HDX BD-1 med stöd för Blu-ray och DVD spelare och BD live
73 svar till detta ämne
Postad 11 January 2010 - 01:17
tpalsson
-
tpalsson
-
Användare
-
-
117 inlägg
En ny intressant spelare från HDX http://www.hdx1080.c...p;Itemid=100094 The HDX BD-1, the most powerful network media player from HD Digitech Tech. Being one of the most anticipated media player from us, we strive to meet every expectations. Powered by HDX Voir, for user-friendly interface. Convenient playback of retail Blu-ray and retail DVD Discs. * Supports playback of full Blu-ray structures from over network or internal/external hard drive. Playback of video, music, photos from any media source. Internet browsing with wireless Bluetooth desktop support. BT and Usenet Client. Auto-sensing Upnp server support (works with twonkymedia, tversity, yazsoft playback etc) Fanless design, efficient heat dissipation through 100% high quality aluminum casing. Easy hard drive installation, without unscrewing. Smallest footprint of 17x16x5cm * Require external bluray or dvd rom, purchase separately. HARDWARE SPECIFICATION Chipset: Sigma Designs SMP8642, 667MHz CPU with floating point coprocessor. Memory: 512MBytes DDR2 DRAM ** UPDATED ** 256MBytes NAND Flash ** UPDATED ** 1GB internal flash drive (for BDLive or other content) Audio/Video Outputs: HDMI v1.3a supports deep color and true HD audio enjoyment Component Video Composite Video Stereo Analog Audio S/PDIF Optical and Coaxial Digital Audio Interface: Power button via remote with standby and reset button 2x USB 2.0 host at the back 1x SATA (one occupied by HDD tray) 1x eSATA (for external HDD or BD Rom Connectivity) 3.5" HDD tray Network: Gigabit Ready LAN adapter Power: 100~240V AC, 50~60 Hz, max 2.5A usual power consumption 10 W (no device connected) maximum power consumption: 36 W Footprint: Width x Depth x Height : 170mm x160mm x 50mm (6.69" x 6.29" x 1.96") Weight: 1kg (2lbs 2oz) SOFTWARE SPECIFICATION Connectivity: Bonjour UPnP SSDP UPnP AV Windows Media Connect Windows Media Player NSS Samba NFS UPNP Media Servers: TVersity, Twonkymedia BitTorrent P2P Usenet downloader NAS Access : SMB, NFS, FTP Video containers: MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V) MPEG1/2 PS (M2P, MPG, DAT, VOB) MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS) AVI, ASF, WMV Matroska (MKV) MOV (H.264), MP4 AVS Video Decoders: XVID SD/HD MPEG-1 MPEG-2 MP@HL MPEG-4.2 ASP@L5, 720p, 1-point GMC MPEG-4.10 (H.264) : BP@L3, [email protected], [email protected], [email protected]WMV9 : MP@HL SMPTE 421M (VC-1) : MP@HL, AP@L3 Audio Containers: AAC, M4A MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA) WAV WMA FLAC OGG APE Audio Decoders: Dolby Digital DTS WMA, WMA Pro MPEG-1 Layer 1, 2, 3 MPEG-4 AAC-LC MPEG-4 HE-AAC MPEG-4 BSAC LPCM FLAC Vorbis Audio Pass-Through: DTS, DTS-HD HR, DTS-HD MA Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD Other Formats: ISO, IFO navigation AVCHD navigation Blu-ray** ready (requires addition of compatible external BD-ROM) Photo Formats: JPEG, BMP, PNG, GIF, TIFF Subtitle Formats: SRT, MicroDVD SUB, SSA, SUB/IDX
Redigerat av tpalsson, 18 March 2010 - 21:48.
Postad 11 January 2010 - 14:37
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
tpalsson:Det kom info på MPCclub om denna i december. Ser jättesjysst ut, hoppas HDX klarar programvaran bra, det är ju hård konkurrens. Den krigar mot samma segment som PCH C-200 och HDi Dune 3.0. Dessa maskiner är "fullvärdiga" DVD o Bluray maskiner, klarar både BD-ISO (med menyer), BD struktur och även vanliga komersiella BD-skivor. HiJacks "A brief early impression... " om HDX BD-1
Postad 15 February 2010 - 12:08
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Någon som köpt HDX BD-1:an? Verkar solklart mest intressanta mediaspelaren idag med HD ljudformaten som ingen annan klarar av. Ljudet känns ju som typ 30% av filmupplevelsen. (Förlåt Lloyd, Keaton,Chaplin...) Men är denna mindre buggig än Popcorn 200hrs of bugs? (Undrar eftersom de baseras på samma chipset) Finns det verkligen ingen svensk, eller välrenomerad europeisk återförsäljare? Hemsidan känns rätt... B... får man något om man beställer från deras hemsida? http://www.hdx1080.com/skulle vara en lättare att beställa om man visste om det funkar att beställa från dem, samt hur mycket den går loss på med tull, moms och maffiapåslag innan man trycker på beställ knappen... Skulle vara trevligt höra lite input från någon som har den i sin ägo, hur fjärren funkar, snabbhet, buggar, uppskalning, funkar nätverk etc som det ska, menyer Blue Ray, ISO etc ... Någon som vet? Vänligaste, /Silverbullit
Postad 15 February 2010 - 14:46
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
HD-ljudformaten stöds ju av Dune 3.0 också, vad är det denna klarar som inte Dune-spelarna klarar?
Postad 15 February 2010 - 15:13
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
HD-ljudformaten stöds ju av Dune 3.0 också, vad är det denna klarar som inte Dune-spelarna klarar?
Huvudproblemet är att den inte är kompatibel med 1538:- (dvs 219 us dollar) Dune går väl loss på 3x priser för samma funktioner och är väl bra mycket otympligare, åtminstone uppfattar jag det så på bilderna av den? Men det är intressant att det finns alternativ, men som sagt priset... =( /Silverbullit
Postad 15 February 2010 - 15:32
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Huvudproblemet är att den inte är kompatibel med 1538:- (dvs 219 us dollar) Dune går väl loss på 3x priser för samma funktioner och är väl bra mycket otympligare, åtminstone uppfattar jag det så på bilderna av den? Men det är intressant att det finns alternativ, men som sagt priset... =(
/Silverbullit
Men ska man jämföra priser så måste man ju göra det i samma land i alla fall  . 219$ blir ju säkert nånstans runt 2200-2500:- i Sverige. Dvs ~1000kr mer. Dune prime går på 3400:- i Sverige och SÅ otymplig är den inte, exakt samma mått som min Pioneer DVD. Det är ju som sagt ett alternativ, kör den själv & den fungerar riktigt bra.
Postad 16 February 2010 - 09:52
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Någon som köpt HDX BD-1:an?
Verkar solklart mest intressanta mediaspelaren idag med HD ljudformaten som ingen annan klarar av. Ljudet känns ju som typ 30% av filmupplevelsen. (Förlåt Lloyd, Keaton,Chaplin...)
Men är denna mindre buggig än Popcorn 200hrs of bugs? (Undrar eftersom de baseras på samma chipset)
Finns det verkligen ingen svensk, eller välrenomerad europeisk återförsäljare?
Hemsidan känns rätt... B... får man något om man beställer från deras hemsida? http://www.hdx1080.com/ skulle vara en lättare att beställa om man visste om det funkar att beställa från dem, samt hur mycket den går loss på med tull, moms och maffiapåslag innan man trycker på beställ knappen...
Skulle vara trevligt höra lite input från någon som har den i sin ägo, hur fjärren funkar, snabbhet, buggar, uppskalning, funkar nätverk etc som det ska, menyer Blue Ray, ISO etc ...
Någon som vet?
Vänligaste,
/Silverbullit
Jag beställde därifrån, fungerade bra. 219 + 50 usd blev 1933 sek som drogs från kontot diretkt. Sen tull från TNT som blev 388 kr. Klart prisvärd.
Postad 01 March 2010 - 18:22
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag beställde därifrån, fungerade bra. 219 + 50 usd blev 1933 sek som drogs från kontot diretkt. Sen tull från TNT som blev 388 kr. Klart prisvärd.
Supernice att få svar av någon som har en hdx bd-1:a Michell!!! Har ett par frågor som jag skulle bli jätteglad om du kunde besvara åt mig, Funkar svenska undertexter? Funkar alla format & menyer på filmer? Låter ljudet bra? (Film vs. musikspelarljud?) Någonting annat som du upptäckt om den som du tycker är värt att veta? /Silverbullit
Postad 01 March 2010 - 19:13
Zeth
-
Zeth
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tjena!
Skall skicka tillbaka min dune prime 3,0 i veckan, den är definitivt inte värd sina 4500kr. Men den här ser ju ut som ett bra köp eftersom man kan koppla in en dvd läsare eller bd läsare, hur funkar det trådlösa nätverket på den vilken modell måste man ha? Något annat man bör ha i åtanke
Postad 03 March 2010 - 14:12
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Tjena!
Skall skicka tillbaka min dune prime 3,0 i veckan, den är definitivt inte värd sina 4500kr. Men den här ser ju ut som ett bra köp eftersom man kan koppla in en dvd läsare eller bd läsare, hur funkar det trådlösa nätverket på den vilken modell måste man ha? Något annat man bör ha i åtanke
Tja Dune är mitt alternativa val, vad är det som är dåligt på Dune 3.0 Zeth? /Silverbullit
Postad 03 March 2010 - 16:07
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Tja Dune är mitt alternativa val, vad är det som är dåligt på Dune 3.0 Zeth?
/Silverbullit
Spelaren i Prime-versionen verkar vara riktigt dålig & buggig. Spelar inte allt, stänger av en bit in i vissa filmer osv. Men jag har Base-versionen och den fungerar klockrent med mkv, bluray isos m.m. Så jag skulle rekommendera en separat DVD för den biten och låta Dune-spelaren sköta all filuppspelning vilket den fixar galant idag!
Postad 03 March 2010 - 20:40
Unregistered468c32b1
-
Unregistered468c32b1
-
Användare
-
-
202 inlägg
Skall uppgradera mig från min PCH A100. Har varit inne på en A200. Men denna verkar också intressant. Nu till frågan, i infon här i tråden står det: "Sigma Designs SMP864 2, 667MHz CPU with floating point coprocessor." I PCH A200 tråden står det: "Sigma Designs SMP864 3, 667MHz CPU with floating point coprocessor." Är det olika chipset eller bara ett skrivfel? Är inte så insatt i HDX, men försökt läsa på lite i forumet och den tidigare HDX-maskinen verkar helt ok. Denna verkar ju på pappret vara lite vassare än PCH A200. Vilken är bäst köp? Kommer inte köra så mycket nätverk med min. Kommer ha en 2TB intern disk och flytta filer med USB-slave.
Postad 04 March 2010 - 10:44
Unregistered7e1dc52c
-
Unregistered7e1dc52c
-
Användare
-
-
205 inlägg
Skall uppgradera mig från min PCH A100. Har varit inne på en A200. Men denna verkar också intressant.
Nu till frågan, i infon här i tråden står det: "Sigma Designs SMP8642, 667MHz CPU with floating point coprocessor."
I PCH A200 tråden står det: "Sigma Designs SMP8643, 667MHz CPU with floating point coprocessor."
Är det olika chipset eller bara ett skrivfel?
Är inte så insatt i HDX, men försökt läsa på lite i forumet och den tidigare HDX-maskinen verkar helt ok. Denna verkar ju på pappret vara lite vassare än PCH A200. Vilken är bäst köp?
Kommer inte köra så mycket nätverk med min. Kommer ha en 2TB intern disk och flytta filer med USB-slave.
SMP8642 har macrovision och SMP8643 har det inte. http://www.sigmadesi.../SMP8640_br.pdfSMP8642 är vanligast på spelare med inbyggda optiska läsare typ Dune BD Prime 3.0 Jag vet inte vad det gör för skillnad i verkligheten. Man kan väl koppla en extern DVD eller Blu-Ray spelare till Popcorn HourA200 och spela orginalskivor utan problem? (Ja, utan mer problem än alla mediaspelare har  )
Redigerat av Unregistered7e1dc52c, 18 March 2010 - 13:14.
Postad 04 March 2010 - 10:48
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Skall uppgradera mig från min PCH A100. Har varit inne på en A200. Men denna verkar också intressant.
Nu till frågan, i infon här i tråden står det: "Sigma Designs SMP8642, 667MHz CPU with floating point coprocessor."
I PCH A200 tråden står det: "Sigma Designs SMP8643, 667MHz CPU with floating point coprocessor."
Är det olika chipset eller bara ett skrivfel?
Är inte så insatt i HDX, men försökt läsa på lite i forumet och den tidigare HDX-maskinen verkar helt ok. Denna verkar ju på pappret vara lite vassare än PCH A200. Vilken är bäst köp?
Kommer inte köra så mycket nätverk med min. Kommer ha en 2TB intern disk och flytta filer med USB-slave.
Tips - Ang. intern disk så bör du logga in på HDX forum och läsa på Cally_PB! Jag var inne på en PCH A200 först, men skippade tanken snabbt då alla, och då menar jag alla, tom tre olika säljare avrådde fån PCH A200 med hänvisningen att den är en enda stor bugg. Sannolikheten att PCH skulle få ordning på A200 låter obefintlig, antagligen kommer en uppföljare att släppas och uppdateringarna på denna lär knappast längre vara någon prio. Vilken mediaspelare som är bästa köp??? Ja, det skulle jag med vilja veta... Beror antagligen på vad man söker för funktioner, personligen är ljudet viktigt samt hög bildkvalite och stöd för alla format. Ljudet decimerar mina val ned till HDX BD-1 och Dune Base 3.0 Finns det några andra mediaspelare som stödjer HD ljudformaten så tar jag tacksamt mot tips!!! (Nej, Xtreamer etc gör INTE det trots spec. Har att göra med en överraskande chip begränsning som man kan läsa om på mdc:s forum) HDX BD-1 är trots allt uppföljare till den i M3 vinnande mediaspelaren HDX 1000, å andra sidan är inte firmware'n helt klar i dagsläget och såvitt jag förstår saknar den stöd för att själv formatera & partitionera intern hd samt en del buggar - som faktiskt verkar åtgärdas successivt enligt hemsidan. Dune har så väldigt varierande omdömen att jag får huvudvärk... Dune är tydligen den enda mediaspelaren som har köpt licenserna för BD vilket ger visst stöd som resten saknar. Tja det blev alldeles för långt som är, så jag ger mig här. För HD ljud verkar iaf HDX BD-1 samt Dune 3.0 vara enda alternativen i rimlig kurs. /Silverbullit
Postad 04 March 2010 - 14:15
Unregistered468c32b1
-
Unregistered468c32b1
-
Användare
-
-
202 inlägg
Första inlägget i tråden borde redigeras:
"Memory: 1GB DDR2 DRAM" Detta stämmer inte.Se tråd: http://www.hdx1080.c...php?f=32&t=2375Tack för ett snabbt och bra svar Silverbullit och Västman! Som det känns nu så är det bättre att vänta ett tag och låta båda produkterna mogna lite och visa vad de går för. HDX ligger hyffsat till, men måste lösa en del problem. Speciellt det du hänvisade till, att man måste formatera hårddisken externt till rätt partitioner och sen uppdatera firmware. Men att alla avråder från PCH A200 håller jag inte med om. T ex i Hi-Jacks signatur på MPC Club kan man läsa: Most recommended by MPC on brand/features/price: 01 - PCH A-200 02 - Mede8er MedX500 03 - HDI BD Prime 3.0 (Hybrid) 04 - PCH C-200 (Hybrid) 05 - TviX N1 (No internal HDD)MvH Jonas
Redigerat av Unregistered468c32b1, 04 March 2010 - 14:17.
Postad 04 March 2010 - 16:58
Zeth
-
Zeth
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tja Dune är mitt alternativa val, vad är det som är dåligt på Dune 3.0 Zeth?
/Silverbullit
Tja som någon nämnde läsaren i den är totalt värdelös, det är princip alla som har problem med den, det gäller blueray och dvd, skickade in den på rep en gång men det var samma visa. Hade min i två månader på den tiden lyckades de inte skicka ut en fw uppdatering så att nätverkskortet som de sa skulle funka med den funkade, hemmbibutiken var tvungen att skicka dit en nätverksticka för att det ens skulle kunna ha något testa mot eftersom de tydligen inte kunde ringa själv till d-link och be dem skicka en. Eftersom jag ändå inte kunde slänga ut min gamla dvd spelare som var tanken, så kunde jag inte heller motivera köpet av den och speciellt inte när den kostar 4000kr, då kan jag köpa en mede8er eller vilken annan mediaextender som helst för bra mycket mindre pengar och få ut ungefär samma sak. Det enda jag missar är hd passtrough som jag ändå inte är intresserad av.
Postad 06 March 2010 - 11:31
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Supernice att få svar av någon som har en hdx bd-1:a Michell!!! Har ett par frågor som jag skulle bli jätteglad om du kunde besvara åt mig,
Funkar svenska undertexter?
Funkar alla format & menyer på filmer?
Låter ljudet bra? (Film vs. musikspelarljud?)
Någonting annat som du upptäckt om den som du tycker är värt att veta?
/Silverbullit
Ja svenska undertexter fungerar utan problem. Dom format jag provat har fungerat utan problem sen jag fick den, kör mest dvd iso bd iso mkv ts m2ts och srt. Kör HDMI passthrough på ljudet och det fungerar utan problem. Kör allt via nätverk utan intern hårddisk, det man kan anmärka på att man inte än kan lägga till sökvägar på shares utan den söker av nätverket själv på nått vis. Men det fungarede bra för mig när jag aktiverade Guest kontot på servern. Ska komma fw 5.0 nu i slutet på mars som ska fixa det mesta och lite lite till så det verkar lovande. Den är mycket stabil och har aldrig hängt sig, bra början med andra ord.
Postad 15 March 2010 - 12:00
Unregistered468c32b1
-
Unregistered468c32b1
-
Användare
-
-
202 inlägg
Saknar denna usb-slave? Eller fungerar nån av usb portarna som slave?
Jämförde med HDX 1000 nu och de verkar ha ersatt USB slave med eSata. Men eSata har väl knappast slave funktion, utan endast för att ansluta externa diskar och BD-spelare m.m?
Nån som vet mer om denna? Är nätverket enda sättet att kopiera över till den interna disken (bortsett från att lägga filerna på en usb-disk och kopiera över därifrån)?
MvH Jonas
Redigerat av Unregistered468c32b1, 15 March 2010 - 13:21.
Postad 18 March 2010 - 11:05
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Den här lät ju intressant. Med BD-menyer, BD-iso och HD-ljud uppfyller den alla mina krav. Gillar också att den inte har BD-läsare inbyggd från början utan att man kan välja till det i efterhand istället.
Men som vanligt är väl tekniken inte riktigt mogen. Priset bör åka ner en bit till och gränssnittet putsas lite. Sedan skulle jag nog vilja klämma lite på den och testa gränssnittet innan köp.
Postad 20 March 2010 - 23:25
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ja svenska undertexter fungerar utan problem. Dom format jag provat har fungerat utan problem sen jag fick den, kör mest dvd iso bd iso mkv ts m2ts och srt. Kör HDMI passthrough på ljudet och det fungerar utan problem. Kör allt via nätverk utan intern hårddisk, det man kan anmärka på att man inte än kan lägga till sökvägar på shares utan den söker av nätverket själv på nått vis. Men det fungarede bra för mig när jag aktiverade Guest kontot på servern. Ska komma fw 5.0 nu i slutet på mars som ska fixa det mesta och lite lite till så det verkar lovande. Den är mycket stabil och har aldrig hängt sig, bra början med andra ord.
Hur är det med mkv och hd-ljud? Popcorn A200 som jag köpte idag klarar ju inte av det, så det blir att lämna tillbaka den.
Postad 24 March 2010 - 18:28
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Finns BD1:an kpa i Sverige ännu?
Postad 24 March 2010 - 22:05
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Finns BD1:an kpa i Sverige ännu?
Tror inte det... jag har mailat Dustin Home och frågat om/när de får in den iom att de säljer föregångaren. Får se vad de svarar
Postad 28 March 2010 - 18:12
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Har läst en del idag för att se om det fanns någon mediaspelare som har de blu-ray funktioner som jag saknar hos Popcorn A-110 : * Möjligheten att spela upp blu-ray iso/folder med menyer och bitstreamat HD-ljud (TrueHD, DTS-HD MA) * Spela upp m2ts filer med möjlighet att välja bland inbyggda subtitles samt växla ljudspår (bitstreamat TrueHD, DTS-HD MA) * Spela upp Mkv med inbyggt HD-ljud (bitstreamat TrueHD, DTS-HD MA) Just HDX BD-1 verkar vara precis det jag är ute efter och att den dessutom är fläktlös, snygg och ska kunna spela blu-ray skivor via extern läsare gör ju inte direkt saker och ting sämre - men jag kan faktiskt inte hitta någon som skriver att Hd-ljud fungerar tillsammans med Mkv Efter att ha läst diverse recensioner och omdömen har jag insett att nuvarande firmware lämnar en del att önska, men att en ny firmware som ska åtgårda diverse nätverks-problem mm är på väg. Den nya programvaran ska dessutom införa ett helt nytt gui som liknar XMB (Playstation 3, Sony TV mm) vet ej om det är bra eller dåligt. En intressant detalj är att flera lyckats köra firmware för Popcorn Hour C200 på HDX BD-1 - då försvinner tydligen alla nätverksproblem och tillför en hel del annat, men man kan inte gå tillbaka till HDX BD-1 org-firmware. Det verkar dessutom som om de begränsningar som C200 har (ex. bitstreamat hd-ljud med m2ts) följer med. Läs mer: LänkTror att det blir en beställning snart.
Postad 29 March 2010 - 18:41
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har läst en del idag för att se om det fanns någon mediaspelare som har de blu-ray funktioner som jag saknar hos Popcorn A-110 :
* Möjligheten att spela upp blu-ray iso/folder med menyer och bitstreamat HD-ljud (TrueHD, DTS-HD MA) * Spela upp m2ts filer med möjlighet att välja bland inbyggda subtitles samt växla ljudspår (bitstreamat TrueHD, DTS-HD MA) * Spela upp Mkv med inbyggt HD-ljud (bitstreamat TrueHD, DTS-HD MA)
Just HDX BD-1 verkar vara precis det jag är ute efter och att den dessutom är fläktlös, snygg och ska kunna spela blu-ray skivor via extern läsare gör ju inte direkt saker och ting sämre - men jag kan faktiskt inte hitta någon som skriver att Hd-ljud fungerar tillsammans med Mkv
Efter att ha läst diverse recensioner och omdömen har jag insett att nuvarande firmware lämnar en del att önska, men att en ny firmware som ska åtgårda diverse nätverks-problem mm är på väg.
Den nya programvaran ska dessutom införa ett helt nytt gui som liknar XMB (Playstation 3, Sony TV mm) vet ej om det är bra eller dåligt.
En intressant detalj är att flera lyckats köra firmware för Popcorn Hour C200 på HDX BD-1 - då försvinner tydligen alla nätverksproblem och tillför en hel del annat, men man kan inte gå tillbaka till HDX BD-1 org-firmware.
Det verkar dessutom som om de begränsningar som C200 har (ex. bitstreamat hd-ljud med m2ts) följer med.
Läs mer: Länk
Tror att det blir en beställning snart.
Har ungefär samma krav som du har och börjar också bli riktigt sugen på att beställa en BD-1:a. Skriv gärna här om du får några uppgifter om mkv och hd-ljud.
Redigerat av Unregistered34a13914, 29 March 2010 - 18:46.
Postad 29 March 2010 - 21:23
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag hade samma krav på ljud (och bild) så det fick bli en Dune Base 3.0
Känns fortfarande som ett RIKTIGT bra köp!
Tror ni gör en riktig miss om ni inte läser upp er lite om den innan ni handlar nåt annat
/Silverbullit
Postad 30 March 2010 - 06:28
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Tror ni gör en riktig miss om ni inte läser upp er lite om den innan ni handlar nåt annat 
Fast det är precis det jag gjort och skrämts av rapporter om en dålig läsare och högljudd fläkt (Dune 3.0) Med HDX BD-1 får man en billigare fläktlös lösning där man kan välja läsare själv, då kan man hitta en som är tyst och stabil. Eller så väljer man att inte ha någon läsare alls och köra allting via usb/hårddisk eller nätverk - då har man sparat pengar jämfört med Dune. Jag påstår inte att HDX BD-1 är "perfekt", men enligt mina önskemål är det den som når närmast i dagsläget. Den firmware som finns ute idag lämnar en hel del att önska, bla har jag inte läst om någon som lyckats spela upp blu-ray från skiva med extern läsare, men här får man ju helt enkelt hoppas på att HDX levererar via uppdateringar. Jag har lagt en beställning och kan testa följande frågetecken när den väl anländer: * Mkv med hd-ljud kopplad till förstärkare med TrueHD/DTS-HD MA * M2ts med HD-ljud, fungerar inbyggda subtitles och HD-ljud ? * Extern Blu-ray/HD DVD-läsare inkopplad via usb/sata eller esata * Blu-ray iso/folder - fungerar menyer, HD-ljud ? Nu får vi bara hoppas att leveransen inte tar alltför lång tid
Postad 30 March 2010 - 07:04
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Fast det är precis det jag gjort och skrämts av rapporter om en dålig läsare och högljudd fläkt (Dune 3.0) Med HDX BD-1 får man en billigare fläktlös lösning där man kan välja läsare själv, då kan man hitta en som är tyst och stabil.
Aha exakt som Dune HD Base 3.0  Du har nog fuskat lite under påläsningen för Dune HD Base 3.0 väljer du läsare till själv precis som HDX BD-1. Fläkten är tydligen fixad i senare serier (Min är inte hörbar för örat iaf) I kommande firmware kan du disable/enable fläkten. Vid min påläsning fick jag intrycket att Dune HD Base 3.0 hade väsentligt stabilare firmware än hdx bd-1 vilket fick mig att ge upp hdx bd-1 som var mitt förstaval och ändra mig till Dune istället. Eller så väljer man att inte ha någon läsare alls och köra allting via usb/hårddisk eller nätverk - då har man sparat pengar jämfört med Dune.
Läsare: Fel, Dune Base 3.0 har inte heller någon läsare, samma här - välj själv. Intern hårddisk: Fel, HDX BD-1 kan du inte använda intern hårddisk med ännu - eftersom hdx fortfarande inte lyckats få HDX BD-1 att formatera hårddisken själv. (Bakläxa på påläsningen, står tydligt i firmware versionerna, även senaste saknar stöd för intern hårddisk.) Bör tillägga att Dune fixar allt själv med en enda knapptryckning. Nätverk: HDX BD-1 har stöd för uPnP nätverk, Samba men vid NFS förstår jag av av deras eget forum det som att spelarna tappar kontakten spontant för väldigt många och ingen har listat ut vad detta beror på. Dune stödjer uPnP, SMB och mycket snabbare varianten NFS - vilken jag knappast behöver påpeka är ett stort plus för att streama högupplösta filmer över nätverk. Neutralt sagt verkar bägge spelarna ha problem med gigabit-biten, slutanvändarna verkar få nöja sig med 100 för bägge, har tydligen att göra med Sigma chipen =/ Du verkar förväxla "Base" med "Prime" som fått mycket dålig kritik just precis pga läsarproblem samt firmwareproblemen. Base är förberedd för externa läsare. Och när du tar upp blueray avläsning så märkte du väl när du läste på att HDX BD-1 har Sigma Designs SMP8642, 667MHz CPU med "floating point coprocessor", Dune-HD har Sigma Designs 8634 Så, är det ett skrivfel på chipnumret? Nepp, det är inget skrivfel. Chipseten är ganska så identiska men uppenbarligen stödjer bara det ena Macrovision på dom analoga utgångarna (Dune HD) men inte HDX BD-1. Så du är begränsad till HDMI när du spelar upp köpes Blueray skivor (och vissa ehrmm macrovisionskyddade fullstora rellar) vilket i verkligheten betyder att utöver HDMI så är alla analoga utgångar på HDX BD-1 obrukbara under dessa förutsättningar. (Är det någon mer än jag som misstänker att Macrovision gäller så gott som alla Blueray? :/ ) Men visst har du en poäng i att Dune HD Base 3.0 är dyr, men jag tycker att ett lakan väger upp den bättre bildkvaliten/ljudet/mognare firmwaren och bra mycket mer som jag inte ska dryga ut inlägget med. HDX BD-1 kommer säkert att bli bra när dom fått till firmwaren, hoppas att ingen tar illa upp nu, men i nuläget framstår den som en död sill om man ärligt jämför punkt för punkt med Dune HD Base 3.0. Gillar att den är liten och snygg design i jämförelse med Dune, och mer portabel, men det är ju mest bilden man kommer att titta på och inte skalet. Jag tror definitivt dom får till firmwaren till HDX BD-1, men det är nog rätt uppenbart för oss alla att dom inte är där riktigt än, och jag påpekar inte det här för att vara dryg, utan för att informera så ingen stackare gör ett dåligt köp. (Såna köp som jag själv är expert på, så jag läste verkligen på den här gången.  Hoppas inlägget är till hjälp för någon... /Silverbullit
Redigerat av Unregistered39a85909, 30 March 2010 - 07:18.
Postad 30 March 2010 - 08:55
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!Mitt råd: Avvakta med HDX BD1 tills de fått till sin Firmware (jag hoppar detaljer). De har alldeles för mycket problem, det finns test på MPCclub.com som pekar på att de släppt den alldeles för tidigt... Det finns vissa som även sökt sig till crossflashning (köra en HDX BD1 med PCH C-200 firmware...), det är ju en kortsiktig lösning... men ska visst gå hävdas det! Jag hoppas (och tror) att HDX kommer få till det, men detta kostar nog på för dom!
Postad 30 March 2010 - 16:38
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Du har nog fuskat lite under påläsningen för Dune HD Base 3.0
Jepp, jag erkänner - jag var inte påläst vad gäller Dune HD base 3.0 - Jag hade enbart tittat på Prime. Intern hårddisk: Fel, HDX BD-1 kan du inte använda intern hårddisk med ännu - eftersom hdx fortfarande inte lyckats få HDX BD-1 att formatera hårddisken själv. (
Fast jag har läst om de som använder hårddisken - det gäller bara att formatera på rätt sätt i en dator innan man stoppar hårddisken i enheten - men visst, funktionen att formatera hårddisken i boxen saknas ännu. I vilket fall - alla problem som påpekas är firmware-relaterade som verkar gå att lösa. Nästa firmware-uppgradering: 1) A brand new UI, that works like XMB (think PS3 style) 2) Overall network stability and improving network streaming througput. 3) Support wifi via USB dongle 4) Support local hard drive installation wizard 5) Resolve overall playback stability of content 6) much more.......
ETA: Beginning of April
Jag kan helt förstå att man inte vill köpa en "halvfärdig" produkt och vänta på uppdateringar - men personligen har jag själv mest tittat på funktionerna som stöds. Jag köpte Popcorn Hour A-110 (hdmi 1.3 - truehd stöd) med förhoppningen att det skulle komma uppdateringar med nya funktioner som gjorde att man kunde spela exempelvis blu-ray iso med menyer mm, men de uppdateringarna har uppenbarligen inte kommit. Min inställning är att hellre köpa en produkt som utlovar att dessa funktioner ska fungera där de finputsar funktionaliteten med firmware-uppdateringar än en produkt där man hoppas att det ska komma uppdateringar med nya funktioner - Popcorn A200 är alltså inget för mig. När det gäller valet mellan Dune och HFX står jag fortfarande fast i mitt val av HFX - Dune är uppenbarligen en bra apparat, men jag föredrar den mindre modellen utan fläkt som dessutom har lägre pris. Måhända att fläkten inte låter mycket och går att stänga av, men i valet mellan en apparat som kyls aktivt med fläkt och en som kyls passivt väljer jag alltid den passiva (har inte mindre än 3st passivt kylda laptops med SSD, se galleri för andra tysta prylar) Jag är medveten om att jag kanske köper grisen i säcken, men jag har trots allt fortfarande kvar min Popcorn A-110 Ser fram emot att göra tester - så nördig är jag
Postad 30 March 2010 - 20:01
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag köpte Popcorn Hour A-110 (hdmi 1.3 - truehd stöd) med förhoppningen att det skulle komma uppdateringar med nya funktioner som gjorde att man kunde spela exempelvis blu-ray iso med menyer mm, men de uppdateringarna har uppenbarligen inte kommit.
Hejsan Pulver, Jo blueray menyer är ytterligare ett av huvudskälen att köpa Dune, det är nämligen så att Dune är h e l t e n s a m om att ha köpt rättigheterna för blueray, vilket betyder att INGEN annan mediaspelare kommer åt den fulla blueray menyn - eller iso menyerna som du säger. Samtliga övriga tillverkare kör lightvarianter på blueray menyer (typ toggla ljudspår/subs) Precis som dig ville jag åt dessa vackra blue-ray menyer så återigen hade jag inget annat val än Dune  /Silverbullit
Postad 30 March 2010 - 20:09
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hejsan Pulver, Jo blueray menyer är ytterligare ett av huvudskälen att köpa Dune, det är nämligen så att Dune är h e l t e n s a m om att ha köpt rättigheterna för blueray, vilket betyder att INGEN annan mediaspelare kommer åt den fulla blueray menyn - eller iso menyerna som du säger.
Samtliga övriga tillverkare kör lightvarianter på blueray menyer (typ toggla ljudspår/subs) Precis som dig ville jag åt dessa vackra blue-ray menyer så återigen hade jag inget annat val än Dune 
/Silverbullit
BD1 kan köra iso och bd folders med "full meny". Har provat själv!
Postad 30 March 2010 - 22:59
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Silverbullit:Jag vet inte hur många Mediaspelare du haft... men det finns några saker jag vill kommentera (vill inte låta dryg, men väldigt många producenter har gjort sina kunder besvikna tyvärr): - "finputsar funktionaliteten med firmware-uppdateringar" angående HDX BD1. BD1 är HDX första "egna" produkt, de tidigare har byggt på NMT från Syabas (PCH, eGreat osv). Så de har egentligen aldrig bevisat att de klarar lite "svårare egenutveckling", däremot gick de i princip under jorden support mässigt när det blåste angående HDX1000, det tycker jag känns illavarslande... De verkar vara seriösa, men det har många andra varit före HDX... - "hoppas att det ska komma uppdateringar med nya funktioner" angående PCH A-200. Man måste passa sig för att "tro" något vad gäller funktioner, utgå alltid från specen från tillverkaren o lägg inte till något i fantasin... Det de lovat med A-200:an kommer de hålla, det som är bortkapat är full BD stöd (menyer osv). Så den kommer definitivt klara det den ska. Vill du ha fullt stöd, då är det C-200 som gäller. - Att du har hoppats o trott på BD stöd för A-110 är ju bara att beklaga, det har aldrig utlovats... - Jämför du HDi o HDX så har hittills HDi alltid gjort det de har sagt, så dom har klarat det vi nu väntar att HDX ska göra. Så av dessa två så är det bara HDX som är lite "grisen i säcken varning"... - HDi är INTE ensamma om fullt BD stöd. De som har det är: PCH C-200 (med rätt BD rom läsare), HDi Dune (osäker på om Base klarar skivor med en BD rom läsare), och då HDX BD1. Övriga som klarar BD kör BD-light, dvs utan fullt menystöd.
Redigerat av Kanelbulle, 30 March 2010 - 23:00.
Postad 31 March 2010 - 00:05
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Silverbullit:
Jag vet inte hur många Mediaspelare du haft... men det finns några saker jag vill kommentera (vill inte låta dryg, men väldigt många producenter har gjort sina kunder besvikna tyvärr): Jepp jag vet (tex xtreamers löften om hd ljudformaten som de nu istället ger några spänns rabatt på nya generationen eftersom de aldrig kommer att fixa till dessa löften.) Håller med dig om att många mediaspelare inte hållit sina löften.
- "finputsar funktionaliteten med firmware-uppdateringar" angående HDX BD1. BD1 är HDX första "egna" produkt, de tidigare har byggt på NMT från Syabas (PCH, eGreat osv). Så de har egentligen aldrig bevisat att de klarar lite "svårare egenutveckling", däremot gick de i princip under jorden support mässigt när det blåste angående HDX1000, det tycker jag känns illavarslande... De verkar vara seriösa, men det har många andra varit före HDX... Mmm, upplever samma sak, läst att de smet undan och gjorde en ny spelare också. Men som du säger, de försöker säkert hålla sina löften i framtidens software/firmware. Men som sagt, dessa firmware finns ju inte än så... hellre en lite dyrare spelare jag kan använda än en billigare som jag får sitta och vänta månader/år på att tillverkare eventuellt får igång den... =/
- "hoppas att det ska komma uppdateringar med nya funktioner" angående PCH A-200. Man måste passa sig för att "tro" något vad gäller funktioner, utgå alltid från specen från tillverkaren o lägg inte till något i fantasin... Det de lovat med A-200:an kommer de hålla, det som är bortkapat är full BD stöd (menyer osv). Så den kommer definitivt klara det den ska. Vill du ha fullt stöd, då är det C-200 som gäller. Jag är man att erkänna att jag inte vet särskilt mycket om PCH A-200 annat än att jag är lite ytligt bekant med folk som äger såna och drar ganska färgglada ramsor om att tillverkaren borde degraderas till förste eldaren i h-vetet ?!??! Däremot är jag inte helt säker på att alla löften kommer att infrias om man ser rent historiskt på tillverkare som Xtreamer, HDX1000 mfl... Men hoppet finns ju alltid
- Att du har hoppats o trott på BD stöd för A-110 är ju bara att beklaga, det har aldrig utlovats... Förlåt men vad pratar du om kanelbulle? Jag har väl aldrig sagt nåt om BD stöd för A-110? Eller menar du citatet på "Pulver" som jag besvarade? *nyfiken*
- Jämför du HDi o HDX så har hittills HDi alltid gjort det de har sagt, så dom har klarat det vi nu väntar att HDX ska göra. Så av dessa två så är det bara HDX som är lite "grisen i säcken varning"... Jo det är ju min poäng, därför skriver jag i tråden för att det finns en synad gris i mitt vardagsrum - Dune Base 3.0 Just för att det kanske är till hjälp för de som vill ha bästa mediaspelaren för pengarna. I mdc:s forum betraktas den iaf som kung, och dom har ju lite tyngd bakom utlåtandena.
- HDi är INTE ensamma om fullt BD stöd. De som har det är: PCH C-200 (med rätt BD rom läsare), HDi Dune (osäker på om Base klarar skivor med en BD rom läsare), och då HDX BD1. Övriga som klarar BD kör BD-light, dvs utan fullt menystöd. Jasså? Då står jag tillrättavisad, och ber om ursäkt om det verkligen är så. Vidarebefordrade bara informationen jag läst mig till om Dune HD Base 3.0 i länkar som jag hittat på hembioforumet/prisjakt. Det står svart på vitt i trådarna jag läst att Dune är ensam om fullt stöd, och man nämner PCH C-200, HDX BD-1 och Mede8er med bantade menyer!?! Är det som du säger så ber jag om ursäkt om jag vidarebefodrat felaktig nfo. *sorry* Vart har du hittat information om att HDX BD-1 har köpt rättigheterna på blueray, undrar eftersom jag måste läsa på nu?
Redigerat av Unregistered39a85909, 31 March 2010 - 00:11.
Postad 31 March 2010 - 06:44
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Ja, mycket av det kanelbulle skrev var nog riktat till mig. Man måste passa sig för att "tro" något vad gäller funktioner, utgå alltid från specen från tillverkaren o lägg inte till något i fantasin.
Precis, det är därför jag numera är ute efter HDX BD-1 som utlovar de funktioner som jag är ute efter - PCH A-200 passar alltså inte mig. Om de kan hålla vad de lovar när det gäller funktionalitet via firmware-uppdateringar får vi helt enkelt se i framtiden. - Att du har hoppats o trott på BD stöd för A-110 är ju bara att beklaga, det har aldrig utlovats... .
Jag skrev "förhoppning", inte att jag trodde någonting - det var inte meningen att någon skulle haka upp sig på det.
Postad 31 March 2010 - 07:37
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Ser verkligen fram emot den nya firmwaren och Pulvers recension. Dune är alldeles för dyr för att vara intressant.
Sitter på en ganska bra HTPC idag men hade gärna bytt mot något där jag kommer närmare 100% WAF.
Postad 31 March 2010 - 12:50
Unregistered39a85909
-
Unregistered39a85909
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Ser verkligen fram emot den nya firmwaren och Pulvers recension. Dune är alldeles för dyr för att vara intressant.
Sitter på en ganska bra HTPC idag men hade gärna bytt mot något där jag kommer närmare 100% WAF.
Kanske lättare att byta W om du nu inte är en väldigt underhållsfri och bra modell som du är alltför fäst vid...  *s* /Silverbullit
Postad 02 April 2010 - 10:36
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Skriv gärna här om du får några uppgifter om mkv och hd-ljud.
Har haft svårt att hitta någon som skriver rakt ut att bitstreamat hd-ljud (TrueHD, DTS-HD MA) fungerar från .mkv filer - men i denna avs-forum tråd skriver "Talas" att det går: Also, does it bitstream Hidef audio from ISOs, MKVs and m2ts files? Talas can confirm but I believe it can bitstream HD audio from all formats (including m2ts and mkv) Spot on my friend.
Talas har skrivit en recension på HDX BD-1 här så han vet uppenbarligen vad han pratar om.
Postad 02 April 2010 - 17:20
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har haft svårt att hitta någon som skriver rakt ut att bitstreamat hd-ljud (TrueHD, DTS-HD MA) fungerar från .mkv filer - men i denna avs-forum tråd skriver "Talas" att det går:
Talas can confirm but I believe it can bitstream HD audio from all formats (including m2ts and mkv) Spot on my friend. Talas har skrivit en recension på HDX BD-1 här så han vet uppenbarligen vad han pratar om.
Det låter ju riktigt bra det  Nu är det bara att vänta på nya firmwaren och se om den är bra
Postad 13 April 2010 - 21:17
Åttioåtta
-
Åttioåtta
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon som lyckats hitta ett release datum på denna mycket lovande spelaren?
Postad 14 April 2010 - 08:32
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Någon som lyckats hitta ett release datum på denna mycket lovande spelaren?
Releasen har redan varit, det är bara att beställa på www.hdx1080.com/
Postad 14 April 2010 - 11:49
Åttioåtta
-
Åttioåtta
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Releasen har redan varit, det är bara att beställa på www.hdx1080.com/
Menade om den kommer säljas i butik i sverige och i så fall när det blir.
Postad 14 April 2010 - 19:28
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Fick HDX BD-1:an idag https://www.minhembi...c_id=345650.jpghttps://www.minhembi...c_id=345657.jpgGalleriDe första intrycken är klart positiva: den är liten, snygg och ljudlös. ----Firmware version 4.9 -- Med extern hårdisk ansluten via eSata: Spelar upp kompletta Blu-ray filmer från folder med menyer och skickar TrueHD/DTS-HD MA ljud till förstärkaren utan problem. Spelar upp m2ts filer med bitstream TrueHD/DTS-HD MA ljud utan problem - går att välja olika ljudspår samt byta inbyggda (blu-ray) subtitles med fjärrkontrollen. Strömförbrukningen är på 21W vid blu-ray uppspelning - chassit blir ljummet vid uppspelning, ej glödhett. Mkv med TrueHD/DTS-HD MA ljud fungerar inte - med TrueHD startar filen inte alls och med DTS-HD MA får man endast DTS-ljud. -- Med extern blu-ray/HD DVD läsare inkopplad via eSata: Fjärrkontrollen öppnar och stänger läsaren utan problem, men blu-ray filmen fastnar vid "loading" PAL DVD fungerar utan problem, NTSC DVD fungerar inte (har sett något om regions-upplåsning någonstans, men inte testat ännu) -- Nätverk Endast UPnP nätverk fungerar, har ej testat ännu. ----- Problemen ovan kände jag till sedan tidigare (utom Mkv med hd-ljud) Inom ett par dagar kommer en uppdatering som påstås fixa en hel del problem, bla med nätverk samt blu-ray uppspelning med extern läsare Spelaren känns trots allt väldigt bra redan nu - Blu-ray folder uppspelning fungerar felfritt via hårddisk och den är snabb i menyerna. Det var de första intrycken - återkommer med nya intryck efter firmware-uppdateringen.
Redigerat av Pulver, 14 April 2010 - 20:55.
Postad 14 April 2010 - 21:01
Gubbas83
-
Gubbas83
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Postad 15 April 2010 - 12:44
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Jättetack för uppdateringen Pulver, det rycker lite i köpfingret just nu... Det ska bli spännande att se vad uppdateringen har att bjuda på.
Postad 16 April 2010 - 15:17
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Tyvärr har uppdateringen blivit uppskjuten, men nu har det lagts ut en youtube film på hur gränssnittet kommer att se ut: länkJag är inte superimponerad - då ser det nya gränssnittet till Popcorn C200 mer intressant ut: länkEftersom det går att flasha till C200 blir man ju lite sugen Jag kommer dock avvakta och utvärdera den nya firmwaren från HDX samt kolla upp möjligheterna att återgå till org-firmware om man flashar till C200 (verkar inte gå idag) Dessutom får man ju kolla upp C200:s framtida möjligheter till TrueHD/DTS-HD MA på Mkv och m2ts (det fungerar inte idag)
Postad 19 April 2010 - 09:50
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Funkar det också att spela Blu-ray från .iso?
Och hur funkar det när man beställer från www.hdx1080.com, man får väl Svensk nätadapter??
Redigerat av Micke_L, 19 April 2010 - 09:54.
Postad 19 April 2010 - 10:13
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Funkar det också att spela Blu-ray från .iso? Och hur funkar det när man beställer från www.hdx1080.com, man får väl Svensk nätadapter??
Ja det funkar med bd iso. Det fungerade mycket bra att beställa från deras sida. Men supporten verkar vara sämre, min nätdel gick sönder och hdmi kabeln fungerade inte så dom ville att jag skulle skicka dit prylarna. Så ja gjorde det (150 kr i frakt) för två månader sen. Sen går det inte så bra för dom att ska skicka tbx nya prylar, har inte fått än. Som tur var hade jag en nätdel (12 v) hemma så det är lugnt, men ändå. Men nätdelen var svensk.
Postad 19 April 2010 - 10:21
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Ja det funkar med bd iso. Det fungerade mycket bra att beställa från deras sida. Men supporten verkar vara sämre, min nätdel gick sönder och hdmi kabeln fungerade inte så dom ville att jag skulle skicka dit prylarna. Så ja gjorde det (150 kr i frakt) för två månader sen. Sen går det inte så bra för dom att ska skicka tbx nya prylar, har inte fått än. Som tur var hade jag en nätdel (12 v) hemma så det är lugnt, men ändå. Men nätdelen var svensk.
Det var inte kul, tråkigt att dom inte står för frakten för garantirep, det tycker jag borde vara självklart  Tack svaren, man blir ju lite tveksam, men det verkar ju vara en riktigt bra produkt till ett bra pris. Vad blev totalpriset för dig? Antar att du åkte på tull och moms eller?
Postad 19 April 2010 - 10:36
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Det var inte kul, tråkigt att dom inte står för frakten för garantirep, det tycker jag borde vara självklart  Tack svaren, man blir ju lite tveksam, men det verkar ju vara en riktigt bra produkt till ett bra pris.
Vad blev totalpriset för dig? Antar att du åkte på tull och moms eller?
Ja hoppas dom fixar det bara. Men annars är jag nöjd, bara väntar på den kommande firmwaren. Det blev ca 2000 direkt vid köpet sen 300 nånting för tullen, klart prisvärd.
Postad 19 April 2010 - 11:14
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Ja hoppas dom fixar det bara. Men annars är jag nöjd, bara väntar på den kommande firmwaren. Det blev ca 2000 direkt vid köpet sen 300 nånting för tullen, klart prisvärd.
Ja det är fint pris helt klart. Jag har kollat på Dune prime 3.0 också men det känns bättre att ha blu-ray skiv-spelare separerat från streamingen tycker jag. Sen gillar jag verkligen att hdx är så liten och elegant.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|