LG LE9500, LE8500, LE7500
585 svar till detta ämne
Postad 24 januari 2011 - 14:05
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Den heter LG 55LE550N. Kan inte länka från iPhonen tyvärr. Om jag lär upp i 950-modellen så blir det nog inget :/ 25-30k är det inte värt. /G
ok du har du inte FULL LED och inte heller Local dimming det är en vanlig snik LED TV med andra ord. men har den ingen clouding så får du nog en riktigt bra bild. hoppas du slipper clouding problem bara
Postad 24 januari 2011 - 22:33
niemi1
-
niemi1
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej
Vet någon skillnaden mellan LG le550n och le750n
Postad 29 januari 2011 - 18:29
Alan31
-
Alan31
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Är det fler än jag som ser problem med s.k. "shimmering artifacts" när man har True Motion aktiverat? Man ser tydliga rörelse artefakter när den är aktiverad speciellt när det är snabba rörelser. Så fort jag avaktiverar True Motion försvinner dessa problem.
Vilken firmware version har ni som har Sl9500? Jag har 3.65.
Postad 01 februari 2011 - 12:55
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Ang. LG LX950N.
Är det enbart optisk utgång för ljudet på den? Om man inte har förstärkare med optisk ingång går det då att lösa ljudet på något annat sätt utan att behöva köpa en ny förstärkare?
Postad 14 februari 2011 - 23:32
Hento88
-
Hento88
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej
Jag har precis köpt en 47le8500 från dustin. Jag är i stort väldigt nöjd med bilden, men upplever viss bleeding när jag ser på en svart bild med ett ljust inslag, t ex man ser eftertexterna till de flesta filmer, eller en stjärnhimmel. Är det någon annan som upplevt samma sak, eller har jag lyckats få tag i ett måndags-ex?
/Hento
Postad 15 februari 2011 - 16:21
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Hej Jag har precis köpt en 47le8500 från dustin. Jag är i stort väldigt nöjd med bilden, men upplever viss bleeding när jag ser på en svart bild med ett ljust inslag, t ex man ser eftertexterna till de flesta filmer, eller en stjärnhimmel. Är det någon annan som upplevt samma sak, eller har jag lyckats få tag i ett måndags-ex? /Hento
vet ej hur mycket som skiljer den mot LG 47LX950N men dom enda gångerna jag ser bleeding/bloom är vid extrema vinklar. typ om man står 0.5m ifrån tvn och snett uppifrån då syns dom även kallat "Halos" jag tror att du har fått ett måndags ex.
Redigerat av Unregistered1008, 15 februari 2011 - 16:21.
Postad 15 februari 2011 - 17:04
Fat_Hans
-
Fat_Hans
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej Jag har precis köpt en 47le8500 från dustin. Jag är i stort väldigt nöjd med bilden, men upplever viss bleeding när jag ser på en svart bild med ett ljust inslag, t ex man ser eftertexterna till de flesta filmer, eller en stjärnhimmel. Är det någon annan som upplevt samma sak, eller har jag lyckats få tag i ett måndags-ex?
/Hento
Det du beskriver (oftast kallat Haloing) är en biverkning av Local Dimming tekniken. Som sagt så förvärras problemet markant om du inte sitter rakt framför TV'n. Problemet blir också mer synligt med hög ljusstyrka, använd korrekta inställningar börja med att testa dom från flatpanelshd.com . Du har med extremt stor sannolikhet INTE fått ett måndags exemplar då fenomenet är mycket välkänt och återfinns på alla LCD TV'n med local dimming. jag avskyr verkligen när folk slentrianmässigt skyller alla problem med en produkt på fabrikationsfel.
Postad 15 februari 2011 - 17:30
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Jag ser inte heller halos/blooming vid normalt tittande på min LX950. Dock så märker jag ju att halos och sånt ökar markant om man har för hög bakgrundsbelysning. Men är TV'n rätt inställd märker jag aldrig av detta från någon utav platserna i min 3-sits soffa. Det är som sagt extrema vinklar som gör dessa fenomen tydliga. Jag ser det inte som något problem vid vanligt TV tittande. Förekommer som sagt kanske i extrema fall men då får jag också leta efter det.
Redigerat av deeyay, 15 februari 2011 - 17:31.
Postad 15 februari 2011 - 22:39
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
deeyay här har du gråskalan org och efter kalibrering. alla 3 färger röd/grön/blå ska alltså ligga på 100% om det ska vara riktigt det gör dom inte original. så vi får hoppas att gråskalan vart mer korrekt även på din skärm. egentligen skulle du slänga upp nåt testmönster och jämföra före och efter har man grova fel på gråskalan då ser man med blåtta ögat om dom gråa nyanserna har nån färg i sig. med rätt gråskala så får man även rätt färgtemperatur på 6500 Kelvin (6500K=uppmätt dagsljus i Kalifornien) oftast så har tv apparaterna en blåaktig ton i sig för att sticka ut i butikerna och då brukar färgtempen ligga runt 8000 K vilket är helt fel. du kanske märkte redan nu att bilden fick en mer varm ton i sig än innan? efter kalibrering  original  som jag sa i PMet så är det från gråskalan alla färger blandas fel där gör att alla färger blir fel
Redigerat av Unregistered1008, 15 februari 2011 - 22:46.
Postad 15 februari 2011 - 22:54
Hento88
-
Hento88
-
Rookie
-
5 inlägg
Okej
tack så mycket för tipsen, ska testa pilla med lite med inställningarna. Jag har ställt in den enligt flatpanels anvisningar nu, men jag ska som sagt testa lite olika:)
Postad 15 februari 2011 - 23:19
Hento88
-
Hento88
-
Rookie
-
5 inlägg
Nuså, det visade sig att jag hade ökat backlight någon gång till ett högre värde en flatpanels rekommendationer. Men så länge jag drar ner dom till 15 försvinner i princip alla halos om jag ser tv'n framifrån.
Men tack så mycket för hjälpen:)
Postad 16 februari 2011 - 13:49
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Nuså, det visade sig att jag hade ökat backlight någon gång till ett högre värde en flatpanels rekommendationer. Men så länge jag drar ner dom till 15 försvinner i princip alla halos om jag ser tv'n framifrån.
Men tack så mycket för hjälpen:)
15 i backlight? då utnytjar du ju inte tvn fullt ut. fördelen med LCD/LED är ju den högre ljusstyrkan. med 15 i backlight så har du en lika svag ljustryka som plasma skärmarna. delvis under 100cd/m2 med den sunkiga ljusstyrkan så kan du ju knappt kolla på tv dagstid eller hur? gränsfall att den äns räcker för ett mörkt rum. mycket märkligt jag kan köra med max backlight (100) och ändå inte få ljusgenomsläpp eller mer haloer. avskyr verkligen folk som inte sitter med den modellen dom kommenterar utan går på vad andra har skrivit  så Feta Hans kom igen när du vet vad du snackar om delvis när du sitter med modellen du kommenterar eller har sett den live med korrekta inställningar annars lurar du ju på folk en massa skit och det är ju helt onödigt jag anser ändå att det måste vara nåt fel på din tv
Redigerat av Unregistered1008, 16 februari 2011 - 13:56.
Postad 17 februari 2011 - 15:03
Hento88
-
Hento88
-
Rookie
-
5 inlägg
Nej 15 i backlight är verkligen inte ljusstarkt. Men Så snart jag ökar till 30 upplever jag definitivt halos. Dock är dessa halos inte synliga i ett ljust rum, så jag har en annan inställning med mer backlight då.
Men du upplever alltså inga som helst halos även vid backlight 100?
Jag ska se om jag inte kan ta någon bild för att visa hur det ser ut så snart solen går ner och det blir riktigt mörkt. Förutsatt att min digitalkamera klarar av att ta ett hyfsat foto i mörkret.
Redigerat av Hento88, 17 februari 2011 - 15:37.
Postad 17 februari 2011 - 18:26
Hento88
-
Hento88
-
Rookie
-
5 inlägg
Aja som jag befarade fixade kameran inte riktigt att ta foton när det var så pass mörkt, jag får väll lirka runt lite med inställningarna och se om jag eventuellt måste skicka in tv'n
Redigerat av Hento88, 17 februari 2011 - 18:26.
Postad 20 februari 2011 - 13:31
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Men du upplever alltså inga som helst halos även vid backlight 100? 
ingenting framifrån jag tror jag kan fixa fram några bilder så får du se själv. byt skiten !  Edit: har du nån speciell scen eller bild du testar om det är Halos? får kolla om jag kan fixa fram samma bild på min
Redigerat av Unregistered1008, 20 februari 2011 - 13:46.
Postad 02 mars 2011 - 20:12
fgo
-
fgo
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
någon som vet vilket lösenord man använder för att komma in i servicemenyn?
Har en 42LE850N
Postad 06 mars 2011 - 17:40
fgo
-
fgo
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
någon som vet vilket lösenord man använder för att komma in i servicemenyn? Har en 42LE850N
löste sig!
Postad 06 mars 2011 - 17:49
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
löste sig!
what???  har du kommit på nåt som jag har letat efter sen jag köpte tvn  ? vad jag har fattat så måste man ha en speciell service fjärr för att komma in i servicemenyerna. eller hur fixade du det?
Postad 29 mars 2011 - 20:40
Mininema
-
Mininema
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Jag håller på att tappa hoppet. Först hade jag hemma en G20 men kunde snabbt konstatera att jag fick ont i ögonen och blev illamående av att titta på den (flimmer?). Därefter köpte jag en 47LX950N. Oj vilken snygg tv. Första kvällen älskade jag mitt nya inköp men det var tyvärr inte långvarigt.
Jag ville så gärna behålla den att jag försökte blunda för fel. Reflektioner ja, men det störde mig inte speciellt mycket ändå. Halos ja, syntes tyvärr mycket tydligt även rakt framifrån och sittandes i rätt höjd. Men det var ändå något jag hade kunnat leva med. Det som gjorde att jag till slut lämnade tillbaks även den här tvn var bandingen. När jag väl fick syn på fenomenet syntes det hela tiden. Den vertikala bandingen gjorde mig tokig under fotbollssändningar i SD kvalitet. Det var säkert 5 - 7 vertikala sträck som dök upp i gräset vid varje bildförflyttning i sidled. Och efter att ha plågat mig genom fotbollen så såg jag det hela tiden i allt jag tittade på. Även horisontell banding förekom på mitt ex av LX950.
Men den visade kanonbra stillbilder
Hade jag ett riktigt måndagsexemplar eller har även någon annan erfarenhet av banding på den här modellen? Har aldrig sett något mer störande bildfel tidigare. Har man väl upptäck det (tro mig det var inte svårt) så är det kört. Man nästan letar efter det trots att man bara vill ignorera allt. Såg nyss Sverige - Moldavien på min gamla LG37LB2R och det finns inte en tillstymmelse till liknande fel.
Det här är mina personliga erfarenheter och inte menat att reta upp nöjda ägare av nämd modell. Kan även tillägga att jag inte kunde få bort bandingen vilka inställningar jag än använde. Jag körde på expert 1 enligt flatpanels och allt trams avstängt.
Postad 29 mars 2011 - 22:00
gbg_mattias
-
gbg_mattias
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Hej
Lånar tråden även om "min" modell inte är med igentligen.
Köpte en LG 55LE550N här om dagen. Den fungerar bra men där i mot hörs knäppningar i chassit när tvn är på. Liknande modeller diskuteras ju i denna tråden. Frågan är om detta är ett vanligt fenomen? Är det något som går över med tiden?
Postad 30 mars 2011 - 08:44
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Hade jag ett riktigt måndagsexemplar eller har även någon annan erfarenhet av banding på den här modellen? Har aldrig sett något mer störande bildfel tidigare. Har man väl upptäck det (tro mig det var inte svårt) så är det kört. Man nästan letar efter det trots att man bara vill ignorera allt. Såg nyss Sverige - Moldavien på min gamla LG37LB2R och det finns inte en tillstymmelse till liknande fel.
Banding är denna TV's akilleshäl ja. Men vad jag har förstått så varierar graden av det från exemplar till exemplar. Tror dock det du såg mer är "dirty screen effect" pga ojämn bakgrundsbelysning än "riktig" banding. Jag ser ingen direkt vertikal banding ens när man tittar på fotboll till exempel förutom lite svagt ibland (dock pga aningen ojämn belysning) . Det som kan synas mest på min är horisontell banding vid panoreringar upp/ner i viss hastighet beroende på material. Antikrundan tycks framkalla banding väldigt mycket! Men jag har nog kanske ett bättre exemplar än vad du hade. Tycker det verkar konstigt att du ser halos tydligt rakt framifrån. Själv har jag verkligen inte problem med det inte ens från 45 graders vinkel från sidan (förutom mer extrema fall såsom i eftertexter då kan det synas). Referrerar till några inlägg jag gjort tidigare angående detta (även om bilder över nätet kan vara lite vanskligt): https://www.minhembi...s...t&p=3241558https://www.minhembi...s...t&p=3241628Tycker samtidigt att det verkar konstigt om halos skulle variera från exemplar till exemplar. Enda tillfället halos kan bli extra tydliga är om det visas något helt vit nära kanten av bilden, då blir det som att ljuset studsar lite på något sätt. Tråkigt att du inte känner dig nöjd! Vad blir det nu för TV tro?
Redigerat av deeyay, 30 mars 2011 - 08:54.
Postad 30 mars 2011 - 20:07
Mininema
-
Mininema
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Banding är denna TV's akilleshäl ja. Men vad jag har förstått så varierar graden av det från exemplar till exemplar. Tror dock det du såg mer är "dirty screen effect" pga ojämn bakgrundsbelysning än "riktig" banding. Jag ser ingen direkt vertikal banding ens när man tittar på fotboll till exempel förutom lite svagt ibland (dock pga aningen ojämn belysning) . Det som kan synas mest på min är horisontell banding vid panoreringar upp/ner i viss hastighet beroende på material. Antikrundan tycks framkalla banding väldigt mycket! Men jag har nog kanske ett bättre exemplar än vad du hade.
Tycker det verkar konstigt att du ser halos tydligt rakt framifrån. Själv har jag verkligen inte problem med det inte ens från 45 graders vinkel från sidan (förutom mer extrema fall såsom i eftertexter då kan det synas). Referrerar till några inlägg jag gjort tidigare angående detta (även om bilder över nätet kan vara lite vanskligt):
https://www.minhembi...s...t&p=3241558 https://www.minhembi...s...t&p=3241628
Tycker samtidigt att det verkar konstigt om halos skulle variera från exemplar till exemplar. Enda tillfället halos kan bli extra tydliga är om det visas något helt vit nära kanten av bilden, då blir det som att ljuset studsar lite på något sätt.
Tråkigt att du inte känner dig nöjd! Vad blir det nu för TV tro?
Tack för din konstruktiva respons! Bara så att vi inte missförstår varandra så menar jag med halos att jag såg local dimmingzonerna runt ljusa saker mot mörk bakgrund. Det spelade ingen roll om jag sänkte bakbelysning till 20 (vilket är för lågt), så fort något ljust mot mörk bakgrund visades så såg jag en ljus fyrkant runt objektet. Från sidan såg det nästan fånigt ut, men vem tittar på tv från extrema vinklar?? Nej det som var lite synd var att jag mycket tydligt såg localdimmingzonerna arbeta även rakt framifrån, men det hade jag som sagt kunnat leva med. Vem älskar inte kolsvarta kanter över och under vid film! Jag har försökt läsa på om dirty screen effect och tycker nog inte att det passar in på mitt upplevda problem. Borde inte dsc synas även då bilden är statisk?. Det jag upplevde passar mer in att kalla linjer. Mest vertikala, dvs från topp till tå Tar fotbollsexemplet igen: Fotbollsplanen är klippat så att ljusare partier går omlott med mörka och sändningen innehåller mycket rörelse. Detta gjorde att vid panoreringar i sidled så bildades flera linjer som vandrade över de ljusa partierna i gräset, konstant. Jag blev så överraskad att jag sprang in till min gamla tv i sovrummet och satte igång den, där syntes inget. Och som jag nämt tidigare så kunde jag inte låta bli att se detta fenomen i allt jag tittade på efter den förbannade fotbollen! Jag vill nog med säkerhet minnas att jag såg dessa linjer både vertikalt och horisontellt. Kanske hade jag bara oturen att få ett riktigt dåligt exemplar av min LX950N? Och för att inte framstå som en petig en som aldrig kan bli nöjd vill jag nämna att jag återigen sitter med min (lilla  ) LG37LB2R och är relativt nöjd med bildkvaliten. Det säger väl lite ändå  Om inte ni andra upplever det jag har gjort med den här tvn säger jag bara grattis då har ni en grym tv! Själv vet jag inte riktigt vad jag ska köpa istället. Sneglat på EX500 och även om bildkvalitet är viktigare än design så måste jag säga att det tar emot med sonyn efter att ha haft hemma en skönhet som LX950N, särskilt då man ser tvn från sidan när man kommer in i vardagsrummet. Haha ilandsproblem! /Robin
Postad 09 april 2011 - 17:10
mangrove
-
mangrove
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjo! Har köpt en 55LX950N och lider svårt av horisontell banding och local dimming-halos (mest märkbart kring små, ljusa objekt och syns inte ens i många filmer)... detta skulle jag eventuellt kunna lära mig leva med, men den har ett fel till. När jag kör in DVI till den från datorn genom en DVI-till-HDMI-kabel så får den färgfel på tunna linjer, och i areor med stora kontraster och skarpa kanter. Enklast är det att se på en hemsida med färgade länkar, där vissa tecken i länken kommer vara i andra färger. När man flyttar rutan upp/ner ligger felen kvar på samma ställe i browsern, flyttar man i sidled förflyttar sig felen... svart/vitt påverkas inte, bara färger. obs att detta gäller allt material men i normala film-fall finns inga sådana här scener.
Jag har testat med olika datorer och grafikkort, men inte med olika kablar, och bara med HDMI (1) ännu.
1) Någon annan som kan se samma problem?
2) Någon som lyckats uppdatera firmware? Har laddat hem den amerikanska men den gnölar.
Totalt sett är jag just nu inte ens säker på att jag verkligen har uppgraderat så mycket från min förra LG, en 37LP1 :-P
Postad 09 april 2011 - 22:37
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
När jag kör in DVI till den från datorn genom en DVI-till-HDMI-kabel så får den färgfel på tunna linjer, och i areor med stora kontraster och skarpa kanter. Enklast är det att se på en hemsida med färgade länkar, där vissa tecken i länken kommer vara i andra färger. När man flyttar rutan upp/ner ligger felen kvar på samma ställe i browsern, flyttar man i sidled förflyttar sig felen... svart/vitt påverkas inte, bara färger. obs att detta gäller allt material men i normala film-fall finns inga sådana här scener.
Jag har 47" modellen och har aldrig märkt av något sådant problem. Har kört en hel del dator på den och jag kör dvi ut från datorn och har en dvi --> hdmi adapter sen pluggar in den i en hdmi port i TV'n.
Postad 10 april 2011 - 13:42
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Halos ja, syntes tyvärr mycket tydligt även rakt framifrån och sittandes i rätt höjd
då har du fel på tvn. jag ser inga halos på min rakt framifrån även med max backlight. byt skiten mot en ny så ska det inte vara sen undrar jag vad ni kör med för kringutrustning ni som har grova problem med HALOS och bandningar? kör med med skarvad ståltråd från grannens antenn? skit in skit ut heter det Backlight 45 inga Haloer https://www.minhembi...c_id=379102.jpgBacklight 100 fortfarande inga Haloer https://www.minhembi...c_id=379101.jpgfrån "extrema" vinklar syns Haloerna vilket är normalt. (står 0.5 meter ifrån tvn och tittar ner från sidan)  så ska tv bilden se ut om det ska vara riktigt
Redigerat av Unregistered1008, 10 april 2011 - 14:13.
Postad 08 juli 2011 - 09:58
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Jobbar och bor i Norge nuførtiden. Hær har 47LE850N (kanon-TV!) sjunkit rejælt i pris nu. Norska elkjøp, alltså el-giganten i Norge, sæljer den på nætet før 9995 NOK! 47LE850NBara ett tips om någon ær i Norge den nærmaste tiden.
Postad 09 juli 2011 - 18:22
The Dead Echo
-
The Dead Echo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Fick min LX950N häromdagen, men är lite fundersam över en grej.
En stor anledning till att valet föll på just denna var den omtalade, avgrundsdjupa svärtan. Och mycket riktigt, jag blev redigt imponerad när jag satte igång tv:n första gången och såg på Blu-Ray-filmer hur man inte kunde urskilja tv-ramen från de mörka partierna i bilden. Svart som natten.
Men! Jag ska inte bara se på film, och till min stora förvåning upptäckte jag snabbt att bilden "släpade efter" när jag satte igång och spelade på den. Man märker att det tar en stund för att reagera på ens rörelser. Styr jag siktet uppåt i ett skjutspel så följer bilden med på tv:n nån millisekund efter. Detta försvinner om man aktiverar Game Mode (den enda lösningen på problemet jag hittills hittat) - MEN! då försvinner möjligheten att kunna ha Local Dimming aktiverat. Och vips så är plötsligt inte svärtan så där grym längre. Den som var avgörande i valet av tv (som sagt)...
Någon som ställts inför samma dilemma? Och kanske framförallt: hittat en lösning? TAcksam för snabbt svar...
Redigerat av The Dead Echo, 09 juli 2011 - 18:23.
Postad 09 juli 2011 - 18:40
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Detta försvinner om man aktiverar Game Mode (den enda lösningen på problemet jag hittills hittat) - MEN! då försvinner möjligheten att kunna ha Local Dimming aktiverat. Och vips så är plötsligt inte svärtan så där grym längre. Den som var avgörande i valet av tv (som sagt)...
Någon som ställts inför samma dilemma? Och kanske framförallt: hittat en lösning? TAcksam för snabbt svar...
Så är det, det togs upp tidigare i denna tråd. Jag fastnade också för denna tv för ett drygt år sedan. Sedan kom recensioner om hackande bild vid bluray uppspelning och det du beskriver. Idag tittar jag inte på denna tv även om den är snygg. Samma med nya Samsung, riktigt läcker tv men verkar lida av clouding. Har idag en Pioneer 5090 men är sugen på en lite större tv. Men idag verkar det omöjligt att få en perfekt tv, man får helt enkelt köpa en tv som får bra recensioner och prova den ett tag. Alla apparater har något som man stör sig på! /Fredrik
Redigerat av porch123, 10 juli 2011 - 08:43.
Postad 10 juli 2011 - 10:51
The Dead Echo
-
The Dead Echo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jo, det är ju så tyvärr. Men känns ju rätt frustrerande när man lagt en smärre förmögenhet (nåväl) på apparaten liksom. Nåväl. Själv har jag sneglat lite på en av Sharps nya skärmar, denna närmare bestämt: http://www.hembiobut...p?pgrpnr=157480 Fick gott omdöme på FlatpanelsHD men vore kul att höra lite intryck från Minhembio-forumiter också... Frågan är bara om någon har den ;P
Redigerat av The Dead Echo, 10 juli 2011 - 10:52.
Postad 10 juli 2011 - 13:47
The Dead Echo
-
The Dead Echo
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har förresten hittat en mystisk, mörk fläck på tv:n som är fullt synlig i lite ljusare partier. Blir bilden helt vit, eller om det är andra relativt ljusa förhållanden syns denna i vänsterkanten. Märkligt, och störande. Någon aning om vad det kan vara? Har testat olika bildinställningar och källor med mera sedan jag upptäckte den, men den är kvar där oavsett. Bara på vänstersidan, vad jag kunnat se.  Försökte fota det hela men var inte så lätt, uppfattas mycket tydligare i verkligheten... Försökte dock ändra ljusförhållandet på bilden för att förtydliga fläcken aningen.. Nåväl, se själva nedan. Bild: http://laddauppbilde...i=1313103020334
Redigerat av The Dead Echo, 10 juli 2011 - 13:48.
Postad 10 juli 2011 - 14:22
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Svårt att se på bilden, menar du det stora mörka partiet i ringen? Hela skärmen har ju mörka moln.
Du får ta en bättre bild med någon ljusare sekvens i en film. Ser faktiskt inte vad som är vad på din bild.
/Fredrik
Postad 24 juli 2011 - 10:11
klwa
-
klwa
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
[quote name='Patrik_G' date='Dec 24 2010, 01:41 ' post='3133285'] Uppdaterade inställningar pga att jag hade för dålig ljusnivå förut. enligt flatpanelshd så är målet 120 cd/m2. det hade jag missat helt jag låg på 101 cd/m2 med dom gamla inställningarna ändrar man nåt så får man ändra resten  så det vart att tweaka gråskalan och färgmättnaden igen ... Stort tack för dessa inställningar! Köpte tv'n häromdagen och det var ganska ok med out of the box-inställningarna men det blev ju en helt ny tv med dina inställningar! :-) Fattar inte att man kan bli så kär i en tv :-)
Postad 26 juli 2011 - 20:54
Dominuz
-
Dominuz
-
Rookie
-
1 inlägg
En fråga om Firmware, vad har alla just nu. Enligt LG knowledgebase så finns denna uppdateringen (Version 04.10.11) http://lgknowledgeba...p;CategoryID=14Min lx950N har bara03.20.16 har jag för mig, har försökt få den att uppdatera, men det finns ingen tillgänglig. Testad både trådlöst och trådbunden anslutning. Ska jag ladda ner den och köra in den via USB, tvingad uppdatering? alternativt har jag hittat http://openlgtv.org....ic.php?f=9&t=44Någon som mekat runt med deras påstådda upp-låsning? och extra widgets?
Postad 24 augusti 2011 - 20:36
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hallå! Firmware har jag samma: 03.20.16 så jag antar att det är senaste versionen för 950N? Har någon här hittat en hörlursutgång på tv'n? Jag har letat och läst men hittar ingen och det vore utomordentligt bra att ha (anser min fru vilket självklart betyder att jag också anser det). Hur löser man det? Jag har länge kört med Flatpanels inställningar, tweakat lite efter smak och tycke (i expert 2, låter expert 1 vara Flatpanels) men ikväll tänkte jag prova något nytt så jag testa de första inställningarna som Patrik_G delade med sig av, de utan tint. Bilden blev... annorlunda. Kanske en vanesak? Ändrade även på judder och blur (0 och 10). Kanske blev för stor förändring på en gång?  Jag har en 55LX950N men det borde väl inte påverka? Ni som har 55or, vad kör ni med för inställningar?  Patrick
Postad 19 september 2011 - 18:53
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Hej!
Skiljer det så mycket i pris mellan 46 å 55 tum på lx950? det är ju helt sjuk skillnad.
Visst att de ökar mer å mer ju större de blir men vafan?
Dubbla priset?
Postad 22 september 2011 - 15:42
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
Men dubbelt så bra.
På tal om inget annat så såg jag Samsungs nya 71" 3D LED, tuff...
Redigerat av Unregistered930d77c0, 22 september 2011 - 15:42.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|