Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Funkar Smartwi?

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 January 2010 - 22:12

bbb-iron
  • bbb-iron
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har två boxar en Samsung DCB-B260 och en Humax CXHD-1000C, och undrar om det är någon ide' att lägga ner tid, på att försöka få dem att funka med Smartwi???

Har fått låna master och tre kort och bara tryckt i mina boxar. Samsung boxen verkar funka, men i Humaxen så står det ” Kortet går inte att läsa”.
Är det någon som vet något om detta? Kan annan firmware hjälpa, i så fall vilken, eller är det kört?

Postad 21 January 2010 - 22:29

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Jag har två boxar en Samsung DCB-B260 och en Humax CXHD-1000C, och undrar om det är någon ide' att lägga ner tid, på att försöka få dem att funka med Smartwi???

Har fått låna master och tre kort och bara tryckt i mina boxar. Samsung boxen verkar funka, men i Humaxen så står det ” Kortet går inte att läsa”.
Är det någon som vet något om detta? Kan annan firmware hjälpa, i så fall vilken, eller är det kört?

smartwi har ett eget forum med rapporter om vilka boxar som funkar och vad som eventuellt kan göras på de boxar där det strular.

Postad 22 January 2010 - 10:09

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Har en HD-PVR, en HD-box och en Digiality 422.
Det nya kortet funkar klockrent i HD-boxarna och med SmartWi. Men inte med 422'an.
Ska man inte längre kunna använda de nya korten i de gamla boxarna?

Postad 22 January 2010 - 21:42

bbb-iron
  • bbb-iron
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har en HD-PVR, en HD-box och en Digiality 422.
Det nya kortet funkar klockrent i HD-boxarna och med SmartWi. Men inte med 422'an.
Ska man inte längre kunna använda de nya korten i de gamla boxarna?

Kör du Comhem? I såfall vilken firmware?

Postad 23 January 2010 - 17:11

bbb-iron
  • bbb-iron
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag fick igång korten så det funkar nu. :)

Postad 23 January 2010 - 18:20

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Berätta gärna hur du lyckades. Har också smartwii men har inte fått det att funka. Jag har Samsung DCB-B260 och en Humax CXHD-5000C

Postad 23 January 2010 - 20:50

bbb-iron
  • bbb-iron
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Berätta gärna hur du lyckades. Har också smartwii men har inte fått det att funka. Jag har Samsung DCB-B260 och en Humax CXHD-5000C

Jag la in firmware 2.51 r180 och ställde in klienten på manuell konfiguration med clock value: 10017 i
Smartwi toolbox. Sen bara funkade det :) .

Postad 24 January 2010 - 13:07

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Jör Canal Digital via sattelit. De sa att de nya korten inte funkar i de gamla boarna, utan man fick köpa en ny och helt enkelt kassera den gamla. Så miljövänligt!!!

Tror ni det funakr om man köper en ny CAM modul? CAS7?

Postad 24 January 2010 - 13:48

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Min smartwi funkar med Dilog 655 och 555 men jag har tittat på firmware uppdateringar vad är skilnaden och vilket skall jag välja T0 eller T1 när jag använder den till Boxers kort och när jag kopplar in USB kabeln till min pc kommer toolboxen upp då eller måste den laddas hem

Nu funkar det redan från början och då ska man kanske bara vara nöjd och inte göra något. men vad vet jag ny mjukvara kanske det kan ge nya möjligheter

man vill ju inte dö nyfiken

Postad 14 February 2010 - 15:02

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Så SmartWi funkar bra med Boxer? Var kan man få tag på detta billigast? Jag ska ha till min Dilog DT-555 och ungarnas TV ,Sharp LC32RD8SBK och eventuellt till en TV till, Sony KDL-46W5510/5710K.

Jocke

Postad 14 February 2010 - 16:37

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Så SmartWi funkar bra med Boxer? Var kan man få tag på detta billigast? Jag ska ha till min Dilog DT-555 och ungarnas TV ,Sharp LC32RD8SBK och eventuellt till en TV till, Sony KDL-46W5510/5710K.

Jocke

Funkar utmärkt med Boxer
Prova Google

Postad 14 February 2010 - 22:21

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Funkar utmärkt med Boxer

I nån annan tråd diskuterades det för några veckor sen om just detta med Card-Splitters i samband med att Boxer bytte ut kanaler till MPEG4.

Det sas att det inte längre säkert skulle funka, så VET du att det funkar?

Postad 15 February 2010 - 19:48

matte2
  • matte2
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

I nån annan tråd diskuterades det för några veckor sen om just detta med Card-Splitters i samband med att Boxer bytte ut kanaler till MPEG4.

Smartwii bryr sig inte om hur du kodar bilden....

Smartwii skickar alltså bara info om kortet mellan två olika boxar (Eller fler), du måste fortfarande har Antenn på de
ställen där du har boxar.

Postad 15 February 2010 - 19:58

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Min smartwi funkar med Dilog 655 och 555 men jag har tittat på firmware uppdateringar vad är skilnaden och vilket skall jag välja T0 eller T1 när jag använder den till Boxers kort och när jag kopplar in USB kabeln till min pc kommer toolboxen upp då eller måste den laddas hem

Nu funkar det redan från början och då ska man kanske bara vara nöjd och inte göra något. men vad vet jag ny mjukvara kanske det kan ge nya möjligheter

man vill ju inte dö nyfiken

Jag skulle ha suttit nöjd om jag var du. Byt bara firmware om det är absolut nödvändigt. Den kan ju inte annat än fungera eller inte fungera. Jag menar det finns liksom ingenting mer än det som den skall göra. Jag har haft min firmware i flera år nu och bytte ut den endast när den slutade fungera.

Postad 15 February 2010 - 20:28

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Smartwii bryr sig inte om hur du kodar bilden....

Sant. Däremot finns en annan omständighet nämligen att man använder en nyare version av Viaccess för kanalerna som sänds i MPEG4. Jag vet inte om det ställer till något när man kör SmartWi men frågan var inte obefogad.

Postad 15 February 2010 - 20:39

Unregistered99f076a3
  • Unregistered99f076a3
  • Forumräv

• 800 inlägg
  • 0
Fungerat smartwi till alla system? Jag har boxer idag och det ska juh fungera bra. Men om jag byter till
C-digital måste jag då byta smartwi system eller det fungerar där me?.

Postad 15 February 2010 - 21:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ska funka till båda 2 men för Boxers MPEG4 kanaler behöver man antingen en Boxer godkänd MPEG4 box eller CA modul godkänd för MPEG4.

Redigerat av Leatherface, 15 February 2010 - 21:59.

Postad 16 February 2010 - 17:28

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Fungerat smartwi till alla system? Jag har boxer idag och det ska juh fungera bra. Men om jag byter till
C-digital måste jag då byta smartwi system eller det fungerar där me?.

Fungerar som nämnts tidigare - utmärkt till båda två - ska även finnas fw om CD börjar med pairing om jag förstått det rätt.

Postad 17 February 2010 - 23:59

thepro121
  • thepro121
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Till Samsung boxarna vet jag att det fungerar. Men till Humaxboxarna har jag läst någonstans att den strular

Postad 18 February 2010 - 00:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Smartwi funkar redan med den pairing CD planerar att införa.
Det är samma som Comhem använder och det funkar sålänge man kör med deras egna boxar (som stöder pairing) och pairar kortet till alla boxarna.

Redigerat av Leatherface, 18 February 2010 - 00:33.

Postad 22 February 2010 - 21:14

g-eek
  • g-eek
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Smartwi funkar redan med den pairing CD planerar att införa.
Det är samma som Comhem använder och det funkar sålänge man kör med deras egna boxar (som stöder pairing) och pairar kortet till alla boxarna.

Hur pairar man ett kort till flera boxar? Kan jag köpa en nybegagnad canal digitalbox och sedan be dem paira mitt kort med den? De vill väl inte göra det utan att jag köper ett multiabonnemang?

Postad 10 March 2010 - 16:13

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Såg att det kommit en firmware till SmartWi med något speciellt för Conax pairing, hittade den här:

http://beta.smartwi.net

Är det någon som provat den mot parade boxar såsom comhem, Canal Digital osv.?

Postad 23 March 2010 - 07:39

Unregistered4ad1d43b
  • Unregistered4ad1d43b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag har en smartwi sen 4 veckor tillbaka, de 2 sista veckorna, har den börjat strula. Titt som tätt, så säger boxen/boxarna att dom inte kan läsa kortet, boxen startas om automatiskt, och så går det en stund, sen händer det igen.

Jag har tröttat totalt på detta, har försökt att uppgradera till olika firmware, men inget hjälper, det kan gå en stund, allt fungerar, men sen så sätter det igång igen, Är det någon som har något tips om vad detta kan vara ? Jag har comhem, med 2 HD boxar, original kortet är pairat till båda boxaran, och det kortet fungerar klockrent i båda boxarna.

HJÄLP //Jesper

Postad 23 March 2010 - 20:51

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1145 inlägg
  • 0

Jag har en smartwi sen 4 veckor tillbaka, de 2 sista veckorna, har den börjat strula. Titt som tätt, så säger boxen/boxarna att dom inte kan läsa kortet, boxen startas om automatiskt, och så går det en stund, sen händer det igen.

Jag har tröttat totalt på detta, har försökt att uppgradera till olika firmware, men inget hjälper, det kan gå en stund, allt fungerar, men sen så sätter det igång igen, Är det någon som har något tips om vad detta kan vara ? Jag har comhem, med 2 HD boxar, original kortet är pairat till båda boxaran, och det kortet fungerar klockrent i båda boxarna.

HJÄLP //Jesper

Har du några andra trådlösa grejor som kan störa. t.ex. WiFi eller DECT ?
Hur långt har du mellan mastern och klientkorten ? Pröva med att flytta mastern närmare ett av korten.
Hur lång tid är "titt som tätt" resp. "en stund" ?
Vilken fw har du provat ?
:)

Postad 24 March 2010 - 13:06

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Kör med Conax mjukvaran från Beta-sidan på min HD-boxar från C.D. och det är inga problem. Inga hängningar och strul.

Postad 15 April 2010 - 21:42

trelgor
  • trelgor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har två av de där nya parning-camsen. (Conax canal digital pairing cam). Den ena är parad till kortet, och smartwi funkar klockrent med den, även HD. Den andra köpte jag utan kort för jag trodde att smartwis parningsfirmware skulle lösa läget. Men TV no:2 får krypterad signal-meddelande.

Jag vet inte vad jag ska hitta på, för jag kan väl inte få CD att para ihop kortet med båda mina cams, om det ens är möjligt?

Vad göra go vänner?

Postad 15 May 2010 - 21:46

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Var kan man få tag på Smartwi billigt? Någon som har provat om det funkar på Dilog DT-655HD och Dilog DT-555?

Postad 26 June 2010 - 15:19

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Var kan man få tag på Smartwi billigt? Någon som har provat om det funkar på Dilog DT-655HD och Dilog DT-555?

Ingen som vet?

Postad 26 June 2010 - 17:51

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
http://www.smartwi.n...;keywords=655hd

Verkar fungera.

Sök i Googles hittade tex här http://www.satshop.tv/SmartWi_1

Ingen som vet?

Postad 26 June 2010 - 20:59

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Sök i Googles hittade tex här http://www.satshop.tv/SmartWi_1

Någon som vet vad frakten är på? Hur funkar det med garanti?

Redigerat av Unregisteredc8da590e, 26 June 2010 - 20:59.

Postad 26 June 2010 - 21:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Ingen som vet?

En kompis till mig köpte denna från nettosat.se, 1588:- med 3 st klienter/kort. Han är nöjd med den och jag ska själv skaffa en sån här tänkte jag.

Postad 26 June 2010 - 21:49

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
De säljer inte längre pga av att marknadsdomstolen förbjudit försäljning i Sverige.

Hittade på Ebay från Polen till skapligt pris.

En kompis till mig köpte denna från nettosat.se, 1588:- med 3 st klienter/kort. Han är nöjd med den och jag ska själv skaffa en sån här tänkte jag.

Postad 28 June 2010 - 18:53

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

De säljer inte längre pga av att marknadsdomstolen förbjudit försäljning i Sverige.

Hittade på Ebay från Polen till skapligt pris.

Edit: felpost.

Redigerat av Mentos, 28 June 2010 - 18:54.

Postad 28 June 2010 - 19:41

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Blir det inte otroligt fult med en antenn som sticker ut där kortet sitter ?
Vanligtvis sitter det väl en lucka för som nu inte går att stänga.

Postad 28 June 2010 - 19:52

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Blir det inte otroligt fult med en antenn som sticker ut där kortet sitter ?
Vanligtvis sitter det väl en lucka för som nu inte går att stänga.

Demonterar man luckan tänker man inte på att kortet sticker ut och med CD HD PVR-box svarta front syns den nästan inte alls med soft belysning i rummet.

Postad 28 June 2010 - 19:56

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

Demonterar man luckan tänker man inte på att kortet sticker ut och med CD HD PVR-box svarta front syns den nästan inte alls med soft belysning i rummet.

Perfekt, låter bra det. blir nog en sådan då.

Tack från en Huddingebo. :)

Postad 28 June 2010 - 20:36

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Finns tydligen en del som inte tror på det ... :)

http://www.teknikimp...id=22&head_id=0
Klicka Digital TV till vänster, skrolla ned.

http://www.teknikimp...19003&cat_id=34

http://www.nettosat....sgaranti-1.html

http://www.smartwi.net/index.html

http://www.cardsplitter.se/

http://www.hansa-ele...ter.asp#smartwi

https://www.plimus.c...;checkoutOnly=Y

Test: http://www.tele-sate...ardsplitter.pdf

Instruktioner: http://www.cardsplit...c4instr.php#top

Postad 17 July 2010 - 13:17

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Tänkte skaffa en sån här till mina föräldrar som har ett Canal Digital abb med den svarta HD-boxen och funderar nu på var man ska beställa ifrån, är det nån som köpt från Satshop.tv och hur funkade det isåfall?
Satshopen är ju lite billigare än Teknikimporten.se som tar 1399:- för sin box men å andra sidan ligger ju den butiken i Sverige till skilland från tyska Satshop. Kanske är värt dom extra hundralapparna om det blir nåt garanti strul.

Var har ni köpt era nånstans?

Postad 17 July 2010 - 16:41

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Hansa Electronic.

Postad 23 July 2010 - 13:04

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Hansa Electronic.

Blev en beställning på en SmartWi från Hansa idag, man får hoppas att det ska fungera bra nu. Har läst runt lite på olika forum och det verkar som att de flesta är väldigt nöjda med deras produkt.

Är du nöjd med din förövrigt?

Postad 23 July 2010 - 13:37

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Blev en beställning på en SmartWi från Hansa idag, man får hoppas att det ska fungera bra nu. Har läst runt lite på olika forum och det verkar som att de flesta är väldigt nöjda med deras produkt.

Är du nöjd med din förövrigt?

Måste erkänna att jag inte testat den än. :) Den har legat undanskuffad sedan jag köpte den för några månader sedan. Ska börja använda den så fort jag får tid att göra om min parabolinstallation med diverse kabeldragningar.

Postad 23 July 2010 - 18:30

sothatyoumayriseaboveit
  • sothatyoumayriseaboveit
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det där stämmer ju inte riktigt. En person, med en enskild firma, har förbjudits att marknadsföra pjäsen.

Domslut

1. Marknadsdomstolen förbjuder A. K. med enskild firma Teknik Kedjan vid vite av sjuhundrafemtiotusen (750 000) kr att i Sverige marknadsföra cardsplittern SmartWi, vilken beskrivs i domsbilagan, eller annan väsentligen likartad utrustning som medger abonnenter av kodade TV-sändningar att, utan godkännande från tjänsteleverantören, samtidigt på olika TV-mottagare tillgodogöra sig fler än en TV-kanal åt gången.

2. A.K med enskild firma Teknik Kedjan ska ersätta Boxer TV-Access AB, Canal Digital SVerige Aktiebolag och Com Hem Aktiebolags deras rättegångskostnader med fyrahundratjugotvåtusenetthundratjugofem (422 125) kr, allt avseede ombudsarvode, jämte ränta elite 6 § räntelagen (1975:635) från dagen för Marknadsdomstolens dom till dess betalning sker.

Att detta sedan kommer att leda till en massa andra domar för den händelse att konstellationen Boxer, Canal Digital och Com Hem eller bolagen var för sig eller kanske genom STOP, får för sig att anmäla de som i relativ tystnad säljer varan är en helt annat sak än att Marknadsdomstolen förbjudit försäljningen. Vansinnet får helt fortsätta men det finns ett ljus i mörkret. En, som marknadsdomstolen skulle sagt, väsentligen likartad utrustning vid namn Clone+ Home Edition 150. På förpackningen står följande:

Dedicated for:
Cyfra+
Orange TP
SCT
Free-X TV
...and many more

På en tidigare produktbild stod endast Cyfra+ med så det verkar som om tillverkaren, vad de nu heter, lycktats ganska väl med att få med fler tjänsteleverantörer på linjen om vansinnet om att ha flera kort per abonnemang. Så vitt jag vet är EU till för, bland annat, fri handel och med lite tur räcker det att den inte helt opopulära tjänsteleverantören av porr, Free-X, är positivt inställda till produkten för att Marknadsdomstolen ska hålla sina klabbiga fingrar undan från kakburken.

Enligt uppgift ska den även fungera med Boxers MPEG4-kanaler vilket låter lovande för framtida DVB T2-sändningar.

Uppgifterna om produktens funktion kommer från en polack som använder den för sitt Cyfra+abonnemang och en granne som testkörde den med sitt Boxerkort. Med andra ord, kom inte till mig om det inte fungerar med en specifik uppsättning mottagare och ett obskyrt abonnemang som råkar använda sig av samma kryptering som t ex Boxer eller Cyfra+. Men hey, varför skulle det inte fungera?

Inser nu att tråden handlar om SmartWi men duger det åt Marknadsdomstolen (väsentligen likartad utrustning) borde det duga för oss.

Postad 25 July 2010 - 10:18

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Inser nu att tråden handlar om SmartWi men duger det åt Marknadsdomstolen (väsentligen likartad utrustning) borde det duga för oss.

Mycket bra tips, Tack!

http://satpro.se/default.asp?id=11401

1.850:-, men det kanske det kan vara värt att slippa pynta för tvilling- eller trippel-abonnemang i åratal.
Synd att man bara får med två Klientkort, och att extra klientkort kostar hela 495:-. Plus frakt också.

Och de här Klientkorten verkar större = längre än andras, så det kan ju bli problem på vissa inspelare (Pioneer, Sony) med DVB-T tuner, där CA-Sloten är framtill under en lucka, som då inte kommer att kunna stängas ...

======

Sickna e'na förresten; samma företag, dvs http://www.satshop.t...ne-Home-Edition , fast i Tyskland, tar bara €99 för hela grundpaketet, som från samma svenska företag kostar 1.850:- ...

Redigerat av anderswillhelmsson, 25 July 2010 - 15:49.

Postad 25 July 2010 - 16:48

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
Jag handlade min Smartwi från tyska satshop, gick jättesmidigt.

Postad 26 July 2010 - 00:06

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1145 inlägg
  • 0

Mycket bra tips, Tack!

http://satpro.se/default.asp?id=11401

1.850:-, men det kanske det kan vara värt att slippa pynta för tvilling- eller trippel-abonnemang i åratal.
Synd att man bara får med två Klientkort, och att extra klientkort kostar hela 495:-. Plus frakt också.

Och de här Klientkorten verkar större = längre än andras, så det kan ju bli problem på vissa inspelare (Pioneer, Sony) med DVB-T tuner, där CA-Sloten är framtill under en lucka, som då inte kommer att kunna stängas ...

======

Sickna e'na förresten; samma företag, dvs http://www.satshop.t...ne-Home-Edition , fast i Tyskland, tar bara €99 för hela grundpaketet, som från samma svenska företag kostar 1.850:- ...

Köp du SmartWi som flera här har provat med goda resultat.
Antingen på satpro.se eller satshop.tv i Tyskland.
Clone-home från satpro.se verkar vara extremt dyrt (1850:- för en extra TV) jämfört med SmartWi (1595:- för två extra TV). I Tyskland så är skillnaden mindre. (€99: för en extra TV och €35:- för varje tillkommande mot €119:- för två extra TV och €26:- för tillkommande TV), men fortfarande till SmartWis fördel. :D

Jag handlade min Smartwi från tyska satshop, gick jättesmidigt.

Jag med och har nu 5 kort igång. ;)

Postad 26 July 2010 - 12:17

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Tack för förkalringne på markandsdomstolens utlåtande. Realiteten brukar vara att ingen vågar sälja eftersom domen blir prejudicerande.

Kör SmartWi sedan 5 år med 5 kort på marksänt och det har fungerat kanonbra. Min svåger har kört Canal + satellit nästan lika länge med två mpttagare och det fungerar också bra.

Vore intressant att testa Clone+ bla pga signalstyrkan, går upp till 150 meter. Den verkar också ha bra bra statusrapportering via LED-lamporna. Någon som köper kan väl rapportera.

Redigerat av lubbis, 26 July 2010 - 15:39.

Postad 26 July 2010 - 12:40

sasor
  • sasor
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av en cardsplitter. Har en samsung tv med inbyggd daigitalbox och ca modul. och två äldre sagem boxar i andra rum som jag tar in marksänt via. Är det smartwi man skall köpa eller?

Postad 26 July 2010 - 13:24

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Vore intressant att testa Clone+ bla pga signalstyrkan, går upp till 150 meter.

Det där ska du ta med en STOR nypa salt!
Det gällde Utomhus, inte inomhus, och vid idealiska förhållanden...

I realiteten kan du nog räkna med max 50m vid inomhusbruk, där det finns väggar emellan osv.

Postad 26 July 2010 - 14:36

sothatyoumayriseaboveit
  • sothatyoumayriseaboveit
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ni som har SmartWi och Boxer.
Fungerar även deras MPEG 4-kanaler?

Postad 26 July 2010 - 15:40

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Enligt inlägg på http://www.smartwi.net/ så fungerar dte utmärkt.

Ni som har SmartWi och Boxer.
Fungerar även deras MPEG 4-kanaler?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.