Jag har haft PS8000 ett par veckor.
Hade tidigare en Fujitsu Siemens 42 tum plasma (med LG panel) som gick sönder efter 3,5 år.
Med PS8000 hade jag oturen att få en lysande pixel långt ut till vänster men den syns inte från soffan, orkar inte göra något åt det. Risken finns väl att man får en ny tv med en lysande eller blinkande pixel i mitten så därför byter jag inte.
Tillägg: tittade nyss och den lysande pixeln är nu mycket svagt blinkande, syns knappt. Det verkar som en hel del haft problem med felaktiga pixlar men det finns ju garanti om man stör sig på det.
De tillfälliga inbränningarna märks sällan vid normalt användande. De försvinner snabbt. Ser det inte som något problem eftersom det inte stör mig. Håller man på mycket med tv-spelande så kanske det inte är den bästa apparaten att köpa. Jag tittar bara på TV och film.
Standard digital-tv ger bra bild. Rörelsehantering är också rikigt bra, ingen hackande bild. Bluray är inga problem, bra, skarp bild utan hack! DVD-film ger också fin bild.
Svärtan är inte i toppklass men fullt tillräcklig för att ge bra bild i de flesta lägen.
Efter egna inställnigar har jag ungefär samma bildkvalitet som THX- läget ger. THX fungerar nog bra för de flesta.
Designen är snygg och apparaten ser tunnare ut än vad den är. Byggkvalitén är god. Elektroniken surrar bara svagt (inget störande på något sätt) och höljet blir inte för varmt.
Menyerna är lätta att använda, man behöver knappt läsa bruksanvisningen.
Minus för att ingångar sitter på baksidan. På Fujitsu Siemens satt de i botten, bra när man har den på väggen.
Jag har provat inbyggda ljudet och det duger gott. Det finns viss bas eftersom chassit är ganska tjockt.
Jag håller med i stort det betyg som "klp" ger.
Ja, jag är nöjd med köpet.
Redigerat av Ritsch, 07 February 2010 - 17:05.