Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Recension: Bayonetta

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 January 2010 - 20:32

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 07 January 2010 - 12:44

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
"Bayonetta"... Vadå liksom. Jaja jag kan väl läsa recensionen antar jag.

5 minuter senare:

HAHA :blink: fy ******** va coolt det verkar. Det här spelet ska jag ha! Jag blev lite surig över att DMC inte tilldelades all den okritiska vördnad som spelet förtjänar men låt gå. DMC4 körde jag igenom tre gånger. Det enda man försiktigt kan påpeka är varför man ska drabbas av en paus efter Dantes pistolanvändande men inte av att köra stingers? Annars så sitter DMC4 på tronen och man själv går oavbrutet bugandes bakåt i all sin ovärdighet och stänger försiktigt ekdörren till tronsalen och darrar i skräck över att man kanske inte tillåts spela DMC4 lägre för man är ett sådant litet kryp.

Hursomhelst, allt detta och vilda "wtf" upplevelser är ju PRECIS vad jag behöver! Bayonetta verkar vara spelet för mig helt klart, tack för recensionen! Även om den var lite ohövlig mot gyllene DMC *muttra*

Postad 07 January 2010 - 15:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Har läst en del recensioner och previews om spelet innan och har redan förbokat det.
Verkar riktigt coolt.

Måhända att stridssystemet är lite influerat av VJ men även av GoW skulle jag säga då "dodgeprincipen" används även där.
Finns ju en del kopplingar mellan VJ och DMC också; om jag inte minns helt fel så kan man ju spela som Dante i VJ, iallafall på PS2-versionen.

Postad 07 January 2010 - 15:33

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Jag blev tveksam nu eftersom jag har PS3 och läst

Bayonetta på PS3 --> Undvik. Taget från IGN.

Det enda som drog ner betyget på gamespot var "Frequent, lengthy load times, Frame rate hiccups during high-action sequences". Det stod inget om skillnad i grafik där både ps3 och xbox fick strålande betyg. Men sen såg jag detta http://www.eurogamer...a-demo-showdown

Å herregud. Antingen gör Sega ett nytt släpp eller så får jag köpa xbox bara för att spela det här spelet när jag blir miljonär. När det nu händer.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 January 2010 - 16:09.

Postad 07 January 2010 - 16:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Måhända att stridssystemet är lite influerat av VJ men även av GoW skulle jag säga då "dodgeprincipen" används även där.

Jag menar dock just att man går in i slowmotion om man dodgar rätt, det gör man ju inte i GoW. Finns ju annars många spel man dodgar i.

http://www.youtube.c...h?v=T6-yoYRyAFQ

Nu när jag ser på videon på VJ, de har t o m stjärnorna på stunnade fiender i Bayonetta :blink: . Och delar (typ armor) som flyger av fienden. I en sekvens säger hon till och med det klassiska Hensinh a go go baby.

Sen finns det moves från VJ som ser likadana ut på Bayonetta och heter samma, och man kan låsa upp dräkter på Silvia osv. Finns även Okami-influenser och en massa tribut till Sega-klassikers t ex Outrun.

Alltidxx: Hur kan du ha missat det här spelet så mycket som du gillar DMC :P ? Du måste definitivt köpa det. Köp xbox, spela och sälj efteråt :blush: . Nä, men allvarligt.. låter som ett perfekt spel för dig.

Eller så köper du PS3-versionen men det är lite som att spela Half Life på xbox. Laddningstiderna är nog värre än grafiken dock.

Postad 07 January 2010 - 17:08

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Köp xbox, spela och sälj efteråt :P

Men, det låter som en plan ju! :blink: Köpa en arcade för 1500kr, flasha, spela, sälja för 1000kr. Man tappar 500kr=samma som vad spelet kostar till PS3. Det är iofs elakt mot spelutvecklaren som då inte får några pengar men hur ska dom annars lära sig göra kvalitet till PS3 också? Man blir ju förbannad. Det är nästan så jag ska skriva till dom om detta och kalla dom för idioter eller nåt också.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 January 2010 - 17:10.

Postad 07 January 2010 - 17:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
App, app. Inte prata om sånt :blink:

Det går ju precis lika bra att köpa och sälja även spelet. De sjunker inte i pris så snabbt så det förlorar man inget på, kan t o m tjäna på det om man är smart.

Läste att Bjarneby på Level skulle gett PS3-versionen 2/10 (ta med en skopa salt) och en annan sa att det var ospelbart. En tredje sa att det var ok, men han hade inte testat båda versionerna som de två andra gjort.

Det är nästan så jag ska skriva till dom om detta och kalla dom för idioter eller nåt också.

Tror ditt kommer bort i högen :P . Nä, men det är ju sega som gjort porten, egentligen kan man säga att det här är exklusivt till 360 eftersom utvecklarna inte ens rört PS3. Påminner om Orange Box som blev kasst på PS3 för att EA portade istället för Valve.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.