Postad 07 January 2010 - 22:33
För mig som inte anvÀnder glasögon eller linser pga dÄlig syn kÀnns det lite knepigt. Grym uppmÀtt kontrast verkar det ju vara ÀndÄ. Vore kul att veta hur bra den Àr pÄ "vanlig" tv tex CD HDTV.
Kan det bli nÄgot som förpassar Pioneern till garderoben tro?
Postad 08 January 2010 - 01:16
Postad 08 January 2010 - 01:31
Jobbigt att ha nÄgra glasögon pÄ sig, dom fÄr se till sÄ dom Àr sköna dÄ sÄ man inte köper en TV + glasögon för 40k? och sen sÄ Àr det vÀrldens sÀmsta kvalitet pÄ glasögonen
Men nÀr det slÄr igenom ordentligt tror jag vi kommer fÄ uppleva hÀftiga saker!
Postad 08 January 2010 - 06:45
Kanske blir vÀrt att köpa sig ett par 3D-brillor och fÄ dom slipade sÄ man bara behöver ett par?
Postad 08 January 2010 - 08:43
Man kan ju sÀtta glasögonen pÄ de andra glasögonen, Àr inte sÄ hemskt.
Men kommer som sagt att kosta en förmögenhet ÀndÄ.
Postad 08 January 2010 - 10:38
I början blir det ju naturligtvis dyrt, eftersom det gÄr att sÀlja nya saker till en högre pris. Men om man jÀmför en 200 Hz icke-3D TV med en 100+100 Mhz 3D TV hÄrdvarumÀssigt sÄ borde det inte alls vara nÄgon större skillnad. SjÀlva panelen borde ju t.ex. vara exakt densamma. Och om man kan acceptera halva uppdateringsfrekvensen för 3D sÄ borde inte styrelektroniken heller bli sÄ mycket dyrare. MjukvarumÀssigt blir det iofs lite mer, men med stora serier borde det Ätminstone inte bli en hel förmögenhet.
Redigerat av random111, 08 January 2010 - 10:39.
Postad 08 January 2010 - 10:46
Ja eller hur.
Om vi tar alla som idag satsat pÄ Bluray
En andel av dessa kan jag se som potentiella köpare av denna teknik nÀrmsta Ären. En andel. PÄ sin höjd.
Hur stor andel vÄgar jag inte sia om men Àn sÀga att mer Àn en tredjedel tror jag inte det Àr.
Det viktigaste Àr trots allt vad som berÀttas, inte hur det berÀttas.
Postad 08 January 2010 - 11:03
Jaja, klaga ni som inte har glasögon. Vi som anvÀnder glasögon redan mÄste ju sitta med tvÄ par!
Kanske blir vÀrt att köpa sig ett par 3D-brillor och fÄ dom slipade sÄ man bara behöver ett par?
Ja, hur fan funkar det med brytningsfel??? Jag gillar ÀndÄ detta Àven om jag inte kommer att vara först ut.
Postad 08 January 2010 - 11:27
har ni sett 3D pĂ„ bio nu pĂ„ senaste tiden? Ăr lite skillnad mot förr...
SÄg Avatar 3D, kan inte sÀga att jag blev direkt imponerad av 3D effekterna, man jÀmförde sjÀlvklart med Cosmonova och dÄ hade inte filmen mycket att komma med, var pÄ Rigoletto och tyckte Àven duken kÀndes ovanligt liten.
Postad 08 January 2010 - 11:29
Postad 08 January 2010 - 11:31
Lite impad av prissÀttningen hittills, trodde ÀndÄ att de skulle vara svindyra men det var inte sÄ blodigt ÀndÄ.
Var har du sett prisuppgifter?
Postad 08 January 2010 - 12:59
Redigerat av Danneman_, 08 January 2010 - 12:59.
Postad 08 January 2010 - 13:10
Vad Àr det för kÀllor som kommer anvÀndas? Funkar Blu-ray i 3D?
Enligt lÀnken ovan:
"För att sÀlja 3D-skÀrmar gÀller det att det Àven finns material att spela upp och det kommer i och med den nya 3D-specifikationen frÄn Blu-Ray Disc Association. Panasonic visar under CES upp sin egen kommande 3D-kompatibla blu-ray-spelare Panasonic DMP-BDT350."
Postad 08 January 2010 - 13:12
Jupp Àr med blu-ray man kommer se 3D filmer.
Postad 08 January 2010 - 13:52
Men det Àr bra, bara att fortsÀtta köpa pÄ sig blu-ray-filmer dÄ
Skall bli spÀnnande att se hur priserna kommer landa pÄ dom nya 3D-TV och hur de hÄller sig prestationsmÀssigt, om det blir en höjdare eller en flopp till att börja med. Hoppas innerligt pÄ att svÀrtan Ätminstone blir som Kuros G9
Postad 08 January 2010 - 14:23
Postad 08 January 2010 - 14:56
Jo sĂ„g avatar med Dolbys 3D variant, inte SF's engĂ„ngs skit.har ni sett 3D pĂ„ bio nu pĂ„ senaste tiden? Ăr lite skillnad mot förr...
Och nog Àr det grymmt, men inte orkar man sitta med glajjer hemma hela tiden.
Postad 08 January 2010 - 15:00
Nej vid slötittande sÄ Àr det ju inte sÄ trevligt, men om man ska se en film ORDENTLIGT, alltsÄ se filmen och inte umgÄs, dÄ Àr det ju en annan femmaJo sÄg avatar med Dolbys 3D variant, inte SF's engÄngs skit.
Och nog Àr det grymmt, men inte orkar man sitta med glajjer hemma hela tiden.
Postad 08 January 2010 - 17:16
För oss som helst ser film med projektor Àr det inte direkt lockande att gÄ ner i storlek trots 3D teknik.
Hur ser det ut med 3D via projektor? Ăr det nĂ„got som vĂ€ntar runt hörnet?
Postad 08 January 2010 - 17:51
Najs, annars skulle det ju vara helt knÀppt, om man slÀpper ett nytt format som inte hÄller mer Àn nÄgra Är.
Men det Àr bra, bara att fortsÀtta köpa pÄ sig blu-ray-filmer dÄ
Skall bli spÀnnande att se hur priserna kommer landa pÄ dom nya 3D-TV och hur de hÄller sig prestationsmÀssigt, om det blir en höjdare eller en flopp till att börja med. Hoppas innerligt pÄ att svÀrtan Ätminstone blir som Kuros G9
Du kommer inte att kunna se dina nuvarande filmer i 3D. Det kommer att slÀppas 3D-utgÄvor av vissa filmer sÄ smÄningom. De första lÀr komma mot slutet av Äret.
Postad 08 January 2010 - 20:30
Kommer slÄ stort.
Ja eller hur.
Det viktigaste Àr trots allt vad som berÀttas, inte hur det berÀttas.
Det trodde jag med tills jag testat D-Box stolar som rör sig till filmen, usla actionfilmer blev plötsligt bra.
3D Àr inte lika coolt, men nÀra.
Postad 08 January 2010 - 23:54
// Sat
Postad 09 January 2010 - 09:43
Vad alla Àr negativa! Var ni likadan nÀr hd börja presenteras? Dyrt, kommer aldrig att slÄ igenom och dylikt. Har ska vi fÄ nÄgot nytt om ingen törs vara först igentligen?
// Sat
Det Àr nog sÄ att ganska mÄnga tycker att 3D i dagens tappning förstör mer Àn det tillför. SÄ tycker jag i alla fall. Det Àr ÀndÄ bra att det sker utveckling för nÀr 3D blir bÀttre i framtiden sÄ kan det vara nÄgot för mig.
Postad 09 January 2010 - 10:44
Lite som alla diktaturer har med "Democratic" i namnet pÄ landet.
Hur som helst trevligt att de fortsÀtter förbÀttra plasmatekniken som dödsförklaras minst en gÄng per Är kÀnns det som.
Redigerat av dagas, 09 January 2010 - 10:45.
Postad 09 January 2010 - 14:05
Postad 09 January 2010 - 18:49
// Sat
Postad 09 January 2010 - 19:36
LÄter dyrt och krÄngligt. Att sÀlja 3D ed glasögon kÀnns lite som att sÀlja HD-ready, man vet att det inte Àr en fullgod produkt men det Àr ÀndÄ hyfsat, sÄ nÄn lurar man alltid. Satsa pÄ lite snygg 3D utan glasögon sÄ inhandlar jag gÀrna
Postad 10 January 2010 - 14:47
http://www.3d-forums...isplays-t1.htmlMen hur löser man 3d utan glasögon? Hur fungerar den tekniken?
Postad 10 January 2010 - 21:47
Med Andra ord: Det gÄr inte sÄ bra med dagens teknologi.
Glasögonen stör mig inte ett skit. Till spel skulle jag vilja se positionsberoende realtids-3D, bara kombinera existerande 3D-teknologi med glasögon och IR-mottagare med grids =))))))
Postad 11 January 2010 - 15:50
Inte hÀlften sÄ dyrt och krÄngligt som 3D utan glasögon skulle bli iaf...LÄter dyrt och krÄngligt.
Ja lura folk kan man alltid, t.ex. genom att sÀtta ett FullHD-klistermÀrke pÄ en tv och fÄ kunden att tro att denne köpt en fullgod produkt...men lets not go there.Att sÀlja 3D ed glasögon kÀnns lite som att sÀlja HD-ready, man vet att det inte Àr en fullgod produkt men det Àr ÀndÄ hyfsat, sÄ nÄn lurar man alltid.
parantes: Har pĂ„ senare Ă„r gjort en intressant observation nĂ€r jag varit hemma hos bekanta och kollegor. De har köpt sig en FullHD-tv (eftersom det mĂ„ste man ju ha) och Blu-ray (eftersom den ger ju FullHD). INGEN, inte en enda, av dessa har tittat pĂ„ en bild som har FullHD-upplösning. Detta eftersom de inte vet hur man fĂ„r till det. Ăr övertygad om att detsamma gĂ€ller de flesta pĂ„ detta forum, de har köpt en FullHD-tv och BD, men tittar de pĂ„ FullHD-upplöst bild? I mĂ„nga fall inte, fast det dĂ€r med FullHD var sĂ„ viktigt...
Sure, de har kört BD-film men det rÀcker inte för att bilden ska bli FullHD-upplöst. Ett typexempel pÄ nÀr begrepp och buzzwords blir viktigare Àn faktisk prestanda... SÄ ja, med den okunskap som rÄder Àr det inte svÄrt att lura folk.
Gör du? Sugen pÄ att ha tvÄ tv-apparater i ett och samma rum? Eller iaf kraftigt kompromissa 2D-tittandet?Satsa pÄ lite snygg 3D utan glasögon sÄ inhandlar jag gÀrna
VÀldigt fÄ lÀr vilja göra det och just dÀrför Àr glasögon en förutsÀttning för att 3D ska ha en chans att slÄ i huvudtaget.
Med det sagt sÄ tror inte jag heller 3D kommer bli nÄgot som folk kommer anvÀnda i nÄn större utstrÀckning. Det mest frekventa anvÀndandet lÀr bli för spel. Men eftersom tekniken Àr i det nÀrmaste "gratis", i betydelsen det Àr nÄtt som ÀndÄ följer med nÀr man köper en lite finare tv, sÄ tror jag det kommer sÀljas tonvis med 3D-displayer de kommande Ären.
Dessutom, om nÄn velar mellan tvÄ tv-apparater, dÀr den ena har 3D-stöd och den andra inte, sÄ tror jag en övervÀldigande majoritet kommer vÀlja den med 3D eftersom det "kan vara coolt att ha". Lite som vad folk tror om "FullHD" (fast inte fullt ut utnyttjar) mao...
Postad 11 January 2010 - 20:10
Inte hÀlften sÄ dyrt och krÄngligt som 3D utan glasögon skulle bli iaf...
Ja lura folk kan man alltid, t.ex. genom att sÀtta ett FullHD-klistermÀrke pÄ en tv och fÄ kunden att tro att denne köpt en fullgod produkt...men lets not go there.![]()
parantes: Har pĂ„ senare Ă„r gjort en intressant observation nĂ€r jag varit hemma hos bekanta och kollegor. De har köpt sig en FullHD-tv (eftersom det mĂ„ste man ju ha) och Blu-ray (eftersom den ger ju FullHD). INGEN, inte en enda, av dessa har tittat pĂ„ en bild som har FullHD-upplösning. Detta eftersom de inte vet hur man fĂ„r till det. Ăr övertygad om att detsamma gĂ€ller de flesta pĂ„ detta forum, de har köpt en FullHD-tv och BD, men tittar de pĂ„ FullHD-upplöst bild? I mĂ„nga fall inte, fast det dĂ€r med FullHD var sĂ„ viktigt...
Sure, de har kört BD-film men det rÀcker inte för att bilden ska bli FullHD-upplöst. Ett typexempel pÄ nÀr begrepp och buzzwords blir viktigare Àn faktisk prestanda... SÄ ja, med den okunskap som rÄder Àr det inte svÄrt att lura folk.
Gör du? Sugen pÄ att ha tvÄ tv-apparater i ett och samma rum? Eller iaf kraftigt kompromissa 2D-tittandet?
VÀldigt fÄ lÀr vilja göra det och just dÀrför Àr glasögon en förutsÀttning för att 3D ska ha en chans att slÄ i huvudtaget.
Med det sagt sÄ tror inte jag heller 3D kommer bli nÄgot som folk kommer anvÀnda i nÄn större utstrÀckning. Det mest frekventa anvÀndandet lÀr bli för spel. Men eftersom tekniken Àr i det nÀrmaste "gratis", i betydelsen det Àr nÄtt som ÀndÄ följer med nÀr man köper en lite finare tv, sÄ tror jag det kommer sÀljas tonvis med 3D-displayer de kommande Ären.
Dessutom, om nÄn velar mellan tvÄ tv-apparater, dÀr den ena har 3D-stöd och den andra inte, sÄ tror jag en övervÀldigande majoritet kommer vÀlja den med 3D eftersom det "kan vara coolt att ha". Lite som vad folk tror om "FullHD" (fast inte fullt ut utnyttjar) mao...
Hur fÄr man till FullHD dÄ?
Har ingen Blue-Ray spelare ELLER en HDTV sÄ jag Àr lite nyfiken
Postad 11 January 2010 - 22:44
tror folk tÀnkte sÄ nÀr hd visades med. de köpte hd tv och trodde de skulle fÄ bra bild pÄ sina pissiga analoga sÀndningar.Det Àr nog sÄ att ganska mÄnga tycker att 3D i dagens tappning förstör mer Àn det tillför. SÄ tycker jag i alla fall. Det Àr ÀndÄ bra att det sker utveckling för nÀr 3D blir bÀttre i framtiden sÄ kan det vara nÄgot för mig.
Tror inte cameron vill slÀnga in allt för mycket 3D effekter och ta bort fokus frÄn sjÀlva handlingenSÄg Avatar 3D, kan inte sÀga att jag blev direkt imponerad av 3D effekterna, man jÀmförde sjÀlvklart med Cosmonova och dÄ hade inte filmen mycket att komma med, var pÄ Rigoletto och tyckte Àven duken kÀndes ovanligt liten.
angÄende pris sÄ Àr ju allt dyrt i början och Àr sjÀlvklart inte anpassat för medelsvensson. Har aldrig varit och kommer aldrig att vara. Ny teknik Àr dyr.
Postad 12 January 2010 - 08:54
Postad 12 January 2010 - 09:16
Man stÀller in spelare och display rÀtt och hÀr Àr kalibreringsskivor som DVE HD Basics till stor hjÀlp.Hur fÄr man till FullHD dÄ?
Gör man inte det har man <FullHD-upplösning.
Exakt hur det gÄr till kan vi ta nÀr du köpt dig en tv och en BD-spelare.
Postad 13 January 2010 - 02:49
http://www.engadget....s-more-like-it/
Postad 13 January 2010 - 10:52
Ja tycker du inte att det Àr dyrt och krÄngligt med tvÄ tv-apparater sÄ varsegod.Finns ju prototyper pÄ TV som erbjuder 3D helt utan glasögon, idag
http://www.engadget....s-more-like-it/
Tror dock de flesta kommer tycka det sÄ inom överskÄdlig framtid Àr glasögon det som gÀller för 3D.
Postad 13 January 2010 - 12:39
Ja tycker du inte att det Àr dyrt och krÄngligt med tvÄ tv-apparater sÄ varsegod.
Tror dock de flesta kommer tycka det sÄ inom överskÄdlig framtid Àr glasögon det som gÀller för 3D.
Snarast Àr vÀl frÄgan om inte hela glasögon-3D hinner dö ut inom nÄgra Är, pÄ sammma sÀtt som HD-ready inte lÀngre Àr nÄgot som sÀljs i större mÀngder. 3D Àr kul, hela mitt liv Àr i 3D sÄ varför inte film/spel?
Tja, för att glasögon Àr krÄngligt, klumpigt och dyrt att skaffa till alla som vill se. LÀgg till betraktningsvinklar och teknik som Ànnu Àr i beta-stadie i bÀsta fall, inte ens det "stabila" formatet blu-ray Àr sÀrskilt fÀrdigutvecklat utan nÀstan varje Är kommer det en ny, snudd pÄ nödvÀndig, funktion.
Jag tror att de ska finansiera sina glasögonlösa system genom att försöka sÀlja 3D med glasögon till bio och entusiaster, inom nÄtt Är (högst) sÄ kommer nog den glasögonfria (eller lÄngt smidigare iaf) 3D-tekniken vara vardagsmat. Bara man tÀnker pÄ hur mycket pengar som investeras sÄ kÀnns det vÀldigt korkat att satsa pÄ en uppfrÀschning av ett vÀldigt gammalt koncept, nog tror jag allt de har planerat 3D som kunderna vill ha det, om glasögon-3Dt nu lever nog lÀnge för att de ska hinna slÀppa nÀsta modell.
Postad 13 January 2010 - 15:38
inom nÄtt Är (högst) sÄ kommer nog den glasögonfria 3D-tekniken vara vardagsmat.
Du lever i en drömvÀrld och har exakt noll förstÄelse för vilka abbnorma svÄrigheter glasögonfri 3D stÄr inför.
Din egna lÀnk, inkl dess kommentarer, förklarar vÀldigt bra varför glasögonfri 3D inte funkar. Du pratar om upplösning och om krÄngel och kostnader - det Àr ju just de sakerna som Àr argument MOT glasögonfri 3D (sÄsom den ser ut inom överskÄdlig framtid).
Pratar du om glasögonfri 3D hÀr eller?LÀgg till betraktningsvinklar och teknik som Ànnu Àr i beta-stadie i bÀsta fall
Hur hade du tÀnkt att de ska genomföra glasögonfri 3D pÄ bio föresten?
Om vi istÀllet ÄtgÄr till topic sÄ Àr det ju sÄ att V20/V25 förmodligen kommer stÄ för bland den bÀsta 2D-bildkvalitén av alla tv-apparater under Äret. 3D-biten (dÀr den oxÄ lÀr hamna nÄnstans i toppen) fÄr man pÄ köpet mao. SÄ oavsett om man tÀnkt anvÀnda 3D eller ej sÄ lÀr den bli ett förbaskat bra köp. Win-win situation imho.
Postad 15 January 2010 - 00:02
![]()
![]()
Du lever i en drömvÀrld och har exakt noll förstÄelse för vilka abbnorma svÄrigheter glasögonfri 3D stÄr inför.
Din egna lÀnk, inkl dess kommentarer, förklarar vÀldigt bra varför glasögonfri 3D inte funkar. Du pratar om upplösning och om krÄngel och kostnader - det Àr ju just de sakerna som Àr argument MOT glasögonfri 3D (sÄsom den ser ut inom överskÄdlig framtid).
Pratar du om glasögonfri 3D hÀr eller?
Hur hade du tÀnkt att de ska genomföra glasögonfri 3D pÄ bio föresten?
Om vi istÀllet ÄtgÄr till topic sÄ Àr det ju sÄ att V20/V25 förmodligen kommer stÄ för bland den bÀsta 2D-bildkvalitén av alla tv-apparater under Äret. 3D-biten (dÀr den oxÄ lÀr hamna nÄnstans i toppen) fÄr man pÄ köpet mao. SÄ oavsett om man tÀnkt anvÀnda 3D eller ej sÄ lÀr den bli ett förbaskat bra köp. Win-win situation imho.
Inte trodde jag att vi skulle vara sÄ teknikfientliga och trÄngsynta gÀllande framtida teknik?
Bara för att tillverkarna precis som alltid vill fÄ igen förlorade utvecklingspengar genom att sÀlja halvfÀrdig/test-teknik, som hd-ready, bakgrundspojektions TV m.m. sÄ betyder de inte alls att det inte redan finns en bÀttre fungerande teknik, snarast tvÀrt om. Sedan Àr ju som alltid frÄgan vilka bolag som ska hÄlla monopol och nÀr den tekniken ska slÀppas, allt handlar om pengar.
Fast 3D utan glasögon Àr vÀl lika overklig teknik som teleportering (av atomer), lagring av flera tusen filmer pÄ en hÄrddisk, trÄdlös överföring av el m.m. Snacka om drömvÀrld, eller den dÀr datorn med flera kÀrnor i processorn som de talar om i Star Trek. TÀnk vilken drömvÀrld
3D med glasögontvĂ„ng Ă€r och förblir en billig testversion, frĂ„gan Ă€r om det ens kommer att överleva just pga de uppenbara bristerna. Kan de inte fĂ„nga mainstream-konsumenterna Ă€r det ju kört, och just nu Ă€r inte ens entusiasterna övertygade. Ăverlever 3D sĂ„ lĂ€r den bli glasögonfri inom nĂ„gra Ă„r högst, hamnar tekniken i dvala (precis som tidigare) sĂ„ kanske vi fĂ„r se "hela bilden" pĂ„ 10-20 Ă„r beroende pĂ„ lĂ€ge (vĂ€rsta fall).
Varför nu bio skulle vara vÀsentligt i frÄgan?
Mig veterligt har bio aldrig prioriterat ljud eller bild för kunderna, de har snarast satsat pÄ nÄgot som "fungerar" med en lagom budget. Som vanligt sÄ kommer du i TV-soffan hemma fÄ bÀttre bild/ljud/3D/extramaterial/mindre reklam Àn den svÄrt överreklamerade bion kan erbjuda. Men de kan sÀkerligen lura pÄ nÄgon stackare en 3D-ready TV som fÄr ersÀtta deras HD-ready, sÄklart bara en hyfsad TV. För som vi alla vet tar det nÄgra Är innan tekniken mognat, sÄ Àven med deras skÀrmar. DE första 3D-skÀrmarna de slÀpper kommer knappast att hÄlla bra kvalité om man jÀmför med de som slÀpps pÄ nÄgra Är.
Postad 19 January 2010 - 15:52
Har pinat mig igenom med en kalle-anka philips 42" (platt-tjock) tv i ett par Är nu sÄ detta passar mig utmÀrkt till sommaren.
frÄgan jag fÄr stÀlla mig dÄ Àr om jag ska gÄ pÄ en 50"+ eller en 60" (ju större ju bÀttre) men det fÄr inte kosta som en Kuro gör idag.
*Edit*
Vad gÀller 3D tekniken sÄ har jag inte stora förhoppningar pÄ detta, misstÀnker att det Àr ytterligare ett sÀljknep för att fÄ folk att byta ut sina "icke 3D-ready" apparater med en teknik som funnits sen Tv piraterna sÀndes pÄ -80 talet.
SÀkerligen förfinad teknik idag men jag Àr skeptisk.
Redigerat av ferran, 19 January 2010 - 15:55.
Postad 22 January 2010 - 12:37
Man kan ju idag hyra DVD filmer med 3D redan idag. Vad blir skillnaden med en speciellt tv?
MÄste erkÀnna att jag inte lÀst pÄ om detta, sÄ jag kanske frÄgar nÄgot vÀldigt dumt nu. :-)
Postad 23 January 2010 - 01:44
Vad Àr det för speciellt med 3D TV och 3D BD.
Man kan ju idag hyra DVD filmer med 3D redan idag. Vad blir skillnaden med en speciellt tv?
MÄste erkÀnna att jag inte lÀst pÄ om detta, sÄ jag kanske frÄgar nÄgot vÀldigt dumt nu. :-)
hÄller fullstÀndigt med tycker tom att man fick en större "WOOOW" kÀnsla "förr" Àn nu (tÀnker pÄ avtar)
Postad 23 January 2010 - 17:59
Postad 23 January 2010 - 19:15
Jag va rysligt skeptisk inför 3D bio för bara en vecka sen, jag trodde att man fortfarande hade sÄna grön/röda glasögon som man kunde ha pÄ sig under en liten sekvens nÀr man kikade pÄ söndagsöppet som grabb. DÄ var det nÄgon grön/röd haj som kunde komma farandes och det kÀndes jÀkligt ocoolt.
Men sen gick jag och sÄg Avatar 3D, och till skillnad mot (alla?) folk i denhÀr trÄden sÄ blev jag vÀldigt imponerad.
Det var under vissa scener och partier som det blev lite mÀrkligt men nÀstan hela tiden sÄ var det klockrent, och det va vÀldigt fin bild ocksÄ.
Helt klart ett avgörande moment i mitt stÀllningstagande till 3D hysterin. Jag kÀnde mig inte speciellt fjantig i brillorna heller, alla hade ju ett par, och dessutom sÄ Àr jag tillrÀckligt sÀker i migsjÀlv att jag inte skrotar idén för att man enligt vissa ser konstig ut.
Skulle man fÄ asbra bild av att ha pÄ sig en apstor kockmössa med grytlappar som öronmuffar sÄ skulle jag ha det.
Tekniken förstÄr jag mig verkligen inte pÄ utan jag tar det som det kommer, kommer inte köpa en 3D TV nÀr det Àr nytt, har aldrig varit i spjutspetsen för ny teknik och kommer nog aldrig att vara (plugga vidare och fÄ bra jobb kids, vara utan pengar suger).
Postad 23 January 2010 - 19:51
Postad 28 March 2010 - 09:23
Det finns ju rÀtt sÄ brutala surroundsystem som i min mening fixar den biffenom man ser pÄ 3d.. mÄste inte lhögtalarna typ 5dubbla sitt djup dÄ ocksÄ för att annars om man ser exempelvis den dÀr hajen komma imot sig men de lÄter som om den fortfarande Àr inne i tv:n??
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
138 bilder
17 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?