel som i detta.

#5

Postad 06 december 2009 - 22:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Har spelat ut hela spelet och tagit alla mynt nu och kan lätt säga att det hade tagit minst 3gånger så lång tid om jag spelat det ensam.

Är ett måste att spela flera stycken. Så roligt är det inte att dö i ett spel som i detta.

Här är det precis tvärtom :)

Aldrig spelat själv men jag antar att du menar att man dör direkt och får börja om från checkpoint när man kör själv medan man återuppstår när man spelar flera?

#6

Postad 06 december 2009 - 23:29

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Lirar själv o kan fan tycka det är lite svårt

#7

Postad 06 december 2009 - 23:41

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Har inte spela det så mycket men jag måste helt ärligt säga att jag stör mig en del på att man inte får spara när man vill. Var samma sak med DS versionen. Det knäppa är att på DS versionen så låses det upp att man får spara när man vill EFTER man klarar spelet...tjena mittbena.

#8

Postad 07 december 2009 - 06:28

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Köpte det också på release dagen & klarade ut det ensam 1 vecka senare.garanterat årets spel för min del.. knappt så man har haft så här roligt sen dem första 2d mario spelen regera =).. Har också haft funderingar på att skapa en tråd men va tjänar det till? Är ju typ 2 stycken som bryr sig här. Det ja verkligen saknade i det här spelet var/är en inspelningsfunktion så man kunde laddat upp lite speedruns. Är ju hur roligt som helst å titta på. Det kunde dem gott lagt in då då dem själva spelat in & lagt med i spelet.
Men du Zoiler när kommer nsmb recensionen då? ja har väntat på den ett tag nu!? Fick du inget gratis ex av bergsala eller?

Redigerat av adude, 07 december 2009 - 06:28.


#9

Postad 07 december 2009 - 08:55

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Tjena!
Även jag köpte det den 20:e nov. och har varit på väg att starta en tråd om detta.
Vi är 4st. som spelar oftast tillsammans.
Jag , min sambo och våra två barn.
Sjukt kul att vi kan spela ihop även fast det är lite svårt.
Det blir ett litet "krig" där hemma ibland för lillgrabben (5år) tycker det är kul att lyfta upp sin stora syster och slänga iväg henne , gärna ner för ett stup eller liknande :)


Mvh Peter

#10

Postad 07 december 2009 - 09:02

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Mitt wii har stått å dammat i flera år nu, så jag tänkte damma av de och kolla om de startar, och skaffa detta :) Då även min anti-Tvspel sambo säger att hon vill spela detta!! Dra på fan lixom.. Men vet någon ifall man kan lira detta med dom där classic controll? Eller måste man sitta och vifta med dosan i luften å grejja? Ifall de funkar med classic så går jag iväg å köper 2 sånna också.

Tacksam för svar.

/Patric

#11

Postad 07 december 2009 - 09:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Jag läste att det inte skulle fungera med en classic kontroll till detta i en review. Har dock inte testat själv.

#12

Postad 07 december 2009 - 09:59

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Mitt wii har stått å dammat i flera år nu, så jag tänkte damma av de och kolla om de startar, och skaffa detta :) Då även min anti-Tvspel sambo säger att hon vill spela detta!! Dra på fan lixom.. Men vet någon ifall man kan lira detta med dom där classic controll? Eller måste man sitta och vifta med dosan i luften å grejja? Ifall de funkar med classic så går jag iväg å köper 2 sånna också.

Tacksam för svar.

/Patric


Jag åkte på o köpa en svart Wii med spelet bara för att sambon ville spela Mario!!! Hon är också lite anti när det gäller spel, men Mario verkar vara en charmig gubbe som tjejerna gillar.

Inte undra på att Mr. Ron Jeremy lagt ner så många brudar!!


Postad bild

#13

Postad 07 december 2009 - 11:57

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Absolut detta spel är riktigt skoj och bra partyspel då dem flesta känner till Super Mario om inte alla gör det...

#14

Postad 07 december 2009 - 12:07

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Appropå frågan om classic handkontroller så står det följande på Gamereactors recension på spelet:

"Jag saknar dock möjligheten att spela med Gamecube- eller Classic Controller och även om orsaken är de rörelsekänsliga momenten (Marios propellerdräkt, vanliga snurrhopp)"

http://www.gamereact...ario Bros. Wii/

#15

Postad 07 december 2009 - 15:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Angående classic controller så kan även jag bekräfta att det inte går. Men det spelar ingen större roll, man vänder ju på Wiimoten och spelar som en NES-kontroll. Rörelsemomenten är få och viftandet minimalt.

Men du Zoiler när kommer nsmb recensionen då? ja har väntat på den ett tag nu!? Fick du inget gratis ex av bergsala eller?

Jo till slut fick jag det. Sen blev det jädrigt försenat pga posten. Sen kom det upp lite annat. Men den kommer komma i dagarna nu iaf.

Men där ser ni ju att det finns intresse bara spelen är bra nog :) . Tyvärr kommer det inte lika många högprofilspel till Wii som till de andra men när de väl kommer så kan man ju diskutera lite för såna här spel gillar (nästan) alla och i juletider är det perfekt. Så vänta inte med att skapa trådar i fortsättningen för bövelen ;)

#16

Postad 08 december 2009 - 09:43

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Har en liten fråga , finns det några special komandon man kan göra för att göra typ super skills?
B knappen andvänds inte alls i det här spelet eller?
Jag har provat lite varianter men inte kommit på något.
Står det i bruxen som följer med så får jag stå med mössan i handen och be om ursäkt för jag har inte bläddrat i den.

Mvh Peter

#17

Postad 08 december 2009 - 09:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Vissa superskills som tex flyga eller skjuta etc utförs genom att "skaka" op kontrollen uppåt-neråt vilket jag tycker känns lite avigt om jag ska vara ärlig, hade hellre haft en knapp för det. Men man kanske vänjer sig...

#18

Postad 08 december 2009 - 17:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Har en liten fråga , finns det några special komandon man kan göra för att göra typ super skills?
B knappen andvänds inte alls i det här spelet eller?
Jag har provat lite varianter men inte kommit på något.
Står det i bruxen som följer med så får jag stå med mössan i handen och be om ursäkt för jag har inte bläddrat i den.

Mvh Peter

Har du provat att hoppa och sedan trycka hopp + nedåt? Då krossar du block under dig. Tror inte B-knappen används, om man trycker på A så blir man en bubbla. För att ta upp block håller du inne 1 nära ett block och skakar. Men läs manualen annars där står ju allt :)

Har ni kollat de filmerna man kan låsa upp? De är hyfsat bra på spelet får man säga :o

#19

Postad 08 december 2009 - 17:19

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Klart man har kollat alla filmer där gick att låsa upp :o.. Något måste man ju slösa sina mynt på.. Det var ju därför ja önskade mig en typ inspelningsfunktion så man åtminstone kunde ladda in på ett SDkort & sedan in i datorn. Hade ju vart massvis med skoj kunde man jämföra lite å tävla lite mot fler som kanske har samma intresse. Ska tipsa om det inte bara är superskills filmerna som är sevärda. dem spelar även magnifikt på övriga filmer. Nästan så filmerna var bland det grymmaste med spelet :) ja trodde först det programmerat men efter ja sökt på de genom goggle så fick ja fram att det va någon som spelat. Ska inte säga inte för de baserar ja på första ästa svar ja fick upp

#20

Postad 08 december 2009 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Jag har inte sett så många än men den där de är tre Yoshis som spelar "inte nudda marken" med en spelare är ju helt otrolig :)

#21

Postad 08 december 2009 - 18:08

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Ja det e lite andra skills än bara springa runt å döda :)

#22

Postad 08 december 2009 - 18:52

k00pro
  • k00pro
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Om man ska köpa ett första Mario-spel till sitt Wii, ska man satsa på det här eller Galaxy?

#23

Postad 08 december 2009 - 19:33

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Om man ska köpa ett första Mario-spel till sitt Wii, ska man satsa på det här eller Galaxy?


Jättesvårt att svara på.. Du kommer ha minst lika kul med båda. Men 2d mario kan aldrig bli fel :). Galaxy e ju också ett superbt spel.

Köp båda för gudsskull

#24

Postad 08 december 2009 - 23:28

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Ska du välja mellan de 2 så ska du utan tvekan gå på galaxy. Den här är bra men galaxy är bättre :)

#25

Postad 09 december 2009 - 08:06

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Har du provat att hoppa och sedan trycka hopp + nedåt? Då krossar du block under dig. Tror inte B-knappen används, om man trycker på A så blir man en bubbla. För att ta upp block håller du inne 1 nära ett block och skakar. Men läs manualen annars där står ju allt :P

Har ni kollat de filmerna man kan låsa upp? De är hyfsat bra på spelet får man säga :lol:


Hej!
jag är ju en kille , läser inte en manual i första taget B)
Har kollat på en film men får kolla på flera antar jag.
Får väl även bläddra lite in den där manualen också då :D

Sen när det gäller att köpa Bros eller Galaxy så går min röst till Bros.
Jag tycker det är mycket roligare men Galaxy är bra med.

Mvh Peter

#26

Postad 10 december 2009 - 21:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Nu är recensionen klar ;)

New Super Mario Bros Wii

#27

Postad 10 december 2009 - 21:49

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Äntligen. & det fick faktiskt betyget det förtjänade.

#28

Postad 11 december 2009 - 02:46

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Spelade 2 idag med min storebror Var ju skitskoj

#29

Postad 18 december 2009 - 02:11

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0
helt okej spel men tyckte det var alldeles för lätt. Bossarna var löjligt enkla och jag hade aldrig under 30 liv. Just nu är jag i den där specialvärlden och har tagit alla coins i två världar och har för närvarande 86 liv. Tycker de skulle ha tryckt in många fler items då de nuvarande blir tråkiga efter ett tag. Mer variation på bossarna då alla utgick ifrån samma princip.

7/10

#30

Postad 18 december 2009 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Ett enkelt sätt att göra det svårare är att bjuda in 3 polare och spela med dem :)

#31

Postad 18 december 2009 - 18:54

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Ett enkelt sätt att göra det svårare är att bjuda in 3 polare och spela med dem :)


Lira själv är ju enkelt, som sagt. Men fyra på en gång är en riktig utmaning!!!!

#32

Postad 18 december 2009 - 19:41

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

Ett enkelt sätt att göra det svårare är att bjuda in 3 polare och spela med dem :)


du betalar 3 remote+nunchucks :)?

#33

Postad 18 december 2009 - 23:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Nunchucks? Använder du det?

Jag säger bara att du missar grejen om du inte kör med flera. Jag tycker samma som du när jag kör ensam, då kan jag lika gärna köra DS-versionen som var bra men inte mer. Åtminstone två wiimotes känns nödvändigt för att jag ska få ut något av många spel till Wii. Det är en partykonsol after all ;)

#34

Postad 19 december 2009 - 09:11

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Ett enkelt sätt att göra det svårare är att bjuda in 3 polare och spela med dem ;)


Jo, jag hajar inte riktigt detta? Vad finns det för fördel med att spela 2?
Tycker mest det blir mycket svårare då båda ska vara på skärmen samtidigt..

#35

Postad 19 december 2009 - 13:44

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Alltså.. ja förstår nog inte hur det ska va svårare att vara fler? Dör man när man kör själv så måste man göra om det. Dessutom så är det vissa stjärnor som är rätt så svåra att ta själv men däremot mycket enklare om man kör flera. Fast egentligen skall jag väl inte säga något då ja bara har kört själv. upplys mig gärna om jag har fel =>

Redigerat av adude, 19 december 2009 - 13:44.


#36

Postad 19 december 2009 - 14:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jo, jag hajar inte riktigt detta? Vad finns det för fördel med att spela 2?
Tycker mest det blir mycket svårare då båda ska vara på skärmen samtidigt..

En sak som borde vara uppenbar är att det är mycket roligare ;) . Fördelen annars med att spela två är att det är enklare att ta starcoins, man slipper göra om när man dör (om inte alla dör) och man kan göra massa coola moves ihop (om man är samspelt).

Alltså.. ja förstår nog inte hur det ska va svårare att vara fler?

För du koncentrerar dig mindre på att ta dig igenom banan och mer på att akta dig för dina medspelare eller själv planera mordscenarion :D . Spela så kommer du förstå. Det blir dessutom mycket rörigare, du har inte bara dig själv att tänka på när du ska göra ett svårt hopp utan två/tre andra står ivägen. Om de hoppar på dig när du gör ditt hopp är du körd, om de står framför dig hindrar de din fart, de kan stoppa dig mitt i luften, osv.

Om någon dör så stoppas spelet i någon sekund vilket är katastrofalt om du ska göra ett hopp och trycker in A-knappen. Då registrerar spelet inte det och din gubbe hoppar inte alls. De ständiga avbrotten har dödat mig ett otal gånger pga sabbad tajming.

Till sist kan man dö av att ens medspelare springer för snabbt så man hamnar utanför skärmen eller kläms mellan rör osv. Lovar dig att det är svårare att spela 4 än 1 :P

#37

Postad 20 december 2009 - 21:05

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 246 inlägg
  • 0
Sista banorna på Star World var då *** så svåra. Dock inte lika svårt spel som t.ex. Super Mario Bros. 3. Eller har jag fel?

#38

Postad 27 december 2009 - 22:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
ja jäklar. en kompis drog över sitt wii och nsmbw, så vi satt 4 pers och spelade. jäklar va skoj det var :unsure:. och jääävlar va svårt. jag kan tänka mig att det är lite småsvårt när man är själv, men med fyra pers är det emellanåt helt ###### omöjligt. men grymt ###### skoj. vi satt och stoja och skratta som fan när vi lirade. absolut ett rekommenderat spel :o

#39

Postad 27 december 2009 - 22:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Haha, det är f-n omöjligt att ha tråkigt med detta när man är flera. Trots att vi plockat alla stjärnor är jag redan sugen på en uppföljare :unsure:

#40

Postad 28 december 2009 - 20:09

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
då jag fick ett Wii i julklapp och redan sedan tidigare tröttnat på wii sports så köpte jag detta idag som ett första spel då äldsta grabben (3 bast) fastnade för det på Media Markt förra veckan. Hah ville inte lämna butiken(!)

Har kört nån halvtimme och det är precis som man sätter sig och spelar gamla 8 bitars sjukt beroendeframkallande!

#41

Postad 31 december 2009 - 13:56

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Var riktigt roligt spel. Vi har regler för våra pojkar de får bara spela en halvtimme per dag. Den regeln bröts rätt snabbt när tomten kom med spelet.

Lyckades med det bästa. Bowswer besegra vi 2 stycken genom att kasta eldkulor på han. Sedan dumpa jag han i bron genom att öppna! Banan efter putta jag ner han just innan slutet så han hann inte ens bli en bubbla så en än gång såg det ut som jag klara det själv.

Sjukt roligt spel!

// Sat

#42

Postad 01 januari 2010 - 11:28

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Har också skaffat mig den här, riktigt kul faktiskt.. det är otroligt hur mycket mario spel man kan få på sig men ändå inte tröttna.. det är en klassiker :(

En fråga dock.. DS versionen som släpptes förra året lr nåt.. är det samma spel som den här? menar ifall det är bara grafiken som förbättrats eller är det helt andra banor osv?

#43

Postad 01 januari 2010 - 11:32

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Andra banor, bättre grafik, andra power ups. Dock liknande musik

#44

Postad 01 januari 2010 - 13:01

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Andra banor, bättre grafik, andra power ups. Dock liknande musik


ahh trodde väl det, tack för infot

#45

Postad 05 januari 2010 - 08:54

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Hallå!
Har en liten fråga , hur öppnar man "secret world"?
Är det när man har klarat banorna 1-8 och tagit alla starcoins i minst två världar?

Mvh Peter

#46

Postad 05 januari 2010 - 11:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
när du klarar spelet så kan du komma in i värld 9. för att komma in på banorna behöver du dock ha tagit alla mynt i respektive värld.

#47

Postad 05 januari 2010 - 11:56

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Måste få hålla med många andra här att spelet är grymt roligt. Man kan inte tröttna på mario känns det som. Får rekommendera det här spelet som ett sambo vänligt spel. Kul att lira två samtidigt men som det även sagts här i tråden är det lite knepigt då det gäller att ha rätta tajmingen och passa sig för varandra när det är "avancerade" hopp och dylikt.

#48

Postad 05 januari 2010 - 12:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
att spela två är inte speciellt svårt. faktiskt ganska lätt ;D. släng in 2 pers till däremot så har du en rejäl soppa. vi dödar varandra konstant. men det brukar inte göra så mycket. det är ju grymt skoj ändå =D

#49

Postad 05 januari 2010 - 12:46

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

att spela två är inte speciellt svårt. faktiskt ganska lätt ;D. släng in 2 pers till däremot så har du en rejäl soppa. vi dödar varandra konstant. men det brukar inte göra så mycket. det är ju grymt skoj ändå =D


Jo iofs kanske inte så svårt mer jobbigt kanske då det händer att man hoppar in varandra och emellanåt springer ifrån varandra, vilket kan vara rätt så störande ibland =D. Jag har inte prövat att lira 4st men kan förstå att det är helt galet jämfört med 2st.

#50

Postad 05 januari 2010 - 12:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
ibland får man vara snabb med a-knappen ;D. fast det känns samtidigt nästan lite som fusk. men det är jäkligt användbart när man kör 4 och nån råkar hoppa på en så man ramlar ner i nåt hål.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.