Kommentarer till Naim och Canton och lite til... av el julio
Startad av
el julio
, Jan 23 2010 18:13
89 svar till detta ämne
Postad 23 January 2010 - 18:15
Hej Mats och tackar...
Jag satt just och dregglade över din anläggning... Men jag är mkt nöjd med denna setup nu. Även sambon, trots högtalarnas storlek...
mvh
el julio
Jag satt just och dregglade över din anläggning... Men jag är mkt nöjd med denna setup nu. Även sambon, trots högtalarnas storlek...
mvh
el julio
Postad 23 January 2010 - 18:20
Sweet! snyggt när högtalarna är i vit lack så dom smälter in med väggarna
.
Riktigt trevligt!
Riktigt trevligt!
Postad 23 January 2010 - 19:22
Väldigt fint du har. Skulle jag byta mina högtalare skulle det nog bli Canton.
Postad 23 January 2010 - 19:42
Tack Fredrik och Diesel
Som sagt i galleriet fick jag dessa Canton till ett väldigt bra pris. Onekligen ett visst påslag i Sverige...
Uppdaterar väl med fler bilder snart. Akustikförslag? Inte så tokigt idag förvisso, men kanske ett par snygga absobenter bakom högtalarna skulle göra en del?
mvh
el julio
Som sagt i galleriet fick jag dessa Canton till ett väldigt bra pris. Onekligen ett visst påslag i Sverige...
Uppdaterar väl med fler bilder snart. Akustikförslag? Inte så tokigt idag förvisso, men kanske ett par snygga absobenter bakom högtalarna skulle göra en del?
mvh
el julio
Postad 07 February 2010 - 21:54
riktigt snyggt! så underbart med vitt! gillar detta skarpt! grymt fina komponenter dessutom ++++10
Postad 08 February 2010 - 10:21
Grymt snyggt med underbara lådor. Vento 890 är bland mina absoluta favoriter.
litet minus för val av hundfoder dock, men 10an är given
)
litet minus för val av hundfoder dock, men 10an är given
Postad 11 February 2010 - 19:41
Tackar alla för de snälla kommentarerna!
Ja, högtalarna är en dröm på alla sätt...
mvh
el julio
Ja, högtalarna är en dröm på alla sätt...
mvh
el julio
Postad 19 February 2010 - 00:13
Angående trappan...
Tack för snälla kommentarer. Ja, jag och sambon är mkt nöjda med hur trappan blev. Att få in så mkt ljus är en bra lösning och utsikt från trappen både nere och uppe så att säga är lite kul. Men det är arkitekten som skall ha kredden.
mvh
el julio
Tack för snälla kommentarer. Ja, jag och sambon är mkt nöjda med hur trappan blev. Att få in så mkt ljus är en bra lösning och utsikt från trappen både nere och uppe så att säga är lite kul. Men det är arkitekten som skall ha kredden.
mvh
el julio
Postad 20 February 2010 - 15:24
High-End hemmet helt enkelt!
Trevlig anläggning också, tips : kör supran till hf istället, sedan byt ut bläcken till en jumper istället. Billigt tips för bättre ljud!
Postad 20 February 2010 - 15:29
Radiuz
Stort tack! Trevligt med albumbesökare som även vill ge tips. Jag tar väldigt gärna emot tips nämligen då välljud är mkt viktigt för mig, men än så länge är jag rätt okunnig... När tillfälle ges ska jag gå igenom akustiken också i hela huset men anläggningen låter riktigt bra, det måste jag säga.
mvh
el julio
Stort tack! Trevligt med albumbesökare som även vill ge tips. Jag tar väldigt gärna emot tips nämligen då välljud är mkt viktigt för mig, men än så länge är jag rätt okunnig... När tillfälle ges ska jag gå igenom akustiken också i hela huset men anläggningen låter riktigt bra, det måste jag säga.
mvh
el julio
Postad 20 February 2010 - 18:40
Fyyyfan va snyggt du har det,,o dina vento ser otroligt maffiga ut i vitt asså,,jäklar=)
Postad 24 February 2010 - 21:21
Tackar alla!!
Hifihundarna bidrar till välljudet:) Ang. nya kablarna så vet jag inte, kanske ngt men mest placebo tror jag:)
mvh
el julio
Hifihundarna bidrar till välljudet:) Ang. nya kablarna så vet jag inte, kanske ngt men mest placebo tror jag:)
mvh
el julio
Postad 21 March 2010 - 20:30
Riktigt coolt med vitt, funkar ju bättre till stereo än i biorum. Du efterlyste tips - skaffar fler hundar så dämpar dom rummet rätt bra:-)
Postad 22 March 2010 - 19:30
Du har en finfin set-up och dessutom bra musiksmak =) Naim passar utmärkt med Jan Johansson.
Postad 10 April 2010 - 18:55
Snyggt!
Gillar trappan, den ser ut att sväva. Ser nästan lite otäckt ut att gå i den...
Men mycket snygg!
Gillar trappan, den ser ut att sväva. Ser nästan lite otäckt ut att gå i den...
Men mycket snygg!
Postad 17 April 2010 - 11:38
Hej
Tack och bock för fina kommentarer!
Shift. Vad gör man med en minimalist till sambo då? Jag håller dock på med enträgen bearbetning. Det SKALL införas dämpande material i kåken... så småningom... Förvånansvärt lite problem ändå med akustiken, men, men...
Kanske en akustiklampa framför sweespot vore ngt. Sen ska jag nog skaffa ett par absorbenter till trappan och om sambon släpper taget bakom högtalarna... he he...
mvh
el julio
Tack och bock för fina kommentarer!
Shift. Vad gör man med en minimalist till sambo då? Jag håller dock på med enträgen bearbetning. Det SKALL införas dämpande material i kåken... så småningom... Förvånansvärt lite problem ändå med akustiken, men, men...
Kanske en akustiklampa framför sweespot vore ngt. Sen ska jag nog skaffa ett par absorbenter till trappan och om sambon släpper taget bakom högtalarna... he he...
mvh
el julio
Postad 12 May 2010 - 23:10
Mycket snyggt & stilrent! Jag kan varmt rekommendera Sonic Designs dämpkuddar till högtalarna.
Postad 11 June 2010 - 07:06
bonde
Vad är det för typ av dämpkuddar och var kan jag få tag på dem? Har idag Cantons egna kuddar som följde med.
mvh
el julio
Vad är det för typ av dämpkuddar och var kan jag få tag på dem? Har idag Cantons egna kuddar som följde med.
mvh
el julio
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
42 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?