Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd : Plasma vs LCD . behöver experthjälp

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 December 2009 - 21:50

Busungen
  • Busungen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tjabba tjena hallå ! :) .
Har tänkt länge på att köpa ny tv pga att den jag har nu är för stor...
Lite om vad jag vill ha den till:
Spel Xbox,ps3 , Film , koppla in datan men inte anända den som datorskärm utan typ kolla på filmer man ha på datan , och såklart kolla på vanlig tv ( Discovery ) ^^ .
Bor i en ganska lite lägenhet så en 42" skulle nog passa . Nu till de stora , Plasma / LCD ? , HD-Ready / FUll-HD ? .
Kan i princip inget om tv apparater förutom att ja vill ha en ren o perfekt bild ! tycker man får de från LCD och att på Plasma är de lite med knottrigt... men de e något som e svårt o se när man står i en affär med 10000 tv apparater .
Min budget blir nog runt 7000:-

Kom gärna med tips o råd ;) MVH

Postad 08 December 2009 - 14:15

Laka76
  • Laka76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Jag tycker, utifrån dina behov av spelande och inkoppling av dator, att LCD är att rekommendera.

Hittar du en Full-HD för ca 7000:- så är det bara att slå till. Personligen tycker jag Samsung håller bra klass på sina LCD's. Full-HD kommer ge dig en bättre upplösning på bla spel...

Postad 08 December 2009 - 14:35

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Det knottriga är nog när du har näsan mot rutan, själv tittar jag inte på min plasma på det avståndet!

Om du ska spela mycket på din TV tycker jag du bör kolla upp problemet angående input lag som är fördröjning och som jag tycker personligen är väldigt störande, mer och mindre beroende på spel. Många rekommenderar Sony's LCD'er för detta men jag kan inte yttra mig om det.

Själv är jag mera för plasma än LCD och är det bara hobby-spelande tror jag du kan hitta en plasma med rimlig delay/input lag för dina ändamål, jag rekommenderar en plasma då du inte ska använda den som datorskärm, hade det varit fallet hade jag sagt LCD p.g.a risken för inbränningar men för tippar skalan för plasma ordentligt när denna faktor tas bort.

Postad 08 December 2009 - 18:00

Busungen
  • Busungen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
hehe.. jo vi sitter för nära de e därför ja vill byta mot en mindre :o . Men ja tycker inte att de e så pkåkigt o spela på plasman jag ahr nu :) har iof inte spelat några "Snabba" spel som typ bilspel eller krigs spel men har inte märkt av någon delay , däremot har ja märkt på min flickväns föräldrars LCD (Samsung) så när de blir mörkt så blir de lixom delay på grejerna . Tex om någon svingar ett svärd i ett mörkt rum så blir de flera svärd efter ( svårt och förklara ) . Men ja jag gillar min LG plasma..

Postad 09 December 2009 - 00:10

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Full-HD kommer ge dig en bättre upplösning på bla spel...

Han skrev dock inget om att han skulle spela spel från datorn, så full HD är väl faktiskt ganska rejält onödigt och absolut inget avgörande alls gällande köpet.

Postad 09 December 2009 - 07:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

hehe.. jo vi sitter för nära de e därför ja vill byta mot en mindre :lol: . Men ja tycker inte att de e så pkåkigt o spela på plasman jag ahr nu :P har iof inte spelat några "Snabba" spel som typ bilspel eller krigs spel men har inte märkt av någon delay , däremot har ja märkt på min flickväns föräldrars LCD (Samsung) så när de blir mörkt så blir de lixom delay på grejerna . Tex om någon svingar ett svärd i ett mörkt rum så blir de flera svärd efter ( svårt och förklara ) . Men ja jag gillar min LG plasma..

Stäng av ALLA bildförbättrigar. Kolla om du ser flera svärd efter det.

Postad 16 December 2009 - 23:09

trejk
  • trejk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Har liksom samma fråga, LCD eller Plasma? Ska ha den för mest spel, även film och koppla laptop.

Har hört från vissa att det är LCD som gäller för gaming, och att Samsung har bra LCD och att man får bra bild på analoga kanaler.

Är detta sant? Är mest inställd på en Samsung LCD just nu.

Trejk

Postad 16 December 2009 - 23:14

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Man får aldrig bättre bild från en samsung LCD tv än vad man får från en Plasma
Helt omöjligt

Även spel ser bättre ut på min 50" Panasonic plasma än vad det gör på min
32" Samsung LCD. Borde vara tvärt om, men så är det inte.

Det gäller att veta hur man ställer in sin Plasma rätt. Sedan är den oslagbar

Detta måste vara tråd nummer 1000 i detta ämne ;)

Redigerat av cedergren, 16 December 2009 - 23:15.

Postad 16 December 2009 - 23:17

trejk
  • trejk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hm har du någon TV och rekommendera då? 7000-10000. Från 40"

Jag är så himla förvirrad nu, hoppas mitt köp landar någonstans bra ;)

Redigerat av trejk, 16 December 2009 - 23:19.

Postad 16 December 2009 - 23:35

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Du har dessa tre

Läs lite om dom i trådarna och avgör själv

https://www.prisjakt...2,410617,412520

Jag hade lagt till pengarna och gått för Panasonic Viera TX-P42G10E
Själv har snäppet över som heter V10

Redigerat av cedergren, 16 December 2009 - 23:37.

Postad 16 December 2009 - 23:43

trejk
  • trejk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Ska ta och kolla på dem, frågan är får man inte bättre analog bild med en Samsung LCD? ;)

Trejk

Postad 17 December 2009 - 01:24

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Förstår inte varför du skall ha analog bild

Antingen använder du boxen som finns inbyggd för digital kabel tv eller marksända nätet med en liten antenn och kör frikanalerna digitalt. Eller pyntar du de kronorna extra som det kostar med ett kort.

Analog tv hör till 90 talet och det var för 10 år sedan.

Redigerat av cedergren, 17 December 2009 - 01:25.

Postad 17 December 2009 - 11:24

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Ska ta och kolla på dem, frågan är får man inte bättre analog bild med en Samsung LCD? ;)

Trejk

Det du nyss undrar gäller plasma. Där får man en bättre bild på digitalt/analogt då signalen inte behöver vara top notch för plasma är mer förlåtande mot bilden. Min brorsas samsung 32 lcd har inte världens bästa bild på analogt om jag nu ska uttrycka det så .

Postad 17 December 2009 - 13:03

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Har hört från vissa att det är LCD som gäller för gaming, och att Samsung har bra LCD och att man får bra bild på analoga kanaler.

Jag har hört att påven konverterat till islam. ;)

Postad 17 December 2009 - 22:27

trejk
  • trejk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jaha, tack så mycket. Har något att tänka på nu ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.