![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 03 september 2010 - 15:00

Postad 03 september 2010 - 15:03
En annan lösning är att strunta i att göra favoritlistor och att istället lära sig var kanalerna ligger "default".
Jo det är också ett alternativ

Men vill man använda sig av kanallistor så är en grundinställning eller en reset lösningen på problemet.
MVH Linus Eriksson
Postad 06 september 2010 - 10:59
Ungefär så jag tänkte när jag hade CD och bytte till Viasat för ett år sedan....fast tvärtom.En annan lösning är att strunta i Viasat och gå över till de mer seriösa CD.
Bara längtar tills abbonemanget gått ut så man får säga upp fanskapet.
Bara strul hela tiden med lögnarna på VIASAT
Problem slipper man inte bara för att mabn byter leverantör.
Ett år efter uppsagt abb. har jag fortfarande problem med CD eftersom jag fortfarande står kvar som ägare av den box som jag sålde, vilket innebär att kortet som killen som köpte boxen satte i nu inte går att använda. Ja, de skickar ut en uppdatering av ägare till boxen EN gång per år. Nu måste jag syssla med papper till ett abb som jag egentligen inte har.

Postad 07 september 2010 - 13:38
Min box började göra så för någon månad sedan efter att ha fungerat felfritt i tre månader. Vissa kvällar var det helt olidligt med bildtapp var 10:e minut.
Jag installerade om uppdateringar och reset'ade boxen, och tyckte att det verkade hjälpa ågon vecka, men nu är problemet tillbaka igen.
Såg tidigare i tråden att felet verkar ha funnits hos andra, så jag hoppas på att det finns en lösning?
Postad 08 september 2010 - 14:39
Har någon hittat en lösning på problemet när boxen börjar tappa bild på hdmiutgången, men fortfarande har ljud på digitala ljudutgången?
Min box började göra så för någon månad sedan efter att ha fungerat felfritt i tre månader. Vissa kvällar var det helt olidligt med bildtapp var 10:e minut.
Jag installerade om uppdateringar och reset'ade boxen, och tyckte att det verkade hjälpa ågon vecka, men nu är problemet tillbaka igen.
Såg tidigare i tråden att felet verkar ha funnits hos andra, så jag hoppas på att det finns en lösning?
Hallå nansur!
Om du tar och skickar mig ditt abonnentnummer samt telefon nummer så kan jag se till att en kollega på kundservice ringer upp dig för felsökning. Bara att skicka ett PM till mig här på forumet så ser jag till att någon kontaktar dig.
MVH Linus Eriksson
En annan lösning är att strunta i Viasat och gå över till de mer seriösa CD.
Bara längtar tills abbonemanget gått ut så man får säga upp fanskapet.
Bara strul hela tiden med lögnarna på VIASAT
Jag har inte en aning om vad du har för problem. Men vill du att jag tar och tittar på ditt abonnemang så får även du gärna skicka mig ett PM så ser jag till att kolla på ditt ärende. Bifoga gärna abonnentnummer samt telefon nummer i ett PM så ska jag försöka hjälpa dig.
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 13 september 2010 - 20:57
Har ni andra också detta ljud från era boxar? Är det någon ide att man byter ut den mot en ny eller får man lov att leva med detta?
Postad 14 september 2010 - 07:37
Det låter alltid när den är igång och man har buffring. Den kan t o m låta några minuter efter att den stängts av. Detta är dock inget jämfört med hur Sagems box för CD låter.Hej, är ny kund hos Viasat och har nu haft denna box i ett par veckor. Efter att jag uppdaterat den till version 122 av programvaran så tycker jag det verkar arta sig. En sak är dock rejält irriterande, när boxen buffrar eller spelar in så hörs ett hackande/tickande ljud som ju antagligen då kommer från hårddisken. Jag ringde supporten som sade till mig att testa att formatera disken och återställa boxen. Jag har gjort det men ljudet är fortfarande kvar. Jag har boxen placerad bredvid soffan så det hörs väldigt tydligt när man inte har så högt ljud på från det man tittar på. Det går ju att slå av buffringen men man vill ju helst ha den påslagen.
Har ni andra också detta ljud från era boxar? Är det någon ide att man byter ut den mot en ny eller får man lov att leva med detta?

Postad 14 september 2010 - 11:19
Så länge som Hårddisken i mottagaren arbetar så uppstår ett visst ljud. Som du själv skriver så kan man bli av med större delen av detta ljud om man stänger av buffer funktionen. Detta är dock inget vi rekomenderar då man även mister vissa funktioner om buffer funktionen stängs av.
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 16 september 2010 - 11:06
Har lite frågor kring VOD och hur ni andra får det att fungera.
Jag har svårt att få till en nätverksladd direkt till boxen så jag kör med trådlös brygga (från Viasat), avståndet ganska långt men lampan på bryggan lyser som den ska. Jag har dock haft väldiga problem att ladda ner program, har tagit jättelång tid. För en tid sedan kom jag på den briljanta idén att koppla min bärbara dator via bryggan och mätte på bredbandskollen.se då fick jag en hastighet på ca 3.5 Mbit vilket också är vad jag har hemma. Det skulle ju innebära att jag i princip ska kunna börja titta på ett program direkt enligt nedladdnigstiderna (standardprogram) Detta går dock aldrig. Laddade ner ett avsnitt "Jordgubbslisa" till min dotter och ett 20 minutersprogram behövde hela natten på sig.
Väldigt ofta hänger sig även VOD så att jag får texten "Systemet upptaget" då drar jag ur strömsladden och i bryggan vid boxen och sätter i den igen, då kommer det oftast igång.
Min fråga är vad som kan vara fel? Är det någon som har en ide? Mycket tacksam för uppslag, känns inte så lockande att hyra en film när man inte vet om man kommer kunna se färdigt den under samma vecka...
Avslutningsvis även om detta är fel forum så vill jag gnälla lite på Plingandet i fotbollssändningarna. Jag förstår inte varför Ni (Viasat) inte kan plinga i alla kanaler så att man kan få välja vilken match man vill se utan att bethöva styra det efter "Plinget" (gäller både "tipsextra" och champions league kvällarna). Hoppas detta är något som går att lösa för i övrigt är allt kanon med underbart utbud av fotboll just nu!
Postad 16 september 2010 - 11:59
Jag har bara problem med HD-program. SD är sällan problem och går att titta på efter ett par minuters buffring.Jag har svårt att få till en nätverksladd direkt till boxen så jag kör med trådlös brygga (från Viasat), avståndet ganska långt men lampan på bryggan lyser som den ska. Jag har dock haft väldiga problem att ladda ner program, har tagit jättelång tid. För en tid sedan kom jag på den briljanta idén att koppla min bärbara dator via bryggan och mätte på bredbandskollen.se då fick jag en hastighet på ca 3.5 Mbit vilket också är vad jag har hemma. Det skulle ju innebära att jag i princip ska kunna börja titta på ett program direkt enligt nedladdnigstiderna (standardprogram) Detta går dock aldrig. Laddade ner ett avsnitt "Jordgubbslisa" till min dotter och ett 20 minutersprogram behövde hela natten på sig.
Postad 16 september 2010 - 12:33
Postad 17 september 2010 - 11:21
Vilken hastighet har du på brebandet då? Någon skrev i tråden att det var bryggan det var fel på, men om den ger en viss hastighet till datorn borde den väl ge samma hastighet till boxen?
När det gäller meddelanded "systemet upptaget" så beror det på att boxen inte får en automatiskt IP-adress och precis som du skriver så hjälper det då ofta att göra modemet, routern eller box strömlös.
Att din nedladdning går extremt långsamt vet jag inte vad det kan bero på. Det bästa vore kanske att ringa till våran kundservice och låta våran personal hjälpa dig att felsöka. De har även möjlighet att skicka ut nya accespunkter om det skulle visa sig att det är dom som är problemet.
Kundservice kan du kontakta på 08-52 20 00 00, de finns på plats vardagar till 22:00 och helger till och med 19:00.
MVH Linus Eriksson
Redigerat av Linus Viasat support, 17 september 2010 - 11:22.
Postad 17 september 2010 - 14:27
Är överlag väldigt nöjd med min box som fungerar bra både vad gäller vanligt tv-tittande och VOD. Jag har dock ett problem som är rätt stort. Paus-funktionen som man ju använder rätt ofta är extremt otillförlitlig. Det ska poängteras att jag kör med 0 buffer, dvs att boxen spelar inte in löpande det man tittar på. Men man ska ju kunna pausa för det och ofta fungerar det.
Problemet är att när man ligger efter i sändningen efter en pausning så slänger boxen upp en ruta om att återgå till live tv efter ett tag. Det kan ta några minuter eller ibland någon timma. Detta uppstår ungefär var fjärde gång vilket gjort att vi knappt vågar använda paus-funktionen eftersom det ofta innebär att man missar slutet på det man pausat.
Det kan ju inte bara vara min box som har detta problem. Ingen annan som upplever samma sak? Jag kör mjukvara version 122 som jag tror är den senaste.
Jag är ny ägare till en sådan här box (855) sedan mitten av augusti.
Jag har exakt samma problem förutom att jag nu känner att inspelningen hänger sig varje gång. Jag upplever det som om boxen klarar att spara drygt 36 minuter sedan så lägger den ned.
Det hjälper ej heller att påbörja tittandet innan man kommer upp i den tiden då har ändå inspelningen stoppat i bakgrunden.
Detta är ett oerhört frustrerande problem då vi alltid på vår gamla box (FORCE 1199) körde med paus/timeshift-funktionen.
Även jag känner att jag inte borde vara ensam om detta problem...
Funktionaliteten kring timeshift kunde dock förbättras avsevärt. Jag saknar en funktion att snabbhoppa x antal minuter framåt i min inspelning (används med fördel vid reklam). Exempel: tryck 5 + forward så hoppar inspelningen 5 minuter fram. Givetvis kan jag snabbspola men det krävs att man trycker ett antal gånger för att få upp lite fart i spolningen och givetvis dundrar man minst 1 minut in i programmet innan man får stopp då reklamen avslutas.
Vidare så borde absolut en funktion att spara timeshiften finnas. Om jag av någon anledning inte vill eller kan titta klart på timeshiften så borde man få möjlighet att spara ned filen på hårddisken.
Dessa båda funktioner fanns på min gamla Force 1199 och är extremt saknade.
Men att inte timeshifts grundfunktionalitet är att lita på är än mer frustrerande...
I övrigt fungerar min box väldigt bra med VOD etc.
Jag har inte haft några som helst andra problem än....
Postad 20 september 2010 - 09:45
Jag har satt min box på fötter så den inte blir så varm....
Det gör att den inte tappar hdmi synken så ofta nu , men det händer fortfarande .
Kass apparat helt enkelt.
Eftérsom hdmi kopplar ihop två eller fler apparater digitaltvill väl ingen heller ansvara för felen ....
Har någon hittat en lösning på problemet när boxen börjar tappa bild på hdmiutgången, men fortfarande har ljud på digitala ljudutgången?
Postad 20 september 2010 - 11:02
För det första så kör jag med max buffring och det funkar utmärkt på min 850 och för det andra så går det alldeles utmärkt att spara det som är buffrat genom att när som helst trycka på "rec". Då sparas hela det program som man tittar på även bakåt så långt det går.Jag är ny ägare till en sådan här box (855) sedan mitten av augusti.
Jag har exakt samma problem förutom att jag nu känner att inspelningen hänger sig varje gång. Jag upplever det som om boxen klarar att spara drygt 36 minuter sedan så lägger den ned.
Det hjälper ej heller att påbörja tittandet innan man kommer upp i den tiden då har ändå inspelningen stoppat i bakgrunden.
Detta är ett oerhört frustrerande problem då vi alltid på vår gamla box (FORCE 1199) körde med paus/timeshift-funktionen.
Funktionaliteten kring timeshift kunde dock förbättras avsevärt. Jag saknar en funktion att snabbhoppa x antal minuter framåt i min inspelning (används med fördel vid reklam). Exempel: tryck 5 + forward så hoppar inspelningen 5 minuter fram. Givetvis kan jag snabbspola men det krävs att man trycker ett antal gånger för att få upp lite fart i spolningen och givetvis dundrar man minst 1 minut in i programmet innan man får stopp då reklamen avslutas.
Vidare så borde absolut en funktion att spara timeshiften finnas. Om jag av någon anledning inte vill eller kan titta klart på timeshiften så borde man få möjlighet att spara ned filen på hårddisken.
Men att inte timeshifts grundfunktionalitet är att lita på är än mer frustrerande...
Postad 20 september 2010 - 15:01
Jag ska prova vad det innebär att slå på buffring.
Dock borde man väl inte behöva köra med buffring för att timeshift ska fungera korrekt kan man tycka...
Ska även se om REC-tryckning kan vara användbart.
Tack för tipsen!!
Postad 21 september 2010 - 14:21
Har ni i supporten något bra svar på detta, är det fel ett känt fel i mjukvaran ??
Jag har 100% i signalmottagning och denna box fungerar annars rätt bra, den låser sig ibland men de gör väl de flesta antar jag.
Kör HDMI till en Samsung tv.
/Thomas i Katrineholm
Postad 22 september 2010 - 08:25
Hej, min "ring" snurrar också utan anledning ganska ofta, men jag märker inte att det påverkar någonting. Har inte hittat något sätt att få den sluta snurra men ska testa ditt! Har du märkt några negativa effekter av snurret?Har haft min 855:a sedan februari och fått 4 nya boxar sammanlagt, de flesta felen beror på att hårddisken ######s med mig. Även på den nya så snurrar HDD ringen på boxen även när jag byter kanal och även när boxen är avstängd !! För att få bort detta måste jag trycka på pause i live sändning sedan play och stop.
Har ni i supporten något bra svar på detta, är det fel ett känt fel i mjukvaran ??
Jag har 100% i signalmottagning och denna box fungerar annars rätt bra, den låser sig ibland men de gör väl de flesta antar jag.
/Thomas i Katrineholm
Postad 22 september 2010 - 11:01
Skulle slå på buffringen men det visade sig att jag redan hade den på med 30 min. Kände att detta kanske kunde påverka så jag justerade till 90 min buffring.
Jag slog på timeshiften och väntade...
Denna gång stannade inspelningen utan anledning på dryga 42 minuter dvs. 6 minuter bättre än tidigare. Ser detta som marginellt och med andra ord så fungerar det fortfarande inte.
Är det inga andra som har problemet?
Postad 24 september 2010 - 07:29
Har haft min 855:a sedan februari och fått 4 nya boxar sammanlagt, de flesta felen beror på att hårddisken ######s med mig. Även på den nya så snurrar HDD ringen på boxen även när jag byter kanal och även när boxen är avstängd !! För att få bort detta måste jag trycka på pause i live sändning sedan play och stop.
/Thomas i Katrineholm
Hallå Thomas!
Självklart är det inte normalt att man ska behöva byta box 4 gånger! Det du beskriver är inget problem som jag känner igen. Visst kan det hända att hårddisken går sönder, men att den skulle göra det fyra gånger på ett halvår låter udda.
Tror tyvär inte detta är någonting som jag kan hjälpa dig med här via flashback, skulle råda dig att ta kontakt med kundservice angående detta ärende. Du kan nå kundservice på telefon 08-52 20 00 00.
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 26 september 2010 - 14:32
Skulle gärna slippa den hemska fjärren som följer med.
Postad 27 september 2010 - 00:49
Har sedan 2003 CD och sedan 2008 CD med HD-PVR från SAGEM som fungerade sådär första halvåret sen bra, sen riktigt bra och sedan två veckor sedan har det blivit KATASTROF.
Det värsta är supporten som blankt vägrar erkänna att dom har problem och säger att jag ska byta TV. Jag är mycket arg på CD
Därför är jag här, därför detta verkar vara Viasats motsvariget till CDs HD-PVR box, allts 855an. Dock så är tråden bara 5 sidor mot Sagems tråd som är 760 sidor!!! varav 550 senaste inläggen är från 8 september då nya mjukvaran kom.
Ni här har ju bara småproblem i jämförelse

Eftersom jag idag skulle kunna tänka mig att byta till viasat så är jag här å spanar lite i förväg om boxen.
Men jag har ändå haft CD i 7 år och det har oftast fungerat bra och när det har varit strul så har de skickat ny box så har det fungerat men nu så är de bara så wrong.
Det jag gillar här och med Viasat att dom är med i debatten lämnar besked om vad som sker. Och de verkar ta kunden mer på allvar än vad CD gör. Dock inte säljarna kanske men vilka säljare gör det

Ni säger att användargränssnittet inte är så snyggt, hur ser det ut?
Min syster köpte precis Viasat med Ondemand HD-box. Är det ungefär samma utseende?
Hur är fjärrkontrollen? Fjärrkontrollen är ju jätteviktigt vid inköp tycker jag. Min sagem-fjärrkontroll är formodligen det bästa på hela bygget, snygg, lätt, distinkt, ungefär samma design som andra kontroller på bordet. Hoppas den är annorlunda mot den vanliga HD-boxen som sis har för den var ju ful. Ska åka över på klämma lite på den snart dock

Verkar ju vara lite problem med boxen ändå, hur är det men senaste mjukvaran? Hur långt bort är nästa uppdatering? Jag är ju van med rätt långa intervall

Rent installationsmässigt vad behöver jag göra? Jag har en CD-parabol med quad-huvud och två trådar (i flexrör) till mottagren, behöver jag byta något? Den är ju bra mycket större än viasat-parabolen iaf.
Finns det någon digitalbox som bara fungerar? Det känns som de alltid är något fel på dem även om de kan vara små. Och det känns som att de börjar utveckla ny mjukvara till en ny hårdvara innan de egentligen är klara med den gamla.
Med de så menar jag alla

Men jag förstår inte riktigt Viasats utbud med paket.
För de första så har de ju inga hd-kanaler? Vad ska man med hd-box till liksom? Har ju inte hänt mycket sen jag jämförde för 2 år sen.
Sen verkar det som att jag måste ha viasat guld + viasat hd, närmare 500-lappen för 6 hd-kanaler, varav en är must-carry kanal eller något sådant antar jag, gratis iaf (Svt hd?)
Egentligen är jag bara intresserad av national geo HD som jag kollar mest på idag samt discovery hd, animal planet hd, history channel hd. sen kollar jag på kanske 10 SD kanaler som båda har tror jag.
Jag är inte ett dugg intresserad av sport, film eller serier vilket gör valet lite enklare, eller svårare? mindre låst iaf. Jo jag kollar film å serier men de streamar jag, laddar hem eller hyr jag)
Men då känns 199 kr paketet intressant men inte HD-paketet för 99 och 2 kanaler inte så intressant. Och med tanke vad som har hänt på 2 år på HD-fronten så känns det dumt att köpa HD-PVR boxen idag. Har viasat någon SD-PVR box istället?
Men ja nu har jag lust att sparka CD till månen.
Har sett att många samsung TV har inbyggd box, fungerar dessa med Viasat?
Postad 27 september 2010 - 07:36
Logitech Harmony funkar utmärkt.Är det någon som har tips på en bra universalfjärr som fungerar till den här boxen?
Skulle gärna slippa den hemska fjärren som följer med.
Postad 27 september 2010 - 07:40
(Dessutom finns TV1000 HD som On demand utan extra kostnad om man har TV1000-abb.)
När det gäller parabolen så behöver du inte göra något annat än att vrida den ett par grader mot Sirius istället för mot Thor, som CD använder. Det är enkelt med hjälp av den medföljande "Sat-beepern".
Redigerat av agpath, 27 september 2010 - 07:42.
Postad 27 september 2010 - 10:04
Schteff: Varifrån har du fått att Viasat inte skulle ha HD-kanaler? Det finns 5-6 stycken, inte så många som CD, men det finns. I nästa stycke motsäger du ju dessutom dig själv när du räknar upp några av HD-kanalerna!
(Dessutom finns TV1000 HD som On demand utan extra kostnad om man har TV1000-abb.)
När det gäller parabolen så behöver du inte göra något annat än att vrida den ett par grader mot Sirius istället för mot Thor, som CD använder. Det är enkelt med hjälp av den medföljande "Sat-beepern".
När jag skrev inga så menade jag väldigt få då

Jag menade att enligt http://www.viasat.se...t_prislista.jpg så har jag bra svt hd, national geo hd samt mtvn HD (Vad det nu är) om jag inte har sport och/eller filmpaketet som jag inte är intresserad av direkt.
Så jag hade tänkt mig dokumentär, underhållning och barn vilket är 199 kr i månaden, ska jag få 2 hd-kanaler så får jag betala 99 kr till, vilket jag tycker är dyrt - men jag kanske har missförstått det.
Men jag bara konstaterar att så är läget, och det är väl bara å gilla det. Skulle väl kunna klara mig utan HD-kanaler förvisso men det känns ju som man går åt fel håll mest

Och med det så menar jag om man ändå ska bara ha SD-kanaler så kanske det finns någon SD-PVR men jag hittar ingen sådan att välja när jag ska beställa på Viasat-sidan. OCh då får man väl förvisso sitta med scart igen och det är ju inte så kul så man kan väl sitta med HD box och HDTV och hoppas att SVT HD sänder något intressant hela tiden

Postad 27 september 2010 - 10:25
När jag skrev inga så menade jag väldigt få då
Jag menade att enligt http://www.viasat.se...t_prislista.jpg så har jag bra svt hd, national geo hd samt mtvn HD (Vad det nu är) om jag inte har sport och/eller filmpaketet som jag inte är intresserad av direkt.
Så jag hade tänkt mig dokumentär, underhållning och barn vilket är 199 kr i månaden, ska jag få 2 hd-kanaler så får jag betala 99 kr till, vilket jag tycker är dyrt - men jag kanske har missförstått det.
Du får även till gång till viasat ondemand om du köper till hd kanalerna för 99 kr mån. Helt värt den summan tycker jag. speciellt när du får Ondemand boxen gratis när du tecknar ett ondeman abonnemang. Med får du även två trådlösa acesses punkter så du inte behöver dra en nätverkskabel till boxen.
Postad 27 september 2010 - 10:28
Men jag bara konstaterar att så är läget, och det är väl bara å gilla det. Skulle väl kunna klara mig utan HD-kanaler förvisso men det känns ju som man går åt fel håll mest
![]()
Och med det så menar jag om man ändå ska bara ha SD-kanaler så kanske det finns någon SD-PVR men jag hittar ingen sådan att välja när jag ska beställa på Viasat-sidan. OCh då får man väl förvisso sitta med scart igen och det är ju inte så kul så man kan väl sitta med HD box och HDTV och hoppas att SVT HD sänder något intressant hela tiden
Viasats sd pvr heter Pace TDS-460 NV
Men så vitt jag vet så säljs den inte med något abonnemang längre. Prisjakt
Postad 27 september 2010 - 12:20
Jag har fortfarande kvar samma problem med pause-funktionen så det har blivit att vi knappt använder den. Att köra med buffer är inget alternativ för mig eftersom det låter för mycket om boxen. JAg har testat att nollställa boxen två ggr men det blir ingen skillnad.Jag är ny ägare till en sådan här box (855) sedan mitten av augusti.
Postad 27 september 2010 - 12:27
Har samma problem med ringen som snurrar utan anledning och jag använder samma handgrepp som du för att få bort det, dvs pause, play, stop. Inget stort problem för mig och vore det bara det så var jag nöjd. Mitt stora problem är att pause-funktionen är så otillförlitlig att man inte vågar använda den. Ibland kan den fungera i över en timme och ibland går det bara några minuter innan det stoppar.Har haft min 855:a sedan februari och fått 4 nya boxar sammanlagt, de flesta felen beror på att hårddisken ######s med mig. Även på den nya så snurrar HDD ringen på boxen även när jag byter kanal och även när boxen är avstängd !! För att få bort detta måste jag trycka på pause i live sändning sedan play och stop.
/Thomas i Katrineholm
Postad 27 september 2010 - 12:49
Det stämmer och Nat Geo samt MTV är inte värt 99 kr om det inte vore för att man får Ondemand på köpet. Jag kan defintivt rekommendera abb på filmpaket. TV1000 HD är väl värt detta med tanke på vad man sparar in på att köpa filmerna, tex. Dessutom så har du TV1000 HD Ondemand och kan tanka ned alla filmer som redan har gått där gratis. Väl värt 99 kr bara det tycker jag, men det får ju var och en prioritera.Så jag hade tänkt mig dokumentär, underhållning och barn vilket är 199 kr i månaden, ska jag få 2 hd-kanaler så får jag betala 99 kr till, vilket jag tycker är dyrt - men jag kanske har missförstått det.
SVT HD finns också som Ondemand.
Självklart ska man ha en HD-box oavsett om man abbonerar HD-kanaler eller inte. Du har ju alltid SVT1 HD och snart SVT2 HD samt en uppskalning av alla andra kanaler.
Postad 27 september 2010 - 14:44
Ja det är nog vettigt att satsa på HD-box i vilket fall

Jag har iaf ett nätverksuttag bakom TVn så jag behöver inte trådlösa brygga
Dock så har jag begränsad bandbredd, långt ut på landet med ADSL så jag vågar inte hoppas på att det kommer fungera tillfredsställande. Dessutom har jag en del play-tjänster i plex som jag typ inte använder

Det här med filmpaket låter ju trevligt, hade det från början C+ i ett år, men tror jag kollade på ungefär 3 filmer på ett helt år. Serier / sport kammade noll. Vet inte varför. Tycker det är betydligt enklare att ladda hem 720p filmer i x264 så får man vad man vill Inte så himla lagligt och det är inte så att jag inte vill göra rätt för mig men försökte köra Voddler förut men sen gav jag upp, ska kanske göra ett nytt försök. Tycker att 30-40 kr för en film i hyra är okej då jag slipper åka till stan

Ska fundera lite vidare på det här.
Men vågar jag satsa på 855an, den verkar ju inte fläckfri, verkar förvisso inte finnas någon fläckfri box men jag orkar inte bli besviken igen.
Hur är det med de inbyggda boxarna i samsung-LEDarna?

Postad 27 september 2010 - 15:02
Viasat har inte godkänt NÅGRA inbyggda mottagare.Hur är det med de inbyggda boxarna i samsung-LEDarna?
Postad 27 september 2010 - 20:33
Viasat har inte godkänt NÅGRA inbyggda mottagare.
Betyder det att det inte kommer att fungera eller att de inte har support bara?
Postad 28 september 2010 - 10:24
Det kommer inte att funka eftersom kortet paras mot serienummret i mottagaren.Betyder det att det inte kommer att fungera eller att de inte har support bara?
Postad 28 september 2010 - 14:52
Ville bara tala om att mitt problem uppenbarligen berodde på en box som mådde dåligt, min amatörgissning är att det var värmeböljan i somras som tog knäcken på den, för det var då problemen började.
Jag fick en ny box, och nu fungerar allt som det ska igen.
Vill passa på att berömma Viasats support. Alla gånger jag har haft kontakt med dom har jag fått hjälp av personal som varit artig, trevlig och hjälpsam. Dom har dessutom ringt upp efter några dagar och kontrollerat att problemet löst sig.
Postad 29 september 2010 - 22:16
Ska få en utbytes box igen....
Men den lär nu heta 865 ska bli kul o se om det löser problemen.
Viasat försöker lösa så gott dom kan iallafall.
Men hdmi sync problem verkar vara svårt för flera aktörer i tv branschen
Postad 30 september 2010 - 07:20
https://www.minhembi...howtopic=267628Min tappar fortfarande bild på hdmi nu o då.
Ska få en utbytes box igen....
Men den lär nu heta 865 ska bli kul o se om det löser problemen.
Viasat försöker lösa så gott dom kan iallafall.
Men hdmi sync problem verkar vara svårt för flera aktörer i tv branschen
Postad 17 oktober 2010 - 09:02
1. Den som gjort grafiken måste vara en oerfaren person med noll koll. Jag har väldigt svårt att se texten när man byter kanal på inforutan längst ned i bilden det är vit text på gul botten!! Trycker man däremot på infoknappen är det mörkblå text på ljusblå botten vilket är mycket mer lättläst.
2. Man ser inte hela den beskrivande texten om programmet om man trycker på infoknappen den verkar hoppa över början.
3. Finns ingen display på fronten så man ser vilken kanal och kanalnummer som är på.
3. Bokar man inspelningar så ser man inga datum utan bara dag och klockslag
4. Boxen hänger sig ibland och det enda som hjälper är att slå av och på med knappen bakpå.
5. Går inte att söka på ett programnamn när man letar efter det man ska spela in. Utan man får stega sig fram med piltangenterna till rätt dag
6. Man får inte alla program som erbjuds på de olika kanalernas playkanaler man är därför tvungen att använda datorn iallafall.
+ en del andra småsaker.
Sedan att Viasats filmkanaler suger jämfört med Canal + är en annan sak. Snacka om att de köpt filmavtalet på rea! På Canal + kommer alla storfilmer medan Viasat har alla skitfilmer gärna filmer som har 10 år på nacken. Viasats motsvarigheter till Discovery och Animalplanet är ljusår sämre.
Hoppas Canal Digital köper tillbaka rättigheterna till Premier League så man kan säga upp Viasatabbonemanget för det är är inte bra! Viasats Premier League studio är amatörmässig jämfört med Canal +.
Postad 17 oktober 2010 - 11:08
Måste säga att jag blir mer och mer besviken på den här boxen den framstår mer och mer som ren skit.
1. Den som gjort grafiken måste vara en oerfaren person med noll koll. Jag har väldigt svårt att se texten när man byter kanal på inforutan längst ned i bilden det är vit text på gul botten!! Trycker man däremot på infoknappen är det mörkblå text på ljusblå botten vilket är mycket mer lättläst.
2. Man ser inte hela den beskrivande texten om programmet om man trycker på infoknappen den verkar hoppa över början.
3. Finns ingen display på fronten så man ser vilken kanal och kanalnummer som är på.
3. Bokar man inspelningar så ser man inga datum utan bara dag och klockslag
4. Boxen hänger sig ibland och det enda som hjälper är att slå av och på med knappen bakpå.
5. Går inte att söka på ett programnamn när man letar efter det man ska spela in. Utan man får stega sig fram med piltangenterna till rätt dag
6. Man får inte alla program som erbjuds på de olika kanalernas playkanaler man är därför tvungen att använda datorn iallafall.
+ en del andra småsaker.
Sedan att Viasats filmkanaler suger jämfört med Canal + är en annan sak. Snacka om att de köpt filmavtalet på rea! På Canal + kommer alla storfilmer medan Viasat har alla skitfilmer gärna filmer som har 10 år på nacken. Viasats motsvarigheter till Discovery och Animalplanet är ljusår sämre.
Hoppas Canal Digital köper tillbaka rättigheterna till Premier League så man kan säga upp Viasatabbonemanget för det är är inte bra! Viasats Premier League studio är amatörmässig jämfört med Canal +.
Kan bara hålla med... Att man dessutom ska betal 100kr i månaden för att få HD är ju pinsamt.
Nåja, man kan ju som sagt hoppas att C+ köper tillbaka PL när nuvarande deal går ut.
Förresten, är det mer än jag som har problem med serie-inspelningen, de fungerar en tid och sedan spelar den inte in mer även om jag tar bort begränsningen på antalet inspelade avsnitt??
Postad 17 oktober 2010 - 18:14
Men den stora poängen är att boxen (jag har visserligen 850) fungerar och ger korrekt bild, vilket Sagems box inte verkar klara av.Kan bara hålla med... Att man dessutom ska betal 100kr i månaden för att få HD är ju pinsamt.
Nåja, man kan ju som sagt hoppas att C+ köper tillbaka PL när nuvarande deal går ut.
Förresten, är det mer än jag som har problem med serie-inspelningen, de fungerar en tid och sedan spelar den inte in mer även om jag tar bort begränsningen på antalet inspelade avsnitt??
Postad 17 oktober 2010 - 21:37
Men den stora poängen är att boxen (jag har visserligen 850) fungerar och ger korrekt bild, vilket Sagems box inte verkar klara av.
Hade själv Sagems box med CD i två och ett halvt år och även om den boxen hade sina egenheter så hade den avsevärt bättre bild, speciellt i HD.
Postad 17 oktober 2010 - 21:49
När gör ni det möjligt för oss med andra boxar än de ni har så vi kan få se Viasat med CAM modul tex?
Jag har en Vu+ Duo satmottagare och kan inte se på Viasat HD, om ni släppte en godkänd CAM modul så skulle man kunna använda vilken box som helst.
Vad jag förstått har kabel-tv näten dessa CAM moduler i sin utrustning.
Redigerat av BGPv4, 17 oktober 2010 - 21:50.
Postad 18 oktober 2010 - 08:19
Läs i så fall Sagem-tråden om vad som hände när de bytte till Linux för några veckor sedan!Hade själv Sagems box med CD i två och ett halvt år och även om den boxen hade sina egenheter så hade den avsevärt bättre bild, speciellt i HD.
Postad 18 oktober 2010 - 12:16
Hej Linus,
När gör ni det möjligt för oss med andra boxar än de ni har så vi kan få se Viasat med CAM modul tex?
Jag har en Vu+ Duo satmottagare och kan inte se på Viasat HD, om ni släppte en godkänd CAM modul så skulle man kunna använda vilken box som helst.
Vad jag förstått har kabel-tv näten dessa CAM moduler i sin utrustning.
Jag har ingen ny information om detta.
Som det är idag så är det enbart de mottagarna som vi har listade på hemsidan som man har möjlighet att använda sig av.
Listan över mottagare kan man hitta här om det skulle vara av intresse. http://www.viasat.se/digitalboxar
Mvh Linus Eriksson
Viasat
Postad 18 oktober 2010 - 12:25
Måste säga att jag blir mer och mer besviken på den här boxen den framstår mer och mer som ren skit.
Väldigt tråkigt att du upplever abonnemanget och mottagaren som bristfällig.
Finns det någonting som jag kan göra för dig så får du gärna skicka mig ett PM så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa dig!
Mvh Linus Eriksson
Viasat
Postad 18 oktober 2010 - 15:49
Jag har ingen ny information om detta.
Som det är idag så är det enbart de mottagarna som vi har listade på hemsidan som man har möjlighet att använda sig av.
Listan över mottagare kan man hitta här om det skulle vara av intresse. http://www.viasat.se/digitalboxar
Mvh Linus Eriksson
Viasat
Kan man som privatperson inte få köpa eran CA modul som ni levererar till kabel-näten?
Postad 28 oktober 2010 - 09:16

Canal Digital och deras box var inte rolig den heller men Viasat och deras box är ännu värre. Fattar inte att det ska vara så svårt att göra en stabil, snabb och pålitlig box med genomtänkta funktioner.
/Håkan
Postad 28 oktober 2010 - 11:13
Det är samma programvara i 850 och 855 vad jag har förstått.Jag har egentligen en 850 men det forumet verkar dött så därför tar jag det här istället. Någon som vet om det är någon rejäl uppdatering på gång? Det var ju ett bra tag sedan 122 släpptes. Jag börjar bli så olidligt trött på alla buggar och dåliga funktioner i boxen så om inte Viasat fixat det om ett år när min bindningstid går ut så går jag tillbaks till CD. Jag hade kunnat göra en ohyggligt lång lista men det jag retar mig absolut mest på nu är att bild och ljud försvinner när jag t.ex spelat xbox eller ps3. Jag måste då stänga av både tv och box och sedan starta tvn först, sätta på rätt hdmi ingång och sedan starta boxen. Fruktansvärt drygt
Canal Digital och deras box var inte rolig den heller men Viasat och deras box är ännu värre. Fattar inte att det ska vara så svårt att göra en stabil, snabb och pålitlig box med genomtänkta funktioner.
/Håkan
Postad 28 oktober 2010 - 14:52
Jag får inte upp alla program som finna på t.ex SVT Play i boxen. Gäller även andra play kanaler. Det man får i boxen är skiten. Så det finns ingen anledning att ha VOD eftersom man ändå är tvungen att kolla på datorn. Greys Anatomy är ingen serie enligt EPGn så jag får spela in varje avsnitt för sig åt sambon. Sökfunktionerna är undermåliga I princip är hela EPGn skit jämfört med när jag hade Boxer konstiga färger så man inte ser ordentligt inga hela datum utan bara veckodag, De beskrivande texterna är klippta i början eller slutet om även om man ser att det finns plats kvar men den stora feta Viasatloggan finns det plats för tydligen. Boxen blir kanonhet. Ingen display på boxen. Främsta problemet som jag ser det nu är att programvaran och EPGn är gjord av en trettonåring som inte satt användarvänlighet och funktion först.
Är man tvungen att stänga av boxen med knappen bakpå p.g.a att den hängt sig så tar det ca 1 h innan EPGn är uppdaterad med programinformation. Det spelar iofs inte så stor roll eftersom informationen ofta är felaktig och ofullständig. Kollar man t.ex på en serie ex.vis Den danska serien brottet som jag såg igår så står det inte i informationen vilket avsnitt av hur många det är. Brottet finns inte heller med när jag kollar på SVT Play via boxen. Den finns däremot uppe om jag går till SVT Play via datorn. Likadant med Starke Man på SVT finns på SVT Play OCH Viasats VOD webb men INTE i boxen!! Exempel på den typen av program du får via på boxen på SVT Play är Helgmålsringning, Agenda, Anslagstavlan!!!!
Summa summarum
VOD är INTE värt pengarna
Viasats filmutbud på filmkanalerna SKIT jämfört med Canal Digital
Viasats box SKIT jämfört med den Maximum jag hade till Boxer och då var ändå inte Maximumboxen bra.
KÖP INTE DEN HÄR BOXEN.
Redigerat av Runo, 28 oktober 2010 - 14:55.
Postad 28 oktober 2010 - 18:39
Irrellevanta kommentarer. Utbudet i Play har med avtalen med respektive kanal att göra och är väl inte boxens fel?För att fortsätta på fel och brister hos Viasat.
Jag får inte upp alla program som finna på t.ex SVT Play i boxen. Gäller även andra play kanaler. Det man får i boxen är skiten. Så det finns ingen anledning att ha VOD eftersom man ändå är tvungen att kolla på datorn. Greys Anatomy är ingen serie enligt EPGn så jag får spela in varje avsnitt för sig åt sambon. Sökfunktionerna är undermåliga I princip är hela EPGn skit jämfört med när jag hade Boxer konstiga färger så man inte ser ordentligt inga hela datum utan bara veckodag, De beskrivande texterna är klippta i början eller slutet om även om man ser att det finns plats kvar men den stora feta Viasatloggan finns det plats för tydligen. Boxen blir kanonhet. Ingen display på boxen. Främsta problemet som jag ser det nu är att programvaran och EPGn är gjord av en trettonåring som inte satt användarvänlighet och funktion först.
Är man tvungen att stänga av boxen med knappen bakpå p.g.a att den hängt sig så tar det ca 1 h innan EPGn är uppdaterad med programinformation. Det spelar iofs inte så stor roll eftersom informationen ofta är felaktig och ofullständig. Kollar man t.ex på en serie ex.vis Den danska serien brottet som jag såg igår så står det inte i informationen vilket avsnitt av hur många det är. Brottet finns inte heller med när jag kollar på SVT Play via boxen. Den finns däremot uppe om jag går till SVT Play via datorn. Likadant med Starke Man på SVT finns på SVT Play OCH Viasats VOD webb men INTE i boxen!! Exempel på den typen av program du får via på boxen på SVT Play är Helgmålsringning, Agenda, Anslagstavlan!!!!
Summa summarum
VOD är INTE värt pengarna
Viasats filmutbud på filmkanalerna SKIT jämfört med Canal Digital
Viasats box SKIT jämfört med den Maximum jag hade till Boxer och då var ändå inte Maximumboxen bra.
KÖP INTE DEN HÄR BOXEN.
Samma sak med EPG-info, boxen visar vad Viasat sänder ut och det är ju inget fel på boxen.
Du jämför kanalutbudet med CD men har tydligen haft Boxer! Hur kan du då veta hur mycket bättre CD skulle vara? Jag hade själv CD Sagem HD-PVR-box och den har inget att komma med jämfört med Pace-boxarna!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar